| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 01.05.2026 20:05 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | | Det må jo snart ta slutt. Har de gått i hi hele styret? |
Det er jo det som er skrevet rett overfor som kanskje holder det igjen.
De veit de har drete i buksa da Dorsin gjennomførte sitt siste kameraderi stikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 01.05.2026 20:13 Post subject: |
|
|
Nå må bannerne opp på Lerkendal. Styret og alle må få klar beskjed. Styret har ikke forstått det enda. Dette er seigpining. Alle ser hvor dette går. Svenskene må UT! _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 01.05.2026 20:14 Post subject: |
|
|
| Nok nå. Mistet garderoben |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.05.2026 20:18 Post subject: |
|
|
| Kalkunen wrote: | | Nå må bannerne opp på Lerkendal. Styret og alle må få klar beskjed. Styret har ikke forstått det enda. Dette er seigpining. Alle ser hvor dette går. Svenskene må UT! |
Er det noen som helst grunn til å tro at islendingen, syklisten og langrennsløperen har noe som helst i nærheten av kompetanse til å gjøre en skikkelig prosess med treneransettelse? Om vi ikke får kippa styret på hue og ræv ut fort som fan kommer det bare til å fortwstte i samme tralten. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 01.05.2026 20:22 Post subject: |
|
|
| Jeg håpet at han hadde lært at det er viktig å la et lag med ikke for dårlige spillere bli samspilt, men laguttaket i dag viser at nei det kommer han aldri til å lære. Det laget vi startet med i de tre bedre kampene våre hadde noe som kunne bli et samspilt lag som presterte bedre enn spillermaterialet skulle tilsi. Men å la de få fortsette å bli bedre sammen, nei det kunne Affe ikke la skje... |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 01.05.2026 20:37 Post subject: |
|
|
| Er rimelig sikker på at vi hadde tatt flere poeng på de 7 kampene uten trener. Laguttak via stein, saks og papir, mellom spillerne i hver posisjon. Da kunne i det minste spillerne spilt i en posisjon de mestrer og er kjent med. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.05.2026 20:52 Post subject: |
|
|
Man blir jo egentlig bare trist over det hele.
Klubben vi er så stolt over og det den har levert for oss
Den har nå vært i hendene av et team hørende hjemme i maks Post Nord
De leder tradisjonene og historien og stoltheten videre .
DET ER FLAUT OG UVERDIG . _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 01.05.2026 21:20 Post subject: |
|
|
| Alfred taler for døve ører i presssen på svarene han gir, ingen troverdighet i det man hører. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.05.2026 21:26 Post subject: |
|
|
Hva i all dager har han her å gjøre som RBK trener😅
2.5 år på feltet 🤩
"Den siste kvaliteten i forhold til å skyte mer, med tanke på innleggene, med tanke på samhandlingen mellom de som slår legget og de som løper i boks... Den må vi fortsatt jobbe med. Det ser vi også i dag ved de gjennombruddsmulighetene vi har og de skuddene fra kanten av feltet som vi har, svarer Alfred Johansson til Nidaros i Stavanger."
Sirkus Arnardo _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 01.05.2026 21:29 Post subject: |
|
|
Kunne hatt Harry Kane som spiss idag og fortsatt hatt 0 mål.
Ingen innlegg/gode innlegg, ingen mål. Sånn har det vært i sikkert 20 kamper. Vanskelig å trylle. |
|
| Back to top |
|
 |
Stech1980 Junior
|
Posted: 01.05.2026 21:52 Post subject: |
|
|
Nå må dette ta slutt. 2,5 år og dette er hva han har oppnådd.
GÃ¥! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.05.2026 22:02 Post subject: |
|
|
Det var nesten divisjonsforskjell på det Viking og Rosenborg hadde å by på. Det er skremmende, skuffende og alarmerende for Alfred Johansson, mente TV 2-ekspert Jesper Mathisen. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.05.2026 22:06 Post subject: |
|
|
| AJ er en proff og smart fyr, håper der betyr at han også har vett til å trekke seg. Vi rykker ned om han får fortsette etter VM-pausen. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.05.2026 22:07 Post subject: |
|
|
Jeg sitter med en følelse av at dette er et historisk dårlig Rosenborg-lag. De kunne ligget under med seks eller sju mål, sa TV 2-kommentator Morten Langli mens Viking hjemmebane ristet _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Stech1980 Junior
|
Posted: 01.05.2026 22:13 Post subject: |
|
|
Fra tv2 etter kampen;
Johansson: – Har en del å jobbe med
– Vi er i en tøff periode nå. Jeg skulle ønske vi var bedre enn det vi er akkurat nå. Det er ikke noe annet å skylde på enn oss selv.
