English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 798, 799, 800

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knutsen92
Junior

PostPosted: 02.05.2026 08:26    Post subject: Reply with quote

Hvem ønsker vi inn? Hvem er ledig?
Vet dette er å kaste stein i glasshus, men personlig mener jeg ikke klubben må være for bundet til 4-3-3. Det utvider hvilke trenertyper man kan signere betraktelig. Og man kan spille bra fotball i andre formasjoner også!
enojado
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 08:46    Post subject: Reply with quote

Jeg mener klubben bør ha en i en tydelig formasjon og spillestil, og nå har styret og medlemmene valgt 433.

Risikoen er mindre for at en ny trener kommer inn og snur opp ned på hele klubben, f.eks. gjennom spillerkjøp som ikke passer inn i de posisjonene eller rollene klubben egentlig trenger (ref Kjetil Rekdal).
En fast sportslig retninggjør det jo enklere å hente "riktige" spillere, utvikle egne talenter og ha en kontinuitet uavhengig av hvem som til enhver tid er hovedtrener.
Så handler det litt om hvem som gjør denne jobben på bakrommet også...
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 09:16    Post subject: Reply with quote

Spillestil med tilhørende kriterier for spillere trumfer formasjon. Spiler man 4-3-3så kan man også spille varianter av denne ,det viktigste tror jeg at man spiller med en 4 er bak. Å plutselig endre til 3-5-2 eller 3-4-3 er ikke lurt.
Men så er spørsmålet om det er formasjon det er noe feil med i dag, jeg mener vi svikter på det mest fundamentale i alle spillets faser så formasjon har ikke så mye å si
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 09:55    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo forsvar oss i både 4-3-3 og i en 4-5-1
Angriper vi med en back kan det jo de ut som en 3-4-3 osv osv.
Der handler om spillemønster, filosofi.

Skal ikke mye til for å gjøre Rbk mye bedre en nå ihvertfall.
Så fint tidspunkt for en ny å komme inn
Sliter
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 09:58    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker meg:
Vincent Wagner - Elversberg - 40Ã¥r

Bygget seg sakte men sikkert opp via å trene gradvis høyere nivå.
Startet i FC Kray u19, assistent i Bochum, flyttet ned til Bochum u19, Ledet Duisburg u, RW Essen u19 (20 kamper(snitt 1,85)), assistent RW Essen, Ledet Hoffenheim 2 i 3 år (102 kamper(snitt 1,99)), Er nå i Elversberg (33 kamper(snitt 1,79)) foreløpig på 4 plass.

Muligheten til å hente han ligger i om Elversberg direkte rykker opp til Bundesliga. De møter Paderborn i morgen og det vil avgjøre opprykk eller ei.
Hvor realistisk det er å hente han er usikkert, men sitter på 250 000 euro i lønn+bonuser, så helt fjernt er det ikke.

Han veksler mellom 433 og 4231. 433 mot lag som er svakere eller like sterk som sitt eget og 4231 mot sterkere lag. Energisk trener, som krever mye av spillerstallen. Skårer mye mål, men slipper inn en del også. Dette tror jeg kommer av at han veksler mellom soneforsvar og mann mann markering, med hurtige omstillinger(ikke ulikt måten Viking spiller på).
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.05.2026 10:58    Post subject: Reply with quote

Hjelpe meg, du tror virkelig vi kan hente en trener fra 2. Bundesliga? Til og med fra toppen av 2. Bundesliga. Da har man virkelig ikke kalibrert hvor vi er i hierarkiet.

Hadde sagt ja på flekken til Horneland, men tror ikke vi har spillere med den oppofrelsen som hans fotball krever. Og hans fotball krever en frekvens i laget som vi mangler. Men kanskje er det feil. Uansett tror jeg han vil ha bedre tilbud.

Moesgaard er også interessant, spilt tidvis bra fotball med null ressurser. Men han spiller med tre stoppere, vi kan ikke bygge om stallen på nytt så da er han også ute.

Hvis vi ikke skynder oss kan vi ende opp med Erling Moe, som snart får sparken i Tyrkia. Han har kobling til Vik og CVen vil se fristende ut for Affur.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 11:51    Post subject: Reply with quote

1) Bytt ut hele styret
2) Kanskje Ronny Deila
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 12:06    Post subject: Reply with quote

1) Vi har nettopp valgt inn noen nye personer i styret som jeg synes er feil å si at man skal kaste før de har fått ordentlig sjanse til å påvirke. Men at deler av styret bør skiftes ut ved neste årsmøte er det ingen tvil om.

2) Nei takk. Synes han som trener virker noe oppskrytt og litt tilfeldig om han lykkes eller flopper helt. Har garantert gode økonomiske tilbud i utlandet uansett så han blir heller ikke billig. Det viktigste av alt for min del dog: En som tar jobb i Israel i dagens situasjon og snakker om at idrett og politikk ikke skal blandes er uaktuell. Spe på at han også mer enn frivillig tok på seg jobb i midtøsten med de regimene som er der nede så vil jeg ikke ha ham i min klubb.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.05.2026 12:15    Post subject: Reply with quote

Hva er dette maset om styret? Det kommer ikke til å skje noe med styret nå, det er ikke sånn det fungerer, og det er uansett ikke de som leder klubben på feltet eller i hverdagen. Og det er Affur som vil ha det tyngste ordet i prosessen med å finne ny trener.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper det blir utskiftninger på toppen av styret på neste årsmøtet. Jeg tror ikke CGJ kommer til å toppe valgkomiteens liste som styreleder og jeg tror ikke hun kommer til å ta opp kampen som benkeforslag heller. Hun har sittet i over fire år, gjort noe bra og andre ting mindre bra. Det er ikke bare hennes feil skal sies, men de fleste har blitt skiftet ut de siste årene uansett. Og hun virker å ikke være spesielt populær heller.

