| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.06.2026 19:04 Post subject: |
|
|
Når det å vinne eliteserien to år på rad og ta cupgull er å "ikke gjøre noe som helst i treneryrke" så er det ikke mange som har oppnådd noe.
Men han har ikke akkurat imponert utover det nei.
Det vi virkelig trenger er en trener som har vist at han kan GJENSKAPE suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.06.2026 19:42 Post subject: |
|
|
Trenger først og fremst en trener som ikke ser på fortiden, men som ser fremover. En som ønsker å spille angrepsfotball, samtidig som han kan skape vinnermentalitet. En som ikke bryr seg så mye om hva Eggen gjorde, eller Hareide, eller Hamren, men som er trygg på sin egen spillestil, og klarer å få den til å fungere. En som skaper optimisme på tribunen, og får folk til å slutte å snakke om 4-3-3 som eneste veien til toppen.
Om RBK er i stand til å lande en slik trener, er jeg mer usikker på.
Kanskje er Freyr det beste kortet av dem som er nevnt. Cifuentes er en mann med erfaring. Men frykter at de øverste navnene på listen til Finnbogason allerede er streket over. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.06.2026 20:22 Post subject: |
|
|
Har jo sagt det hele tida, det er vel ingenting som tyder på noe annet enn at vi ender med ei panikkansettelse rett før VM-pausen er over, og så er det på'n igjen om et års tid... _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
LaughingMyAO Junior
|
Posted: 02.06.2026 20:46 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | Når det å vinne eliteserien to år på rad og ta cupgull er å "ikke gjøre noe som helst i treneryrke" så er det ikke mange som har oppnådd noe.
Men han har ikke akkurat imponert utover det nei.
Det vi virkelig trenger er en trener som har vist at han kan GJENSKAPE suksess. |
Dude, please ole hadde både Gjelsten og Røkke i rykken.
ole har gjort Ingenting som en trener.
At noen i det hele tatt ansetter ham er utrolig for meg.
Han har ingenting annet ett navn! |
|
| Back to top |
|
 |
LaughingMyAO Junior
|
Posted: 02.06.2026 20:53 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | Har jo sagt det hele tida, det er vel ingenting som tyder på noe annet enn at vi ender med ei panikkansettelse rett før VM-pausen er over, og så er det på'n igjen om et års tid... |
Med tanke på hva nåværende styre så er det mye som tyder på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Knutsen92 Junior
|
Posted: 02.06.2026 21:44 Post subject: |
|
|
Helt uvirkelig hvilken situasjon vi står i nå. Alt kaoset i klubben nå skriker nedrykk. Overlever vi nå, er det faktisk en god prestasjon. _________________ Smell the space behind! |
|
| Back to top |
|
 |
RAN78 Junior
|
Posted: 02.06.2026 22:04 Post subject: |
|
|
Ender nok opp med Jan Halvor Halvorsen ... _________________ Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels |
|
| Back to top |
|
 |
Knutsen92 Junior
|
Posted: 02.06.2026 22:26 Post subject: |
|
|
Men har vi egentlig noen reel sjanse til å ro én nogenlunde aktuell ekstern trener før EOÅ er gjennomført?
For hvis ikke MÅ vi hvertfall få på plass noen interne til å styre troppen. Tetty er vel ikke lenger godkjent. Hvem andre har vi internt?
Har ikke Roar Strand sertifisering? Kunne han vært aktuell til å lede frem til kaoset er landet.
Her handler det om å sikre 25+ poeng ut sesongen nok til å være et Eliteserielag neste sesong. Og da må ro rundt laget sikres, så får cirkuset rundt styre på _________________ Smell the space behind! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2026 22:37 Post subject: |
|
|
| Tror alle trenere innser at de uansett ikke har evig velsignelse fra styret som ansetter dem. Vi skal derfor ikke overdrive betydninga av at alle formelt sett er på valg om tre måneder. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 02.06.2026 22:54 Post subject: |
|
|
| LaughingMyAO wrote: | | waterfalls wrote: | Hvor skrev jeg at OGS var suksessfull i United?
