| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
rail Rutinert
|
Posted: 10.06.2026 23:42 Post subject: |
|
|
| Maro wrote: | | Ja til Helstrup for en fornuftig sum, men jeg tror ikke det er verdt å sprenge banken for å få han hit. Han er på ingen måte en velsignelse for oss etter å ha vært trener for Tromsdalen, Hamkam, Tromsø og nå assistent i Bodø. |
Ja, det fremstår mye viktigere at vi sikter oss inn på en billig trener og rykker ned, enn at vi får inn en riktig trener og betaler noen millioner for det.
For gudene skal vite at ingen trener som noen gang har starta i en mindre klubb noen gang har gjort en karriere av betydning. Perioden som trener i Glimt i lagets gullperiode burde jo alene diskvalifisere han.
Man skal faens lese mye rart. |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 11.06.2026 10:58 Post subject: |
|
|
Ja, man skal lese ”faens” mye rart. Det er helt sikkert. Spennende hva du fikk ut av det jeg skrev, samt en veldig snever og ubalansert tolkning.
Som jeg har skrevet flere ganger i denne og andre tråder - så er jeg veldig positiv til Helstrup. Dog nekter jeg å tro at det ikke finnes trenere der ute som har de samme egenskapene som Helstrup, og som kanskje til og med er arbeidsledig. Jeg er helt med på at denne ansettelsen forsvarer en god sum med penger ut, men at det går en grense. Det handler mer om å sette ting i perspektiv enn å avskilte han, men for noen er glasset halvtomt Han bringer med seg uvurderlig erfaring fra Glimt - men også Tromsø. Ingen tvil om det. Så får vi bare håpe dette landes snart! _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.06.2026 11:28 Post subject: |
|
|
Det finnes sikkert mange slike kandidater. Men de befinner seg sannsynligvis ganske langt fra Lerkendal og om vi går for en av disse må vi ta med i beregningen at de kommer til å bruke noen måneder på å bli kjent med stallen og finne ut selv at mål-statistikken til Dino er misvisende og at M. Ceide er en katastrofe til tross for at han ved første øyekast er både rask og god med ballen.
Vi trenger en trener som allerede kjenner til styrkene og svakhetene våre og kan gå inn på dag en og heve prestasjonene. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 11.06.2026 11:32 Post subject: |
|
|
| @iversteinsvik på twitter/X la for 10 min siden ut et skjermbilde der det står at Helstrup blir i glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
saft Junior
|
Posted: 11.06.2026 11:41 Post subject: |
|
|
| Bare å stille seg i kø da, kanskje en trener tar kontakt for å ha lyst til å trene RBK, må da være noen på Tiller, Stjørdal eller Kyrksæterøra som har tid til overs |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 11.06.2026 11:41 Post subject: |
|
|
Det er altså ANs Glimt-ekspert som avfeier ryktene om at Helstrup skal til RBK i følge nevnte skjermbilde. Så vet ikke jeg om han er Bodøs svar på RBK-ekspert Løfaldli. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 11.06.2026 12:03 Post subject: |
|
|
Begynner å tvile litt på de ryktene om Helstrup
Ingenting tyder på noe bevegelse.. absolutt nada... _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 11.06.2026 12:04 Post subject: |
|
|
| saft wrote: | | Bare å stille seg i kø da, kanskje en trener tar kontakt for å ha lyst til å trene RBK, må da være noen på Tiller, Stjørdal eller Kyrksæterøra som har tid til overs |
Ikke sikkert trenere på Tiller, Stjørdal eller Kyrksæterøra er interessert i en jobb i bare halvannet år  _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 11.06.2026 12:54 Post subject: |
|
|
Ren reprise av Knutsen-sagaen dette. Var ikke måte på hvor «klar» han var i sosiale medier, før samme overskrift dukket opp i AN. Lukter vel kontraktsforlengelse på Gaute der oppe nå.
90% sjanse for Naustan frem til jul? _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 11.06.2026 13:18 Post subject: |
|
|
| Tipper det er litt prestisje for Glimt at ingen skal gå derfra hit og at de er villig til å smelle ganske mange millioner på bordet på ren trass. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 11.06.2026 13:21 Post subject: |
|
|
| hehe, ja det lukter litt mindreverdighetskomplekser hvis det stemmer at de krever veldig mye |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.06.2026 13:41 Post subject: |
|
|
Dette er et sitat fra artikkelen i Avisa Nordland:
| Quote: | Toresen sier han har ringt et tjuetalls kilder i Fotball-Norge.