En tøff periode nå???? Resultatene har vært sånn, sammenhengende, siden september 2025!!
For guds skyld gå mann!!! Gå!!
Får han fortsette etter VM pausen så rykker vi direkte ned. Dette her blir ikke kvalik engang |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.05.2026 22:19 Post subject: |
|
|
| Tøff periode etter 24-sesongen. Møkkalag siden august i fjor. Må ut med Affe nå ellers blir vi hengende så langt etter at nedrykk fort kan bli resultatet. Trenerteamet vårt har for mange svake folk. Nå må vårt elendige styret ta tak. Hadde vært best at Cecilie Skandale Johnsen trer til side nå. Nok er nok nå ang både henne og Affe mfl |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.05.2026 22:22 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | AJ er en proff og smart fyr, håper der betyr at han også har vett til å trekke seg. Vi rykker ned om han får fortsette etter VM-pausen. |
Si ifra seg et par millioner? Skjer jo ikke. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.05.2026 22:32 Post subject: |
|
|
Dorsin, Gotaas, Berdal.
Hjernene bak kontraks forlengelsen.
Katastrofe avgjørelse.
Kan vi søke regress? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 01.05.2026 22:44 Post subject: |
|
|
- Fått mer tillit en de som var før han tilsammen.
- Fått beholde teamet han ansatte, selv om en av de ville fått sparken alle andre steder etter episoden i Stavanger.
- Fått hentet de han har ønsket de siste vinduene.
- Kvittet seg med de han ønsket ut.
- Tillit etter spillerprotester. Spillerne og personell fjernet fra klubben.
Fremover nå vil nye spillerprotester komme. Drypp i media fra spillere vil komme, men det vil ta litt lenger tid, da de så hva som skjedde med de forrige.
Så intervjuet etter kampen i dag og han virket irritert og fornærmet av spørsmålene. Han svarer med sine standardfraser om analyse og trenings uke forut for neste kamp. Tyder på at vi er dårlige på analyse og justering, da det samme gjentar seg uke for uke.
Vi vant sist på bortebane september 2025(Haugesund). Vi vant sist borte på kunstgress for et år siden altså mai 2025(Fredrikstad)!
Jeg har ikke sett et holdbart argument for at dette skal snu under dagens trenerteam. |
|
| Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 01.05.2026 23:36 Post subject: |
|
|
Jeg liker litt forenklet å vurdere en trener hvordan han leverer relativt til kvaliteten på stallen. Er det den sjuende beste stallen i serien, leverer en midt på treet trener sjuendeplass.
Det er her det faller sammen for min del. De sier altså at Alfred kommer fra Pep-skolen, og det virker som han har tatt en slags mellomposisjon hvor han prøver å spille som Pep OG mer direkte. Derfor går det for tregt med det meste vi gjør.
Dette gjør at han definitivt leverer lavere en hva som kan forventes av stallen. Av alle trenertyper vi ikke skal ha, så er det denne typen. Da er det bedre med en Rekdal-type som leverer sjuendeplass med en stall god nok til sjuendeplass.
Litt forenklet sagt. En gjennomsnittstrener KAN, i en superflaks-sesong, levere gull med en dårligere stall. Det kommer Alfred aldri til å gjøre. Og derfor er han feil for oss.
Det er ikke den eneste grunnen, men det er slik jeg forsøker å forklare hvordan jeg tenker.
Spørsmålet er at hvis vi nå på kort sikt skal ta til takke med en dønn gjennomsnittlig trener, hvem er tilgjengelig? |
|
| Back to top |
|
 |
Fightegutta Junior
|
Posted: 01.05.2026 23:41 Post subject: |
|
|
| Finnes det noen der ute som oppriktig tror på noe annet enn nedrykk dersom Affe får fortsette? Hvis han ikke besluttes ferdig i et styremøte i helga med varsling av pressekonferanse mandag formiddag skjønner jeg ingenting, da er dette styret farlig for klubben. Styrets fotballfaglige kompetanse må være pinlig svak når det ansettes en trener som ikke er kvalifisert, når det forlenges kontrakt samtidig med sportslig nedgang, og når han ikke får sparken etter fjorårets fiasko av en andresesong. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 01.05.2026 23:48 Post subject: |
|
|
Det er bekmørkt nå, men Viking borte er seriens tøffeste kamp så isolert sett ikke noen krise. Jeg mener jo fortsatt at vi har alt for dårlig stall og det vises spesielt godt i slike kamper. Vi kan ikke stille med 50% OBOS i backrekka og eliteseriens dårligste keeper mot et knallbra lag og forvente et bra resultat.
Herregud som jeg savner Tangvik. Et helt uforståelig salg både fra klubb og spiller sin side.
Jeg skjønner fortsatt ikke hva som skjedde vinteren 24/25 som snudde så totalt opp ned på utviklingen i laget. Vanskelig å komme utenom tanken at den nye assistenten er en medvirkende faktor. Veldig merkelig at han fortsatt er i klubben.
Nå brenner det på dass, får vi ikke 6 poeng og minst 4 mål i de to neste er det vanskelig å se for seg noe annet enn at hovedtrener må gå. For selv om stallen er dårlig så er ikke 3 mål og 5poeng i nærheten av å være akseptabelt etter 7 kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 01.05.2026 23:53 Post subject: |
|
|
| Jeg er veldig enig med det du beskriver ambiguous. Affe passer ikke til å trene en stall med middels kvalitet. Han er avhengig av å ha bedre spillere en motstanderne for å fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 01.05.2026 23:57 Post subject: |
|
|
| Fightegutta wrote: | | Finnes det noen der ute som oppriktig tror på noe annet enn nedrykk dersom Affe får fortsette? Hvis han ikke besluttes ferdig i et styremøte i helga med varsling av pressekonferanse mandag formiddag skjønner jeg ingenting, da er dette styret farlig for klubben. Styrets fotballfaglige kompetanse må være pinlig svak når det ansettes en trener som ikke er kvalifisert, når det forlenges kontrakt samtidig med sportslig nedgang, og når han ikke får sparken etter fjorårets fiasko av en andresesong. |
Det skjer nok ingenting nå. Men med en svak kamp, og ikke seier mot Lsk, så blir dem vel tvunget til å gjøre noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.05.2026 00:21 Post subject: |
|
|
Det er ikke spesielt vanskelig å finne en villig person som kan ta RBK på midlertidig eller ubestemt tid og klemme ut bedre resultater enn dette. Altså, ca. som Ambiguous skisserer over her: Som kunne greid å få til en 7. plass om man i alle fall fikk pre-season. Den muligheten er jo seilt nå. Man ga i stedet AJ enda mer rikelig tid og anledning til å holde på med noe som enhver oppegående fan eller betrakter av fotball har sett lenge at er sjanseløst.
Jeg har vel mistenkt at CGJ/Berdal kanskje ikke vet om andre fotballtrenere enn han de har. Mulig dette er feil, men jeg har ikke stor tiltro til at disse folkene er særlig visjonære eller har noen dyptgående forståelse eller drive i seg på å skjøtte en fotballklubb og at begge er noe slags HR-folk som er opptatt av å verne om og kommunisere riktig til den de allerede har. Det som tidligere var av ambisjonsnivå og et minimum av hva man kan stå for, og å måle laget og treneren opp mot dette, virker å være "Sooo 2000-and-late" så ingen i og rundt RBK vet egentlig hva det er man jobber for.
Men vår mann på sport, selv om han også er uerfaren og fersk her, burde jo i alle fall presumptivt ha noe bedre koll. Hva som skjer på hans pult og i hans hode er det heller ikke enkelt å si noe om.
Da AJ tiltrådte i skillet 23/24 så jo de fleste at det var historisk vanskelige forutsetninger. Ingen som helst tvil om at fordums dager var forbi for godt (i denne omgang) og at det som fantes av størrelse/format på spillerstall, tiltrekningskraft og ressursgrunnlag/økonomi var spist opp på dårlige tider og andre trenere som har mislyktes ganske kapitalt. Ingen hadde store håp for 2024. Jeg mente dengang at en plassering på topp 4-5 ville være å anse som en vellykket sesong, og at alt på øvre halvdel var godkjent. Jeg tror svært få hadde urimelige forventninger i den inngangen. Håpet var: At noe skulle "klikke". At vi faktisk hadde blinket ut en fyr som kan få et produkt mer verdt enn bare summen av grå bestanddeler. Som nevnt over. Kanskje finne en komplementært sammensatt midtbane. At Ole Sæter kunne score noen mål. At vi kunne ha Ceide som en joker rundt han, og at de mer garva som Selnæs skulle stabilisere det hele og lede an. Håpet var at Rosenborg faktisk hadde denne figuren som kan klemme ut noe bedre enn hva han hadde lommebok, CV og navn til. Ingenting av dette skjedde. Om noe tror jeg nesten enhver annen trener kunne fått mer ut av hva han har.
