| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 12.06.2026 17:32 Post subject: |
|
|
| ODN wrote: | Det skulle vell bare mangle når to parter er uenige, men finnes da nok info der ute til å utelukke både det ene og det andre.
Så kan man snakke på timingen med årsmøtet, men det er jo faktisk styreleder selv som har gått imot en avtale om å holde tett om dette frem til en treneransettelse. Så kan jo timingen fremdeles være dårlig fra den andre siden, men høres også litt paradoksalt ut at en styreleder man ønsker ut skal få sitte midt i en trenerjakt. Du kan være så sur du vil over situasjonen, men det fremstår ikke som noe annet enn hårsårt og tåpelig å spre usannheter rundt situasjonen med Helstrup. Har du så sterke følelser mot situasjonen, må det da være lett å komme med faktiske argumenter med hold i seg. |
Altså mye som er fair her, men jeg sprer ikke usannheter, jeg bare sier hvordan jeg tolker situasjonen. Det har vel jeg like mye rett til som andre brukere. Jeg har aldri påstått å sitte med fasit eller at jeg vet mer enn andre. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.06.2026 17:41 Post subject: |
|
|
Etter det Adresseavisen forstår – som også Avisa Nordland har omtalt – tyder nå lite på at Helstrup blir trener på Lerkendal i denne omgang.
https://www.adressa.no/sp...koebenhavn _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 12.06.2026 17:59 Post subject: |
|
|
Skikkelig nedtur. Og det at man kaster seg rundt til Danmark bekrefter det vel også.
Spent på hvor det strandet. Kan det ha vært lønn/vilkår. Og i såfall. Så er det langt unna "done deal" som mange har hevdet.
Om man i det hele tatt kom så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 12.06.2026 18:07 Post subject: |
|
|
| Tipper de skulle ha 20+ mill for Helstrup alene. Og sikkert enda mer/nektet slippe trenere/scout. Blir for overkill |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 12.06.2026 18:08 Post subject: |
|
|
| Er ikke utenkelig det. SÃ¥ har Helstrup blitt tilbudt en forbedra kontrakt i Glimt som kompensasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.06.2026 18:10 Post subject: |
|
|
| Som sagt, Glimt er villig til å sprenge banken her for å sende et signal. Om ikke annet har vi klart å koste dem ganske mange millioner ved å prøve oss på Knutsen og deretter Helstrup. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 12.06.2026 18:13 Post subject: |
|
|
Dette trenger ikke være noe nedtur. Det er forståelig at Helstrup knyttes til BG sin utrolige reise de siste årene, men på sett og vis har vel han kun vært en del av dette.
Det blir spennende når mere info blir tilgjengelig. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 12.06.2026 18:26 Post subject: |
|
|
| Det er lønn det står på. Men gode alternativer har jeg hørt, spent på hvem det kan være. Snakk om et par dager. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.06.2026 18:30 Post subject: |
|
|
Om det stranda på Helstrup så høres det temmelig feigt ut med tanke på egne ambisjoner. Å prøve seg i RBK før han eventuelt går tilbake til Glimt når KK gir seg måtte jo ha vært en perfekt reise for Helstrup.
Og var det Glimt som hindret han så kan jo ikke det føles så bra å bli igjen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 12.06.2026 18:38 Post subject: |
|
|
| Umulig å bli klok på hva rollen til de ansatte i klubben faktisk er. Første tanke er at Berdal i utgangspunktet ikke skal ha noe med en trenerjakt å gjøre, men kan skjønne at han kan være involvert rundt de økonomiske rammene. Men hva Wangberg tar turen til København for skjønner jeg ingenting av |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 12.06.2026 19:12 Post subject: |
|
|
| Kanskje de bare er på heisatur til Danmark. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 279 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 12.06.2026 19:25 Post subject: |
|
|
Kanskje man drar til København, fordi at både Helstrup selv, og Glimt, allerede for flere uker siden gjorde det klart at han IKKE skal til RBK !
Men her på forumet sitter det folk som likevel påberoper seg å ha tilgang til sikre kilder, og som skråsikkert melder at Helstrup er bortimot klar. At man er bare detaljer unna avtale, og at pressekonferanse vil bli annonsert innen kort tid. Folk slenger ut påstander og sprer falske rykter i hytt og pine.
Det er alltid de samme folka som melder. Kanskje man skal begynne å ta disse med en klype salt, i stedet for å hive seg på hylekoret, og forsterker alle falske påstander nog rykter.