Jeg skrev at United hadde en opptur under OGS. Det er jo forskjell på at de hadde en opptur og at han var suksessfull. |
SÃ¥ hva legger du i opptur?
Alle trenere har oppturer, så for et intellektuelt argument..
| waterfalls wrote: | | Vanskelig å ta noen seriøst som sliter med å lese og avskriver folk på bakgrunn av hvor de er født... |
Så rivalisering har ingenting å si i fotball lengre?
What is this??
Men for all del, du må argumentere mot de som har høyere IQ enn meg da.
| waterfalls wrote: | | Hva du mener med erfaring er vanskelig å vite om du ikke klarer å utdype det. |
Erfaring er jo erfaring, som du sier, selv reka og ole har erfaring.
Men for Rosenborg så er det personer som har hatt bevislig suksess i andre liga og kan muligens se på oss som mulighet.
At vi fremdeles ikke har funnet en trener er nokså latterlig. |
Hva jeg legger i opptur?
At laget presterte bedre etter at han tok over og dermed fikk en opptur. Sesongen han ble vikar endte de på 6. plass, deretter en 3. plass også en 2.plass før det ble en svak sesongstart og han fikk sparken.
Siden gullet i 12/13 hadde United endt topp 3 bare en gang. Under OGS ble de topp 3 to ganger. Etter at OGS fikk sparken har United endt topp 3 til sammen to ganger. Han er eneste siden Fergie som har ledet United til topp 3 to sesonger på rad.
Så jeg står for at de fikk en opptur under OGS.
Rivalisering har noe å si, men det betyr ikke at man skal utelukke alt og alle på bakgrunn av fødested. Jeg foretrekker at vi ikke ansetter personer med tett tilknytting til rivaler, men jeg synes det blir for dumt å avskrive kandidater på grunn av rivalisering også.
Dessuten har vel Rekdal og Molde ikke verdens beste forhold lengre, og det er lenge siden han har spilt der. Jeg forbinder Rekdal mer med Enga og Aafk enn med Molde i nyere tid.
Vi er ikke i en posisjon hvor vi kan hente trenere som har hatt "beviselig suksess i andre ligaer" med mindre vi tenker ligaer som er på lavere nivå. Om vi finner noen som nylig har vunnet ligaen/vært suksessfull i Skandinavia eller lignende (og basert på din argumentasjon om hva som er suksess så regner jeg du mener det betyr titler) så har vi flaks. Det er der vi er for øyeblikket.
Dessuten så hadde ikke akkurat hverken Mourinho eller Van Gaal voldsomt suksess i United heller. Erfaring og tidligere suksess er ikke noen garantier, men det er en av flere faktorer som må vurderes når man leter etter neste kandidat.
Jeg vil understreke at jeg ikke ønsker OGS til Rosenborg, men at United hadde en opptur under hans ledelse er bare objektive fakta.
Så kan man vel legge til at to av hans assistenter het Michael Carrick og Kieran McKenna. Har ikke akkurat vist seg som dårlige trenere i etterkant de to. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 02.06.2026 23:04 Post subject: |
|
|
Har vært opptatt i speideren siden sist, så ingen oppdateringer herfra, men Horneland takket altså nei i går. Det lå veldig lenge ann til og bli han, slik jeg meldte tidligere. Krevde garantier for å forsterke spillerstallen, men ble ikke forespeilet det store handlingsrommet dessverre.
Christian Johnsen sitt navn er i miksen nå, men da inn i teamet rundt Tettey og Naustan slik jeg forstår det.