Ikke sikkert Affur kommer til å ha mest å si i trenervalg heller, jeg tror nok det blir et utvalg denne gangen også men forhåpentligvis har man en bedre oversikt som gjør at ting går en del raskere denne gangen.

Ser for meg Affur, Dalum, kanskje Vik, Nypan, By Rise og trolig CGJ er de mest aktuelle kandidatene. Potensielt Landsem også men det kan ikke være for mange som jobber med dette.

Finnbogasson presenterer de han mener bør vær aktuelle, kanskje man får input fra noen eksterne ala (men ikke nødvendigvis) onenexus.

Forhåpentligvis er det en prosess i gang allerede fordi dette kan bli et aktuelt scenario i nær fremtid. En klubb bør alltid jobbe proaktivt også med trenermarkedet fordi man vet aldri når det trengs ny trener og da er det dumt å være på bakbeina.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 02.05.2026 13:10    Post subject: Reply with quote

Vi kommer forhåpentligvis til å kvitte oss med Team superettan etter hvert.
Vi kommer heller ikke til å være proaktive, vi er aldri det, har aldri vært det, hva skulle være annerledes denne gangen?

Arbeidet starter etter sparkingen.
Lista vil se sånn ca. Slik ut etter noen uker med gode prosesser:

1. Kjetil Knutsen takker pent nei, igjen.
2. Horneland vil utenlands, sier nei.
3. Fagermo, Perry, ettellerannet

Hva vi ender opp med?

Erik Hoftun med Charter Svein og Vegard Forren som assistenter.
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 02.05.2026 14:33    Post subject: Reply with quote

Regner med at utlysningen kommer på Finn.no. Alle trøndere som har spilt FM kommer til å søke.

Hvis de ansvarlige leser her inne: Nå må første pri være å berge plassen. Deretter bygge oss opp. Sjekk 3. Liga i Tyskland, kanskje noe tilsvarende i Nederland, Belgia, Spania. Kan vi finne vår Cifuentes der?
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 02.05.2026 16:52    Post subject: Reply with quote

Ser noen nevner Jan Halvor Halvorsen. Husker han fra Fredrikstad. Treningene minnet mere om korøvelse for Dissimilis enn fotball. Det var vel brått for 10 år siden, så er jo mulig han har utviklet seg.
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 02.05.2026 17:25    Post subject: Reply with quote

Slenger inn Vesa Vasara. FÃ¥r til bra resultater med mindre penger i FC Inter.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 02.05.2026 17:46    Post subject: Reply with quote

FormerlySlaves wrote:
Treningene minnet mere om korøvelse for Dissimilis

Jeg vet ikke hva du legger i det (aldri vært tilstede på en slik) men det er en erfaren trener som er tro mot offensiv 4-3-3 og som antakelig er ganske lett tilgjengelig for å gjøre innsatsen som kreves for å unngå totalhavari i 2026. Vi må få tilbake puls og energi og spille enklere og mer effektivt. Minimumskravet er elleve spillere som jobber for hverandre. At en trener kan være bekjent av sånne opptredener som for eksempel Dino I. legger for dagen i år er beyond me.

Enda om det brenner på dass så sitter vi enda og tror oss for "fine" til å ta tak i problemene og bøte med riktig medisin. Det gjelder nå å finne de trenerkreftene som orker å brette opp ermene og stå i dritten. Det er behovet vårt nå. Jeg sier ikke at det bare finnes ett svar på dette spørsmålet, men vi må lete etter kandidater som har noe av det som AJ mangler. Ballast, karisma, tydelig spillestil og erfaring med seniorfotball og gjerne norsk fotball. Gjennomføringskraft. Det føler jeg er totalt fraværende i alle ledd av klubben.

Vi må bytte trener og få en livline av håp. Eller i alle fall en grunn til å gå på Lerkendal og tro at poengene blir igjen hos oss. Har aldri noensinne møtt flere apatiske mennesker enn denne vårsesongen. Og nå føles det som strategien til CGJ/Berdal er å være "tystnadens förening" og håpe at folk innen Lillestrøm-kampen har glemt hvor vi er på tabellen. Dette kan bare ikke pågå lenger.
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 02.05.2026 18:12    Post subject: Reply with quote

Tror det ligger noen fritt tilgjengelig med Jan Werner som instruktør hvis du er interessert. Vi er enige om at forandring må skje Oppmannen. Mulig JHH er svaret, men har mine tvil. Vanskelig dette, men fortsetter man i samme tralten er det OBOS for. For all del, elsker OBOS, men har du mål om E-Cup er det jo bare en sjanse med cupen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 798, 799, 800
Page 800 of 800

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb