| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.07.2026 18:44 Post subject: |
|
|
Joda, det optimale hadde å fått en del nm penger for ham, men nå har vi sagt vi ikke ønsker p gi bort spillere, og vi kan ikke se inn i fremtiden å se at han blir skadd. Ganske ille å selge ham for småpenger da er det ikke?
Ny spiss må vi uansett ha for ny kontrakt blir det ikke på Dino. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.07.2026 19:35 Post subject: |
|
|
| Han burde vært solgt da Islamovic ikke holder riktig nivå og vi trengte å erstatte han før han ble skadd eller hadde blitt solgt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2026 20:16 Post subject: |
|
|
| Var vanskelig å selge uten å ha erstatteren på plass. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.07.2026 20:43 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Han burde vært solgt da Islamovic ikke holder riktig nivå og vi trengte å erstatte han før han ble skadd eller hadde blitt solgt. |
Islamovic satt 14 mål i eliteserien ifjor. Det på et dysfunksjonelt RBK som ikke klarte å spille angrepsfotball.
Det gir vi ikke bort for knapper og glansbilder. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 16.07.2026 22:27 Post subject: |
|
|
Greit nok at det var fine tall, men til og med de som ble fotballint. i sommer fordi det var så veldig artig å ro ser at Dino er en meget begrenset spiller. Av de 14 målene var vel ca halvparten straffemål. Vil tro at de som kan være int i å ta over lønna hans fra oss ser for seg en billig gamp de kan sette inn på slutten av kampene i håp om at han flakse inn noen mål (som han av og til gjør).
Nå står vi igjen med lønna hans og må uansett ut på desperat jakt etter en spiss. Og neppe noen som vil hente han med det første. Neppe i januar heller. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.07.2026 22:56 Post subject: |
|
|
Av de 14 var 4 straffemål. Som betyr altså 10 scoringer. Som er helt habilt eliteserienivå.
At Dino har sine begrensninger er åpenbart. Men igjen. Vi gir ikke bort spillere bare pga. det.
Det er kjempevanskelig å finne gode spisser på markedet, så da kan vi ikke bare gi bort en helt ok eliteseriespiss uten å ha en backup inne allerede.
Vi var villige til å selge Dino, men da skulle vi ha litt penger for ham også. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 16.07.2026 23:58 Post subject: |
|
|
| Trist for Dino. Lett å si i ettertid at han burde blitt solgt (som jeg også mener), men som andre påpeker så måtte klubben ha en erstatter. Vi har brent oss på sånt tidligere, der både spillere og trenere har blitt sendt på dør uten at vi har kontroll på rekruttering. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 17.07.2026 15:30 Post subject: |
|
|
Lett å si i ettertid???
En hel haug som har sagt det siden han kom i fjor, og en drøss inkludert meg har sagt det siden sent fjor høst!
Nå kom det et bud, og vi klarte ikke å selge han...
Han må bort, og en av de første treningene under Freyr som jeg var på var han en av de dårligste på kortbanespillet. Null engasjement, elendig arbeidsmoral og elendige touch på ball.
Det var en dårlig trening med kanskje for høy intensitet og en elendig ballbehandling av flere spillere, men Dino var bånn i bøtta, tilsvarende som vi har sett han i flere kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 17.07.2026 18:15 Post subject: |
|
|
| Som nevnt i parentesen ovenfor, så er jeg antakelig mye enig med deg, men jeg erkjenner også at vi ikke har hatt god nok flyt i rekruttering, der vi altså ikke har hatt en erstatter for Dino klar, noe vi naturligvis burde ha hatt. De siste årene har vi flere ganger sendt vekk spillere, ofte for småpenger eller gratis, uten å ha erstattere med høyere nivå klare. Dermed har vi satt oss selv i vanskelige situasjoner, senest på stopperplass denne sesongen. Men ja, jeg mener at vi burde ha solgt ham da vi hadde sjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 17.07.2026 19:33 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at det er mye misnøye med Dino, noe rettmessig og noe litt urettmessig.
