English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 848, 849, 850 ... 852, 853, 854  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 13:57    Post subject: Reply with quote

Det er jo rent kaos i klubben, på toppen av det hele sitter det en liten gruppe medlemmer og slenger trusler etter styremedlemmer. Ingen gidder å komme inn i noe sånt.
Back to top
View user's profile Send private message
saft
Junior

PostPosted: 11.06.2026 14:05    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Naustan er et alternativ. Med Tettey er det vel mere kona som må overtales og ikke han. I tillegg har vi Sven Maalen.

Maalen er et veldig usexy alternativ og perioden hans som vikar i 2023 var mildt sagt skuffende. Men om vi ender opp med en situasjon hvor de eneste eksterne alternativene er typer som Geir Bakke og Thomas Myhre er både Maalen og Naustan minst like sterke alternativ.

Jeg mener det er en sinnsyk påstand å hevde Naustan og Maalen er må samme hylle eller høyere enn Myhre eller Bakke. Nå vil jeg absolutt ikke ha noen av disse 4, men av de hadde jeg helt klart valgt Bakke til RBK. Han er ikke skyldig karakter/ryggrad og har en spillestil som kan være lik noe av det RBK ser etter (iallefall noe av det vi håper klubben ser etter).

Jeg hadde ønsket meg en trener inn som klubben kan gå 100% inn å si at de ønsket seg, men det håpet ser ut til at blir stående igjen nord for polarsirkelen (selv om han ikke treffer mine punkter når det kommer til spillestil heller).
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 11.06.2026 14:11    Post subject: Reply with quote

Fortjener nedrykk ass.

Evner faen ikke hente en jævla trener på nærmere 60 dager.

Allerede 30 dager FØR Johansson fikk sparken burde majoriteten av forberedelsene på å hente ny allerede vært gjort.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 14:32    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvilken trener de trekker opp fra hatten snart, føler dette begynner å drøye ut.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 15:32    Post subject: Reply with quote

"egenskaper, ferdigheter og filosofi.
På alle disse punktene er det stor forskjell på AJ og de vi snakker om i Helstrup og Horneland.
Så selv om ikke trenerens CV blir vektlagt i strategien så blir ihvertfall filosofi det.
Enten så følger ikke styret sin egen filosofi eller så vet de ikke hva den er blir da konklusjonen.
Svart og kvitt
Junior

PostPosted: 11.06.2026 15:59    Post subject: Reply with quote

Nå må det faktisk stilles kritiske spørsmål om hvorfor det tar så lang tid å få ny trener. Dette handler faktisk om Rosenborgs fremtid. Å det å bruke så lang tid på å få en ny hovedtrener er faen meg skamlig.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 16:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at det er vanskelig å finne ny trener når man 1) er i en helt kaossituasjon der mange trenere ser et stort potensielt kaos og negativ påvirkning på CV-en, samt 2) vi kan ikke tilby attraktiv lønn og må trolig helt garantert ha inn noe nedrykksklausul for en trener, og det er absurd i seg selv.

Det er ikke nok trenere. De trenerne som er aktuelle er veldig usikre på om de vil til RBK. De trenerne som vil til RBK er en hylle under det vi helst vil ha.

Det blir vanskelig.

Jeg venter heller en måned til enn å få annonsert Svein Maalen i morra.
Back to top
eksilbaill
Senior

PostPosted: 11.06.2026 16:20    Post subject: Reply with quote

Helt enig.

Mye desperasjon på RBKweb om dagen. Jeg blir helt klart veldig utålmodig selv. Men vi trenger kanskje ikke å brenne hele brakka ned fordi trenerspørsmålet ikke er avklart ennå?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 16:25    Post subject: Reply with quote

Brann står i samme situasjon som oss og supporterne der er like stressa.

Molde måtte vente en halv sesong for å få Tjelmeland på plass til å faktisk gjøre jobben.

Av de andre som har byttet trenere så var jo VIF-KFUM basically en intern flytting og KFUM som hentet sin gamle trener tilbake.

Jeg, som alle, er frustert over lite fremgang. Men den der "styret er ubrukelige, alt er forferdelig" fordi vi ikke lander en trener raskt når vi ligger på nedrykk skjønner jeg meg ikke på.

Det er kjipt ja, men vi opererer ikke i et vakum. Samme grunn som det tar tid å lande spillere ofte.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 16:57    Post subject: Reply with quote

Maalen og Naustan er utgått på dato, er svake på det defensive, er heller ikke noen lederskikkelser for et lag som skal kjempe i toppen. Vi må noen som har bevist noe bra på nivå 1 og som kjenner norsk toppfotball.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 11.06.2026 17:51    Post subject: Reply with quote

Pettergomes wrote:
Fortjener nedrykk ass.

Evner faen ikke hente en jævla trener på nærmere 60 dager.

Allerede 30 dager FØR Johansson fikk sparken burde majoriteten av forberedelsene på å hente ny allerede vært gjort.

Det er vel ikke klubben som fortjener nedrykk ,dette highlighter bare enda mer at de vil ha styret på hodet og rævva ut og det er helt riktig. Styret og Gotaas er kreft for klubben.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 11.06.2026 17:54    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Jeg tenker at det er vanskelig å finne ny trener når man 1) er i en helt kaossituasjon der mange trenere ser et stort potensielt kaos og negativ påvirkning på CV-en, samt 2) vi kan ikke tilby attraktiv lønn og må trolig helt garantert ha inn noe nedrykksklausul for en trener, og det er absurd i seg selv.

