| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 18:50 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | Nå er det mange rykter om at Helstrup er muntlig enig med RBK, og at det er tidsspørsmål for at en kontrakt blir signert og kommunisert ut.
Uenigheten handlet mest om å få større kontroll over laget og spillerlogistikk, ikke personlige betingelser. Men jeg vet ikke... Ikke fått bekreftede meldinger fra de andre jeg kjenner som har et "inforør" internt i klubben.
Blir spennende å se i alle fall. |
Det er spennende ja!
Hmmm. Det ble jo en justering for å flytte kontrollen av spillerlogistikk til sportslig leder etter Rekdal. Der det ble litt sånn insinuert fra Dorsin sin side at det ble hentet mye under Rekdal som ikke var noe som egentlig passet klubben på lang sikt.
Og Helstrup vil vel være mer en småkonge som KK som har kontroll på det meste
Så får vi se hvordan det slår ut. Tipper man spiser den kamelen når det ikke eksisterer noen gode alternativer. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 03.06.2026 18:54 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | Nå er det mange rykter om at Helstrup er muntlig enig med RBK, og at det er tidsspørsmål for at en kontrakt blir signert og kommunisert ut.
Uenigheten handlet mest om å få større kontroll over laget og spillerlogistikk, ikke personlige betingelser. Men jeg vet ikke... Ikke fått bekreftede meldinger fra de andre jeg kjenner som har et "inforør" internt i klubben.
Spennende, som andre her også sier!
... men grisene i nord skal sikkert "slå nye rekorder" også ved "salg" av assistent til rival, og krever 8mill+ av oss i ren fee? Nekter tro han har en klausul om å gå billig all den tid hele poenget med overgangen fra Tromsø til BG var å ta over sjefsstolen. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.06.2026 19:17 Post subject: |
|
|
Blir neppe noe før i måra formiddag tenker jeg.
KK presenteres som ny RBK trener og Helstrup tar over Glimt
VILL tipping :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 03.06.2026 19:24 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Blir neppe noe før i måra formiddag tenker jeg.
VILL tipping :p |
Hahah. Knutsen ut av intet? Ingen logikk 😅 gå fra lokomotiv til ubåt uten mannskap. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.06.2026 19:31 Post subject: |
|
|
| LaughingMyAO wrote: | | waterfalls wrote: | ....
Så jeg står for at de fikk en opptur under OGS. |
Sikkert derfor ingen PL noen gang igjen vil ansette ham, eller han gikk arbeidsledig så lenge.
Med tanke på hvor mye penger United brukte under ham, så satt de igjen med en elendig tropp, og null trofe under hans regime.
'opptur'..
Lurer hva ETH, LVG var da.
De satt igjen med trofeer!
| waterfalls wrote: | Rivalisering har noe å si, men det betyr ikke at man skal utelukke alt og alle på bakgrunn av fødested. Jeg foretrekker at vi ikke ansetter personer med tett tilknytting til rivaler, men jeg synes det blir for dumt å avskrive kandidater på grunn av rivalisering også.
Dessuten har vel Rekdal og Molde ikke verdens beste forhold lengre, og det er lenge siden han har spilt der. Jeg forbinder Rekdal mer med Enga og Aafk enn med Molde i nyere tid. |
Fyren har ikke gjort noe stort i treneryrke generelt, det er derfor han burde vært uaktuell.
| waterfalls wrote: | | Vi er ikke i en posisjon hvor vi kan hente trenere som har hatt "beviselig suksess i andre ligaer" med mindre vi tenker ligaer som er på lavere nivå. Om vi finner noen som nylig har vunnet ligaen/vært suksessfull i Skandinavia eller lignende (og basert på din argumentasjon om hva som er suksess så regner jeg du mener det betyr titler) så har vi flaks. Det er der vi er for øyeblikket. |
Førsteprioritet med tanke på ny trener og vår klubb bør være ballast, vi snakker om Norges tøffeste trenerjobb.
