| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.06.2026 16:04 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Fyren fikk sparken i både QPR og Leicester, og Leicester rykket ned kort tid etter. Og poengfangsten hans er...lav. |
Cifuentes gjorde det ikke så dårlig i Leicester og kan jo ikek få skylda for at de rykket ned.
Leicester: 31kamper 11-8-12 som resultat.
QPR: 83kamper: 29-23-31
Hammarby: 73kamper 38-18-17
Aab: 40 kamper 17-10-13
Sandefjord: 81 kamper 33-25-23
Han tok jo over et Leicester lag med håpløs moral, overbetalte spillere og en atmosfære som ligner på den som vi har her. Klarte flere sterke resultater, men det svingte for voldsomt.
Håper vi finner noen andre men blir det Marti så, velkommen.  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 16:10 Post subject: |
|
|
Er enig i at det var noen tøffe jobber. Men kikker man på poengsnitt så har han jo generelt levert såpass at jeg kan ikke se for meg at han er ettertraktet i PL som nevnt her tidligere.
Jeg sier ikke nei takk til Cifuentes, poenget var mer, jeg tror man overvurderer hvor het han er på markedet i toppklubber. Når han har levert et poengsnitt på 1.30 i de to siste klubbene sine.
Selv om det er tøffe jobber. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 16:18 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: | Helstrup er vel i en litt vanskelig situasjon tenker jeg. Dro til Bodø for å bli neste hovedtrener der. Så er kanskje Knudsen ikke tydelig på hvor lenge han blir. Helstrup kan ikke leve med å være assistent i alt for lang tid. Når jeg har sett/hørt på svarene han har gitt når han har blitt intervjuet synes nå jeg ikke han har hørt direkte avvisende ut. Knudsen derimot, han har avvist det. Det må han jo nesten bare gjøre.
Nesten alt i verden er til salgs. Det er egentlig bare å bli enige om prisen. |
Tipper Helstrup ble forespeilet å bli hovedtrener innen 1-2 år der Knutsen ønsket å oppnå CL først. Og så fortsetter Knutsen å si nei til mulighetene der ute og føler han har fortsatt noe uoppgjort (eller ikke nok spennende alternativer kommet på banen) i Glimt. Så Helstrup lever i limbo.
Det er litt sånn. Hvis KK blir 2-3 sesonger til så vil nok Helstrup til RBK. Hvis Helstrup ser for seg å ta over Glimt neste sesong så vil han nok aller helst bli. Et knallsterkt Glimt i flytsonen, med internasjonal prestisje, internasjonale konkurranser. Vs redde RBK fra nedrykk og kanskje dersom alt klaffer spille Europa om 2 sesonger.
Skjønner det sitter langt inne å gi opp Glimt-drømmen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.06.2026 16:38 Post subject: |
|
|
På den andre siden må det være fristende å kunne bygge opp noe selv. Om Helstrup tar over Glimt og vinner gull og kommer til CL, vil alle sammen si at det var enkelt fordi han kom til dekt bord.
I Rosenborg har han sjansen til å bygge noe som er hans eget. Det må friste en ambisiøs trener.
Problemet er selvsagt at for en trener som ser på Rosenborg som et byggeprosjekt vil du samtidig se på strukturen rundt og foretrekke en klubb hvor du har trygge rammer og at ledelsen er til å stole på. Der stryker Rosenborg maksimalt. Åge Hareide sa i podcasten sin at når han var i intervju med potensielle klubber pleide han å bruke revisorerfaringen sin for å sjekke budsjettet og analysere om finansene er så gode som de påsto i salgspitchen. Alt dette spiller inn for en ambisiøs trener. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 03.06.2026 16:51 Post subject: |
|
|
| Om Helstrup forlater Glimt med alle de fordelene det medfører( fete bonuser, rammebetingelser som legger til rette for videre vekst osv), så er hsn definitivt riktig mann. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 16:51 Post subject: |
|
|
Jeg skal våge å si at jeg tror ærlig talt ikke Helstrup bryr seg. Han har vært med å bygge det Glimtprosjektet et par år allerede når han tar over og det å ha på merittlisten gull og CL og kunne lede et lag i CL (bare opplevelsen i seg selv) tror jeg overgår det aller meste, inkludert en eventuelt folkedom om dekket bord.
