| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:23 Post subject: |
|
|
Er lei av jobben når det følger med så mye drit fra "supportere" som oppfører seg som barn som til enhver tid man må prøve å ha "dialog" med kun for å konstant bli hetset i sosiale medier.
Hadde styreleder vært en mann hadde det vært 70% mindre drit og aldri blitt fremmet et mistillitsforslag.
Skjønner henne godt.
Følg de demokratiske prinsippene gjennom EOÅ og la noen andre ta over. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:24 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Quote: | For det hun sier hun gjør nå er ikke å trekke seg, men å ikke stille til gjenvalg.
Av den grunn mener hun at medlemmene som kom med kravet ikke går ut som «vinnere».
– De hadde sikkert vunnet hvis jeg hadde trukket meg, men det har vært uaktuelt fra dag én. Fordi det bryter med alt jeg står for. Hvis jeg som styreleder skulle gått av uten å ha tatt det til årsmøtet, så respekterer jeg ikke demokratiet vi er en del av.
– Hadde det personlig vært enklere å trekke seg?
– Ja. Da hadde jeg bare gått ut døra og sagt at noen andre får ta over. Men det ville vært udemokratisk og feigt, svarer hun. |
Det fremstår som det klart mest sannsynlige at hun har satt i gang hele dette sirkuset for at det skal se litt penere ut på hennes egen CV. Jo, du har trukket deg, men du har revet med deg klubbens omdømme og skapt forferdelig mye unødvendig støy i samme slengen. |
Det fremstår mest sannsynlig at de ikke skal la 50-60 medlemmer true styreleder til å trekke seg og diktere hva som skjer i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:25 Post subject: |
|
|
| Medlemsmassen? Du mener 65 av 2500? |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 04.06.2026 15:25 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Det var en klok avgjørelse som burde kommet tidligere og fra henne selv uten dette presset fra medlemmene, eierene av klubben. Litt for stor og komplisert verv for henne.
Men fint at hun nå overlater dette til andre.
Takk for innsatsen og lykke til videre. |
Vel og merke et press fra et klart mindretall av medlemmene. Så få at ingen turte å si et ord på generalforsamlingen for bare et par måneder siden … Så ja … kjempedemokratisk. Virkelig en medlemsklubb dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:26 Post subject: |
|
|
100% at flere enn de 65 er enige! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:26 Post subject: |
|
|
Er det ikke sagt tidligere i denne tråden at dette med antall underskrifter er noe som er fastsatt fra sentralt hold, og RBK er pålagt å følge. Så kan man såklart diskutere om et regelverk som åpenbart er retta mot breddeklubber med kanskje et par-tre hundre medlemmer egentlig burde gjeldt for en profesjonell klubb med flere tusen medlemmer, men men. _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.06.2026 15:28 Post subject: |
|
|
Blir sikkert noen som skåler i ølglassene i kveld og er veldig selvtilfredse, men dette er først og fremst bare trist.
Blir spennende å se hvem som er interessert i å overta! _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:30 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | Er det ikke sagt tidligere i denne tråden at dette med antall underskrifter er noe som er fastsatt fra sentralt hold, og RBK er pålagt å følge. Så kan man såklart diskutere om et regelverk som åpenbart er retta mot breddeklubber med kanskje et par-tre hundre medlemmer egentlig burde gjeldt for en profesjonell klubb med flere tusen medlemmer, men men. |
1/4 av medlemmene eller 50.
NIF har selv påpekt at det er litt problematisk for store klubber, men likevel ikke justert.
Så da er man avhengig av at medlemsmassen ikke misbruker det. God stil hadde vært å samme inn 1/4.
Men selvfølgelig. Muligheten er der og noen har tatt den. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:33 Post subject: |
|
|
Jeg reagerer sterkt på at Cecilie Gotaas Johnsen velger å ta denne konflikten offentlig gjennom media. Når hun sier til avisen:
«Når jeg får en tekstmelding om at enten så trekker jeg meg, ellers så blir det et opprivende årsmøte og et åpent sår i klubben. Jeg har ikke noe valg. Jeg blir jo satt sjakkmatt og styret blir satt sjakkmatt.»
så fremstår det først og fremst som et forsøk på å plassere seg selv i en offerrolle, heller enn å opptre som en styreleder som setter RBKs interesser først.