Det å ansette newbie's er hjernedødt.
| waterfalls wrote: | | Dessuten så hadde ikke akkurat hverken Mourinho eller Van Gaal voldsomt suksess i United heller. Erfaring og tidligere suksess er ikke noen garantier, men det er en av flere faktorer som må vurderes når man leter etter neste kandidat. |
2 plass, pluss trofeer, ogs, kan ikke knyte skolissene deres engang!
Ene fyren sitter som manager for verdens største fotballklubb nå....
Hva har ole ever gjort i fotballen?! FO
| waterfalls wrote: | Jeg vil understreke at jeg ikke ønsker OGS til Rosenborg, men at United hadde en opptur under hans ledelse er bare objektive fakta.
Så kan man vel legge til at to av hans assistenter het Michael Carrick og Kieran McKenna. Har ikke akkurat vist seg som dårlige trenere i etterkant de to. |
Objektiv fakta, my arse.
Gutten klarte å ødelegge klubben, gi kapteinsbindet til den verste kapteinen klubben noen gang har sett.
Nepotisme var en gjenganger.
Carrck fikk sparken som Chapionchip-klubb..
Hvem bryr seg om hva assisteter gjør uansett??
Det er nok pga av objektiv fakta at ingen ville ansette ham for flere år.
Blir spennende å se, hvor lenge han går arbeidsledig nå som selv Tyrkia ikke ville ha ham. |
Om du har fulgt med så har han vært i loopen på jobber, men enten har han takket nei selv eller så har han ikke nådd opp. OGS har nok vært enormt kresen også.
Det er jo objektive fakta at han er den eneste manageren som har ledet United til topp 3 to sesonger på rad etter at Fergie ga seg.
I CL gjorde han det omtrent som sine forgjengere. I vikarsesongen ledet han de til kvartfinale, som permanent manager røk han en gang i gruppespillet og en gang i 1/8-finalen. I 15/16 røk de i gruppespillet. I 17/18 røk de i 1/8-finale.
Det samme har skjedd de to deltakelsene etter han fikk sparken.
Det ble også en semifinale og en finale i EL. Eneste bedre var når de vant finalen i 16/17. Eneste jevngod var en tapt finale forrige sesong.
FA-cup: 6. runde, semifinale og kvartfinale.
De vant i 15/16 og 23/24, finale i 17/18 og 22/23. I 10/11 ble det semifinale. I alle andre sesonger har de røket før eller i 6. runde. Litt svakere her enn de rundt ham siden han ikke nådde en finale.
I ligacupen ble det to semifinale tap på rad mot Manchester City og et tap mot West Ham i 3. runde høsten 21. I 18/19 hadde de røket ut når han tok over.
I 16/17 og 22/23 vant de turneringen, men ingen har ledet de til to semifinaler (eller bedre) på rad. Siden 10/11 så har de en semifinale i 13/14, ellers røket tidligere utenom de to sesongene de vant trofeet.
Så de fikk totalt sett en opptur under OGS. Det er objektive fakta. Men å kalle ham suksessfull blir noe annet siden han ikke klarte å vinne et trofe, men totalt sett så fikk han jevnt over stabilt bedre resultater enn klubben hadde tidligere utenom et og annet trofe innimellom, men ikke like stabile resultater i nærheten av toppen.
At Rekdal burde vært uaktuell er jeg enig i, men det var du som avskrev ham på grunn av fødested opprinnelig. Jeg er prinsipielt uenig i at fødested skal være nok til å avskrive noen. Så her endrer du argumentasjonen din for hvorfor Rekdal er uaktuell plutselig.
Jeg mener vi må ansette den kandidaten vi anser som best totalt sett, men jeg er ikke uenig i at erfaring er en viktig faktor. Men jeg tar heller en litt mer uprøvd og lovende trener enn f.eks. Perry, Rekdal, Fagermo, Deila osv.
Hva har Mourinho egentlig oppnådd de siste ti årene? Siden han vant EL med United i 16/17 er det eneste han har vunnet Conference League med Roma i 21/22.
