| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Messi Veteran
|
Posted: 01.06.2026 19:25 Post subject: |
|
|
| Utrolig, dette styret er det mest kompetente styret siden 2010... |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 01.06.2026 19:26 Post subject: |
|
|
| ahh bahh. jeg skjønner det ikke. hva har de gjort galt? |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.06.2026 19:34 Post subject: |
|
|
| Birger forklarer nok det i morgendagens Adressa, løsningen serveres på et sølvfat.. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.06.2026 19:46 Post subject: |
|
|
| Er ikke løsningen opplagt da, 5+2 gutter med caps? |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 01.06.2026 19:49 Post subject: |
|
|
Mye rart her nå.
Jeg har ikke sett noe om hvem som har levert ultimatet? Så er vel for tidlig å legge skylda på øvre øst/ultras/kjernen etc.
Det å kreve ekstraordinært årsmøtet er egentlig udramatisk. Det er årsmøtet som må vedta eventuelle endringer. Kravet på 50 underskrifter kan sikkert tenkes er for lite, men derfor er det viktig å avvente årsmøtet for å se eventuelt effekt.
Så er det et poeng her at siden det er styret som vil initierer årsmøte så er det også de som nå velger tidspunkt og agenda. Virket som de kommer til å ha flere saker opp på agenda i tillegg til valget. Blir spennede å se.
Resultatet av dette kan jo bli samlende for klubben. Blir det gjenvalg er det jo et kraftig signal til de som har frontet dette.
Nå brukes medlemsdemokratiet som det er ment. Man får være enig eller uenig i at det brukes, men årsmøte er stede vi kan bestemme utfallet. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.06.2026 19:56 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: |
Nå brukes medlemsdemokratiet som det er ment. Man får være enig eller uenig i at det brukes, men årsmøte er stede vi kan bestemme utfallet. |
Vil ikke si at man bruker medlemsdemokratiet som tiltenkt når man prøver å utpresse styreleder til å trekke seg med et ultimatum på bakrommet.
Det er jo som styreleder (og styret) sier: Vi kan ikke skape en presedens hvor medlemmer kan kontrollere hvilke enkeltmedlemmer som skal sitte i styret utenom de prosessene man faktisk har (årsmøte).
De har vel heller ikke fattet noe vedtak eller lignende og initierer dette på bakgrunn av mistillitsforslaget så i utgangspunktet er det vel kun det de kan ta opp?
Det er jo litt diffust i praksis dette her siden det faktisk er blitt fremmet et mistillitsforslag og begrunnet, men ikke de facto levert skriftlig. Men styret har tatt det som et formelt mistillitsforslag og behandler det deretter.
NIF sine vedtekter sier at det er kun det som er fremmet i kravet som kan behandles. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.06.2026 19:57 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | | Jeg har ikke sett noe om hvem som har levert ultimatet? Så er vel for tidlig å legge skylda på øvre øst/ultras/kjernen etc. |
Nei ikke jeg heller, så jeg tar en råsjans... Men regner med vi finner det ut på årsmøtet i det minste hvem som har levert dette. Nokså sikker på at jeg ikke tar feil. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 01.06.2026 20:06 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | Det er jo litt diffust i praksis dette her siden det faktisk er blitt fremmet et mistillitsforslag og begrunnet, men ikke de facto levert skriftlig. Men styret har tatt det som et formelt mistillitsforslag og behandler det deretter.
NIF sine vedtekter sier at det er kun det som er fremmet i kravet som kan behandles. |
Kan være enig at utpressing-delen ikke er brukt som ment ja.
Sånn jeg forstår det er det ikke sendt inn noe formelt krav om ekstraordinært årsmøte. Så det ekstraordinære årsmøtet vi nå får er initiert av styret. Styret setter da agenda som de selv ønsker.
Mener de sa noe om at saker som styret har behandlet som det var pekt misstillit på skulle bli satt som saker på det ekstraordinære årsmøtet. Men bare sett pressekonferansen en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.06.2026 20:07 Post subject: |
|
|
[quote="machiavelli"] | netrom84 wrote: | Det er jo litt diffust i praksis dette her siden det faktisk er blitt fremmet et mistillitsforslag og begrunnet, men ikke de facto levert skriftlig. Men styret har tatt det som et formelt mistillitsforslag og behandler det deretter.
Det er ikke diffust etter mitt syn iallefall. Dette er ikke et EOÅ som faller inn under bestemmelsen om at kun den saken kan diskuteres. Siden det nå er styret som tar initiativet til dette, kan man i prinsippet kalle inn med den sakslisten man vil. Man kan nærmest betrakte dette som et ordninært årsmøte. |
|
| Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 01.06.2026 20:10 Post subject: |
|
|
Uavhengig av hvem som har startet dette så er det elendig timing. Fullstendig hodemist og totalt uansvarlig.
Så tror jeg som nevnt over her at dette det som nå skjer kan virke samlende for klubben.
Jeg er spent på hvilke saker som kommer på agendaen.
Håper på følgende:
-Sittende styre blir gjenvalgt.
-Det mye omtalte strategidokumentet blir vedtatt av årsmøtet med en planperiode på x antall år
Det må bli slutt på at medlemmene til en hver tid skal prøve å detaljstyre hvordan klubben skal drives.
Følelsesstyrte avgjørelser er sjelden gode avgjørelser.
Personlig så misliker jeg CGJ, men jeg mener helt seriøst at sittende styre bør bli gjenvalgt. Det er ikke styreleder alene som styrer klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.06.2026 20:12 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: |
Det er ikke diffust etter mitt syn iallefall. Dette er ikke et EOÅ som faller inn under bestemmelsen om at kun den saken kan diskuteres. Siden det nå er styret som tar initiativet til dette, kan man i prinsippet kalle inn med den sakslisten man vil. Man kan nærmest betrakte dette som et ordninært årsmøte. |
Da blir det basert på et vedtak fra styret da, og så får vi se hva vedtaket til styret om EOÅ sier og hvilke saker som blir tatt opp.
Forventer man andre saker? |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 01.06.2026 20:14 Post subject: |
|
|
| Kan styret da kalle inn til årsmøte når de måtte ønske? |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 01.06.2026 20:16 Post subject: |
|
|
Det så ikke ut som Cgj var så veldig sugen på å fortsette. Tipper flere styremedlemmer tenker det samme. Tror spesielt obr har en ekkel smak i munnen. Bratseth forsvant vel også ut. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.06.2026 20:19 Post subject: |
|
|
| cbas10an wrote: |
Det må bli slutt på at medlemmene til en hver tid skal prøve å detaljstyre hvordan klubben skal drives.
Følelsesstyrte avgjørelser er sjelden gode avgjørelser.
Personlig så misliker jeg CGJ, men jeg mener helt seriøst at sittende styre bør bli gjenvalgt. Det er ikke styreleder alene som styrer klubben. |
Tror det er noen som har kokkelert noe jævlig over litt for mange pils i denne saken her. Og lagt en "god plan" for hvordan de skulle bli kvitt en person de ikke liker/er fornøyd med uten å sette igang de reelle prosessene.
Det er jo også derfor styret har satt seg selv til disp, fordi de er felles ansvarlig og styreleder på en måte er bare den som organiserer og følger det opp.
Så har man ikke tillit til styreleder eksternt, så har man i praksis ikke tillit til styret.
Så er spørsmålet om dette er en "dette gidder vi ikke mer", eller om det er en "forankre legitimiteten til styret"-trekk.
Med alle de sakene, kaoset, oppfølging på privaten overfor mange av disse, trakasseringssakene etc. Så kan det jo være de bare er jævla lei. Særlig når det kommer oppå en utfordrende rolle og situasjon i tillegg.
Sånn sett så kan disse kanskje få det som de vil, og styret fikk et påskudd til å kaste inn håndkleet og legge det for føttene til disse supporterne. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 01.06.2026 20:27 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Forventer man andre saker? |
Ja. Hørte gjennom pressekonferansen på nytt nå. De saker som er brukt i begrunnelsen for misstilliten skal bli satt på dagsorden. Så antar det blir en sakliste der styret ber om støtte til de vedtakene de har gjort I de aktuelle sakene. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.06.2026 20:30 Post subject: |
|
|
Ja. Det vil jo være veldig naturlig å ta opp de sakene som er fremmet i mistillitsforslaget, og begrunnelsen.
Det som var spørsmålet er liksom om de benyttet muligheten til å ta opp noe annet (og hvorfor de eventuelt skulle det).
Men blir spennende å se. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 01.06.2026 20:47 Post subject: |
|
|
| Kan jo i teorien være alt som styret har jobbet med de siste årene. Strategi, økonomi, kvinnesatsningen, sammenslåing x-kontoen, ansettelser, VAR-saken, behandling av "varsel" etc. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 01.06.2026 20:54 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | AndreasR wrote: | | Syns da ekstraordniært årsmøte er legitimt. Nå får medlemmene en sjanse til å si om man har tillit til CGS eller ikke. At styret presterer å skape støy selv nå får stå for deres regning. |
De eneste som har skapt støy her er de som har stilt et ultimatum på bakrommet og i praksis har fremmet mistillit. Som selvfølgelig styret må forholde seg til.
Det er jo helt tullete å tro at styret skal sitte stille i båten med dette kravet hengende over seg. Da må det bli unnagjort.
Godt jobba.
