| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Frank1 Proff
|
Posted: 30.03.2026 11:29 Post subject: |
|
|
Per dags dato er Johansson kanskje god nok som trener for Odd. Norsk 1 divisjon ville ha vært riktig nivå for ham å starte på. Får han sparken hos oss - tror jeg han er ferdig som topptrener, og må finne seg et nivå som passer mer for ham.[/quote]
Det har du nok helt rett i, han er nok ferdig på toppnivå.
Hele utviklingen til RBK under AJ minner ekstremt om utvikling til Blackburn under Steve Kean. Totalt ukjent trener, uten erfaring, som av et inkompetent styre fikk manager jobben i det som den gang var en stor premier league klubb. Kean fikk sitte alt for lenge, samme meningsløse intervjuene etter kampene som AJ driver med, fikk ikke til noen ting, Blackburn kollapset som klubb, rykket ned og kom aldri tilbake.
Og ingen har hørt om Steve Kean siden......... |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 30.03.2026 11:35 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | ...og årsmøtet har vært. Og der regner jeg med disse tingene ble tatt opp? |
Når de som skulle lete bredt etter kandidater ender opp med å løfte frem sin egen – som i tillegg har begrenset erfaring – så er det naturlig å stille noen spørsmål.
RBK hentet inn OneNexus, som opererer i samme marked og har vært koblet til Alfred Johansson. Da er det vanskelig å se for seg at dette er en helt uavhengig vurdering. Ble styret og ledelsen rett og slett "pratet rundt" av OneNexus slik at de kunne få ansatt "sin egen kandidat"?
Dette var et sjansespill. Det kunne treffe, men sannsynligheten var lavere enn ved mer etablerte alternativer. Likevel ble det solgt inn som om vi hadde truffet gullfuglen – og jeg kjøpte det selv (etterhvert).
Men dette handler ikke bare om AJ. Først ansetter man Kjetil Rekdal, så går man videre til AJ. Vi er i den svakeste posisjonen vi har vært i i moderne tid, og pilene peker nedover. Da begynner det å ligne et mønster, ikke enkeltvalg.
Er AJ bare et symptom? Og er styret og ledelsen rett og slett gode nok – eller er det der problemet faktisk ligger? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 30.03.2026 12:02 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det var ett godt forsøk med Alfred. Å hente trener er som å kjøpe spillere ett sjansespill uansett hvor mye man undersøker på forhånd. Dessverre fungerer det ikke å da må man ta konsekvensen av det å prøve igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 30.03.2026 12:14 Post subject: |
|
|
Noen har behov for en realitetsorientering i forhold hvor attraktive klubben er for gode trenere... Det fabuleres som om vi har et reelt valg om vi feks skal hente en umerittert trener med et høyt potensiale vs en etablert trener som allerede har dette potensialet utløst.
Sikkert behagelig å være ekspert i fantasiland altså... Men når var vi egentlig et godt fotballag sist? Kåres 2. sesong? Siden da har vi stort sett levd på drømmer fram til sommeren, og på drømmer om neste års suksess etter sommeren...
Nå har vi visstnok vært ekstreeeemt tålmodige, og ikke sparket en trenger på over 2 år. Alfred blir nok sparket i løpet av sommeren. Da tipper jeg etablerte trenernavn står i kø... |
|
| Back to top |
|
 |
LaughingMyAO Junior
|
Posted: 30.03.2026 12:41 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Jeg synes det var ett godt forsøk med Alfred. Å hente trener er som å kjøpe spillere ett sjansespill uansett hvor mye man undersøker på forhånd. Dessverre fungerer det ikke å da må man ta konsekvensen av det å prøve igjen. |
Beklager, men jeg kan ikke være enig i dette.
Vi er Rosenborg, vi her skal vi ikke, teste ting.
Uenig med ballbingen også, vi er Rosenborg, Norges største klubb, vi er attraktive, det er ikke noen større utfordring i Norden enn å få dette flaggskipet på rett kurs igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.03.2026 13:44 Post subject: |
|
|
Fjellet er fristende å klatre til man får beskjed om å gjøre det med en arm bundet bak ryggen, samtidig som man puster gjennom et sugerør. Så hører du at alle som har forsøkt har snubla og daua..
Ja, vi har mange tilskuere og ja vi er mestvinnende lag i Norge, men jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor vi er mindre aktuelle for store navn nå kontra etter Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 30.03.2026 15:43 Post subject: |
|
|
| LaughingMyAO wrote: | Beklager, men jeg kan ikke være enig i dette.
Vi er Rosenborg, vi her skal vi ikke, teste ting.
Uenig med ballbingen også, vi er Rosenborg, Norges største klubb, vi er attraktive, det er ikke noen større utfordring i Norden enn å få dette flaggskipet på rett kurs igjen. |
Er det fordi vi er så attraktive at det det tar et halvvår hver gang en trener eller sportslig leder skal ansettes? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
LaughingMyAO Junior
|
Posted: 31.03.2026 08:54 Post subject: |
|
|
At vi har idiotisk ledelse er en ting, men alle trenere har noe å bevise.