At han blir hentet til Real Madrid handler om navnet hans, ikke hva han har oppnådd i ferske resultater. Ikke vant han noe med hverken Fenerbache eller Benfica. Perez har en forkjærlighet for Mourinho fordi Mourinho har et navn og en slags "aura" rundt seg, og det er noe Perez elsker. Jeg tror Barcelona med Flick vil fortsette å herje i Spania fremover, og jeg blir heller ikke overrasket om Atletico Madrid med Simeone plutselig kan gi Real Madrid kamp om andreplassen.
"Hvem bryr seg om assistenter?" sier nok om ditt nivå til at jeg burde slutte å gi deg seriøse svar. Alle skjønner jo at det er et trenerteam og at assistentene også har viktige roller. Særlig i større klubber og ikke minst i klubber som opererer med en manager. OGS liker å la assistentene styre mye på feltet i treningshverdagen mens han observerer. Det er velkjent. Det er dog vanlig at assistenter leder deler av øktene uansett trenerteam på høyere nivå.
McKenna har dessuten nå ledet Ipswich til to opprykk og vært aktuell for flere PL-jobber.
Carrick tok over et lag som lå på 21. plass og ledet de til 4. plass.
Mistet halve startelleveren til neste sesong, lå sist etter syv kamper og endte på 8. plass.
Mistet også nøkkelspillere før og underveis i neste sesong som endte i en skuffende 10. plass til slutt.
Begge de to siste sesongene var de bare fire poeng bak en play-off plass dog.
Men nå slutter jeg å svare deg, du evner jo ikke ta til deg objektive fakta og ikke klarer du å argumentere på en saklig måte. Du evner knapt nok argumentere i det hele tatt.
Altså når man skriver "objektiv fakta, my arse" så ber man ikke akkurat om å bli tatt seriøst eller legger opp til noen form for saklig diskusjon. Denne måten å "debattere" på passerer bedre på SoMe enn på et diskusjonsforum, for du fremstår på ingen måte interessert i noen saklig diskusjon i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 03.06.2026 19:42 Post subject: |
|
|
| Thomas Myhre er nevnt i Hamar Arbeiderblad ang RBK, vet ikke hva hele artikkelen gjelder |
|
| Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 03.06.2026 19:42 Post subject: |
|
|
Sinnsykt gøy om det blir Helstrup allikevel. Skal si Affur runs a tight ship.
Forresten: kan ikke dere finne et annet sted å ta den Solskjær-krangelen. Ingen gidder å lese det der. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 19:51 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Thomas Myhre er nevnt i Hamar Arbeiderblad ang RBK, vet ikke hva hele artikkelen gjelder |
Bare at Myhre er på lista hos diverse klubber.
| Quote: | Daglig leder i HamKam, Eskil Ervik, kommenterer saken slik:
– Vi har ikke hørt noe fra verken Brann eller Rosenborg eller noen andre, sier Eskil Ervik til HA-sporten. |
| Quote: | | Etter det HA-sporten erfarer er nemlig Thomas Myhre på blokka hos både Brann og Rosenborg. Begge storklubbene er på trenerjakt. HA-sporten sitter på opplysninger om at begge klubbene har gjort sonderinger rundt HamKam-treneren. En utenlandsk klubb skal også være på sonderingsbanen, etter det HA-sporten erfarer. |
|
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 437 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 03.06.2026 19:56 Post subject: |
|
|
| eksilbaill wrote: | | Forresten: kan ikke dere finne et annet sted å ta den Solskjær-krangelen. Ingen gidder å lese det der. |
For eksempel her: https://www.rbkweb.no/for...skj%C3%A6r |
|
| Back to top |
|
 |
LaughingMyAO Junior
|
Posted: 03.06.2026 20:05 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Om du har fulgt med så har han vært i loopen på jobber, men enten har han takket nei selv eller så har han ikke nådd opp. OGS har nok vært enormt kresen også. |
LOL, du er bare en ole-simp, mer er det ikke å si.
Dette er uansett en RBK-forum, hjernedødt å diskutere den hjernedøde treneren her..
