| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Fusion Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:01 Post subject: |
|
|
| "We will take our time." Ny trener i 2027, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Vassflua Junior
|
Posted: 05.05.2026 11:01 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Regner med det er "Ny midlertidig trener" som skal presenteres og at det bare er litt klønete skrevet. Om det er ny trener er jeg svært positiv overrasket over styret. Da har de vært langt mer proaktive og profesjonelle enn hva jeg har trodd. |
Tettey er presentert som interimtrener med Naustan som assistent. |
|
| Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 05.05.2026 11:02 Post subject: Gaute Helstrup |
|
|
Nå gjelder det å stå i mot presset for et stort navn eller en gammel helt. Klubben er ikke noen storklubb nå, vi har ikke størst ressurser på noen måte.
Tenkningen og ansettelsen av Johansson var riktig. Vi må tenke langsiktig og strategisk. Dessverre hadde han det ikke i seg selv om han fikk nok tid. Det kunne vi ikke vite.
Ansetter vi Solkjær blir han her maks 1,5 sesong om han lykkes.
Ansetter vi Solkjær blir han her maks 1,5 sesong om han mislykkes.
Helstup fremstår som et godt valg. Har bygget lag sterkt i Trømsø og har lært i Bodø - vi får håpe han ønsker seg hit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:11 Post subject: |
|
|
| Fusion wrote: | | "We will take our time." Ny trener i 2027, da. |
Juniortreneren til Malmö eller AIK denne gangen da sikkert. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
kilik Senior
|
Posted: 05.05.2026 11:16 Post subject: |
|
|
| Solskjær er urealistisk. Hadde 100 mill. i årslønn i United og 30 mill. i årslønn i Besiktas nå nylig. Vi har vel kun råd til 2-3 millioners trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Knutsen92 Junior
|
Posted: 05.05.2026 11:16 Post subject: |
|
|
Hvis Solskjær vil hit er det en nobrainer. Han vil umiddelbart få spillerne til å lytte på han bare basert på respekt. Han har vist at han er en god pedagog ovenfor "stjerner" og voksne spillere, samtidig som han er flink på å utvikle talenter.
Jeg tror han kunne løftet oss betraktelig.
P.S: utrolig deilig at Alfred forlot Brakka nå. Endelig kan jeg glede meg til å se kamp igjen. Nå slår vi LSK på søndag. Merk meg mine ord 😉 _________________ Smell the space behind! |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 05.05.2026 11:19 Post subject: |
|
|
| En av de viktige tingene som en ny trener må gjøre er å ta ut 11spillere som er gode nok (ikke Dino og Mikkel) og la de bli samspilte. Samtlige trenere siden Kåre har hatt for stor tendens til å rokkere rundt på laget |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:20 Post subject: |
|
|
| Mikkjal Thomassen? |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:24 Post subject: |
|
|
Dokken gikk vel med i dragsuget da Deila fikk sparken i Israel. Kanskje vi endelig kan få Otto Ullseth sin favoritt inn  |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 410 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 05.05.2026 11:25 Post subject: |
|
|
| Vær så snill, håper dette bare er i påvente av å få plass formalitetene i avtalen med Horneland. Ikke nok en nøye prosess med liste av kandidater som én etter én sier nei til RBK i riksdekkende media! For de kan jo ikke mene at Tettey skal lede laget i en lengre periode mens de undersøker kandidater?? I så fall gikk vi fra fersk og uprøvd til fosterstadiet i trenersammenheng... |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7394 Location: South-west coast exile
|
Posted: 05.05.2026 11:31 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Mikkjal Thomassen? |
Da er mitt forhold til Rosenborg over for denne gang. Makan til bedriten anti-fotball skal du lete langt etter. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.05.2026 11:36 Post subject: |
|
|
| Knutsen92 wrote: | Hvis Solskjær vil hit er det en nobrainer. Han vil umiddelbart få spillerne til å lytte på han bare basert på respekt. Han har vist at han er en god pedagog ovenfor "stjerner" og voksne spillere, samtidig som han er flink på å utvikle talenter.
Jeg tror han kunne løftet oss betraktelig.
P.S: utrolig deilig at Alfred forlot Brakka nå. Endelig kan jeg glede meg til å se kamp igjen. Nå slår vi LSK på søndag. Merk meg mine ord 😉 |
Hvorfor tror du det? Han fikk sparken fra United for 5 år siden.
Da tok det 4 år før han fikk ny jobb, for så å bli sparket etter et halvt år. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:44 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Molde 2025 . Katastrofe - dårligere enn oss.
Molde 2026 - midlertidig svensk 30 åring (Falck) og en ukjent fyr på 36 på inngående (Tjelmeland eller noe sånt ).
Molde gruser oss,slår Glimt borte og ser ut som ett solid og godt fotball-lag.
Ikke spes mange nye fjes der , men bl.a vår gamle kjenning Vebjørn Hoff.
Ingenting tyder på at Molde skulle bli så mye bedre, men likevel er de det.
Hvorfor ? Er Falck så mye bedre trener enn AJ?
Er stallen bedre egnet for ES enn vår ?
Annen mentalitet? Bedre støtteapparat ?
Jeg tror styret gjør lurt i å tenke referansepunkter før de beslutter noe.
