English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Wahlstedt
8%
 8%  [ 4 ]
M. Ceide
8%
 8%  [ 4 ]
Røsten
2%
 2%  [ 1 ]
Svensson
2%
 2%  [ 1 ]
Bomholt
10%
 10%  [ 5 ]
Fossum
0%
 0%  [ 0 ]
Bakke
0%
 0%  [ 0 ]
Sahsah
2%
 2%  [ 1 ]
Chiakha
10%
 10%  [ 5 ]
E. Ceide
4%
 4%  [ 2 ]
Dahl
8%
 8%  [ 4 ]
Mortensen
6%
 6%  [ 3 ]
Selnæs
26%
 26%  [ 12 ]
Islamovic
8%
 8%  [ 4 ]
Total Votes : 46

Author Message
Ronster
Junior

PostPosted: 06.04.2026 21:08    Post subject: Reply with quote

Svartogkvit wrote:
Sitter Horneland og gløtter på telefonen?

Det kan du glemme, han uttalte for to uker siden at RBK jobben spiste han opp og tømte han for energi. Hvorfor i alle dager skal han komme tilbake til en klubb som er mer skakkjørt enn den han tok over sist.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:09    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Snudd cirka 500 mill i røde tall til sikker drift?

Salg av to(tre) kjempetalenter - er det styrets fortjeneste?

Kan gå 900 mill i pluss for min del, men når sportslig utvikling er ekstremt fraværende vil jeg påstå at de har mislyktes.

Last edited by jadda on 06.04.2026 21:11; edited 4 times in total
Back to top
Andy Pandy 27
Rutinert

PostPosted: 06.04.2026 21:09    Post subject: Reply with quote

Hjelpes, ble ikke så stygt som fryktet, men vi var heldige også, makan til tannløs forestilling!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:10    Post subject: Reply with quote

Puh, endelig er det over..
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:11    Post subject: Reply with quote

Hiver ut en brannfakkel og hevder at det aller største problemet er selvtillit. Hele laget er blottet for det. Er avhengig av å få det første målet.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:12    Post subject: Reply with quote

Der er det da ferdig.

Første tre seriekampene gir da følgende:
Skudd på mål: 2
Scoringer: 0
Baklengs: 6
Poeng: 0

Begynner å mistenke at RBK ikke kommer til å kjempe om medalje i år.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:13    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
jadda wrote:
Snabeltann wrote:
"Fotballfolk" i styret holdt på å kjøre RBK konkurs, ansatte Rekdal, Horneland, Hareide og alle andre trenere som var elendige.

Har styret gjort veldig mye bra? Mulig det - hva sikter du konkret til der?

Snudd cirka 500 mill i røde tall til sikker drift?

“500 mill i minus” er jo bare tull. Snakker vi realitet, er det rundt 100–200 mill i underskudd over flere år. Og det som har “reddet” økonomien er først og fremst spillersalg – ikke at driften plutselig er blitt så bra.
Back to top
Per
Proff

PostPosted: 06.04.2026 21:13    Post subject: Reply with quote

Ingen brannfakkel det akkurat. Spillerne har jo null tro på seg selv og medspillerne sine.
Back to top
Knutsen92
Junior

PostPosted: 06.04.2026 21:14    Post subject: Reply with quote

Noe sier meg at Alfred ikke er trener mot Sarp
Sliter
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:18    Post subject: Reply with quote

Hva er det folk fabler om. Det er ikke spillerne det er noe galt med.

En god trener med en klar plan får middels spillere til å skinne. Se på Cornic som eksempel. En dårlig trener får de beste til å se ut som 4. div spillere.

Vi har et trenerteam som suger livsgnisten ut av spillerne. Det er ingen som smiler, det er ingen som kjefter, det er bare flatt og dødt. Er sikker på at det er flere av de som gruer seg til kamp.

I dagens kamp var det 0 stk vending med ball fra midtbaneleddet. Alle valgte det trygge altså spille ballen bakover. Kun siste 5 min spillerne prøvde å gå fra midtbanen.

Prosjektet Johansson er dødt. Knapt et skudd på mål på 3 seriekamper. Det er oppsigelsesgrunn alene.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.04.2026 21:21    Post subject: Reply with quote

Som i fjor klarte laget altså null avslutninger på mål borte mot Tromsø.
Mye dårlig, men vi var nærmere å skape noe da vi hadde Chiakha som spiss.

Dino ble for treg i de avgjørende situasjonene. Dino vant null dueller og utgjorde ingen trussel i bakrom. Ingen bevegelser eller involveringer som gjorde andre gode.
Tror lagets beste sjanse også i neste kamp er å holde Dino på benken og ha offensive trusler med fart, bevegelighet og teknikk.