Det er ikke nok trenere. De trenerne som er aktuelle er veldig usikre på om de vil til RBK. De trenerne som vil til RBK er en hylle under det vi helst vil ha.

Det blir vanskelig.

Jeg venter heller en måned til enn å få annonsert Svein Maalen i morra.

I utgangspunktet Ja,men så har vi jo en gjeng uprofesjonelle fotballspillere her som ikke trener eller har trent opp det grunnlaget de må inneha. Så all venting vil bare gjøre oss enda dårligere stilt da dette laget er for utrent til å henge med allerede i dagens tilstand.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 11.06.2026 18:20    Post subject: Reply with quote

Du hadde hatt et poeng machiavelli om dette var et engangstilfelle. Men dette er regelen, og ikke unntaket, i Rosenborg.

KÃ¥re fikk sparken sommeren 2018. Horneland annonsert januar 2019.

Horneland var ferdig juni 2020. Hareide annonsert august 2020. Denne er unntaket.

Hareide annonserte at han skulle gi seg etter sesongen i juli 2021. Rekdal annonsert desember 2021, etter en lang høst med mange navn i loopen.

Rekdal ferdig i juni 2023. Johansson ble annonsert desember 2023.

Hareide var en såkalt "no-brainer" der han gikk jobbløs etter en ganske vellykket periode med det danske landslaget, og en tilknytning til Rosenborg allerede. Noe sånt åpenbart alternativ fins ikke nå.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 18:35    Post subject: Reply with quote

Nå er det snart sånn at vi bare må ha en trener pga at spillerne kommer tilbake fra ferie derfor ender vi sikkert opp med comeback av Kåre, eventuelt at vi betaler myye for å kjøpe ut Eggen Rismark av den nye kontrakten han akkurat skrev med Ranheim.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 18:37    Post subject: Reply with quote

Men spørsmålet er: Hvor ofte spaserer det trenere rett inn i jobber? Med mindre det er avklart på forhånd og sparking er en formalia for å få inn nye.

Ja. Det tar tid å finne trenere, men med mindre man setter igang prosesser samtidig som nåværende trener er der (som vel strengt talt ikke er innafor), så må man jo sparke den ansatte først før man kan prøve å finne ny.

Og da er det jo igjen et marked med mye konkurranse, hvor RBK dessverre ikke har noe spesielt fortrinn.

Jeg sitter litt med inntrykket at vi føler vi er veldig spesielt uheldige, men at det stort sett er realiteten de fleste steder.

Så kan man ta til takke med enkelte som man sikkert umiddelbart hadde fått inn, men som man ikke ønsker.

Så da havner man i den skvisen at man må prøve å få folk som kanskje er i en arbeidssituasjon som gjør det utfordrende (Helstrup), eller overtale andre kandidater som håper på noe bedre (Horneland).

Hadde vi ville ha en trener umiddelbart så hadde det bare vært å ta kontakt med Hamkam og få Thomas Myhre som sikkert hadde tatt jobben på dagen. Men det er jo ikke det nivået vi vil ha.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 18:59    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Maalen og Naustan er utgått på dato, er svake på det defensive, er heller ikke noen lederskikkelser for et lag som skal kjempe i toppen. Vi må ha noen som har bevist noe bra på nivå 1 og som kjenner norsk toppfotball.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 19:05    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ Thomas Myhre?
Back to top
Kolsås Ultras
Junior

PostPosted: 11.06.2026 21:30    Post subject: Reply with quote

Jan Halvor Hallgrimsen Halvorsen skal være done deal. Kontrakt signert, innkalling til pressekonferanse i morgen.
Back to top
saft
Junior

PostPosted: 11.06.2026 22:30    Post subject: Reply with quote

Kolsås Ultras wrote:
Jan Halvor Hallgrimsen Halvorsen skal være done deal. Kontrakt signert, innkalling til pressekonferanse i morgen.

FÃ¥r iallefall inn en type energy i garderoben da, men nei... like troverdig som de som skal ha det til at GH var signert i forrige uke dessverre.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.06.2026 23:14    Post subject: Reply with quote

Og jeg som var klar for en ny golden era under Halvorsen.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 12.06.2026 01:35    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
"egenskaper, ferdigheter og filosofi.
På alle disse punktene er det stor forskjell på AJ og de vi snakker om i Helstrup og Horneland.
Så selv om ikke trenerens CV blir vektlagt i strategien så blir ihvertfall filosofi det.
Enten så følger ikke styret sin egen filosofi eller så vet de ikke hva den er blir da konklusjonen.

Eventuelt har du (nok en gang) ikke peiling på på hva du prater om og hva de står for som trenere.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 12.06.2026 06:51    Post subject: Reply with quote

Rail derimot vet dette ,og elsker å se Titanic i slow motion.
La oss få høre hva du vet Rail? kom igjen nå få hør hva du vet
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 10:28    Post subject: Reply with quote

eksilbaill wrote:
Helt enig.

Mye desperasjon på RBKweb om dagen. Jeg blir helt klart veldig utålmodig selv. Men vi trenger kanskje ikke å brenne hele brakka ned fordi trenerspørsmålet ikke er avklart ennå?

NÃ¥ er det langt mer enn bare hovedtrener denne klubben mangler da...
Hedning
Legende

PostPosted: 12.06.2026 10:43    Post subject: Reply with quote

Riktig. Ny trener kommer ikke før ny styreleder er på plass.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 12.06.2026 11:49    Post subject: Reply with quote

-eller motsatt (!)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 848, 849, 850 ... 852, 853, 854  Next
Page 849 of 854

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb