| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 29.03.2007 14:20 Post subject: |
|
|
| Raem wrote: |
Jeg er selv fra Oslo og kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har møtt noen fra Oslo som heiet på RBK uten at de:
1. Opprinnelig var trønder eller hadde bodd der i en lengre periode
2. Hadde familie derfra(og derfor følte seg "programforpliktet" til å heie på rbk) |
Og du har snakket med mange nok om akkurat denne saken til at du kan uttale deg på trygt grunnlag? Regner med at du har dekt opp alle aldersgrupper, sosiale lag, boområder og begge kjønn. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.03.2007 14:21 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | | tror ikke jeg er den eneste supporteren på østlandet som er glad i RBK.. er nok mange fans fra relativt store steder uten noe eget elitelag |
Nettopp. Er du fra et sted uten eliteserielag, finner du deg et lag å holde med.
... og ganske mange av de som bor i Oslo, f.eks., er jo opprinnelig fra steder uten eliteserielag. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 29.03.2007 14:23 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: |
Rosenborg, gjennom TV3s massive reklamekampanje på 90-tallet (altså: suksessen i CL), ble manges favorittlag. |
Riktig, sånn jeg ble supporter. |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 29.03.2007 15:25 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Raem wrote: |
Jeg er selv fra Oslo og kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har møtt noen fra Oslo som heiet på RBK uten at de:
1. Opprinnelig var trønder eller hadde bodd der i en lengre periode
2. Hadde familie derfra(og derfor følte seg "programforpliktet" til å heie på rbk) |
Og du har snakket med mange nok om akkurat denne saken til at du kan uttale deg på trygt grunnlag? Regner med at du har dekt opp alle aldersgrupper, sosiale lag, boområder og begge kjønn. |
Tja hvor mange er mange nok? At jeg i mine 29 år ikke har møtt en eneste person uten en eller annen med tilknytning til trønderlag som heier på rbk er grunnlaget for utsagnet mitt...
Jeg tar forsåvidt poenget til Haavarl og innrømmer at jeg var litt rask på avterkkeren her så jeg skal moderere uttalelsen min til:
Synes statestikken som Att hendviser til er merkelig da jeg personlig ikke kjenner eller ei har møtt en rbk supporter uten en eller annen form for tilknytning til trøndelag.... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.03.2007 15:59 Post subject: |
|
|
Jeg har heller ingen tilknytning til Trondheim. Har holdt med Rosenborg siden 1988, da jeg var gammel nok til å skjønne hva fotball egentlig gikk ut på. Siden har jeg fått mye pepper for å være medgangssupporter, men det er da ikke min skyld at Rosenborg har vært dominerende i godt over et tiår.
Geografisk sett utfra fødested burde jeg holdt med Hamkam eller Kongsvinger, men siden begge de lagene har en historie for juks og fanteri i ungdomsklassene er de ikke spesielt populære i sine kjerneområder. KIL i enda større grad enn Hamkam til og med, tror jeg. Jeg kjenner ihvertfall 10-12 stykker som er i mer eller mindre samme situasjon som meg, så jeg har aldri hatt inntrykk av at det var spesielt uvanlig å være Rosenborgsupporter uten trønderbakgrunn.
Har vi ikke en egen tråd for dette, eller finnes den bare på engelsk? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.03.2007 16:06 Post subject: |
|
|
| Halvveis, men den er gammel og pent brukt: kor kjem dåkk fra?? |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 29.03.2007 19:24 Post subject: |
|
|
Intervju med Sapi i slovakisk avis
- Marek sier at han ønsker å spille i CL med RBK. Senere kan det bli aktuelt å gå til et engelsk lag.
-På spørsmål om hva som er favorittklubben hans, sier han først at det er flere klubber. Hvis han må velge én, sier han at han liker Liverpool godt. Men han avfeier alle spekulasjoner om at han er på vei bort til Schalke e.l. klubber. Kommende sesong er det kun RBK som gjelder.
Ellers:
- Han vil spille sentralt i banen.
- Han trives godt i Trondheim, og er glad for å ha kjæresten sin her.
- Han ble overasket over å høre at Tørum ikke kan se for seg dagens RBK uten Sapi.
- Faren hans samler på avisutklipp o.l. av gutten sin, i tillegg til å ta seg av medaljene.
- Han får spørsmål om hva som er hans favorittblomst. Svaret sier seg vel selv?