Hvis supporterne genuint mente at dette støyet burde utsettes til etter treneransettelsen så skulle de ha holdt dette ultimatumet i baklomma frem til treneren ble ansatt. |
Nei, det er styret som skaper støy nå. Ikke medlemmene, hvem det nå er. EOÅ er en stueren måte å måle tillit til sittende styre på. Så får vi se om det kommer noe mer om årsak til mistillit etter hvert. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.06.2026 20:59 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | Nei, det er styret som skaper støy nå. Ikke medlemmene, hvem det nå er. EOÅ er en stueren måte å måle tillit til sittende styre på. Så får vi se om det kommer noe mer om årsak til mistillit etter hvert. |
Dette tror du vel ikke på selv? Du tenker at et ultimatum mot styreleder ikke er støyskapende? Tenker du virkelig at de som satte dette igang ikke har ansvar for støyen som nå oppstår? Jøyemeg... |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 01.06.2026 21:12 Post subject: |
|
|
Ja det er de som har ansvar for støyen som oppstår nå og det er styret slik jeg ser det. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-medlem Junior
|
Posted: 01.06.2026 21:15 Post subject: |
|
|
De som står bak denne aksjonen spesifikt mot styrelederen virker å ha et helt utrolig naivt forhold til hvordan et seriøst styre i en stor virksomhet fungerer.
Du kan ikke motta en slik trussel som styreleder og bare late som ingenting. Naturligvis tar du dette opp med resten av styret, som så enten erklærer at de støtter deg eller at du vil gjøre klokt i å gå av. Med tanke på timingen her – noen få måneder etter det ordinære årsmøtet er avholdt – er det veldig naturlig at det øvrige styret har valgt å stille seg fullt og helt bak styrelederen sin.
Da blir det eneste riktige å legge ultimatumet fram for et ekstraordinært årsmøte, og være tydelig på at det da dreier seg om tilliten til hele styret. For et styre kan ikke gå rundt og ha et uavklart forhold til hvorvidt de har eiernes/medlemmenes tillit eller ikke.
Dette framstår det tydelig at personene bak opprøret ikke har tenkt over. Det virker som at de har trodd at enten går styrelederen av frivillig, eller så foretar ikke styret seg noen ting og spiller ballen tilbake. Men det er som sagt ikke slik et seriøst styre kan operere.
Jeg forventer at samtlige medlemmer bak opprøret står fram med fullt navn i full offentlighet og forklarer seg, med tanke på hvor mye offentlig oppmerksomhet og interesse det tross alt er når det er snakk om Rosenborg.
Og de må alle mann alle svare på følgende spørsmål: Hva konkret er det styrelederen de uttrykker mistillit mot har gjort fra det ordinære årsmøtet og fram til i dag som har gjort at de har gått fra å ha tillit til ikke å ha tillit? For de kan i alle fall ikke komme her og komme her med argumenter som strekker seg noe lengre tilbake i tid enn det ordinære årsmøtet. Da hadde de anledning til å gjøre noe, og de valgte ikke å gjøre det. Det må de stå for.
Så er timinga den mest makeløst dårlige jeg noen gang har sett. Klubben står altså midt i en trenerjakt når disse medlemmene kommer med dette opprøret. Hvor mange gode fotballtrenere med respekt for seg selv tror de egentlig at vil være interessert i å jobbe for en klubb som dikteres av slik medlemsidioti? Hvem vil ta på seg en sånn jobb uten engang å vite hvem arbeidsgiveren er?
For å si det sånn: Jeg mener fremdeles den dag i dag at Ivar Koteng er den verste styrelederen klubben noen gang har hatt. Men jeg tok aldri til orde på formelt vis for at han burde avsettes midt i året, uansett hvor mye rart han fant på. Det var det ingen andre som gjorde heller, etter hva jeg vet. Med mindre styrelederen begår regelrett kriminalitet eller viser seg å være åpenbart personlig uegnet, så kan man ikke som ordinært medlem holde på med denne typen aksjoner midt i året. Det er uansvarlig, det er respektløst og det vitner om grunnleggende mangel på gangsyn.
Jeg forventer at et klart flertall blant medlemmene skyter ned dette opprøret på ekstraordinært årsmøte. Og jeg håper at de medlemmene som står bak dette melder seg ut av klubben om de går på et nederlag.
Jeg for min del orker egentlig ikke å bruke noe mer energi på å engasjere meg noe særlig i Rosenborg Ballklub. Det er bare tull, rot, fraksjonering og krangling i alle retninger. Jeg har andre ting å bruke livet mitt på. Og det tror jeg de fleste egnede kapasiteter for styreverv i RBK i framtida også tenker når de ser hva denne farsen av en medlemsmasse steller i stand. _________________ "Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 01.06.2026 21:23 Post subject: |
|
|
Det at det ikke ble frontet misstillit på det ordinære årsmøte betyr ikke at folk hadde full tillit vel? Det er en håpløs slutning.
Jeg aner ikke hva begrunnelsen for misstilliten er, men det er helt sikkert noe som har bygd seg opp over lang tid. At man ikke gjorde noe i februar betyr ingenting sånn sett. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.06.2026 21:24 Post subject: |
|
|
Du verden for en komikveld. 50 tanketomme gladkokker med ønske om å lage toppidretts-klubb. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.06.2026 21:26 Post subject: |
|
|
Fantastisk innlegg, RBK-medlem. Du setter ord på hva veldig, veldig mange tenker akkurat nå. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
|