Og for øvrig må noen i trenerapparatet nå ta ansvar for skadesituasjonen. Ikke bare finne en ny ansatt som kan analysere, men rett og slett rekke opp hånda og si "det er mitt ansvar".
Og det må løses på følgende måte ...
tigerbart
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:22    Post subject: Reply with quote

Jeg var antakelig ikke alt for pessimistisk da jeg satte oss på 12. plass på tabelltippinga... Selv om det gjenstår 27 kamper å snu det på. Tror at klubben må foreta seg noe drastisk nå, mens det enda er tid. Sitter vi med 0 poeng når Aafk kommer på 16. mai, kan det være for sent å redde plassen. Landslags-pausen vi nettopp hadde var egentlig en god anledning, men den kom vel for tidlig...
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 06.04.2026 21:22    Post subject: Reply with quote

Forstår det slik at dette var like dårlig som det vi har sett til nå i år, og at det virker som treneren har mistet garderoben. Da er det nok et tidsspørsmål før det kalles inn til pressekonferanse. Heldigvis/dessverre har jeg vært uten nett i påska, så jeg måtte på jobb for å strømme kampen.

Det jeg lurer på nå:
1. Det har vært mange skader. Hvor mye kan man skylde på skadesituasjonen?
2. Hvor langt nede er man når det kommer gult kort for drøying av tid, i første omgang?
3. Hvor mange liter skadefryd kommer det til å renne av andre lags supportere dersom Rosenborg skulle rykke ned?
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:23    Post subject: Reply with quote

Ronster wrote:
Svartogkvit wrote:
Sitter Horneland og gløtter på telefonen?

Det kan du glemme, han uttalte for to uker siden at RBK jobben spiste han opp og tømte han for energi. Hvorfor i alle dager skal han komme tilbake til en klubb som er mer skakkjørt enn den han tok over sist.

At han har mer pondus og er klar for oppgaven.

Om han er riktig, vet jeg ikke og skal jeg tippe, ønsker han seg en ny utfordring på kontinentet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Messi
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:25    Post subject: Reply with quote

Bedre med høyt press enn lavt press. Mikkel var en av lagets bedre. Burde ha gamblet å satt inn Bokan Nordli også ved pause. Men med 3/4 av RBK2 forsvaret, så kan enn vel ikke vente bedre.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:26    Post subject: Reply with quote

Haha, Alfred er så ferdig. Hjem og evaluere, god treningsuke og gjøre en god kamp neste uke. Han har sagt det samme i 10 måneder. ChatGPT gir meg mer enn han fyren der.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:27    Post subject: Reply with quote

Hele det sportslige apparatet må skiftes ut.
Hjelp.
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.04.2026 21:30    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Snabeltann wrote:
Hvem tror vi tar over midlertidig da? Maalen eller Naustan?

Det mest rasjonelle RBK kan gjøre nå er å gi resten av 2026 til han som har ønska seg jobben hele livet og etter hva jeg vet allerede bor på Stjørdal. Og definere topp 5 som vellykket åremål gitt det horrible utgangspunktet.

Skiter i om folk ler av forslaget eller ramser opp grunner til hvorfor ikke, men er det noe som mangler framfor alt her er det pondus og en gruppe spillere som jobber for føden og gnister litt. Jeg tror Jan Halvor er den mest realistiske og fornuftige akuttmedisinen uten snev av ironi.

Jan Halvor tenker jeg absolutt er den medisinen som denne klubben kan trenge og skulle det virkelig gå galt så er han en trener som er kjent for å rykke opp de klubbene han trener.

Har levert gode resultater flere steder og har en sentral del av Glimt sin historie og en som har lagt grunnlaget der for suksessen de har i dag. Overtok et Glimt lag i Obos i 2013 som hadde slitt med å rykke opp og får fart på dem på direkten og rykker opp med 67 poeng og holdt dem frem til han gav seg i 2015 når Bjørkan og senere Knutsen har ført den skuten videre.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:38    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Som i fjor klarte laget altså null avslutninger på mål borte mot Tromsø.
Mye dårlig, men vi var nærmere å skape noe da vi hadde Chiakha som spiss.

Dino ble for treg i de avgjørende situasjonene. Dino vant null dueller og utgjorde ingen trussel i bakrom. Ingen bevegelser eller involveringer som gjorde andre gode.
Tror lagets beste sjanse også i neste kamp er å holde Dino på benken og ha offensive trusler med fart, bevegelighet og teknikk.

Og for øvrig må noen i trenerapparatet nå ta ansvar for skadesituasjonen. Ikke bare finne en ny ansatt som kan analysere, men rett og slett rekke opp hånda og si "det er mitt ansvar".
Og det må løses på følgende måte ...

Nå er tida for å løfte blikket, slutte å "stemme gitar" og se at dette ikke handler om Dino ikke er god i bakrom, Chiakha skal spille der eller der eller den og den er skadet... Vi er waaay beyond det punktet som handler om detaljer.

