| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Pettergomes Rutinert
Joined: 26 Jun 2019 Posts: 829
|
Posted: 03.06.2026 21:54 Post subject: |
|
|
| Rbkmannen1917 wrote: | | Rbk skal være i samtaler med Sory diarra om og få til en overgang nå i sommer eller i januar vinduet! |
Erfarer både helstrup neste onsdag + diarra samtaler?
Stinker trolling i ny og ned, og det er "mitt bidrag" her inne (55 posts).
Respekt om jeg tar feil, lov å ikke ha munndiare. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
Joined: 25 Jul 2025 Posts: 181
|
Posted: 03.06.2026 22:19 Post subject: |
|
|
| Mye negativt her inne nå, så valgte å kose meg på Transfermarkt etter min favoritt Tine Cuk, nå lånt ut til ND Ilirija i 2.div. Dessverre ikke noe tall å skryte av. Det som var imponerende var tallene til Kevin Benkic i samme liga(annet lag). 10 målgivende og 1 mål. Toppscorer for samme lag var Nikola Jovicevic med 17. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
Joined: 25 Jul 2025 Posts: 181
|
Posted: 03.06.2026 22:20 Post subject: |
|
|
| Glemte å si at 10 målgivende og 1 mål var fra en venstreback |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
Joined: 25 Jul 2025 Posts: 181
|
Posted: 03.06.2026 22:24 Post subject: |
|
|
| Nikola Jovicevic med 17, og 4 målgivende er spiss. Mye surr fra meg her. Unnskylder meg med treningskamper på TV og øl. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkmannen1917 Junior
Joined: 14 May 2026 Posts: 62
|
Posted: 05.06.2026 11:37 Post subject: |
|
|
| Det er samtaler mellom diarra og rbk men ting skjer ikke før januar i såfall. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
Joined: 09 Jun 2006 Posts: 2344
|
Posted: 05.06.2026 11:44 Post subject: |
|
|
| Gir ingen mening gitt situasjonen idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
Joined: 14 Jul 2011 Posts: 1814
|
Posted: 05.06.2026 14:48 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke? _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
Joined: 26 Jun 2019 Posts: 829
|
Posted: 05.06.2026 14:55 Post subject: |
|
|
Rbkmannen skriver bare piss, ikke noe å bruke energi på.
Ryktene er på nivå med sillyseason hos tv2, eller tabloid avisene i England. 0% rot i virkeligheten, ren fantasi.
Meldte for 5 dager siden at "det er ikke enighet med helstrup, men presenteres trolig onsdag neste uke"
Hadde min 3mnd baby vært 5år skulle han trolig klart koke opp lik mengde realisme og fantasi. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
Joined: 25 Jul 2025 Posts: 181
|
Posted: 17.06.2026 21:16 Post subject: |
|
|
| Nå som trener er avklart, hvem kommer inn? Ser noen allerede har nevnt Jón Dagur Thorsteinsson. Låneavtalen går ut 30/6. Sjekket laget til Hertha og tviler på at han spiller seg inn der når han returnerer. Freyr Alexandersson har vel relativt god kontroll på Danmark virker det som. Mye bra der. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
Joined: 16 Jul 2013 Posts: 3319
|
Posted: 17.06.2026 21:44 Post subject: |
|
|
Å ha en utfordrer til Ceide på venstre er nok ikke dumt. Men hvor god er egentlig Thorsteinsson? Han sa vel rett ut at han ville ikke være i Brann lenger uten Freyr så er nok lett å hente.
Ser for meg det blir Ceide (Thorsteinsson) - Chiaka (Dino) - Sahsah (Duris)
Det vi trenger er en stopper. Desperat. Og håpe at det er systemet og treneren og ikke spillerne som er årsaken til at vi ikke klarer å score noe.
https://www.fotmob.com/pl...nus-jensen
Tipsbladet kåret han til 5. beste forsvarsspilleren i danmark. Har kontrakt ut 2029 så blir nok litt dyr. Men er visst jækla god.
10 mill og løp og kjøp?
Og hello! Han spilte i LYNGBY (under Freyr) før han ble kjøpt til Sønderjyske . Enda bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

Joined: 25 Nov 2006 Posts: 3504
|
Posted: 17.06.2026 22:23 Post subject: |
|
|
| Vi trenger en solid midtstopper, en solid midtbanespiller og en spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
Joined: 10 Jan 2017 Posts: 1111
|
Posted: 17.06.2026 23:02 Post subject: |
|
|
| Uenig, vi trenger en solid keeper, usikker på om vi trenger noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
Joined: 26 Mar 2022 Posts: 566
|
Posted: 18.06.2026 07:15 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | Å ha en utfordrer til Ceide på venstre er nok ikke dumt. Men hvor god er egentlig Thorsteinsson? Han sa vel rett ut at han ville ikke være i Brann lenger uten Freyr så er nok lett å hente.
Ser for meg det blir Ceide (Thorsteinsson) - Chiaka (Dino) - Sahsah (Duris)
Det vi trenger er en stopper. Desperat. Og håpe at det er systemet og treneren og ikke spillerne som er årsaken til at vi ikke klarer å score noe.
https://www.fotmob.com/pl...nus-jensen
Tipsbladet kåret han til 5. beste forsvarsspilleren i danmark. Har kontrakt ut 2029 så blir nok litt dyr. Men er visst jækla god.
10 mill og løp og kjøp?
Og hello! Han spilte i LYNGBY (under Freyr) før han ble kjøpt til Sønderjyske . Enda bedre. |
Gode ideer.
Trenger vel keeper og Spiss også. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7410 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.06.2026 07:56 Post subject: |
|
|
| Keper først og fremst. Dernest backup/konkurrent til Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
Joined: 02 Feb 2015 Posts: 481
|
Posted: 18.06.2026 14:35 Post subject: |
|
|
| Keeper og venstreback bør være førstepri. Svensson bør over på høyre og Dahl er ikke god nok til å starte hver kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
Joined: 09 Jun 2006 Posts: 2344
|
Posted: 18.06.2026 18:04 Post subject: |
|
|
| FÃ¥r se om det kommer noen Viljar Myhra osv |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

Joined: 15 Aug 2010 Posts: 296
|
Posted: 18.06.2026 18:32 Post subject: |
|
|
| Eller så puster vi gammelt liv inn i Adrian Pereira. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

Joined: 12 Apr 2008 Posts: 14838 Location: Namsos
|
Posted: 18.06.2026 19:06 Post subject: |
|
|
Jeg syns man trenger en ny keeper, en midtstopper og en spiss. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

Joined: 18 Feb 2008 Posts: 7131
|
Posted: 18.06.2026 21:35 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: |
Det vi trenger er en stopper. Desperat. Og håpe at det er systemet og treneren og ikke spillerne som er årsaken til at vi ikke klarer å score noe.
https://www.fotmob.com/pl...nus-jensen
Tipsbladet kåret han til 5. beste forsvarsspilleren i danmark. Har kontrakt ut 2029 så blir nok litt dyr. Men er visst jækla god.
10 mill og løp og kjøp?
Og hello! Han spilte i LYNGBY (under Freyr) før han ble kjøpt til Sønderjyske . Enda bedre. |
ENIG!
Får vi hentet Jensen så har vi en stopper som vi VET vi kan stole på og det blir viktig fremover! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
Joined: 23 Dec 2018 Posts: 671 Location: Rosenborg
|
Posted: 19.06.2026 01:08 Post subject: |
|
|
Enda godt han kun er 30  |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
Joined: 16 Jul 2013 Posts: 3319
|
Posted: 19.06.2026 01:29 Post subject: |
|
|
Som vi vet så burde spillere pensjonere seg så fort de runder 30. De kan hverken gå eller bevege seg.
Tore Reginiussen ble kåret til årets spiller i eliteserien som 31-åring, bare en liten påminner. Året etterpå vant han eliteserien og cupen som 32-åring.
Det man får med en 30 år gammel midtstopper er en som kan være her i mange sesonger, med god rutine og som fungerer som en bærebjelke som ikke bare venter på å komme seg til utlandet.
Vi har spilt med middels god delvis ung midtstopper i Mikkel Ceide, vi har spilt med uerfarne juniorer i Volden og Røsten som har for mange juniorfeil.
Vi trenger en skikkelig bauta bak der. Med erfaring og som er prøvd på et godt nivå og har levert.
Og ikke alle spillere trenger videresalgspotensiale. Det har vi i Sahsah, Chiaka, Bomholt, Bakke, Emil Ceide, Nemcik. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
Joined: 26 Jun 2019 Posts: 829
|
Posted: 19.06.2026 07:43 Post subject: |
|
|
| Poenget ditt står altså, men vi må nok kjøpe ut Chiaka for 55-65mill før han gir OSS videresalg muligheter iaf😅 samt prestere bedre |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
Joined: 23 Dec 2018 Posts: 671 Location: Rosenborg
|
Posted: 19.06.2026 14:44 Post subject: |
|
|
| Det er en ting at etablerte spillere BLIR eldre i Rosenborg. Det er noe ganske annet å HENTE spillere over 30. Hvorfor ikke hente en på 35, er da eksempler på at noen spillere har levert i den alderen og. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
Joined: 16 Jul 2013 Posts: 3319
|
Posted: 19.06.2026 15:32 Post subject: |
|
|
Fordi når spilleren er 35 år og kan fortsatt levere så har han vært 5 år i Rosenborg som i et perspektiv er ganske lenge.
For å sette det i perspektiv. Vi har kun 2 av spillerne vi hadde i 2021 og begge to ble hentet tilbake igjen. Dino og Ceide. Så hvis vi henter en 30-åring som kan være her til 35 så har vi en bærebjelke i en posisjon hvor rutine er viktigere enn nesten noen annet sted på banen.
Så er det vesensforskjell på 30, som i praksis er i nærheten av prima alder med tanke på fysisk forfatning og erfaring. Og det å være 35, som tross alt begynner å bli litt mye rutine og med mindre man er et skikkelig treningsmonster som er heldige med genene, så begynner det å avta. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
Joined: 23 Dec 2018 Posts: 671 Location: Rosenborg
|
Posted: 19.06.2026 16:48 Post subject: |
|
|
Men det er ikke gitt at spilleren på 30 leverer samme nivå i fem fuckings år frem til 35. Det KAN kanskje, men det er unntaket. Mange spillere opplever nedgang når de passerer 30, og den kurven er ikke lineær. Det KAN ta 1-2 sesonger.
Enig med deg at vi gjerne kan få inn litt erfaring i denne situasjonen, spesielt bak der. Men skjønner ikke hvorfor vi ikke heller kan hente en bra nok spiller i en alder hvor alder alene ikke blir et usikkerhetsmoment. |
|
| Back to top |
|
 |
|