| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
h b Veteran
|
Posted: 02.05.2026 12:02 Post subject: |
|
|
Da har vi testet ferdig, han var for umoden.
Først øver vi masse på å spille oss ut bakfra, så kjøper vi en keeper som gjør at vi skal begynne å pole ballen opp.
Fuck strategidokumentet, la oss gjøre ting enklere og ha det gøy på banen igjen. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 12:20 Post subject: |
|
|
Oppmannen oppsummerer presist.
For meg er denne spillerstallen mer enn god nok til å havne på øvre halvdel.
Ja det var en tabbe å selge Tangvik,det eneste naturlige da var å hente en erstatter på samme hylle ett litt uferdig produkt men likevel i utvikling slik Tangvik engang var.
Orker ikke utdype om trening og taktikk,dette vet man er god gammeldags ræv.
En spiller som Pereira skal dyrkes og starte 10 av 10 ganger.
En mann med pondus i midtforsvaret,en spiss som er på hugget er hovedsakelig det som skal til.
Men Alfred nei,du er en dessverre en stor fjott. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 13:25 Post subject: |
|
|
Jeg lurer litt på hvordan spillerlogistikken ble gjennomført under Dorsin.
Han har lagt noen råtne egg i korga til AJ, men det fratar jo ikke AK/Berdal ansvar for kjøp og salg av spillere. Og noe har jo skjedd underFinnbogason også. AJ’S to største tabber er å akseptere gjenkjøp av Dino og ikke forstå at Volden/Røsten ikke kan være klink startellever i ES. De har talent , men for uferdige og tåler ikke presset mot bedre lag |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Senior
|
Posted: 02.05.2026 13:27 Post subject: |
|
|
I dagens Ivers-pod hevder AJ at RBK er på vei opp og frem.
Ja vel, da så. |
|
| Back to top |
|
 |
Bandido Junior
|
Posted: 02.05.2026 13:36 Post subject: |
|
|
| Jarwson wrote: |
Dessuten er RBK i dag en attraktiv klubb for spillere, noe som ikke var situasjonen tidligere. |
Javel  |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 13:36 Post subject: |
|
|
Lukka avd neste? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 13:57 Post subject: |
|
|
Delulu.
Må nok ta høyde for at en stor andel av den trønderske befolkning er sterkt medisinerte etter hvert som prosjekt Affe har fått vokst på almuen. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 02.05.2026 14:16 Post subject: |
|
|
Altså, det finnes ikke sjans i havet for at det ikke pågår heftig og konkret diskusjon blant styremedlemmene om dagen. RBK har vunnet én av de første sju kampene i Eliteserien 2026 og ligger an til nedrykk uansett hvordan man vrir og vender på det. RBK driter seg ut ukentlig, tar knapt poeng, og det er ingen som møter opp på Lerkendal lengre. Siste halvdel av 2025 var krise, første fjerdedel av 2026 har om noe vært enda verre. Styret sitter jo selvsagt ikke i stillhet og er tilfreds bare fordi det ikke kommer offentlige uttalelser hver uke. De sitter med fingern på avtrekkern, noe annet er jo helt utenkelig. Men nå er det faktisk på tide å ta grep. Det er null og nada som tyder på at dette snur uten tiltak. Det finnes ikke ett eneste lag i Eliteserien som ser på RBK og tenker dette blir en tøff kamp, til og med lag som Aalesund og Start kommer til å komme til Lerkendal med troen på poeng. Sånn kan det ikke være. Så dårlige er ikke forutsetningene i RBK blitt.
Last edited by Snabeltann on 02.05.2026 14:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 02.05.2026 14:17 Post subject: |
|
|
| Orkdal1 wrote: | Delulu.
Må nok ta høyde for at en stor andel av den trønderske befolkning er sterkt medisinerte etter hvert som prosjekt Affe har fått vokst på almuen. |
Jeg er allerede klar for innleggelse. Klarer ikke mer affeball  _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2026 14:28 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | det fratar jo ikke AK/Berdal ansvar for kjøp og salg av spillere. |
Jeg vet ikke hvem AK er, men hvorfor skal Berdal få skylda for dårlige spillerkjøp? Og salgene vi har gjort har vært tvingende nødvendige. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 02.05.2026 14:39 Post subject: |
|
|
| Godt mulig det foregår heftige diskusjoner bak lukkede dører. Men i den situasjonen vi er i nå trenger vi faktisk at noen ledere i klubben står frem. Om planen er at Alfred uansett skal lede laget de resterende fire kampene før VM-pausen så må noen kommunisere det. Den stillheten vi opplever nå gjør bare at flere og flere supportere blir resignerte og likegyldige. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 15:02 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | | Godt mulig det foregår heftige diskusjoner bak lukkede dører. Men i den situasjonen vi er i nå trenger vi faktisk at noen ledere i klubben står frem. Om planen er at Alfred uansett skal lede laget de resterende fire kampene før VM-pausen så må noen kommunisere det. Den stillheten vi opplever nå gjør bare at flere og flere supportere blir resignerte og likegyldige. |
De håper i det lengste at det skal snu ,men vet at de ikke vil sette mer press på Alfred enn han allerede har?. Men de nærmer seg nok sparking nå ,er mer skeptisk til trenerlogistikken. Hvem de har i kikkerten |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 02.05.2026 15:49 Post subject: |
|
|
Stillheten taler tydelig.
Dette er ferdig. Nå er det bare et spørsmål om hvordan, ikke om.
Jeg ser lett for meg at Alfred kan få en stor trenerkarriere, men ikke i RBK. Det har gått for langt, dette kan ikke reddes. _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 15:58 Post subject: |
|
|
| frank wrote: | Stillheten taler tydelig.
Jeg ser lett for meg at Alfred kan få en stor trenerkarriere, men ikke i RBK. Det har gått for langt, dette kan ikke reddes. |
Var vel stillhet etter alle de andre tapene tidligere i sesongen også.
Men håper noe skjer snart! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 16:13 Post subject: |
|
|
Altså, dit vi har kommet nå, tar jeg glatt Deila, Fagermo eller Ingebrigtsen ut sesongen, verre kan det uansett ikke bli... Helvete heller, en kronisk dritings Trond Sollied hadde vært bedre enn mer Affeball _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 02.05.2026 16:18 Post subject: |
|
|
| Jeg tar faen ikke Deila uansett. Verdiene til klubben bør faktisk bety noe og ikke bare være tomme ord. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 02.05.2026 16:22 Post subject: |
|
|
Altså, med én seier på åtte tellende kamper så langt denne sesongen er det helt kjørt for 2026. Likevel står Alfred og lirer av seg sin uhyre alternative virkelighetsoppfatning at man ser utvikling, bedring i siste tre kamper, Europa fortsatt mulig osv.
Styret må gå ut og calle bullshit umiddelbart, før denne mannen og teamet hans rykker ned med åpne øyne.
Fakta er at Rosenborg ikke har vunnet to seriekamper på rad siden 21. april i fjor!
Det må være totalt uakseptabelt for en klubb med RBKs ambisjoner, tradisjoner, ressurser og ikke minst budsjett.
Skjønner virkelig ikke at man kan sitte med hendene i fanget og se på at klubben råtner så til de grader på rot; selv gresset klarer man ikke lenger å få til å gro nå, på det som år etter år var norsk ligas overlegent beste anlegg.
Fy faen, for en skam. |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 02.05.2026 16:30 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | Da har vi testet ferdig, han var for umoden.
Først øver vi masse på å spille oss ut bakfra, så kjøper vi en keeper som gjør at vi skal begynne å pole ballen opp.
Fuck strategidokumentet, la oss gjøre ting enklere og ha det gøy på banen igjen. |
En av argumentasjonene for dette strategidokumentet var jo nettopp at når vi henter ny trener så skal han hentes etter denne filosofien så man ikke begynner helt på nytt. Det finnes ikke argumenter for å la Alfred sitte… _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 02.05.2026 16:31 Post subject: |
|
|
| frank wrote: | Stillheten taler tydelig.
Jeg ser lett for meg at Alfred kan få en stor trenerkarriere, men ikke i RBK. Det har gått for langt, dette kan ikke reddes. |
Stillheten handler om arrogansen fra klubben om at dette prosjektet går som planlagt og at de ikke ka ta forhastede avgjørelser. Sann mine ord _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 17:04 Post subject: |
|
|
Jeg sliter med å forstå hva styret tenker når de fortsatt ikke har gjort noe.
Troen på prosjektet var kanskje rundt 50 % da han startet – nå fremstår den nærmere 20 %. Med en ny trener er man tilbake på rundt 50/50. Det riktige valget er egentlig åpenbart.
At de likevel ikke gjør noe handler trolig om insentiver: Styret vil unngå å innrømme feil, og treneren har både en liten sjanse og sterke økonomiske grunner til å bli.
Men det gjør ikke beslutningen riktig, bare feig.
Last edited by Bart1 on 02.05.2026 19:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 02.05.2026 17:17 Post subject: |
|
|
| Styret tør ikke å ta et valg. De gir han til VM-pausen og håper det bedrer seg nok til at de kan argumentere for at han skal fortsette. Så kan de peke på lange og grundige prosesser og at utvikling tar tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|