| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sylta Veteran
|
Posted: 07.02.2026 16:26 Post subject: |
|
|
Det er ekstremt dårlig lagbygging å snakke om å kvitte seg med erfarne spillere så fort det er en ung spiller som muligens kan dekke de samme posisjonene. Skal vi virkelig stole på at Tobias Dahl kan spille venstrestopper i en backfirer når vi plutselig får en stopperkrise midt i sesongen?
UYJ er blant spillerne i troppen som forstår Johansson-fotballen best og bør selvfølgelig være med videre etter å ha prestert to solide sesonger. Om Dahl er en reell utfordrer til UYJ, kan de heller drilles i to forskjellige posisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.02.2026 16:42 Post subject: |
|
|
| Ulrik YJ har hatt en god sesong i RBK og to under pari. Tror ikke han gidder å være ute i køen med lite spilletid i RBK i år. Han kom gratis, så la ham gå gratis. Han trenger neppe noen stor sluttpakke pga en trolig god sign on fee hvis han er gratis. Dahl blir bedre, Ulrik har peaket. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2026 20:05 Post subject: |
|
|
– Vi ser alle hvor tøff han er, der han drar forbi og dribler seg forbi vingen sin en fem-seks ganger. Ting han gjør som gjør at det blir overtall, sier Håkon Røsten.
(...)
– Det har vært mye opp og ned, men jeg har alltid hatt troen på meg selv. Jeg har tenkt at dersom jeg er god nok, så får jeg som fortjent til slutt. Nå er det bare å jobbe på videre, sier venstrebacken.
Les mer: Fikk applaus for RBK-gjennombruddet. SÃ¥ fikk Tobias (21) ros for det som skjedde etter kampen |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.04.2026 08:42 Post subject: |
|
|
Syns Dahl og Mortensen begge gjorde en bra figur sist, førstnevnte veldig bra. Blir utvilsomt vanskelig å holde på han om han fortsetter slik.
Med Svensson og Pereira som alternativer så er vi vanvittig sterke på backplass.
Var godt å få inn Nemcik i midtforsvaret , samt at vi har Volden som femadstormende talent. Røsten og Ceide er helt OK, men likner hverandre i at begge gjør en del feil. Røsten alt for glad i å kjæle med kula.
Ny midtstopper inn ved siden av Nemcik så er forsvaret så godt som vi kan forvente, og spiller for spiller er vi good også fremover på banen.
Må bare holde gjengen skadefri og utvikle lagspillet nå Affe. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 15.04.2026 11:36 Post subject: |
|
|
Personlig holder jeg Røsten over Ceïde i midtforsvaret. Om Nemcik holder seg skadefri tror jeg egentlig vi har et bra forsvar på gang med: Svensson/Mortensen - Røsten/Volden - Nemcik - Pereira/Dahl
Men så var det det med å holde folk skadefrie da. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.04.2026 21:58 Post subject: |
|
|
Ligger ett klipp ute på rbk youtubekanal av Nemcik med sklitakling på kanten.
Mest imponert i samme sekvens av en som må være Dahl med ett enormt returløp der han parkerer Emil Ceides forsøk på det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.04.2026 23:02 Post subject: |
|
|
– Jeg fikk en liten smell i kneet bare. Det er fint igjen nå, forsikrer han.
(...)
I det 62. spilleminutt mot Sarsborg 08 målte Dahl nemlig lagets høyeste toppfart i kampen.
– Det er ikke bare at han tar en maks-sprint mot slutten av kampen, men det er vår høyeste målte toppfart i kampen. Han tar en lang sprint for å komme på et innerløp til en pasning fra Emil.
Les mer: Avslører detalj om RBK-talentet |
|
| Back to top |
|
 |
|