Nå er det altså ganske så tydelig at det IKKE blir Helstrup, eller noen fra Bodø. Så hva nå? Nå må vel alle ryktemakerne ta seg en liten pustepause, før de konfererer med sine «sikre kilder» og lanserer nye kandidater som vi kan diskutere oss grønn på de neste dagene. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 12.06.2026 19:40 Post subject: |
|
|
| Må si det er skuffende om Helstrup-avtale strander pga økonomi.. Akkurat trener bør være såpass viktig at vi strekker oss langt for å få landet best mulig kandidat! |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 12.06.2026 19:55 Post subject: |
|
|
| RBK fikk ikke kandidat nr. 1 (Horne), jobba lenge med nr 2. Helstrup - opplevde at de var enige med han, men kom aldri i land med Glimt, så den er nå død. Null problemer med å ta selvkritikk på den, som nevnt - done deal med Gaute ble nevnt fra flere meget sikre kilder; men ståa med Glimt var uvisst - det er tydeligvis avklart nå - så da blir det fort en Danske, blir spennende å se hvem; men det må i alle fall på plass relativt umiddelbart; store deler av ferien allerede gått... |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.06.2026 00:40 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Altså mye som er fair her, men jeg sprer ikke usannheter, jeg bare sier hvordan jeg tolker situasjonen. Det har vel jeg like mye rett til som andre brukere. Jeg har aldri påstått å sitte med fasit eller at jeg vet mer enn andre. |
Det er jo sykt å tolke at et evt. nei fra Helstrup skyldes supporterne så lenge det ikke finnes informasjon som støtter en slik tolkning. Da har man en agenda vil jeg påstå.
Det er fair å kritisere supporterne som har fremlagt varsel/krav om EOÅ om man er uenig i timingen og årsaken til det for eksempel. Men vi har ingen håndfast informasjon som tilsier at det har påvirkning på trenerjakten vår. Styrelederen vår var uansett på valg på neste årsmøte, og det kunne fort blitt flere utskiftninger i styret etter en dårlig periode og historisk dårlig sesong så for min del blir det et litt rart argument å bruke at man det er usikkert hvem som skal være styreleder og at trenere er redde for å takke ja til jobben av den årsaken. Hva tror man kommer til å skje under ny styreleder og delvis nytt styre da? At de sparker treneren dagen etter de er valgt inn? At de kommer til å endre rammebetingelsene totalt? At de ikke har tillit til treneren av en eller annen grunn.
Joda, EOÅ er mer spesielt enn vanlig årsmøte og dette er en mer spesiell situasjon. Samtidig så er poenget mitt at et bytte av styreleder kunne (og ville trolig) skjedd noen måneder etter EOÅ uansett og hvis det er årsaken til at en trener takker nei så tror jeg ikke den hadde vært riktig person uansett.
Om det er fordi treneren opplever oss som en ustabil klubb med supportere som blander seg så mener jeg det er en dårlig tolkning. Det har blitt utvist tidvis stor tålmodighet fra de aller fleste siden AJ ble ansatt og frem til starten av denne sesongen til tross for at vi spilte nesten 30 kamper med under et poeng i snitt frem til han fikk sparken.
Hvis det kommer frem noe som helst konkret informasjon som tilsier at klubbens situasjon gjør at trenere takker nei, trenere som var interesserte før nyheten om EOÅ og at styreleder går av ble offentlig og etterpå ikke var interesserte så er alt av kritikk helt fair. Frem til da synes jeg det er synd om man skal tolke alt i verste mening og gi grupperinger skylden for noe som utelukkende er 100% spekulasjoner basert på egne holdninger og ikke noe håndfast informasjon.
Det gjelder forøvrig begge veier. Man må akseptere at mange er kritiske til situasjonen man har havnet i med EOÅ uten at det virker å foreligge noen konkret grunn til at byttet måtte skje før neste årsmøtet. Og at det gjør at klubben fremstår kaotisk og kan påvirke hvordan klubben jobber med neste trener (men det bør ikke påvirke en treners interesse i mine øyne). Og akseptere at selv om det var styret som innkalte til EOÅ, så er det ingen tvil hvem som sørget for at det ble gjort. Det mest uheldige i mine øyne er mangelen på dialog i forkant av offentliggjøringen, jeg kan på en måte forstå at de fant ut det var bedre å gjøre det offentlig enn å holde på det, men det burde vært varslet i det minste at man endret på "planen" på forhånd. Og jeg liker ikke at styret/styreleder ved minst to anledninger har utelatt detaljer fra prosessen som ikke er ubetydelige når hun forteller sin versjon. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.06.2026 23:10 Post subject: |
|
|
Etter endt trening røpet Gaute Helstrup årsaken til sjefens fravær:
– Han har fått en prolaps i ryggen. Det er operasjon som er løsningen. Det blir gjort i morgen, bekrefter tromsøværingen overfor Avisa Nordland
– Operasjonen vil bli gjennomført i Stavanger. Det er positive prognoser og vi håper han blir å melde seg på kjapt igjen, fortsetter han.
(...)
– Hva kan du si om spekulasjonene som har versert angående at du selv skal ta over Rosenborg?
– Jeg er mest glad i å snakke om det som skjer nå, og om Bodø/Glimt. Det er her vi har fokus. Det er Glimt jeg vil prate om, og vi vil prate om, slår Helstrup fast mens han ler godt.
– Du var her og ledet denne treningen, det så vi jo selv. Kan du garantere at du fortsetter med det nå som Kjetil Knutsen blir borte en kort periode?
– Beviselig så er jeg her, bekrefter Helstrup og demper ballen som best han kan.
Les mer: Ryggtrøbbel for Knutsen: – Operasjon er løsningen |
|
| Back to top |
|
 |
|