Dette er status:

INGEN I RBK TROR ET SEKUND PÅ DET DE HOLDER PÅ MED. Det eneste som kan bedre på fundamentale problemer er fundamentale endringer. Ikke å flytte rundt på Iver Fossum eller ha 10 minutter mer trekanter på trening.
lasarus
Senior

PostPosted: 06.04.2026 21:41    Post subject: Reply with quote

Det er bekmørkt nå, men det kan ikke beskrives hvor dårlig spillermateriale vi har. Etter to ufrivillige bytter er de 6(!!) bakerste spillerene våre rent OBOS-materiale. Tror helt seriøst at ingen av disse ville startet på et eneste eliteserielag som har alle sine spillere tilgjengelig.

Keeper har foreløpig spilt til terninkast 1 i RBK-drakta. NULL autoritet og oser utrygghet i alt han gjør. Gedigen keepertabbe på mål nr 2.

Sentral midt som skal være hjertet i laget er totalt akterutseilt og har ikke nivået inne.

To talentfulle indreløpere men de kommer fra nivå 2 danmark og klink nedrykkslag i eliteserien.

Sasah og Amin også talentfulle men ferske og veldig lite å vise til på seniornivå. Amin kommer fra Vejle og Sasah har enda ikke spilt 90min på dette nivået og har vært skadet i 2år.

E.Ceide er klasse men også ustabil og avhengig av at laget rundt han gjør mye av grovarbeidet så han kan få skinne.

Fritar så absolutt ikke trener, og mener det burde vært mulig å få mere ut av dette. Men nivået i eliteserien er all time high og vi har rett og slett ikke konkuransedyktig mannskap tilgjengelig.

Last edited by lasarus on 06.04.2026 22:02; edited 1 time in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 21:48    Post subject: Reply with quote

lasarus wrote:
Det er bekmørkt nå, men det kan ikke beskrives hvor dårlig spillermateriale vi har. Etter to ufrivillige bytter er de 6(!!) bakerste spillerene våre rent OBOS-materiale. Tror helt seriøst at ingen av disse ville startet på et eneste eliteserielag som har alle sine spillere tilgjengelig.

Forstår ikke vurderingene de gjør. Når de hadde en frisk/skadefri ganske garva forsvarer i Ulrik YJ - så leier de han ut til Lillestrøm. Da står du igjen med noen juniorer som sikkert har litt talent, men ingen ledelse/trygghet rundt seg. Og du behøver ikke å ha sett mye fotball for å se at det eneste "gjeve" med Mikkel Ceide er at han er kontraktuert til Rosenborg, som vel enda er et flott navn. Rent kvalitetsmessig tror jeg han skulle slitt med spilletid i samtlige 15 andre klubberi ES og minst halve Obosligaen.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 22:08    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke si at jeg ikke er bekymret når vi står med tre tap og vi ser måten tapene kommer på. Jeg syns det har vært dårlige prestasjoner. Som i dag, vi taper fortjent. Vi hadde ikke én målsjanse. Jeg skulle ønsket vi kunne skapt mer og forsvart oss bedre, sier Svensson.

Ja dette er situasjonen nå etter 2,5 år. Helt hjelpeløs offensivt og veldig veldig svake defensivt
WT62
Veteran

PostPosted: 06.04.2026 23:24    Post subject: Reply with quote

Det hjelper for fint lite å dra hjem og evaluere igjen, dette har vart siden høsten -25 og enda enn evaluering er nyttesløs. Det er så mange variabler som ikke stemmer i dette laget nå at å flikke på det er som å sette plaster på ett avrevet bein. Å se på denne kampen med litt fotballfaglige briller er ren tortur, det er nesten utrolig hvor mange feil man klarer å få til i løpet av en kamp.
Det beste man kan gjøre nå er å nullstille helt - erkjenne at sesongen 2026 blir en kamp fort unngå nedrykk og spille deretter. Glem alt finspill som AJ åpenbart prøver på, ferdighetene og fotballforståelsen er ikke der.
Pri 1 er 100% innsats i hver kamp - de som ikke gidder ryker rett ut.
Pri 2 er å få til en defensiv struktur som er noenlunde ok , i dag er det fullstendig galematias bak der
Og til slutt noen enkle offensive mønstre - jeg har sett 6 divisjonslag med bedre offensiv struktur enn RBK, det er kvalitet nok på topp til å score hvis det er ett snev av plan bak det vi gjør .
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 06.04.2026 23:48    Post subject: Reply with quote

Veldig godt formulert, hele fotball-Norge vet at RBK revner og storkoser seg,iallefall på TV2. Nå må man gjøre noe med dette umiddelbart,å vente noe mere nå blir som å tro på Julenissen. Det står skrevet i blodskrift at Johanson må gå,han blir aldri noen topptrener noensteds.
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 07.04.2026 00:01    Post subject: Reply with quote

Selvsagt blir andre lags supportere ekstatisk av at vi faktisk rykker ned i år. Og det skal vi bare ta som et kompliment. Vi skal faktisk være glad for at folk fortsatt synes det er kuriøst at vi kan rykke ned fordi det begynner å bli jævlig lenge siden vi var en trussel for noen andre enn oss selv.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb