English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129, 130  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 10.04.2026 07:33    Post subject: Reply with quote

Man må gjerne kritisere CGJ for fusjonen og satsingen på RBKK, helt med på det, men når det gjelder trenere: Hun var ikke styreleder da Rekdal fikk jobben, Maalen var midlertidig, og de fleste hyllet prosessen som ga oss Alfred: Endelig hadde vi funnet trener ut fra forutbestemte kriterier om spillestil og brukt ekstern, profesjonell hjelp i prosessen. At det nå har vist seg at det likevel ble bom synes jeg blir feil å laste henne for.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 08:34    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ha en styreleder som kan så lite fotball at hun ikke ser forskjell på Laptop ball og Rbk/glimt ball.

Det er greit å sette bort selve letingen til sportsjef,men så må styret som er ansvarlig for rettingen sikre at den følges.

Nå har vi ansatt junior Pep som er best på powerpoint og ikke på feltet.
Perry stilte et godt spørsmål rundt Læring..
Den må være Totalt fraværende nå etter 2.5 år
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 09:39    Post subject: Reply with quote

CGJ sier jo bare det ledelsen i en klubb er nødt til å si.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 09:42    Post subject: Reply with quote

Hvis man ser bort fra fusjonen, er jeg enig i at dagens styre nødvendigvis ikke er det verste. De har om ikke annet jobbet med det et styre faktisk skal gjøre, eksempelvis å lage en strategi. Boget usikker på hvor mye tid Koteng brukte på akkurat det. På sin vakt avsatte de Reka og ansatte AJ. Å ansette AJ var spennende, men viser seg feil, dog synes jeg ikke de skal lastes for forgjengerne. Spark AJ nå, og bevis at strategien med at vi er mer klubbstyrt fungerer. I praksis skal vi da slippe å bytte spillere med den nye treneren.

Men, AJ må ut nå, før søndag. Vi har ingen tid å miste, det her kommer da aldri til å løse seg på mirakuløst vis.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 09:50    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Man må gjerne kritisere CGJ for fusjonen og satsingen på RBKK, helt med på det, men når det gjelder trenere: Hun var ikke styreleder da Rekdal fikk jobben, Maalen var midlertidig, og de fleste hyllet prosessen som ga oss Alfred: Endelig hadde vi funnet trener ut fra forutbestemte kriterier om spillestil og brukt ekstern, profesjonell hjelp i prosessen. At det nå har vist seg at det likevel ble bom synes jeg blir feil å laste henne for.

Hun satt i styret den gangen Rekdal ble ansatt så kritikken er berettiget.
netrom84
Senior

PostPosted: 10.04.2026 10:24    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri forstått logikken med at siden man nå har en strategi medfører at ett trenerbytte ikke skal "restarte alt på nytt".

AJ har vel hentet sine hjelpere og det vil nok bli byttet en del andre roller ved trenerskifte.
AJ har hentet (sammen med sport) en del spillere som ikke har fungert. En ny trener vil selvsagt vurdere spillerstallen på nytt. Noen vil nok skiftes ut.

Hva er det som er så forskjellig fra klubben uten denne strategien?
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 10:48    Post subject: Reply with quote

At det ligger mer ansvar på sportsdirektør (og ny speider?) enn trener når man henter spillere, og at klubbe definerer spillestilen. I praksis skal vi da kunne hente en ny trener som skal spille den stilen/formasjonen klubben ønsker uten at vi trenger å kjøpe helt nye rollespillere.

Om jeg har tolket det riktig, og om det faktisk fungerer, er dog en helt annen sak. Men hvis vi ender opp med en 352 trener nå har vi jo feila totalt.
Mighty
Proff

PostPosted: 10.04.2026 11:27    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke skjønne annet at ansettelsen av Tjarnberg var begynnelsen på nedturen for Rosenborg. Fremstår arrogant, usikker og tidvis i emosjonell ubalanse som da han tok kvelertak på Tripic.

Hver gang tv-kameraene zoomer inn på trenerteamet så er det tjarnberg som diskuterer med Alfred, eller Tjarnberg som viser en spiller noe på ipaden sin. Helt åpenbart at han har utkonkurert Jordi som Alfreds nummer to.

Dessverre er han altfor like Alfred i bakgrunn, med manglende seniorfotball og spillererfaring. Har en traust svensk 4-4-2-utgangspunkt som sakte har blitt RBKs hovedformasjon. At vi har tre assistenter er allerede parodisk, men når Tjarnberg, som ikke utfyller Alfred, har skvist ut de to andre - er det en del av forklaringen bak marerittet som er Rosenborg 2026.

Om han ikke skal inn i RBK2, må ha gå sammen med Alfred. De to andre bør vel kunne benyttes i en eller annen rolle opp mot seniorene, eller akademi.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 12:04    Post subject: Reply with quote

Uansett økonomi så er det uhørt at RBK skal ha en trener team uten senior fotball erfaring
Den siste er futsal mann
Det er ikke til å fatte og begripe.
Vassflua
Junior

PostPosted: 10.04.2026 12:58    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi kan ikke ha en styreleder som kan så lite fotball at hun ikke ser forskjell på Laptop ball og Rbk/glimt ball.

Det er greit å sette bort selve letingen til sportsjef,men så må styret som er ansvarlig for rettingen sikre at den følges.