Det er jo objektive fakta at han er den eneste manageren som har ledet United til topp 3 to sesonger på rad etter at Fergie ga seg.
| waterfalls wrote: | Bla blu bla
trofe innimellom, men ikke like stabile resultater i nærheten av toppen. |
Du snakker virkelig bare meg deg selv..
Veldig interessant at du ikke har svart på noen av argumentene dine..
| waterfalls wrote: | | At Rekdal burde vært uaktuell er jeg enig i, men det var du som avskrev ham på grunn av fødested opprinnelig. Jeg er prinsipielt uenig i at fødested skal være nok til å avskrive noen. Så her endrer du argumentasjonen din for hvorfor Rekdal er uaktuell plutselig. |
NÃ¥r skrev jeg at det var det eneste argumentet? lol
| waterfalls wrote: | | Hva har Mourinho egentlig oppnådd de siste ti årene? Siden han vant EL med United i 16/17 er det eneste han har vunnet Conference League med Roma i 21/22. |
Mer enn ole!
| waterfalls wrote: | | "Hvem bryr seg om assistenter?" sier nok om ditt nivå til at jeg burde slutte å gi deg seriøse svar. Alle skjønner jo at det er et trenerteam og at assistentene også har viktige roller. Særlig i større klubber og ikke minst i klubber som opererer med en manager. OGS liker å la assistentene styre mye på feltet i treningshverdagen mens han observerer. Det er velkjent. Det er dog vanlig at assistenter leder deler av øktene uansett trenerteam på høyere nivå. |
Wow, så han opererte som SAF.
Det er så utrolig med dere ole-simps at når noe er feil, så er det assistene sine feil mens når noe er positivt er det o store ole.
| waterfalls wrote: | | McKenna har dessuten nå ledet Ipswich til to opprykk og vært aktuell for flere PL-jobber. |
You don't say....
| waterfalls wrote: | Carrick tok over et lag som lå på 21. plass og ledet de til 4. plass.
bla bla bla |
Sikkert derfor han fikk sparken og ingen ansatte ham.....
| waterfalls wrote: | | Men nå slutter jeg å svare deg, du evner jo ikke ta til deg objektive fakta og ikke klarer du å argumentere på en saklig måte. Du evner knapt nok argumentere i det hele tatt. |
Endelig en god ting som kom ut fra kjeften på deg.
Kan ikke si annet enn 100% enig.
Jeg må ta vare på de få hjernecellene jeg har..
Simps are waste of time anyway. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.06.2026 20:07 Post subject: |
|
|
| eksilbaill wrote: |
Forresten: kan ikke dere finne et annet sted å ta den Solskjær-krangelen. Ingen gidder å lese det der. |
Det eksilbaill sa. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 03.06.2026 20:48 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Blir neppe noe før i måra formiddag tenker jeg.
VILL tipping :p |
Kanskje det var det han mente med at Helstrup skulle være i bodø i uoverskuelig fremtid  |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 437 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 03.06.2026 20:57 Post subject: |
|
|
| En annen mulighet er kanskje at KK allerede hadde fått et tilbud han ikke kunne si nei til i utlandet, hvor den sportslige muligheten var så stor at det ikke hjalp hvor mye ekstra lønn B/G klasket på bordet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.06.2026 21:27 Post subject: |
|
|
| Det er bare å stenge denne tråden. Det kommer ikke noen ny trener før ekstraordinært årsmøte blir gjennomført. Og da starter prosessen med å finne trener. Har vi et nytt styre så kan det ta mange mange måneder. Har vi det samme styret er det fortsatt ingen kandidater som vil komme til en klubb som har fiender i egne rekker. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkmannen1917 Junior
|
Posted: 03.06.2026 21:32 Post subject: |
|
|
| Helstrup blir presentert i løpet av neste uke blir kalt inn til pressekonferanse på onsdagen der han blir presentert. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 03.06.2026 21:50 Post subject: |
|
|
| Vm i random erfaring. Langt fram i tid, og onsdag spesifikt 😅 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.06.2026 21:54 Post subject: |
|
|
| LaughingMyAO wrote: |
Dette er uansett en RBK-forum, hjernedødt å diskutere den hjernedøde treneren her..
Wow, så han opererte som SAF.
Det er så utrolig med dere ole-simps at når noe er feil, så er det assistene sine feil mens når noe er positivt er det o store ole.
| waterfalls wrote: | Carrick tok over et lag som lå på 21. plass og ledet de til 4. plass.
bla bla bla |
Sikkert derfor han fikk sparken og ingen ansatte ham.....
| waterfalls wrote: | | Men nå slutter jeg å svare deg, du evner jo ikke ta til deg objektive fakta og ikke klarer du å argumentere på en saklig måte. Du evner knapt nok argumentere i det hele tatt. |
Endelig en god ting som kom ut fra kjeften på deg.
Kan ikke si annet enn 100% enig.
Jeg må ta vare på de få hjernecellene jeg har..
Simps are waste of time anyway. |
Gadd ikke sitere alt, men om det er noen som har streket under med to linjer at de har manglende evner til å forholde seg til sosial norm og folkeskikk så går medaljen til deg med både pokal, champis og pengepremie.
Noe av det mest usakelige, usmakelige jeg har lest her inne.
Foreslår en lang ferie og at du står frem i adressa sammen med de 49 andre som skrev under oppropet (bra for sjela)  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 22:02 Post subject: |
|
|
| 15 år og internettilgang er en salig kombo. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.06.2026 00:27 Post subject: |
|
|
Interessant å bli kalt en Ole-simp når jeg eksplisitt har sagt at jeg ikke vil ha ham til Rosenborg og man mest sannsynlig finner at jeg har skrevet kritisk om han hvis man søker.
Men når man mangler grunnleggende leseforståelse og leseferdigheter så må man jo bare finne på ting. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.06.2026 00:28 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | 15 år og internettilgang er en salig kombo. |
Synes 15 år fremstod raust. Tipper det finnes bedre kvalitet på barneskolen. |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 04.06.2026 10:50 Post subject: |
|
|
Innleggene til LMAO må være noe av det pinligste jeg har lest her inne.
Klarer vi å lande Gaute, så blir jeg overlykkelig. Vet ikke hva som gjør det, men forventningene til hvem vi får er helt ekstremt lave, så jeg er fornøyd hvis vi bare får en som har trent et A-lag før med ok resultater.  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.06.2026 11:34 Post subject: |
|
|
Interessant. Men potentsielt problematisk om Helstrup ønsker mere kontroll over spillerlogistikk. Det et styre på oppsigelse er det vel i praksis Finnbogason som styrer prosessen. Han kan sikkert frie rammer til å tilby bedre lønn etc. Men jeg er usikker på om han har autoritet til å endre stillingsbeskrivelsen til treneren. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 04.06.2026 12:22 Post subject: |
|
|
| Styrer er jo fungerende inntil videre. Alt er egentlig «som normalt» inntil nytt styre er valgt. Om man skal endre de beskrivelsene er jo en helt annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.06.2026 12:27 Post subject: |
|
|
Kan vel nevne at Kent Nielsen ryktes bort fra Silkeborg etter å ha fått et jobbtilbud han vurderer sterkt å takke ja til.
"Tipsbladet kan afsløre, at den dygtige Superliga-træner har fået en jobmulighed, han lige nu overvejer kraftigt, og det betyder, at Silkeborg har påbegyndt samtaler efter en afløser.
Ifølge Tipsbladets oplysninger er intet endnu faldet på plads hverken på Kent Nielsens eller Silkeborgs tallerken, og derfor er det stadig usikkert, hvordan det hele ender."
https://www.tipsbladet.dk...urer-i-sif
Jeg blir jo overrasket om det er oss, men han har vært nevnt ved tidligere trenerjakter og timingen stemmer så er vel verdt å nevne frem til det foreligger opplysninger som bekrefter at det tilbudet ikke er fra Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 04.06.2026 12:39 Post subject: |
|
|
Nielsen til Brann sikkert _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
|