Det med Åge er et poeng. Rosenborg er ikke et attraktivt prosjekt. Det er en branntomt som må reddes. Med en hel haug med spillere som er Schrødingers spillere. Både gode og dårlige samtidig.
I utgangspunktet burde jo spillermaterialet være spennende, men tror det rett og slett bare mangler virkelige nøkkelspillere og lederskikkelser som gjør at en trener tenker "her kan vi utrette noe". Og med supportere som skaper så mye problemer, uro rundt klubben generelt, styrekaos. En økonomi som ble reddet av to historiske salg.
Grått over hele linja.
På den andre siden så begynner folk å jobbe i Tyrkia over lav sko med helt krise rammer så. Hehe. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Senior
|
Posted: 03.06.2026 17:02 Post subject: |
|
|
| Men det er med fantasilønninger ingen har råd til å si nei til, og en bedre liga enn vår. Økonomisk så er ikke RBK spesielt konkurransedyktige på lønn, ikke engang i norsk målestokk |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:04 Post subject: |
|
|
Gitt at man får pengene
Men ja. Absolutt. Det er jo en kost-nytte der som går i favør penger.
Og ja. RBK tilbyr glansbilder fordi vi har ikke råd til så mye annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Markus#1 Junior
|
Posted: 03.06.2026 17:09 Post subject: |
|
|
| Troillgut skriver på X at Helstrup kun er detaljer unna rbk |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:10 Post subject: |
|
|
| In troll we believe |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:19 Post subject: |
|
|
| Er det noen her som vet om Troillgutt på Twitter / X er troverdig? Som noen over meg skriver sier han at Helstrup er nærme RBK. Ser at det er en her som sier at det er troll, men på X har jeg sett flere som sier at han er troverdig. Er det noen her som vet sikkert om han til å stole på eller ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 03.06.2026 17:20 Post subject: |
|
|
| Fantastisk! Virkelig en lettelse om vi lander Helstrup, framfor en mye dårligere kandidat langt fram i tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:20 Post subject: |
|
|
| Markus#1 wrote: | | Troillgut skriver på X at Helstrup kun er detaljer unna rbk |
OM det stemmer tror jeg faen meg det blir en øl i kveld, uansett om det er arbeidsdag i morra _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:28 Post subject: |
|
|
| Mortenlj77 wrote: | | Er det noen her som vet om Troillgutt på Twitter / X er troverdig? Som noen over meg skriver sier han at Helstrup er nærme RBK. Ser at det er en her som sier at det er troll, men på X har jeg sett flere som sier at han er troverdig. Er det noen her som vet sikkert om han til å stole på eller ikke? |
Troll som i Troillgutt. Jeg aner ikke om de ha troverdighet. Det har florert så mye rykter at jeg bare sier jeg får tro på de.
En kjapp titt på xhitter viser at kontoen har i det minste breaket Bolkan Nordli. Så er ikke helt Tier 100.
Hadde vært helt herlig om de hadde rett. Jeg har troa på Helstrup. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.06.2026 17:33 Post subject: |
|
|
Han har aldri kommet med tull, så kan være at det stemmer. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:34 Post subject: |
|
|
| Ok. Takk for tilbakemeldingen. Ser at det er noen som har kommentert under innlegget hans at han er den eneste på x de stoler på og hvis det du sier om bolkan Nordli også stemmer så er det i alle fall lov å håpe. Hadde vært kult hvis det var sant. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:43 Post subject: |
|
|
Hvis vi lander Helstrup og Helstrup får VM-pausen til å gjøre litt endringer, få banket inn litt struktur og kommet godt igang med laget.
Så er det nesten så jeg tror på en helomvending der vi kommer ut på andre siden helt annerledes.
Men bare nesten... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.06.2026 17:44 Post subject: |
|
|
Nå har spillerne ferie da, så ikke mye han får gjort på 7-10 treningsdager. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:50 Post subject: |
|
|
| JBH wrote: | | Klubben har sparket treneren, uten å ha en backup-plan.. akkurat som i 2019. (...) er det sånn at ingen respektert trener finner RBK attraktiv nok til å ta utfordringen med å trene denne klubben? |
Ja, dette minner om en tidligere erfaring vi gjorde oss. Ikke mye læring tydeligvis. Jeg tror dessverre at vi ikke er så attraktive som mange tror. Men det finnes sikkert noen unntak der ute som kunne tenke seg prosjekt RBK. Hvis han assistenten oppe i fotballhovedstaden har lyst, så tror jeg vi må kjenne vår besøkelsestid. Om det ikke blir han, så kanskje Cifuentes.
Skal vi overleve som eliteserielag må vi få orden på trenerspørsmålet og komme i gang med skikkelig arbeid med spill og form, sånn at vi kan få en god start på tilværelsen etter VM-pausen. Vi må antakelig ta mellom 20 og 25 poeng etter ferien for å være trygge på ES27, så vi må nok også forsterke stallen på kritiske posisjoner som keeper, stopper (og spiss). |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:52 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Nå har spillerne ferie da, så ikke mye han får gjort på 7-10 treningsdager. |
De skal ha ferie til 18. juni ifølge adressa.
Og neste kamp er 12. juli. Da snakker vi jo 3,5 uke med oppkjøring til den kampen.
2 uker nå på å komme igang på Brakka og legge en plan som er klar til spillerne dukker opp 18. juni.
Jeg har troa.
| Quote: | | RBKs første offisielle kamp etter VM-pausen er mot Kristiansund 12. juli. Det betyr at RBK har 24 dager oppkjøring fra de samles i midten juni. |
https://www.adressa.no/sp...fra-driten |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 03.06.2026 17:56 Post subject: |
|
|
| Vil nok ha betydning med planlegging av spillerkjøp og salg tidlig og |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 03.06.2026 18:28 Post subject: |
|
|
| Synes det er rart å tro at Helstrup har ventet på at KK skal dra all den tid klubben gjentatte ganger har sagt at Helstrup er en del av et team der KK er hovedtrener og sagt at Helstrup-ansettelsen ikke betyr videre rokkering. Hvis nå Helstrup ønsker seg til Rosenborg, så må det jo være fordi han ønsker å stå litt i stormen igjen. I Bodø er han godt betalt og kan terpe og nerde litt i bakgrunnen. Han må jo egentlig ønske det motsatte hvis han vil til RBK. Å ta over RBK nå høres morsommere ut på FM enn i det virkelige liv, men om han lykkes er jo oppsiden enorm. |
|
| Back to top |
|
 |
LaughingMyAO Junior
|
Posted: 03.06.2026 18:31 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | ....
Så jeg står for at de fikk en opptur under OGS. |
Sikkert derfor ingen PL noen gang igjen vil ansette ham, eller han gikk arbeidsledig så lenge.
Med tanke på hvor mye penger United brukte under ham, så satt de igjen med en elendig tropp, og null trofe under hans regime.
'opptur'..
Lurer hva ETH, LVG var da.
De satt igjen med trofeer!
| waterfalls wrote: | Rivalisering har noe å si, men det betyr ikke at man skal utelukke alt og alle på bakgrunn av fødested. Jeg foretrekker at vi ikke ansetter personer med tett tilknytting til rivaler, men jeg synes det blir for dumt å avskrive kandidater på grunn av rivalisering også.
Dessuten har vel Rekdal og Molde ikke verdens beste forhold lengre, og det er lenge siden han har spilt der. Jeg forbinder Rekdal mer med Enga og Aafk enn med Molde i nyere tid. |
Fyren har ikke gjort noe stort i treneryrke generelt, det er derfor han burde vært uaktuell.
| waterfalls wrote: | | Vi er ikke i en posisjon hvor vi kan hente trenere som har hatt "beviselig suksess i andre ligaer" med mindre vi tenker ligaer som er på lavere nivå. Om vi finner noen som nylig har vunnet ligaen/vært suksessfull i Skandinavia eller lignende (og basert på din argumentasjon om hva som er suksess så regner jeg du mener det betyr titler) så har vi flaks. Det er der vi er for øyeblikket. |
Førsteprioritet med tanke på ny trener og vår klubb bør være ballast, vi snakker om Norges tøffeste trenerjobb.
Det å ansette newbie's er hjernedødt.
| waterfalls wrote: | | Dessuten så hadde ikke akkurat hverken Mourinho eller Van Gaal voldsomt suksess i United heller. Erfaring og tidligere suksess er ikke noen garantier, men det er en av flere faktorer som må vurderes når man leter etter neste kandidat. |
2 plass, pluss trofeer, ogs, kan ikke knyte skolissene deres engang!
Ene fyren sitter som manager for verdens største fotballklubb nå....
Hva har ole ever gjort i fotballen?! FO
| waterfalls wrote: | Jeg vil understreke at jeg ikke ønsker OGS til Rosenborg, men at United hadde en opptur under hans ledelse er bare objektive fakta.
Så kan man vel legge til at to av hans assistenter het Michael Carrick og Kieran McKenna. Har ikke akkurat vist seg som dårlige trenere i etterkant de to. |
Objektiv fakta, my arse.
Gutten klarte å ødelegge klubben, gi kapteinsbindet til den verste kapteinen klubben noen gang har sett.
Nepotisme var en gjenganger.
Carrck fikk sparken som Chapionchip-klubb..
Hvem bryr seg om hva assisteter gjør uansett??
Det er nok pga av objektiv fakta at ingen ville ansette ham for flere år.
Blir spennende å se, hvor lenge han går arbeidsledig nå som selv Tyrkia ikke ville ha ham. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 18:40 Post subject: |
|
|
| BGFE_1916 wrote: | | Synes det er rart å tro at Helstrup har ventet på at KK skal dra all den tid klubben gjentatte ganger har sagt at Helstrup er en del av et team der KK er hovedtrener og sagt at Helstrup-ansettelsen ikke betyr videre rokkering. Hvis nå Helstrup ønsker seg til Rosenborg, så må det jo være fordi han ønsker å stå litt i stormen igjen. I Bodø er han godt betalt og kan terpe og nerde litt i bakgrunnen. Han må jo egentlig ønske det motsatte hvis han vil til RBK. Å ta over RBK nå høres morsommere ut på FM enn i det virkelige liv, men om han lykkes er jo oppsiden enorm. |
Du tenker at de går ut offentlig og sier at han er tiltenkt som arvtaker? Ser ikke hva noen har å tjene på det. Da blir det masse støy rundt om KK er tenkt ut og når han er tenkt ut. Men det ligger jo i korta. Det er jo det de aller fleste tenkte når han gikk fra en hovedtrenerjobb der ting gikk bra (og skulle ut i Europa med Tromsø etter tredjeplassen). For å ta en assistentjobb.
Det KAN jo være at han synes bare det hadde vært kjempekult å jobbe i Glimt som assistent og sammen med KK (og kompisen sin Bjørkan), og at Glimt rett og slett var mye mer spennende enn Tromsø, men jeg kan ikke se for meg at det ikke var planen å ta over etter KK.
Fordi hadde det vært tilfellet så ville han jo mye heller vært i Glimt som nå minimum skal ut i EL og trolig kanskje får et nytt CL-eventyr.
Det får vi vel aldri svar på, men tror at Helstrup tenkte en tidsramme på 1-2 år som nå ser ut som 3-4. Og dermed hopper på RBK-muligheten (hvis det faktisk skjer). |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 03.06.2026 18:45 Post subject: |
|
|
Nå er det mange rykter om at Helstrup er muntlig enig med RBK, og at det er tidsspørsmål for at en kontrakt blir signert og kommunisert ut.
Uenigheten handlet mest om å få større kontroll over laget og spillerlogistikk, ikke personlige betingelser. Men jeg vet ikke... Ikke fått bekreftede meldinger fra de andre jeg kjenner som har et "inforør" internt i klubben.
Blir spennende å se i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
|