| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mortensen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Røsten |
|
27% |
[ 16 ] |
| Nemcik |
|
3% |
[ 2 ] |
| Dahl |
|
30% |
[ 18 ] |
| Bomholt |
|
10% |
[ 6 ] |
| Selnæs |
|
8% |
[ 5 ] |
| Fossum |
|
10% |
[ 6 ] |
| Nordli |
|
3% |
[ 2 ] |
| Chiakha |
|
3% |
[ 2 ] |
| E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 59 |
|
| Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 09.04.2026 14:39 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: |
Ideelt burde juniorer, selv de som er kjøpt inn for over 20 millioner, blitt satt i en utfordrerposisjon. |
Det er godt mulig, men dersom vi har brukt 20 millioner kroner på en spiller som ikke forsterker laget, gitt situasjonen vi er i, så er det mildt sagt noen som ikke har gjort jobben sin i klubben. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.04.2026 15:19 Post subject: |
|
|
| lasarus wrote: | Jepp. Klubben har helt klart sett seg blind på dette. Og jeg tror også mange supporter har det. Og ikke nok med at det er 7 juniorer, et par av de er jo også helt ordinære talenter.
Det er helt absurd å tro at dette laget kan spille ut et lag i eliteserien. De snakkes om at vi skal forsvare fremover og spille offensivt. Men det er forskjell på å ønske og evne. Vi møter motstandere som en bedre enn oss og da får vi det rett og slett ikke til. |
Ikke noe forsvar for Rekdal men gjennomsnittsalderen på laget da vi tok bronse var ca 22 år by the way og yngst i Eliteserien sammen med VIF. Nypan ble vel brukt fra start som femtenåring. Røsten fikk vel prøve seg og. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.04.2026 15:39 Post subject: |
|
|
Nå må vi vokte oss for å gå i fella "ung = for dårlig".
En del av problemet i RBK er at det over år er kjøpt/hentet og beholdt for mye halvgammel eller dårlig potet slik at soddet vi stiller med blir mindre spennende for hver gang noe av "kjøttet" forsvinner.
Ferdigheter øker ikke proporsjonalt med alder. Det er nok en grunn til at ingen klubber med ambisjoner om Europaplass skjelver av redsel for pressintensiteten og ferdighetene til noen av gammelpotetene som dessverre har hatt klippekort, hever lønn og kvalitetsmessig ikke burde være en del av et lag som seriøst snakker om Europaambisjoner.
En løk hadde kanskje kunne bidratt mer enn en treg potet på spissplass f.eks.
Mot HamKam (H - kun straffemål), Tromsø (H), Haugesund (B) og Strømsgodset (H) var de eneste kampene vi vant i fjor der Dino scoret i serien.
Alle de sjansene vi aldri kan skape/utnytte med en sånn på banen er det ikke plass til i ei stor soddbøtte en gang.
Og alt han skapte for våre motstandere av sjanser i mot blir snart en halv frysedisk med sodd. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.04.2026 15:55 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Om vi snakker spesifikt om den lagoppstillingen som ble lansert over her, ja den er svak.
Men vi er nok ikke langt unna denne:
| Code: |
Ceide Chiakha Sahsah
Nordli Selnæs Bomholt
Pereira Nemcik Volden Svensson
Wahlstedt |
Og det er absurd for meg å tenke at denne elleveren ikke skal spille ut et lag i eliteserien. |
Enig i det, men det er 5 spillere forskjell på de to lagene, hele forsvaret er byttet ut, merkelig å si at de to lagene ikke er langt unna hverandre (hvis det var det du mente). |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 09.04.2026 16:11 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: |
Ser man på Liverpool for eksempel, de spiller omtrent som oss og klarer knapt å ta poeng, uansett motstand. Mener noen at det stjernegalleriet av verdensklassespillere plutselig har blitt blant ligaens dårligste spillere? |
De er ikke ligaens dårligste, men de er langt fra de beste også. |
Hvis du med de beste mener Arsenal og City, ja. Det er ikke et lag til som er bedre enn LFC, Utd for eksempel hadde aldri vært nr 3 med samme kanpbelastning som resten der oppe. Chelsea har vel vært svakere/samme nivå som LFC hittil, Villa og Utd marginalt bedre/omtrent samme nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.04.2026 16:18 Post subject: |
|
|
@henri:
Nei nei, mente at vi snart bør være tilnærmet skadefrie, og at vi derfor ikke bør være i tid langt unna vår sterkeste startoppstilling  |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 09.04.2026 16:26 Post subject: |
|
|
Det ser bedre ut når vi bytter 5 stk ja. Og hvis vi får starte med dette laget hver kamp resten av sesongen vil vi nok klare oss ganske greit.
Men 4 av disse har vært mere syk/skadet enn friskmeldt siste 2 år.
En keeper som mildt sagt ikke har levert noe på mange sesonger.
En midtstopper som dessverre ikke har nivået inne enda.
Sentral midt på som ser slutten på karrieren og ikke har levert på mange år.
En indreløper som her helt fersk på øvetste nivå og en ving som enda ikke har spilt en full 90minutter med voksenfotball.
Neppe topp 6 mannskap dette.
Håpet er at det kjøpes minst en midtstopper, en signalsignering på sentral midt og ny høyreving i sommer |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 09.04.2026 16:55 Post subject: |
|
|
| Vi kan håpe det, men jeg er usikker på om Rosenborg kommer til å skaffe en ny midtstopper. Hadde de det, så hadde de vel allerede kjøpt en siden vi har en midstopperkrise allerede. Klubben virker å være strålende fornøyd med stopperne vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 09.04.2026 17:04 Post subject: |
|
|
Er det deg, Ola Sagbakken? |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 09.04.2026 17:06 Post subject: |
|
|
H 2.15 U 3.75 B 3
Hva baserer Norsk Tipping oddsen sin på? Jeg har aldri vært så fristet til å sette penger på en kamp før... Vi er totalt tannløse, har null mål så langt, har ikke vunnet mot Sarpsborg på mange år, og så er vi likevel oddsfavoritt? Er oddsen satt utelukkende av algoritmer, som sikkert baserer seg på statistikk a la at Rosenborg aldri taper fem på rad, hjemmefordelen er alltid stor, osv. osv.? For mennesker som ser fotballkamper kan da umulig mene at vi er favoritt til denne kampen? Er tanken at vi egentlig ikke har vært så langt unna, vi har hatt helt greie starter og så sluknet etter første mål mot, så om vi får første mål så kan vi vinne? Eller at det må snu på et tidspunkt, og det tidspunktet er nå? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.04.2026 17:13 Post subject: |
|
|
- Kroppen begynner å bli bra. Det har tatt litt lenger tid enn jeg håpet, men nå har jeg fått trent godt over en litt lenger periode, så nå ser jeg frem til å kunne komme meg ordentlig ut på matta og få bidratt ordentlig, sier Nordli fortsetter:
- I hodet mitt er det en veldig revansjelyst, både etter i fjor og selvfølgelig de tre første kampene nå. Det tror jeg hele gruppa kjenner på og det er utrolig deilig for min egen del selvfølgelig å kunne få lov til å bidra framover, sier han.
Les mer: - Har lengtet etter å kunne bidra
All odds i dag tar utgangspunkt i automatiske utregninger basert på ferske og historiske data. Er enig med jfudh i at mange nok kommer til å spille på Sarpsborg-poeng, noe som vil øke oddsen på hjemmeseier fram mot kampstart. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 09.04.2026 21:09 Post subject: |
|
|
| Blir tøff den her. Spent på hvem som skal ta ut Opoku og Sørli på kantene. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.04.2026 21:16 Post subject: |
|
|
Tror vi skal være fornøyde med en U, uten at jeg har sett S08.
De er vel litt svakere enn VIF!!
Håper vi ihvertfall scorer mål. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2841 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 09.04.2026 21:36 Post subject: |
|
|
Siden jeg klarte å legge innlegget i feil tråd, siterer jeg ubeskjedent meg selv her - nå også i riktig tråd:
| TAF wrote: | | Standarn og Crick wrote: | | Hjemme mot sarp finnes det ingen unnskyldning - den må vinnes. |
| apekatt wrote: | | Sarpsborg hjemme er ihvertfall must win. |
Her har vi jo historikken mot oss: Sist gang vi vant mot Sarpsborg var 19. september 2021, altså fire og et halvt år siden.