Viking er et bra lag. Regjerende seriemestere og antakelig det beste akkurat nå. Men er det 12-1 i målsjanser? 13-1? To og et halvt år inn i dette kommer vi og er helt ute av stand til å produsere noe som kunne gitt ett poeng. Det er feil på feil, aldri tre bra trekk på rad og et fotballag så fritt for ideer og energi og tenner at det er rystende å se. Tannløs, balleløs fotball som heller ikke bærer bud om at noe er på gang. Så man antydning til noe relasjonelt på vei da man fikk noen uavgjortresultater? Vel, i dag er alt flytta om på igjen. Dino Islamovic skal inn. Jonas Mortensen skal ut. Pereira og Ceide på benk; de to eneste her med litt ferdigheter til å være kreative og finne på noe sjøl ettersom vi ikke har noe eget grunnspill. Jeg forstår ikke disposisjonene.
Og jeg forstår heller ikke hva det er de holder på med når de gang etter gang stiller seg på fire bein klar for å få en bakfra etter nok en "god treningsuke". Man kan messe alt en vil om at spillerne er sånn eller sånn og ikke gode nok, men bruk 30 sek på å se hvordan Ole Selnæs snakker eller ta noen stillbilder av kroppspråket til RBK-spillerne underveis i kamp. INGEN TROR ET SEKUND PÅ HVA DE GJØR. Og det er et TRENERPROBLEM.
Det er utrolig at vi enda er her. Og "diskuterer" disse samme tingene. At regimet fortsatt sitter. Det er måneder og år siden den jevne mann så at vi ikke har noen trener som hever spillerne og har ideer som settes ut i praksis og er gjenkjennbare og som spillerne har eierskap til og selvtillit på. Null og nada.
Jeg snakket for noen dager siden med en av de mange som forsøkte å slå seg inn på Eggens lag rundt 2000. Det var et utrolig trangt nåløye. Mellom Fredrik Winsnes og Per/Tettey var det mange år der ingen greide det. Men det var alltid noen i stallen som prøvde. Som var der og trente med NAE og Erik, Bent og Roar. Skyhøy intensitet. Temperatur. Champions League-nivå på både det ene og andre. Denne spillerne fikk bare en håndfull A-kamper i cup og lignende, men han sa at det spillerne elsket med Nils var at han kunne være bråsint det ene øyeblikket, en inspirerende og ganske morsom og drømmende pedagog i det andre og en mild bestefar i det tredje. Det var en dynamikk og en læring i den totaliteten som også bygget opp spillerne og gruppa. Villig til å gå gjennom ild og vann for hverandre. Men dette så han ikke i Rosenborg nå, ei heller i fjor eller året før der eller under Rekdal, Hareide, Horneland. De tror ikke på ideene og grunnkonseptet og føler hverken trygghet, mestring eller trivsel i det. Alt dette forteller kroppspråket. "Uansett om du er 18 eller 30 år; det er umulig å se for seg at man kan finne inspirasjon eller glede i en trener som Alfred Johansson". Det er en hard dom, men jeg tror den er ganske på merke.
Denne flatheten har smittet over på oss. For jeg tror ganske mange ser den Viking-kampen og bare kjenner apati. Og jeg er ikke sikker på om de høye herrer (og damer) i klubben forstår hvor skadelig resignasjon er eller hvor stor risiko de ettterhvert løper mtp. tabellsituasjon og tiden som går. En kompis (siddis) meldte meg i kveld og nærmest kondolerte og sa at likhetstrekkene er mange med Ian Birchnall i Viking 2017. De var der og de måtte helt ned for å bygge seg opp igjen og føde et nytt momentum i OBOS med Bjarne Berntsen og nye, lokale spillere. Det kan selvsagt også skje med RBK at det kommer noe heldig ut av det, og kanskje blir det til og med nødvendig med en reboot av den sorten, men det er bare det at jeg helst ikke vil dit. Brann greide det i 2015, men det var først etter de slapp Norling etter en vårsesong like katastrofalt elendig som 2014 hadde vært. Jeg håper AJ har mer selvinnsikt til å forstå at det er nok nå, og trekker seg. Hvis ikke må jo Rosenborg aktivt gjøre det de allerede har ventet for lenge med. Helst innen neste serierunde. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
|