Min ville gjetning er at komboen ubalansert/uerfaren stall og AJ prøver innføre for kompliserte ting er en stor del av bildet |
Et veldig godt poeng og det viser at klubben må identifisere hva som har gått galt for å ta et steg videre. Å ta en 180 graders vending hvor alt som er positivt kastes ut og vi går tilbake til start fungerer ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:48 Post subject: |
|
|
Greit nok at vi ikke akkurat elsker Sunny boy, men vi t renger ikke omtale ham som han er en vandrende katastrofe.
Han er ganske sikkert på ingen måte aktuell for jobben her uansett og han valgte vell selv å gå uten jobb etter United jobben, en jobb han forøverig gjorde mye bedre enn folk skal ha det til.
Han gjenninførte kultur og respekt innad i klubben og selv om han ikke endte opp med å ta dem til 5 seriegull på rad etc så vil jeg påstå United jobben han gjorde var mer en godkjent siden han satte null krav og jobbet me de ressursene han fikk tildelt. Så traff han ikke med alt, men han saksøkte heller ikke klubben etter han fikk sparken.
Besiktas = full kaos, byttet ut halve spillerstallen siden han var der og ikke akkurat dominert i Tyrkisk liga.
Men nok om Solguden, han kommer ikke hit.
Mine penger er fremdeles på Horneland, han passer som hånd i hanske slik det er nå og kan løfte klubben både på kort og lengere sikt. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:49 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | mirar wrote: | | Mikkjal Thomassen? |
Da er mitt forhold til Rosenborg over for denne gang. Makan til bedriten anti-fotball skal du lete langt etter. |
adressa journalisten tok det opp, følger ikke andre lag eller fotball så fanatisk |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:49 Post subject: |
|
|
RBK har vært i kontakt med Horneland, i følge VG... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:51 Post subject: |
|
|
Horneland fikk på mange måter litt samme utfordringen som Solskjær fikk u United da de hentet Ronaldo ved at Bendtner var klubbens store stjerne og han ikke hadde respekt for Hornelands filosofi. Jeg var skeptisk til Horneland, men er enig at han antagelig vil ha bedre forutsetninger for å lykkes dersom han skulle blitt ansatt nå. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 05.05.2026 11:55 Post subject: |
|
|
Jeg er usikker på om Horeland er riktig valg på kort sikt fordi jeg tror at klubben ikke har stall som er rigget for Horneball akkurat nå. På litt lengre sikt, ville han utvilsomt vært den riktige for RBK. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:55 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/sport/i...-horneland
| Quote: | | Slik VG forstår det skal kontakten med Horneland ha skjedd før Alfred Johansson fikk sparken i Trondheim. |
Ikke overraskende. Jeg tolket det at Horneland dukket opp på treningskamp i vinter pluss noen av kommentarene hans til media i vår som at det har vært tydelige samtaler.
Men selv om Horneland var interessert i mars og april, betyr det ikke at han sier ja i mai. Ting endrer seg kjapt i fotball. Det er vel også mulig at han "drar en Hjulmand" om vi venter for lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:57 Post subject: |
|
|
| Fusion wrote: | | "We will take our time." Ny trener i 2027, da. |
Hva annet skal man si da. "We wil NOT take our time, we will rush it!"? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.05.2026 12:03 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | https://www.vg.no/sport/i...-horneland
| Quote: | | Slik VG forstår det skal kontakten med Horneland ha skjedd før Alfred Johansson fikk sparken i Trondheim. |
Ikke overraskende. Jeg tolket det at Horneland dukket opp på treningskamp i vinter pluss noen av kommentarene hans til media i vår som at det har vært tydelige samtaler.
Men selv om Horneland var interessert i mars og april, betyr det ikke at han sier ja i mai. Ting endrer seg kjapt i fotball. Det er vel også mulig at han "drar en Hjulmand" om vi venter for lenge. |
" Etter det VG kjenner til skal det finnes muligheter i utlandet for haugesunderen. Det gjør trolig at interessen for en RBK-retur minsker " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 05.05.2026 12:04 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Hva annet skal man si da. "We wil NOT take our time, we will rush it!"? |
It's not that deep. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.05.2026 12:35 Post subject: |
|
|
Skulle inderlig ønske vi gikk for noe annet enn Horneland. Det er lett å glemme driten som var i gamle kjærlighetsforhold og bare huske de koselige stundene.
Horneland var virkelig forhatt da han var her. Alt ble galt. Koteng kalte han Norges beste trener men han fikk ikke til noe og vi fansen var i harnisk.
Han hadde en opptur med Brann i mellomtiden. That’s it. St. Etienne var mislykket. Tviler på at han er s mye bedre nå enn da. Litt ja. Men hva gjør han bra? Jo - det er gegen-fotball. Mer enn noe annet. Har ikke tro på at han er en god nok trener på implementering av system slik for eks Knudsen er.
Håper vi heller kan få en ekspert på implementering av system og dna i troppen, fremfor fysisk intensitet som verktøy nummer en. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 05.05.2026 12:40 Post subject: |
|
|
Vi får nok aldri en like god trener som Knudsen, så hvis det er referansen kommer alle kandidater dårlig ut. Horneland er nok ikke så detaljorientert som Knudsen nei, men han utviklet seg også mye faglig i tiden i Rosenborg og Brann og gikk fra tut og kjør til et sterkere fokus på eget kollektiv. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 05.05.2026 12:44 Post subject: |
|
|
| Er litt enig, tror troppen vår er litt for "teknisk" til horneball. |
|
| Back to top |