La kritikken komme siden jeg tok feil, men godt at media også slang seg på 2-3 dager etter at det var ute her, og at de også tok feil, så jeg ikke er alene! _________________ Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 02.06.2026 23:11 Post subject: |
|
|
Christian Johnsen  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 02.06.2026 23:31 Post subject: |
|
|
| Nå nærmer det seg banter og galgenhumor her, det blir for useriøst til å kunne bli tatt på alvor eller sees på som trolling. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 02.06.2026 23:45 Post subject: |
|
|
Jeg har skrudd forventningene i bunn... En etter en "heit kandidat" forsvinner. Horneland har vi til og med nå mistet 2 ganger...!
Jeg vet ikke helt hvilke navn jeg realistisk håper på lengre... |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 00:03 Post subject: |
|
|
Forslår vi mister Horneland en gang til.
Tre ganger høres passelig ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.06.2026 00:24 Post subject: |
|
|
| Så lenge vi omsider nailer Kenny Cooper er jeg fornøyd |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.06.2026 00:36 Post subject: |
|
|
Vel. ChatGPT mener at vi bør spille Jesper Reitan Sunde for å vinne eliteserien og bruke Bolkan Nordli som falsk 9er som kan kombinere med JRS
SÃ¥ tror ikke vi kan la AI styre skuta helt enda heller nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.06.2026 07:04 Post subject: |
|
|
Kan jo høres ut som om vi sparer oss til fant i trenerjakten. Eller er det den manglende muligheten til spons av spillere? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 03.06.2026 07:15 Post subject: |
|
|
Lag i post-nord ligaen ansetter raskere enn oss jo. Faen er det vi driver med. Nye treneren må jo for faen få lengst mulig til å orientere seg om stallen / sikte inn erstatninger asap i god tid før serien begynner igjen.
Ååååh. Oppgitt -_- |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Senior
|
Posted: 03.06.2026 07:34 Post subject: |
|
|
| Nåssåladden wrote: | | Kan jo høres ut som om vi sparer oss til fant i trenerjakten. Eller er det den manglende muligheten til spons av spillere? |
Det er heller det at RBK som «storklubb» er ferdig og vi er ikke attraktive verken for gode trenere eller de beste spillerne. Mange RBK supportere lever i fortiden og tror vi fortsatt omtrent kan gå hvem vi vil for det som skjedde for 20 år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 03.06.2026 08:13 Post subject: |
|
|
Horneland går nok til Brann nå, sånn bare for å gjøre ydmykelsen komplett.
Vil tro de har en trener på plass før oss.
Det er ting som dette som har ført klubben rett i dass, somling, sendrektighet og uansett utfall og tidshorisont er gjengen på Brakka likeglad.
Det er snakk om uker til sommervinduet åpner, vi er uten en fast trener, caretaker Tettey var ferdig på Mandag. Vi har en tropp som angivelig er dårligst trent i hele Eliteserien som vi har sendt på 20dagers ferie etter ett hederlig 2-2 resultat mot en klubb fra ett forblåst fiskeskjær oppunder polarsirkelen. Styret er opptatte med å leke offer etter at de 50 medlemmene hardest rammet and Dunning-Krueger syndromet har gjort sitt.
Er redd det skal bli værre enda før det blir bedre.
Last edited by Orkdal1 on 03.06.2026 09:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.06.2026 08:26 Post subject: |
|
|
Skulle ikke Horneland til Malmö da? _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 03.06.2026 08:40 Post subject: |
|
|
| Ryktene skal ha det til at Horneland har takket nei til Malmø. |
|
| Back to top |
|
 |
saft Junior
|
Posted: 03.06.2026 09:45 Post subject: |
|
|
| Du har gjort en god jobb med å jekke ned forventningene når det begynner å nærme seg en "få inn hvem som helst/noen for guds skyld"-holdning blant klubbens mest interesserte supportere iallefall. Vanskelig å skuffe noen når det er der lista ligger. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 03.06.2026 09:53 Post subject: |
|
|
| Lurer på hvor langt ned på lista vi må før en kandidat vurderer å takke ja. |
|
| Back to top |