Men altså. Vi trenger en høstinnspurt uten like. Vi kan ikke selge den eneste spissen vi faktisk eier, og sitte igjen med en spiss på lån og kun en ving på spissplass som alternativ. Og det atpåtil en ving som er førstevalg på kanten sin.
Vi må enten 1) erstatte han før vi selger eller 2) få en såpass ok sum at vi kan bruke det+eventuelt litt ekstra til å oppgradere. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 17.07.2026 20:27 Post subject: |
|
|
Men nå må han erstattes uansett. Selvfølgelig kunne ikke RBK vite at han kom til å bli skadet, men hadde vi solgt han når vi hadde sjansen hadde vi satt i gang denne prosessen med å finne en ny mann tidligere.
Dino er så dårlig at han må ut på et tidspunkt i nær fremtidig allikevel. Når vi sa nei til budet på han tok vi nok en gang den forsiktige "vent å se"-løsninga som RBK alltid tar. Og, som alltid, kommer vi dårlig ut av det. Skulle vi finne gull på overgangsmarkedet, ala Tengstedt, så vil vi uansett stå igjen med Dino i stallen og måtte betale lønna hans ut kontrakten. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 17.07.2026 20:32 Post subject: |
|
|
Vi jobber nok med å finne en ny mann, og samtidig ikke ville selge Dino før en erstatter var på plass.
Situasjonen vår er så prekær i serien at vi kan ikke stille med en spiss.
Dette er definitivt et tilfelle hvor vi ikke kan selge før vi kjøper. Eventuelt må ha et tilbud som er så godt at det er verdt det.
Og det fikk vi åpenbart ikke.
Det er SÅ mye frustrasjon på dette forumet at RBK selger spillere og ikke har erstattere klar i rimelig tid, og når vi ikke selger fordi vi ikke har erstattere klare, så er det feil det også? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.07.2026 11:55 Post subject: |
|
|
| Håper vi får oppdatert info snart om skaden. Dino forsvinner tidligst i januar. Trenger han lang tid på opptrening står han vel ut kontrakten sin som varer ut 2027-sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 20.07.2026 22:33 Post subject: |
|
|
Han er vel skadet..
Men med alt her nå synes jeg det høres merkelig ut. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 21.07.2026 00:20 Post subject: |
|
|
Beklager, men at Dino har "spiss" som sin stillingsbeskrivelse, betyr ikke det at det er prekært å selge ham.
En saltstøtte kan også plasseres på topp, men det gjør den ikke til en fungerende "spiss".
En av midtbanespillerne våre kan sannsynligvis gjøre minst like god jobb der.
Så nei, situasjonen blir ikke mer prekær av at Dino forsvinner.
Det prekære (i grunn helt fullstendig sinnsykt) er at klubben tilsynelatende vurderer ham som en løsning og avslo et bud... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.07.2026 09:34 Post subject: |
|
|
Igjen da.
Vi får kritikk for at vi "gir bort" spillere.
Vi kunne ikke forutsi at Dino (uansett hvor dårlig han har vært) skulel bli skadd
Og for alt vi vet så var budet på et par hundre tusen.
Skjønner overhode ikke hvordan klubben kan få kritik her all den tid vi ikke vet størrelsesorden på budet som ble avslått.
Jeg er heller ikke imponert over Dino, har aldri hatt særlig sansen for ham, men vi kan jo ikke selge en av våre to spisser for to poser kaffe når vi ike har andre alternativer. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.07.2026 10:22 Post subject: |
|
|
| Vi hadde fristilt en kvoteplass og sikkert spart noen millioner i lønn bare det hadde nesten vært verdt salget. Så langt under riktig type og nivå er Dino. En dårlig avgjørelse av Alfred. En varslet katastrofesignering av Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
|