Det er ikke en større trenerjobb i Norge enn Rosenborg Ballklub.
Vi kan ikke tulle med middelmådigheter, vi trenger ett navn, med meritter. En som faktisk kan utfordre ledelsen og den sportslige avdelingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 31.03.2026 11:18 Post subject: |
|
|
| Vi var jo ekstremt nær Hjulmand, samt ganske nær Kjetil Knutsen, men endte opp med blant annet Kjetil Rekdal og Alfred Johansson. Dette er også litt "stang ut", men mer "stang inn" får man med en bedre ledelse. Samtidig er det lett å være etterpåklok. Reka gjorde det jo godt til å begynne med - det samme med AJ. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 31.03.2026 11:51 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig er vi en attraktiv klubb for trenere med ambisjoner. Uansett hvem man ansetter er det ett sjansespill. Det er ingen eksakt vitenskap. Jeg ville tippet at Kåre hadde fått bedre resultater enn Alfred akkurat nå. Det betyr dog ikke automatisk at Kåre er en bedre trener. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 31.03.2026 14:37 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Vi var jo ekstremt nær Hjulmand, samt ganske nær Kjetil Knutsen, men endte opp med blant annet Kjetil Rekdal og Alfred Johansson. Dette er også litt "stang ut |
Hvordan vet vi egentlig at vi var nære å få disse to? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2026 16:19 Post subject: |
|
|
Det faktum at Koteng og resten av styret ble sittende og vente i månedsvis på endelig svar fra begge to, tyder på at både Hjulmand og Knutsen underveis/tidlig i prosessene i det minste viste interesse.
Drister meg til å påpeke at det var Horneland vi endte opp med første gang og Rekdal andre gang. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 31.03.2026 16:51 Post subject: |
|
|
| Ja, jeg kan jo tenke meg at de kunne gi uttrykk for interesse, noe man bør med tanke på framtidig brobygging også, men jeg lurer likevel på hvor nære de egentlig var, særlig siden det dro ut så fryktelig i tid. Men men, sånn ble det. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 31.03.2026 17:12 Post subject: |
|
|
| Knutsen har jeg hørt var veldig nær. At man var enige, før Knutsen i stedet bestemte seg for å bli i Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 31.03.2026 18:15 Post subject: |
|
|
| Okay, i så fall kunne det blitt en helt annen utvikling. Hvem har du som kilde til dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 31.03.2026 18:33 Post subject: |
|
|
| En ansatt i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2026 20:18 Post subject: |
|
|
Mulig jeg formulerrte meg litt rart: Det var tilsynelatende dialog med Hjulmand helt fram til Horneland i praksis ble klar ved juletider 2018.
Jeg var i november 2021 ganske sikker på at Knutsen kom. Men Bodø/Glimt matchet tilbudet noen uker senere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.03.2026 20:57 Post subject: |
|
|
Min kilde hørte fra familien Knudsen at det sto mellom Rbk eller utlandet...
Det ble dessverre Glimt. Og resten er historie.
Fantatisk trener. Helt unik. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 31.03.2026 23:04 Post subject: |
|
|
| Takk. Synd vi trakk det korteste strået. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 01.04.2026 09:29 Post subject: |
|
|
Men på en annen side, gidder vi en trener som vil snu serien og som klager på at dem må spille kamp? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 01.04.2026 10:31 Post subject: |
|
|
| Problemet er vel at RBK var i en bedre situasjon både da Knutsen og Hjulmand vurderte oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Senior
|
Posted: 01.04.2026 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke så sikker på at RBK hadde gjort det så bra om KK hadde tatt over.
Mistenker at han bare hadde endt opp som nok et navn på lista over sparkede trenere... |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 01.04.2026 14:39 Post subject: |
|
|
| Svartogkvit wrote: | Jeg er ikke så sikker på at RBK hadde gjort det så bra om KK hadde tatt over.
Mistenker at han bare hadde endt opp som nok et navn på lista over sparkede trenere... |
Jeg er gangske sikker på at om vi hadde fått KK og AJ hadde gått til Glimt, så hadde avstanden til Glimt vært tilnærmet null, istedenfor mange hundre millioner...
Begge lagene ville nok hatt helt andre forutsetninger enn de har i dag.
Samtidig er dette rent hypotetisk. Vi fikk AJ og de beholdt KK |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 01.04.2026 14:58 Post subject: |
|
|
Behold. Er på dyr treårskontrakt. Har vist at han med riktige spillere tilgjengelig, kan trene mesterlag, slik vi var siste halvdel av hans første sesong. Tror det blir fullstendig kaos om hele trenerapparatet skal ut byttes ut nå. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
|