(mitt tips blir da at han pga logoen går til Blackburn etter å ha spilt CL med oss.. ) |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.03.2007 19:48 Post subject: |
|
|
Hehe, interessant. Meget bra jobba, Anders!  |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 29.03.2007 20:09 Post subject: |
|
|
| Kjempe bra Anders! Hva er det han sier om Traore, Konan og Stoor? |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 29.03.2007 20:13 Post subject: |
|
|
| du skal ikke se bort i fra at det har noe å gjøre med at nettopp disse spillerne er nye i klubben.. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 29.03.2007 20:15 Post subject: |
|
|
Stemmer nok bra det!
Her ligger forøvrig en torrent av Irland-Slovakia, hvor Sapi spilte med flagget på brystet. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.03.2007 06:22 Post subject: |
|
|
| Heftig med folk på tribunen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2007 10:40 Post subject: |
|
|
| Bruk denne tråden for videre debatt om geografisk spredning av supporterne: 730 000 RBK-tilhengere |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 07.04.2007 19:42 Post subject: |
|
|
| En av nordens beste spiller!!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 07.04.2007 21:10 Post subject: |
|
|
Synes jeg også!!!!!!111oneone
Sorry, klarte ikke dy meg  |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 08.04.2007 01:42 Post subject: |
|
|
hehe  |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.04.2007 09:25 Post subject: |
|
|
Sapara går langt i å gi fra seg sentral midtbane i papiradressa i dag. Han sier at han trives best som indreløper og at hans offansive kvaliteter er bedre enn hans deffansive. Vidre sier han at han har som mål å score minst ti mål i sesongen, men at det blir vanskelig hvis han spille sentralt.
Liker ikke det der noe særlig. Jeg er jo enig i at han foreløpig er bedre som indreløper, men men hvis vi spiller med granathue sentralt blir vi mer og mer lik de lagene vi hater. Riktignok sier Sapara at han spiller der Tørum sier han skal spille, men hvis han misstrives der så er det jo ikke godt hverken for ham eller oss i det lange løp. Det kan jo ha noe med prestasjonen hans i går å gjøre hvis han misstrives å gå i dueller hele tiden og ikke føler seg komfortabel der. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 10.04.2007 09:31 Post subject: |
|
|
Jeg trur at riseth funger like bra, om ikke bedre som et defansivt anker en det sapara gjør, og vi må ha en sterk defansiv midtbane for og demme opp defansivt og skape overganger.
Vi får jo Martin Andresen til sommeren, så det er jo ingen fare med og bruke Riseth et halvt år til  |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 10.04.2007 14:02 Post subject: |
|
|
| Snorkel wrote: | | Vi får jo Martin Andresen til sommeren |
Gjør vi? _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 10.04.2007 14:45 Post subject: |
|
|
Vel, SoZo, det beviser vel at mine kommentarer i andre tråder er på sin plass
Sapara kommer mer til sin rett i en offensiv rolle. Han kan jo spille sentralt offensivt, men ser ikke ut som Tørum kommer til å bruke den varianten. Da er det best at Sapara spiller indreløper, mens Riseth blir ryddegutt og kriger i defensiv midtbane.
Så får speiderne våre raske på med å finne en fremtidig sentral midtbane som er god både defensivt og offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 10.04.2007 15:09 Post subject: |
|
|
| Makken wrote: | | Snorkel wrote: | | Vi får jo Martin Andresen til sommeren |
Gjør vi? |
Vet ingenting jeg, men håper litt på det. Liker ikke tryne på fyren, men vi trenger han. Besten til og kle den rollen i tippeligaen i allefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 10.04.2007 15:13 Post subject: |
|
|
Litj-Per - Andresen - Sapi på midtbanen hadde vært noe ja. Synd for Tettey naturligvis, men... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.04.2007 15:13 Post subject: |
|
|
| Vel, jeg for min del håper at Sapara finner seg tilrette sentralt. Det er godt mulig at det bare er ett par gode kamper som skal til før han føler seg tryggere. Jeg må innrømme at livet hadde vært mye lettere med Sapara sentralt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.04.2007 15:14 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hva som er galt med "trynet" til Andresen.
Tørum sine favorittspillere i Tippeligaen er ihvertfall Martin Andresen, Alex Valencia, Espen Hoff og Petter Vaagan Moen. |
|
| Back to top |
|
 |
|