Det som bekymrer meg mest, er at argumentasjonen hennes i stor grad handler om hvordan hun selv opplever situasjonen, ikke om hva som faktisk er best for Rosenborg Ballklub. For meg bør det være helt motsatt: Det eneste som betyr noe nå, er hva som tjener RBK best. Det burde også være styrelederens utgangspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:35 Post subject: |
|
|
| Ja, dette var rystende lesning. Jeg kjenner ikke bakgrunnen for mistillitsforslaget, annet enn via rykter, og har ikke hatt noen sterke meninger om saken. Men en slik styreleder som dette kan vi jo ikke holde oss med. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.06.2026 15:36 Post subject: |
|
|
| Sånn, da er kan knivene kvesses og femtekolonnistene bak dette vanviddet finne ut hvem som er den neste de skal knerte. Løsningen på alt som er tungt og vanskelig er visst å henrette de enkeltpersoner man ikke liker. Kjenner ikke klubben igjen i dette pisset her. Det er det med demokratiet da, at man får de lederne man fortjener. Enter nestemann. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:41 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Jeg reagerer sterkt på at Cecilie Gotaas Johnsen velger å ta denne konflikten offentlig gjennom media. Når hun sier til avisen:
«Når jeg får en tekstmelding om at enten så trekker jeg meg, ellers så blir det et opprivende årsmøte og et åpent sår i klubben. Jeg har ikke noe valg. Jeg blir jo satt sjakkmatt og styret blir satt sjakkmatt.»
så fremstår det først og fremst som et forsøk på å plassere seg selv i en offerrolle, heller enn å opptre som en styreleder som setter RBKs interesser først.
Det som bekymrer meg mest, er at argumentasjonen hennes i stor grad handler om hvordan hun selv opplever situasjonen, ikke om hva som faktisk er best for Rosenborg Ballklub. For meg bør det være helt motsatt: Det eneste som betyr noe nå, er hva som tjener RBK best. Det burde også være styrelederens utgangspunkt. |
Denne konflikten er allerede offentlig så lenge det er et EOÅ.
Så at en styreleder som trekker seg pga. personlig belastning gjennom hets og trykk fra supportere samt all den ekstrainnsatsen som må legges ned for å håndtere disse ulike gruppene og faenskapet de holder på med gir jo fullt mening. Da vet neste styreleder hva hen har å gå til.
Virker som enkelte supportere tror alt er fritt fram fordi de "elsker klubben". Selv om de kun gjør ting som skader klubben og gir bensin til egoet deres som de ekte supporterne og de som vet best for klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:43 Post subject: |
|
|
Enten så vet hun at denne gruppen på 70 er sterk og kan 10dobles (jfr de 4 som stilte på møtet 26.mai) eller så er hun svak og lar seg true av denne lille gruppen.
-fordi hun vet hun har gjort en dårlig jobb.
Hun er leder, men jeg skulle gjerne visst mer om OlaBys jobb i styret.
-håper vi får en leder som er mer sulten enn dem begge på et topplag, ikke en breddeklubb.
Ola er 'folkets mann' i styret og jeg synes han burde vært mer ute i media og kommunisert med trønderne om støtte/krav/fakta opp imot garderoben.
Dette er en fotballklubb med NAEs åpenhet og ærlighet, -den er blitt alt for formell (!)
Last edited by håpløs on 04.06.2026 15:48; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:45 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | Danserud wrote: | | AndreasR wrote: | | Danserud wrote: | | Man har, angivelig, samlet underskrifter, for så å true styreleder med å kreve ekstraordinært årsmøte om hun ikke trekker seg, pr sms. |
Hvorfor lyver du? |
Hvilken del av det jeg sier er løgn? |
Alt. Demokratiske regler er fulgt og ingen er truet. |
Du skal få en sjanse til til å peke på noe i innlegget mitt som ikke er riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:56 Post subject: |
|
|
For meg blir det i praksis en trussel når det bare er 70stk på den listen og det begrunnes med 'oppstyr på EOÅ'.
-det blir på en måte et forsøk på kupp når klubben har.. 2500medlemmer.
Og disse ikke turde å gjøre noe på sist årsmøtet (!)
Hadde det blitt forelagt meg en liste 4-500 medlemmer skulle jeg trukket meg.
edit; men som sagt; hun kunne jo på møtet 26.mai ha tillit til disse 4 om at her er det 500 som står bak.
Last edited by håpløs on 04.06.2026 16:31; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:58 Post subject: |
|
|
| håpløs wrote: | Enten så vet hun at denne gruppen på 70 er sterk og kan 10dobles, eller så er hun svak og lar seg true av denne lille gruppen.
-håper vi får en leder som er mer sulten enn dem begge på et topplag, ikke en breddeklubb.
Ola er 'folkets mann' i styret og jeg synes han burde vært mer ute i media og kommunisert med trønderne om støtte/krav/fakta opp imot garderoben.
Dette er en fotballklubb med NAEs åpenhet og ærlighet, -den er blitt alt for formell (!) |
Eventuelt så tok hun en runde med seg selv og tenkte at dette her er jeg drittlei av og denne trusselen om å så kaos i klubben og prøve å bli kvitt henne ble tunga på vektskåla.
Trenger ikke være en svak leder for det. Bare et menneske som veier kost nytte og er lei av å håndtere og bli utsatt for hets av voksne manchildren.
Vi har politikere i samfunnet vårt som må gå med voldsalarm. Som blir hetset og truet på sosiale medier. Er de svake fordi de velger å trekke seg fra politikken dersom de tenker at det ikke er verdt belastningen?
Tror rett og slett bare motivasjonen har forsvunnet etter dette her. Selv om hun vet det er en liten gruppe så er det en jævla høylytt gruppe som koster mye energi å håndtere. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.06.2026 15:58 Post subject: |
|
|
| saft wrote: | | #1: Jeg har ikke sagt noe om når eller hvordan ønsket om å avvente til etter trenerjakten ble lagt frem, skjønner bare ikke hvorfor de godtar det om de mener hun er såpass tragisk i sin stilling at de lufter dette nå. Hadde de ville tatt det på mest skånsomme måte hadde de ventet til årsmøte, så det faller på sin egen urimelighet. |
Fordi hennes rolle som styreleder i praksis ikke påvirker hvem som blir ansatt som trener da det er klubbens ansatte som styrer prosessen med bistand fra et annet styremedlem og hvis det var en reell bekymring for at styret inkludert styrets leder ikke ville fulgt anbefalingen om ny trener så hadde det vært sterkt kritikkverdig. Når de først hadde tatt valget om at de mente situasjonen var uholdbar og ikke kunne fortsette, så var det et ønske om at selve prosessen skulle skje på en så skånsom måte som mulig.
| saft wrote: | | #2: Det jeg til stadighet ikke tar inn over meg er at de valgte å ta det med CGJ først. Hjelper ikke å kreve det over en telefonsamtale, som du selv skriver i avsnitt 2. Om dette ikke ble lagt frem for CGJ først for å presse henne til å gå av "frivillig" skjønner jeg ingenting, derav mener jeg de bruker det som en trussel. |
Her er vi uenig, fordi det i telefonsamtalen slik jeg har forstått det ikke ble sagt noe om "hvis ikke du går av". Det oppstod i etterkant og som en tilsvar til at de var villig til å vente med kravet og til gjengjeld oppfordret de tydelig om at hun i stedet vurderte å gå av. Det ble informert for å forsøke å gjøre dette på en ryddig måte, som sagt jeg mener det er bedre å være villig til å gå i dialog å snakke om ting enn å bare oversende et skriv med teksten "«Signeringsskjema – krav om ekstraordinært årsmøte i Rosenborg Ballklub. Vi ber med dette om at det innkalles til ekstraordinært årsmøte i Rosenborg Ballklub. Grunnlaget for kravet er manglende tillit til sittende styreleder»." eller noe lignende.
| saft wrote: | | #3: Argumentet nå er jo at "det er ikke medlemmene som har bedt om EOÅ, det er styret selv". Jeg hadde også gjort dette om noen var blåst nok til å varsle meg om at de uansett kom til å gjøre og jeg hadde hatt et samlet styre bak meg. Og "ut av det blå" kom det helt sikkert ikke, hun har nok fått ganske mange hint om at folk var misfornøyde. |
Jeg mener at selve kravet hadde kommet ut av det blå, ikke misnøyen. Misnøyen har vart over tid, men man går ikke akkurat rundt å forventer at det skal komme et krav om EOÅ med bakgrunn i mistillit av den grunn. Man er kanskje usikker på om man skal stille til gjenvalg eller om VK innstiller på noen andre eller at det skal komme benkeforslag ved neste årsmøte.
Jeg mener argumentet mitt er at i det styreleder ble informert om at signaturene var på plass og grunnlaget for kravet, så hadde hun i realiteten to valg. Gå av eller fortsette til EOÅ. Hvem som kaller inn formelt sett bryr jeg meg lite om, men jeg er kritisk til måten styret har håndtert dette gitt at de oppfordret til at kravet skulle avventes og det var en avtale om at medlemmene skulle uansett informere i god tid før noe ble satt i gang. Så velger styret å ikke informere tilbake og selv innkalle "med en gang" som er i strid med hva de selv ba om fra de medlemmene som stod bak kravet.
| saft wrote: | | #4: mulig jeg er mer kynisk enn deg da @waterfalls, men jeg tror ikke de prøvde å ta det med CGJ først av goodwill og gi henne en heads up. De ønsket nok å unngå EOÅ og at hun stille og rolig skulle fratre. |
Alle ønsket aller helst å unngå EOÅ, det er jo noe de var enig om. Samtidig var det også ganske klart at de som stod bak kravet ikke så noen utvei med CGJ som styreleder frem til neste ordinære årsmøtet. Jeg mener at de tok den telefonsamtalen for å gjøre dette på en ryddig måte, noe jeg også mener underbygges av villigheten til å avvente, villigheten til å gå i dialog og villigheten til å informere styret i god tid før de gjorde noe på et senere tidspunkt. Som igjen er delvis i strid med styrets uttalelse "om at det var en kniv i ryggen når som helst kunne bli stukket inn".
Styret valgte å forsøke å ta kontrollen og styre narrativet, jeg tror det også handler om at de føler motparten har fått styre for mye fra deres perspektiv. Problemet er jo at deres argumentasjon/begrunnelse ikke helt holder vann. De måtte ta dette nå for å ikke ha det hengende over seg, men samtidig sier de at det kommer til å være hengende over de i minst 3 måneder til uansett.
De måtte ta dette nå fordi de følte de hadde en kniv i rygge de ikke visste når kom til å bli trykt inn, samtidig som det var en enighet om å vente til ny trener var på plass og at informasjon skulle komme i god tid før noe skjedde samt at det skulle opprettholdes videre dialog.
| saft wrote: | | #5: varslingssaken aner jeg ikke nok om, eneste tanken jeg har der er at ingen av de redaktørstyrte mediene tar borti det, så det fremstår veldig som en ord mot ord greie. |
Her er vi enig, bortsett fra at Josimar som er et redaktørstyrt medium har tatt tak i saken. Ellers er det umulig å vite, men mitt inntrykk er at de som står bak kravet er ganske overbevist i denne saken. Det har også vært bannere på ØØ denne sesongen som kan tolkes til å ha sammenheng med den saken. Så for de som står bak kravet så kan varslingssaken ha vært en katalysator som gjorde at "nå er det nok, dette går ikke lengre".
[quote="saft"#6: Jeg tror nok helt sikkert håpet til 50+ gjengen er at CGJ + de/den de ikke liker ikke vil stille, men ettersom de sto såpass unisont ser jeg ikke bort fra at nåværende styre stiller som en enhet, og så går samtlige av om EOÅ stemmer for at et eller flere av styret skal byttes ut (ren gjetting). Uansett så blir det vel bare en løsning frem til ordinært årsmøte[/quote]
Her er jeg uenig, jeg har ikke inntrykk av at det er unisont på noen annen måte enn at styret ikke har grunn for å ha mistillit mot egen styreleder og derfor lar VK kjøre en samlet prosess for et helt styre. Hadde det vært unisont så hadde de nok varslet at de går av om CGJ ikke fortsetter. Vi får se selvsagt, men jeg tror ikke styret er ride or die med CGJ. Jeg tror bare at det å stille sine plasser til disposisjon handler om å sende et signal om at de hadde tillit/ikke mistillit til styreleder fordi det å ikke gjøre det hadde skapt grunnlag for spekulasjoner og kunne blitt tolket som at de ikke hadde tillit. Når øverste leder blir fremstilt for mistillit er det vanlig at alle stiller plassene sine til disposisjon om de ikke er enig i mistilliten. Det handler om å sende et signal om tillit og å vise støtte, da styre er en samlet enhet sånn sett.
Formelt sett så kan det bli et interimstyre frem til neste årsmøtet, eller det kan hende de som kommer inn tar over resterende periode for de som de trer ut av styret, slik at noen på papiret er på valg allerede ved neste årsmøte inkludert styreleder (men i praksis så er sannsynligheten da stor for at de velges for en ny periode på neste årsmøte). Det avhenger litt av lover og regler og om det er et langsiktig styre eller et kortsiktig styre som blir valgt inn osv.
Det kan også hende at man velger et interimstyre hvor intensjonen er at det skal gjenvelges på neste årsmøte, her kjenner jeg ikke helt reglene godt nok til å være sikker på hvordan dette foregår. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 04.06.2026 16:02 Post subject: |
|
|
Blir ikke mindre parodisk det hele etter denne utviklingen.
Hva med å trekke seg, la nestleder ta over og vara komplimentere styret? Det hadde helt klart vært det beste for RBK om man uansett har tenkt å gi seg.
Hun hadde fått så mye mer sympati og forståelse. Nå skal man bevist sende RBK inn i et ekstraordinært årsmøte nesten på pure f. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2026 16:03 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | Blir ikke mindre parodisk det hele etter denne utviklingen.
Hva med å trekke seg, la nestleder ta over og vara komplimentere styret? Det hadde helt klart vært det beste for RBK om man uansett har tenkt å gi seg.
Hun hadde fått så mye mer sympati og forståelse. Nå skal man bevist sende RBK inn i et ekstraordinært årsmøte nesten på pure f. |
Det kalles å følge demokratiske prosesser fremfor å bli utpresset på bakrommet. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 04.06.2026 16:04 Post subject: |
|
|
Seg selv først alltid, så kaste klubben under bussen i samme slengen! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.06.2026 16:07 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | håpløs wrote: | Enten så vet hun at denne gruppen på 70 er sterk og kan 10dobles, eller så er hun svak og lar seg true av denne lille gruppen.
Dette er en fotballklubb med NAEs åpenhet og ærlighet, -den er blitt alt for formell (!) |
Eventuelt så tok hun en runde med seg selv og tenkte at dette her er jeg drittlei av og denne trusselen om å så kaos i klubben og prøve å bli kvitt henne ble tunga på vektskåla.
Trenger ikke være en svak leder for det. Bare et menneske som veier kost nytte og er lei av å håndtere og bli utsatt for hets av voksne manchildren.
Vi har politikere i samfunnet vårt som må gå med voldsalarm. Som blir hetset og truet på sosiale medier. Er de svake fordi de velger å trekke seg fra politikken dersom de tenker at det ikke er verdt belastningen?
Tror rett og slett bare motivasjonen har forsvunnet etter dette her. Selv om hun vet det er en liten gruppe så er det en jævla høylytt gruppe som koster mye energi å håndtere. |
Jeg bare påpeker nok en gang at misnøyen mot CGJ er bredt forankret på tvers av ulike grupperinger. Det er ikke kun de som har signert kravet som er misfornøyde med henne.
Jeg føler meg ganske trygg på at hun enten ikke hadde blitt innstilt eller hadde tapt overfor et benkeforslag ved neste årsmøte.
Det er kun på årsmøte i 2025 det har fremstådt som hun har veldig stor tillit etter at hun ble valgt som leder. I 2024 innstilte VK henne for en periode på et år i stedet for to når man på papiret valgte et helt nytt styre. Et benkeforslag som ikke var særlig godt forankret endte opp med nesten 30% stemmer på samme årsmøte.
At CGJ forsøker å fremstille det som en liten gruppering får stå på hennes kappe.
Synes denne twitter-tråden oppsummerer godt hvordan mange opplever at CGJ har operert i møte med og overfor medlemmer. Det stemmer i alle fall godt overens med det jeg har hørt er inntrykket til flere som er mye tettere på enn meg.
https://x.com/Shpongus/st...81339?s=20
Jeg er dog enig med CGJ i at kritikk og misnøye burde også tas opp i riktige fora på innsiden og ikke bare på utsiden. Jeg vet ikke hvor mye som har blitt tatt opp i andre fora hvor ulike deler av medlemsmassen og styret har møttes utenom årsmøtet og de medlemsmøtene jeg har fått med meg. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 04.06.2026 16:09 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | håpløs wrote: | Enten så vet hun at denne gruppen på 70 er sterk og kan 10dobles, eller så er hun svak og lar seg true av denne lille gruppen.
-fordi hun vet hun har gjort en dårlig jobb. |
Hvis hun har sakene på sin side så er hun da ikke egnet for å være leder i RBK. -en må ikke overdrive dette some-kjøret.
Fakta vinner over 'høylytt gruppe' og hun vile hatt masse støtte fra mange, dertil Adressa.
-men bare behandlingen av siste prosess viser at hun er uryddig og når det er disse 4 'kvalifiserte' som stiller på møtet 26.mai så sier det vel litt om hennes ledelse.
-og for meg; et poeng om at hun er ikke SULTEN nok på et Europa-lag, men for mye fokus på damene. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 04.06.2026 16:18 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | netrom84 wrote: | Blir ikke mindre parodisk det hele etter denne utviklingen.
Det kalles å følge demokratiske prosesser fremfor å bli utpresset på bakrommet. |
Dette er da ikke en mer demokratisk løsning. Årsmøte har da valgt både nest-leder og vara i tilfeller der styreleder trekker seg. Så å tvinge et nytt årsmøte til å gjøre nye valg er da ikke noe mer demokratisk. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 04.06.2026 16:26 Post subject: |
|
|
Spm om VKs pressemelding i går også har påvirket henne?
-at de ville ha en grundigere redgjørelse fra styret.
Betyr det at det sitter folk i styret som kanskje vil fortsette og at hun ikke har deres støtte. Jeg synes nestleder var litt vanskelig å lese på pressekonferansen. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2026 16:41 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: |
Jeg bare påpeker nok en gang at misnøyen mot CGJ er bredt forankret på tvers av ulike grupperinger. Det er ikke kun de som har signert kravet som er misfornøyde med henne.
|
Jeg sier ikke at misnøyen ikke er bredt forankret. Jeg sier at alt det utenomsportslige tullet hun har måtte deale med over en lengere periode, inkludert hets, utgjør en liten høylytt minoritet i supportergruppa. Men at denne gruppa fortsatt er belastende.
Jeg føler meg ganske trygg på at hun enten ikke hadde blitt innstilt eller hadde tapt overfor et benkeforslag ved neste årsmøte.
Det er kun på årsmøte i 2025 det har fremstådt som hun har veldig stor tillit etter at hun ble valgt som leder. I 2024 innstilte VK henne for en periode på et år i stedet for to når man på papiret valgte et helt nytt styre. Et benkeforslag som ikke var særlig godt forankret endte opp med nesten 30% stemmer på samme årsmøte.
At CGJ forsøker å fremstille det som en liten gruppering får stå på hennes kappe.
|
Det er en vesensforskjell mellom misnøye og at hun kanskje ikke hadde blitt gjenvalgt. Og det å ha så bred mistillit at man må sette igang ekstraordinære tiltak 3 måneder etter forrige årsmøte.
Det er den store forskjellen her.
Synes denne twitter-tråden oppsummerer godt hvordan mange opplever at CGJ har operert i møte med og overfor medlemmer. Det stemmer i alle fall godt overens med det jeg har hørt er inntrykket til flere som er mye tettere på enn meg.
https://x.com/Shpongus/st...81339?s=20
Jeg er dog enig med CGJ i at kritikk og misnøye burde også tas opp i riktige fora på innsiden og ikke bare på utsiden. Jeg vet ikke hvor mye som har blitt tatt opp i andre fora hvor ulike deler av medlemsmassen og styret har møttes utenom årsmøtet og de medlemsmøtene jeg har fått med meg. |
Har ikke twitter. Kan ikke se tråden. Dersom kritikken er at hun ikke gidder å oppsøke dritet på x, så skjønner jeg hvorfor supporterne har problemer. Hvorfor i svarte helvete skal hun inn i den kreftgjørma som utgjør xhitter for å lese dritt om seg selv?
Folk får bruke de kanalene som eksisterer hvis det skal gis innafor kritikk. |
|
| Back to top |
|
 |
|