View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fubar Veteran

|
Posted: 11.04.2007 20:38 Post subject: |
|
|
Artig at det fortsatt er masse trøndere i stallen og i apparatet.
Forøvrig kommer det på ett ut for meg om de kommer fra Sogndal eller Neptun.
Det er flere spillere fra Elfenbenskysten i Rosenborg enn det er ikke-trønderske nordmenn  |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 11.04.2007 20:42 Post subject: |
|
|
Joachim wrote: | For en liten time siden sa Skutle at vi hadde betalt rundt 10 millioner for våre tre ivorianere, og for få samme kvalitet av spillere med norsk pass måtte vi ha betalt 30-50 millioner. Det er mye penger. |
Ifølge den teorien så finnes det altså nordmenn som er like gode som Christiano Ronaldo bare vi betaler 750 millioner?
Det finnes etter min mening ikke norske spillere med samme kvalitet og potensial som f eks Didier Konan. Ikke som jeg vet ihvertfall.
Poenget mitt: det er ikke bare prisen som gjør at man handler i utlandet - det er mangelen på det samme talentet, potensialet og nivået i norge. |
|
Back to top |
|
 |
Joachim Junior

|
Posted: 11.04.2007 21:02 Post subject: |
|
|
fubar wrote: | Ifølge den teorien så finnes det altså nordmenn som er like gode som Christiano Ronaldo bare vi betaler 750 millioner? |
Det var veldig dårlig formulert av meg. Selvfølgelig er det ikke sånn.
Enig med deg i resten av innlegget også. Det finnes kvaliteter i utlandet som RBK trenger. Våre nye vinger virker svært spennende, og jeg gleder meg til å sitte på Lerkendal på søndag og se Traoré, Konan og resten av laget. Forhåpentligvis er banen tør, sånn at de får bedre feste enn på en sleip stavangermatte. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.04.2007 09:48 Post subject: |
|
|
SoZo wrote: | Laget som banka Molde i 2002
Arni Gautur Arason
Christer Basma
Azar Karadas
Erik Hoftun
Janne Saarinen
Odd Inge Olsen
Bent Skammelsrud
Hassan El Fakiri
Ørjan Berg
Christer George
Harald Martin Brattbakk |
Jeg er veldig enig med deg, SoZo. På det laget spilte det altså kun tre trøndere uten at noen reagerte på det. Idag er ståa mye bedre med tanke på trøndere, da vi har en rekke talenter som kan sette preg på laget fremover. Det er det samme for meg om våre spillere kommer fra Voss, Malmö eller Ouagadougou når de først ikke er trøndere. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.04.2007 10:02 Post subject: |
|
|
Hoftun og Brattbakk. Hvem er den 3.? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.04.2007 10:02 Post subject: |
|
|
Odd Inge Olsen
Last edited by attach on 12.04.2007 10:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.04.2007 10:04 Post subject: |
|
|
Ok da. Tenkte på han som Nordmøring jeg. Sikkert fordi han har spilt i moille. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.04.2007 12:29 Post subject: |
|
|
- Jeg jubler enda høyere når Roar Strand scorer enn når Traoré gjør det, og det vil jeg nok fortsette med, sier Mini.
Les mer: - Blir litt lei meg |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 12.04.2007 13:00 Post subject: |
|
|
Jeg må si at det der er en idiotisk uttalelse. Det kan vel hende at Mini hadde jublet like mye hvis han hadde spillt på lag med Traore i 5 år også. Personlig er jeg for opptatt med å juble når Rosenborg scorer til å tenke på hvor målscoreren kommer fra. |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 12.04.2007 14:38 Post subject: |
|
|
Helt enig med Mini. Han vil også ha et lag bestående av færre utlendinger, og flere norske spillere. Tipper han hadde gjort som meg, holdt seg borte fra Lerkendal i protest, om han ikke var der i regi av TV2 eller som gjest. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.04.2007 14:40 Post subject: |
|
|
Er det så farlig om spillerne er fra Tana eller Ghana (som noen skrev tidligere) når de ikke er trøndere? |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.04.2007 14:41 Post subject: |
|
|
Tipper ikke jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 12.04.2007 14:48 Post subject: |
|
|
Jeg holder litt med Mainn.
For meg er det ett fett om spilleren kommer fra Elfenbenkysten, eller Sverige. Utlending er utlending. Men jeg ser heller at spilleren kommer fra f.eks Oslo enn "utlandet".
Selvfølgelig, helst lokale folk som tilhører byen/laget, men går ikke det håper jeg på en nordmann. Er vi først utenfor kan det være det samme..
Syntest det er litt rart når dere drar fram Molde kampen. Vel, det er 3 trøndere der, men det er 9 nordmenn. Mener dere at nodmenn uttenfor trøndelag har samme status som en fra Ghana? |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 12.04.2007 14:49 Post subject: |
|
|
Ja, etter min mening spiller det stor rolle. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.04.2007 14:59 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | Mener dere at nodmenn uttenfor trøndelag har samme status som en fra Ghana? |
Ja _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 12.04.2007 15:01 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | Mener dere at nodmenn uttenfor trøndelag har samme status som en fra Ghana? |
Nei. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 12.04.2007 16:15 Post subject: |
|
|
Hvis alle utlendingene på RBK hadde søkt om norsk statsborgerskap og fått det innvilget, ville alt vært i orden da?
Spiller det rolle om begge foreldrene, en av de, eller ingen av de er norske?
Hva om de er født i Norge men har bodd i utlandet hele livet? |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 12.04.2007 17:57 Post subject: |
|
|
Ja.
I min verden er det slik:
ENTEN har du en eller annen forskrudd nasjonalistisk agenda, og vil ha nordmenn for norskhetens skyld (Daniel Braaten heier faktisk ikke på Rosenborg Mainn, han er oslogutt)
ELLER så har du et anliggende om klubbfølelse og tilhørighet, og er opptatt av trøndere og folk som er både spillere og supportere.
- hvis vi må hente folk som ikke heier på laget er det vel samme f*** om de er fra Bergen, Skien eller Vest-Afrika. Heller Vest-Afrika enn Bergen, spør du meg. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 12.04.2007 18:12 Post subject: |
|
|
Grei forklaring på hvorfor du mener det. Jeg har ikke bodd i Tr.hejm, derfor mener jeg nok at nordmann er nordmann. Dette med tilhørlighet står naturligvis sterkere hos dere som bor der.
Satt på spissen, så er RBK fra Norge og Trondhjem hos meg (og sikkert mange andre som holder med RBK fra andre deler av landet), og hos deg (dere) som er derfra, kommer vel RBK fra Trondheim og Norge.
En bakdel med å hente utenlandske spillere i forhold til spillere fra landet Norge, er jo alt utenomsportslig.
De kan ikke språket vårt, mange fra afrika snakker heller gebrokkent engelsk. Klima er en stor utfordring, og norsk kultur og mat virker fjernt for mange utlendinger. Alt dette sammen kan gjøre det vansklig å sosialisere seg.
Med andre ord, det er mye som skal klaffe for at dette skal lykkes. At et helt lag med forskjellige bakgrunner(forkortelse for det andre jeg skrev) har vel enda mindre sjangse.
En nordmann, ifølge deg en utlending, har stort sett bare spillestilen å ta til seg. Dette går også lettere når man er motaklig for 100% av informasjonen som blir gitt.
EDIT: Leif. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 12.04.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Mini tenker på norske landslaget også, noe de fleste her driter i. Det blir forskjellen. Mini er jo ikke trønder han heller...
Får jeg velge mellom to jevngode spillere fra tilfeldig valgt sted i Norge eller en utlandsk spiller; velger jeg den norske spilleren. Det er best for norsk fotball og jeg føler mere tilhørighet til laget da. Uansett er junioravdelingen på vei opp, det vil betale seg i årene som kommer! |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 12.04.2007 18:57 Post subject: |
|
|
Goldfish skrev:Uansett er junioravdelingen på vei opp, det vil betale seg i årene som kommer!
Det kommer jo helt an på om de får slippe til eller ikke. Slik som det er nå virker det som de blir tatt opp for at ikke lagbildet skal se så tomt ut. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.04.2007 19:06 Post subject: |
|
|
Hva sikter du til? Synes både Tettey, Skjelbred, Jamtfall og Nordvik har fått sjanser jeg, selv om de gjerne må få flere. Skjelbred / Tettey er jo allerede etablert, og da er det bare Jamtfall og Nordvik igjen. Nordvik fikk spille mye i treningskampene og Royal League, Jamtfall har fått spilt en del og hadde nok få spilt enda mer bl.a. i Royal League hvis han ikke hadde vært skadd i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2007 19:08 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Helt enig med Mini. Han vil også ha et lag bestående av færre utlendinger, og flere norske spillere. Tipper han hadde gjort som meg, holdt seg borte fra Lerkendal i protest, om han ikke var der i regi av TV2 eller som gjest. |
Det var da minst like mye bråk for noen år siden, da Rosenborg etter sigende "kjøpte alle andre klubbers beste talenter og spillere". Når Rosenborg kjøpte nordmenn ble de tilogmed bekyldt for å kjøpe spillere, for så å benke dem i den hensikt å svekke laget de kjøpte fra. Jeg må si at hvor spilleren blir kjøpt fra har lite å si. Det viktigste er at egenproduserte spillere er høyeste prioritet. Om man kjøper ferdige produkter fra Portugal, Costa Rika eller Åndalsnes er like like eller mye skadelig for rekrutteringen i Trondheim. Jeg ser poenget med at ved å kjøpe nordmenn bidrar man til rekruttering andre steder, men dette føler jeg ikke er Rosenborgs ansvar. Så lenge Rosenborgs kjøp ikke går utover egen rekruttering, føler jeg de har gjort det de skal. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 12.04.2007 19:08 Post subject: |
|
|
Vi får se, har sett du har hintet til det samme i en annen tråd. Bla. at Jamfall ikke kom lengre enn benken mot Viking osv. Jeg føler meg ganske sikker på at han slipper mere til ut over i sesongen, men da i mere sikre kamper. Viking borte, i serieåpningen, på 1-1(0-1) kan fort bli stygt. Nordvik burde vært i troppen helt klart, det er skuffende at han blir prioritert bak Kvarme. Men får vente å se. Begge må slippe til helt klart, mot bunnlag og cup forventer jeg at de begge starter. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.04.2007 19:26 Post subject: |
|
|
Trodde Nordvik var uaktuell frunnet skade jeg  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
|