– De som sitter med et snev av innsikt, mener at Helstrup blir i Bodø. Det blir sagt at Helstrup har vært i samtaler med RBK rundt cupfinalen, og at dette er tatt opp igjen i etterkant av cupfinalen. Kanskje har samtalene foregått med Helstrups agent. Men det jeg finner ut, er at Helstrup har en bra jobb i Glimt og at høydepunktene står i kø der. |
Altså. Dette er synsingen til en journalist etter at han har tatt tjue telefoner til folk som ikke sitter på forhandlingsrommet. Basert på dette synes jeg ikke vi skal ta sorgen på forskudd. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 11.06.2026 14:13 Post subject: |
|
|
| Hva han karen i Nordlandsavisen mener driter jeg i ,jeg er mer bekymret over hvor lite som faktisk skjer til at det faktisk er forhandlinger. |
|
| Back to top |
|
 |
Markus#1 Junior
|
Posted: 11.06.2026 15:18 Post subject: |
|
|
| Bare å ta det helt med ro, det blir Helstrup. Glimt selger seg dyrt, og var ikke giret på at han skulle få ta med seg noen assistenter fra Bodø. Derfor dette tar/har tatt tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 11.06.2026 15:50 Post subject: |
|
|
Mista troa. Finnbogason har hatt, og har fortsatt sikkert 3 ukers ferie i Reykjavik for alt vi vet. For godt til å være sant at vi skal ha verdens mest hemmelige samtaler med B/G som INGEN vet om.
Gi oss noen grunn til å få troa. Dette er din fjerde post her inne siden 2023, for all del, lov å ikke ha munndiare, altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 11.06.2026 16:13 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis får vi vel et nytt styre som verdsetter faktisk kompetanse, så Finnbogason får permanent ferie i Reykjavik _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 11.06.2026 16:52 Post subject: |
|
|
| Hvis Helstrup ryker fordi vi ikke vil betale det som kreves, bare for at vi skal ende opp med en ny "billigvariant" à la Alfred Johansson, så gir jeg opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.06.2026 10:43 Post subject: |
|
|
| Om vi hadde los på Helstrup i det hele tatt røyk han når supporterne veltet klubbens ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 12.06.2026 12:11 Post subject: |
|
|
Klubbens ledelse er da ikke veltet. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 12.06.2026 12:43 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Om vi hadde los på Helstrup i det hele tatt røyk han når supporterne veltet klubbens ledelse. |
Du mener klubbens ledelse som har varslet at de vil kalle inn til et meningsløst ekstraordinært årsmøte? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.06.2026 15:30 Post subject: |
|
|
| Du mener det bare er å høre med Inge Braa og kompisene hans hvem de velger til å lede klubben da eller? Hvis Rosenborg skal være et medlemsdemokrati så er det klart at vi må ha et årsmøte for å velge et nytt styre. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 12.06.2026 15:34 Post subject: |
|
|
Må være passe nedsnødd for å kunne vinkle en situasjon hvor vi er enige med en trener, men klubben hans sitter på bakføttene - til at han ikke kommer på grunn av at supportere har veltet klubbledelsen.
Bare til opplysning, så er informasjon om denne saken tilgjengelig offentlig på div plattformer. Anbefaler å lese deg opp litt der, om dette er en så stor hjertesak for deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.06.2026 15:44 Post subject: |
|
|
| Mye informasjon som er tilgjengelig ja. Og mye av det viser seg å være feil. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 12.06.2026 15:58 Post subject: |
|
|
Det skulle vell bare mangle når to parter er uenige, men finnes da nok info der ute til å utelukke både det ene og det andre.
Så kan man snakke på timingen med årsmøtet, men det er jo faktisk styreleder selv som har gått imot en avtale om å holde tett om dette frem til en treneransettelse. Så kan jo timingen fremdeles være dårlig fra den andre siden, men høres også litt paradoksalt ut at en styreleder man ønsker ut skal få sitte midt i en trenerjakt. Du kan være så sur du vil over situasjonen, men det fremstår ikke som noe annet enn hårsårt og tåpelig å spre usannheter rundt situasjonen med Helstrup. Har du så sterke følelser mot situasjonen, må det da være lett å komme med faktiske argumenter med hold i seg. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 12.06.2026 16:26 Post subject: |
|
|
| Tror for alles mentale helse så trenger vi en Helstrup-avklaring snart ass |
|
| Back to top |