Siden da har det sett sånn ut:
2022: 1-1 og 2-3
2023: 0-3 og 2-5
2024: 1-4 og 1-1
2025: 2-2, 2-3 og 2-2 (cup, ut etter straffekonk)
Over de siste ni kampene snakker vi altså 0-4-5 og 13-24 i målforskjell. Vi har det med å tape mot særpingene, selv i bedre perioder. Så jeg holder ikke pusten for seier i denne kampen heller, selv om man aldri skal si aldri. |
_________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.04.2026 22:40 Post subject: |
|
|
– Jeg skal prøve å rekke søndagen, men jeg kan ikke garantere noen ting, sier Witry.
Svensson er mer usikker på om han kan rekke årets andre hjemmekamp.
– Følelsen min er i hvert fall at det ikke er en alvorlig greie, sier Svensson.
Les mer: Peker på stor endring: – Vi har hevet nivået voldsomt
Rart ikke mer snakk om Volden. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.04.2026 23:45 Post subject: |
|
|
| Hva har de hevet nivået voldsomt på? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.04.2026 07:39 Post subject: |
|
|
| Witry sier at "Det trenes mye bedre nå enn det som ble gjort i en periode", men vil ikke definere hvilket tidspunkt han sammenligner med. Derimot sier Selnæs at kvaliteten er bedre nå enn i oppkjøringa, som han sier ble ødelagt av mange skader. Høres ut som noe man har evaluert internt, og at Witry vil unngå å kritisere oppkjøringen i media da han skjønner at det vil skape mer press på trenerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 10.04.2026 07:45 Post subject: |
|
|
Seieren kommer her. Tipper en overbevisende 3-0-seier  |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 10.04.2026 08:38 Post subject: |
|
|
Det positive er at vi har et lag som med riktig trener kan få en rask forløsning.
Samtidig MÅ vi få inn ny keeper. Han er det klart svakeste punktet i laget .
Trener er det desidert viktigste nå - deretter keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 10.04.2026 09:21 Post subject: |
|
|
| Helt klart at vi kommer til å vinne denne for å forlenge lidelsen ytterligere. Samtidig gir det oss litt pusterom mot nedrykk, så får vel prøve å se det positive i det. |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 10.04.2026 10:10 Post subject: |
|
|
| Mortenlj77 wrote: | Seieren kommer her. Tipper en overbevisende 3-0-seier  |
Det håper jeg også, samt at man da starter en lang rekke overbevisende prestasjoner/seire etter det.
Det jeg derimot tror er at vi krampaktig forsøker å angripe med styrke, men spiller på oss stadige brudd. Så Karlsbakks ene mål i år blir fort to til i møte med backrekkenes svar på psykofarmakaindusert delir.
Videre har AJ tenkt ut en ny genial vri med å starte enda flere spillere ut av posisjon. Selnæs begynner som keeper fordi han ser så flott ut i helrosa, mens Wahlstedt spiller høyrekant pga rekkevidden. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 10.04.2026 10:51 Post subject: |
|
|
| Noah Sahsah ute med skade i fingeren og må operere. Må si det virker parodisk når det virker som omgivelsene i år har klamret seg til håpet om at alt vil bli bedre så fort vi får tilbake spilleren som har totalt ni kamper i RBK-trøyer siden han kom for snart tre år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 10.04.2026 10:59 Post subject: |
|
|
Da er vel alle alternativer på høyre ute med skade: RS, Duris, Perreira og Sahsah.
Tror vi må vurdere å tilkalle åndenes makt snart.
Da blir vi vel stuck med Dino som spiss og Amin på høyrekant da. Dette kombinert med ei forsvarsrekke med juniorer og fjerdevalg. Kan bli en underholdende kamp på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 10.04.2026 11:39 Post subject: |
|
|
Stort verre kan det vel egentlig ikke bli, så her kunne man like gjerne eksperimentert med en 4-4-2 med Dino og Chiakha på topp fremfor å surre med kantspillere som ikke er kantspillere.
Wahlstedt
Mortensen-Røsten-Ceide-Dahl
Bomholt-Nordli-Selnæs-Ceide
Dino-Chiakha
Bomholt smal kant som gir plass til Mortensen offensivt. Dino target-man med Chiakha som bakromstrussel. |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 10.04.2026 13:00 Post subject: |
|
|
Føler laget ser litt bedre ut i en 4-2-3-1 framfor 4-4-2:
Wahlstedt
Mortensen-Røsten-Ceide-Dahl