Nå har vi ansatt junior Pep som er best på powerpoint og ikke på feltet.
Perry stilte et godt spørsmål rundt Læring..
Den må være Totalt fraværende nå etter 2.5 år

Minner om at styreleder er trippel cupmester og trippel seriemester i fotball
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 13:11    Post subject: Reply with quote

Men du må jo huske at styreleder er kvinne, så da telles det ikke. Hun har attpåtil drevet med andre ting i tillegg til fotball gjennom livet, noe som også trekker fra fotballforståelsen, så hun kan ikke regnes som fotballkompetent.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 14:53    Post subject: Reply with quote

Realismen er jo at det har vært veldig vanskelig å knytte gode trenere til klubben i lang tid. Alle trenere på litt nivå som vi har forsøkt oss på har valgt oss bort.

AJ var et risiko-prosjekt all den tid han var uerfaren og ikke hadde erfaring på toppnivå, men kunne forsvares som et "utviklingsprosjekt."

At man valgte å gå videre med denne trener-entouragen etter de svake resultatene i fjor er det største ankepunktet mot styret. Det og den uforståelige forlengelsen av kontrakten. Det ville aldri skjedd i andre større klubber i Norge. Det er jeg temmelig sikker på. Vårsesongen var middelmådig, og høsten nærmet seg nedrykks-nivå.

At man fikk fortsette sier jo noe om ambisjonsnivået.
Looney
Senior

PostPosted: 10.04.2026 15:08    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Jeg kan ikke skjønne annet at ansettelsen av Tjarnberg var begynnelsen på nedturen for Rosenborg. Fremstår arrogant, usikker og tidvis i emosjonell ubalanse som da han tok kvelertak på Tripic.

Hver gang tv-kameraene zoomer inn på trenerteamet så er det tjarnberg som diskuterer med Alfred, eller Tjarnberg som viser en spiller noe på ipaden sin. Helt åpenbart at han har utkonkurert Jordi som Alfreds nummer to.

Har tenkt det samme, virker som nedturen begynte når Tjarnberg ankom. Kunne vært interessant å se hva som hendte om han ble fjernet fra teamet.
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.04.2026 15:31    Post subject: Reply with quote

Herregud for en suppe av amatører som overhodet ikke har peiling - https://www.vg.no/sport/i...e-maaneder

De famler virkelig i blinde…
Back to top
jfudh
Senior

PostPosted: 10.04.2026 18:43    Post subject: Reply with quote

Hører vel hjemme i tråden om sportslig støtteapparat.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 12.04.2026 11:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker på hvordan Alfred forholder seg til spillfaser. Jeg har sett ham snakke med enkeltspillere om hvordan de skal utnytte forskjellige situasjoner. Men jeg har aldri sett ham instruere hele laget om hvordan de skal spille når de er i forskjellige situasjoner. Dette kan være ting de driller når de ikke blir sett? Jeg er likevel redd for at enkeltspillere får god coaching på detaljnivå og at det store bildet med hvordan laget skal spille blir glemt. Kan det være noe i dette?
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 12.04.2026 11:39    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan det definitivt være noe i. Husker for eksempel jeg ble imponert over hvordan han tok for seg blant annet Jayden Nelson i sesongoppkjøringen 2024. Kanskje han burde prøvd seg som trener i en individuell idrett.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 12:50    Post subject: Reply with quote

Evt som rolleutvikler med en sterk mann som hovedtrener til å styre bevegelser og taktikk.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 14:38    Post subject: Reply with quote

https://www.aftenposten.n...keste-menn
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 14:41    Post subject: Reply with quote

Heller ham enn kåre, kjetil eller erik...
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.04.2026 16:59    Post subject: Reply with quote

Leder i Kjernen sa til VG på fredag at Johansson måtte gå.

" Etter kampen applauderte og ropte Kjernen «Alfred, Alfred, Alfred» da svensken tok i mot hyllesten. "

https://www.vg.no/sport/i...orloesning

For en gjeng.

Noen fortjener faktisk å se RBK rykke ned.

- Torgeir Børven
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 17:03    Post subject: Reply with quote

I dag var det offensiv choaching i 80 min. Positivt
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 12.04.2026 17:11    Post subject: Reply with quote

Håper kritikerne går i seg selv.
NÃ¥ snakker vi Affeball.
angvik
Rutinert

PostPosted: 12.04.2026 18:35    Post subject: Reply with quote

I min verden er ikke dette nok til å frede Johansson, verken etter Sandefjord eller til ferien. Utover at vi får noen sentrale spillere inn i dag, er det fortsett komplett uforståelig for meg hvorfor vi plutselig skal være offensive, aggressive og til dels velspilt i perioder i dag. Hvis «unnskyldningen» er at det jobbes så godt ute på feltet, så gir det liten mening at enkeltspillere skal snu fullstendig opp-ned på spillet.

Etter to og et halvt år med angivelig systematisk og målrettet arbeid med system, struktur og relasjoner, så skulle det vært helt unødvendig.

Jeg forventer å se mer i Sandefjord. Skjer ikke det, så kan vi fint se på dette som et tilfeldig blaff.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 12.04.2026 19:33    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
For en gjeng.

Noen fortjener faktisk å se RBK rykke ned.

Er vel ikke gitt at den gjengse person på kjernen er helt enig med lederen i kjernen da. Jeg tror de aller fleste på Øvre Øst ønsker at Affe skal lykkes. Det er iallefall den trenern jeg har hatt mest trua på på en lang stund.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129, 130  Next
Page 127 of 130

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb