| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.03.2026 13:48 Post subject: |
|
|
| ODN wrote: | Klarer ikke å forstå noe logikk i at den nye jobben har noe som helst sammenheng med at vi har tatt kontakt med han. Om noe, så er det kun negativt for oss. Det gir ingen mening at vi har bestemt oss for å sparke Alfred, og at Horneland står klar for oss. Da hadde han jo ikke gått ut med at han har fått seg en ny jobb - eller for den saks skyld - fått seg en ny jobb.
|
Hørt om Alibi?
Bare ønsketenkning fra min side :p
Og den kommentaren om at Horneland kastet laptoppen i søpla tror jeg ikke betyr at han ikke har tilgang på eller bruker info, tester etc.
jeg tror bare at han ikke ser seg blind på sånne ting når han tar ut laget.
Rimelig trygg på at han ikke er en brødskalk :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 16.03.2026 14:06 Post subject: |
|
|
| Jørgen Isnes |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.03.2026 14:12 Post subject: |
|
|
Nei - vi må ikke ta noen store sjanser nå. Sannsynligheten for å misslykkes er for stor. Jeg ønsker i utgangspunkte å finne noen som ikke er ledig på markedet nå, men som har suksess i den klubben de er i dag. Det koster mest, men gir også høyest sannsynlighet for suksess.
Bruk pengene vi har på bok på ny trener istedenfor å kaste det etter masse nye spillere - hvor flesteparten flopper. |
|
| Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 16.03.2026 14:16 Post subject: |
|
|
| Spørsmålet er jo om de som nevnes her har lyst på jobben. Hva har de å vinne? |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 16.03.2026 14:17 Post subject: |
|
|
Jeg likte Horneland. Han var ydmyk nok til å se at han ikke var kvalifisert for jobben han fikk forrige gang han var her, og hadde ingen problemer med å gå når det ikke fungerte. Den holdningen der gjorde at han brukte situasjonen til å lære, og tok med seg lærdommen til neste jobb. Jobben han gjorde i Brann var ekstremt bra. For min del er han hjertelig velkommen tilbake. Jeg tror han kommer til å utvikle seg enda mer i framtiden.
Som kontrast hentet vi Alfred etterpå. En mann som aldri hadde trent et A-lag. Langt mindre kvalifisert enn Horneland. Likevel viser han ingen ydmykhet. Det virker som han har ståltro på egne ferdigheter og mangler selvinnsikt. Jeg kan forstå at det blir gnisninger når spillere med mer erfaring prøver å utfordre han på hans meninger. Det er vanskelig å vite nøyaktig hvordan stemningen er, men vi har jo fått noen små drypp.
Hele pre-season har vært skrekkelig. Jeg tror ikke spillerne har noe som helst tro på prosjektet lenger. Da er det på tide å gå hvert til sitt. Vi risikerer bunnkamp og spillerflukt de neste månedene. Hvorfor skal en knallgod, målfarlig spiller som Bolkan Nordli gidde å være her og slå støttepasninger? Det er nok mange som kunne tenke seg et klubbytte og få fart på karrieren igjen. Vi har ikke råd til å miste flere gode spillere nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 16.03.2026 17:05 Post subject: |
|
|
| TI-84 wrote: | | Spørsmålet er jo om de som nevnes her har lyst på jobben. Hva har de å vinne? |
Alt? For man kan snart ikke tape noe mer, bortsett fra nedrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 16.03.2026 19:43 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Du tenker at det er 100% tilfeldig at Horneland som er den desidert mest aktuelle kandidaten sier han avventer å ta noen nye trenerjobber inntil videre? |
Klarer ikke å se noen sammenheng nei. Han sier jo selv at han trengte en pause denne gangen av flere årsaker, og det burde finnes langt mer attraktive tilbud enn hva vi kan gi han. Vi kan jo lage mange hypotetiske scenarioer om hva som skal skje med oss fremover, men hva får oss til å tro at Horneland venter på å se om Alfred klarer å snu skuta i en periode fremover er et realistisk alternativ? Det at han faktisk tar på seg en jobb allerede nå, og frem mot sommeren peker i så fall på at Alfred skal få litt tid på seg. Da høres en eventuell retur enda mer usannsynlig ut.
Det er nok vi som skulle vært langflate etter Horneland, dersom det skulle vært mulig å hente han. Tror heller ikke han har noe å bevise her, da han klarte å oppnå gode resultater med Brann like etterpå. Så fremt til at han ikke er en gigantisk Rosenborg-supporter da. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 17.03.2026 08:59 Post subject: |
|
|
Det er nok tilfeldig at Horneland tar seg en pause akkurat nå, men selv om han har hatt tilbud så skal vi ikke utelukke ham 100%.
Han slår meg som en som ikke går etter pengene, men en utfordring som trigger ham som trener. Om han føler han har noe uoppgjort her og mener det er muligheter til å få til noe så kan det være nok. Jeg tror nok for øyeblikket dog så er han mest motivert til å forsøke seg utenlands. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 17.03.2026 09:17 Post subject: |
|
|
Det er litt typisk Rosenborg å ansette en tidligere trener, det er vel bare Nils Arne som har hatt suksess i comebacket?
Men ser at Horneland har en annen pondus/selvtillit nå enn forrige gang.
Om vi skal ha en nordmann ville jeg gått for Ødegaard eller Moesgaard (If you can't beat them, join them), da får vi i alle fall kontringsfotball og ikke trilling av ball på midtbanen. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7363 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.03.2026 09:17 Post subject: |
|
|
Tror man skal ha et par ting i bakhodet:
- Vi har ikke det samme styret som var her under Horneland 1.0.
- Vi har gjort betydelige endringer i sportslig avdeling. Hovedtrener har et mye smalere ansvarsområde enn det f.eks. Horneland hadde sist.
- Trenere er som spillere konkurransedrevne mennesker som har stor tro på egne ferdigheter. Det har også Horneland, selv om han ikke er helt stereotypisk fotballtrener. Jeg tror nok også han kjenner på en lyst til å gi det et forsøk til, med en helt annen erfaring i bagasjen.
- Tror ikke man skal underselge motivasjonen som kan ligge i muligheten til å være den som tar Rosenborg tilbake til toppen av norsk fotball. Vi er den største og mest meritterte klubben i Norge, og når det går bra har det en tendens til å gå jævlig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 17.03.2026 10:50 Post subject: |
|
|
Min teori er at hvem som lykkes som trenere er like bingo som hvem som lykkes som spillere.
Det å tru at har man har lyktes hos en klubb så vil man få det til hos neste klubben er ikke mer sannsynlig for suksess enn om man tar noen som er ledig på markedet etter å ha nylig fått sparken.
Det er selvsagt kvalitetsforskjeller mellom trenere og alt det der, men er det noe som jeg ikke har trua på er det å sparke en trener for så å skal ha en grundig ansettelsesprosess for ny trener. Her er det i mitt hode bedre å ta det første og beste som er ledige på markedet og stå i det.
Det å kjøpe fri en trener koster mye og man må gjerne gi både lang kontrakt og høy lønn. Derimot å gi en korttidskontrakt til en som er ledig er mye rimeligere og man får testet ut om det funker til en langt rimeligere penge. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 17.03.2026 11:09 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Han slår meg som en som ikke går etter pengene, men en utfordring som trigger ham som trener. Om han føler han har noe uoppgjort her og mener det er muligheter til å få til noe så kan det være nok. Jeg tror nok for øyeblikket dog så er han mest motivert til å forsøke seg utenlands. |
Jeg vet ikke helt om det siste. Han har alltid slått meg som en hjemmekjær og ikke særlig eventyrlysten type som prioriterer familie og komfort fremfor utenlandsopphold. Nå fikk han sikkert med seg litt penger fra St. Etienne-tiden også som gjør de økonomiske incentivene svakere.
For en Horneland med bedre selvtillit tror jeg et RBK uten den bagasjen vi hadde da han overtok sist og med mer økonomisk kapasitet kunne passet bra for alle parter.
Men dette er også delvis et resultat av at det knapt finnes andre realistiske alternativer tilgjengelig og at Alfred bør sparkes så fort som mulig så ikke hele 2026-sesongen går ad dundas.
Last edited by quentez on 17.03.2026 11:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.03.2026 11:09 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | Om vi skal ha en nordmann ville jeg gått for Ødegaard eller Moesgaard (If you can't beat them, join them), da får vi i alle fall kontringsfotball og ikke trilling av ball på midtbanen. |
Usannsynlig at Ødegaard vil ta jobben, han ville jo ikke til LSK midt i sesongen heller. Dessuten er ikke vi en mer spennende jobb enn LSK. Moesgaard er sikkert interessert, men han spiller med tre bak og vi kan ikke begynne et nytt prosjekt hvor stallen må bygges om. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 17.03.2026 11:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke vi skal lete så veldig langt etter ny trener.Hent en internt.
Spark Johanson ja umiddelbart.
Få inn fysisk trening så det griner,og skap en null toleranse gruppe for unnasluntring.
Deretter let etter en passende trener i sommervinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.03.2026 11:20 Post subject: |
|
|
| Ødegaard hadde vært en veldig god kandidat, men det er nok helt urealistisk nå. Er nok den beste norske treneren sammen med Knutsen og Horneland. Passer også inn i vår sportslige profil. |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 17.03.2026 12:05 Post subject: |
|
|
| Gjentar meg selv; men Moesgaard eller Ødegaard er verdt å sprenge banken for! Gode ledere som spillerne vil gå i krigen for, i tillegg til at de har peiling på det fotballfaglige! Alfred har punkt 2, men punkt 1 er dessverre alfa og omega på dette nivået, og der virker det som han kommer for kort! |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.03.2026 12:11 Post subject: |
|
|
| Nei, ikke Moesgaard. Da må vi bygge en helt ny stall nok en gang. Det kan vi ikke gjøre. Ikke står han for riktig fotball uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.03.2026 12:13 Post subject: |
|
|
Vi bør holde oss unna å sprenge banken fremover, det er hva som sendte oss i uføre. Og to norske trenere med begrenset erfaring og null erfaring fra toppklubber bør vi ihvertfall ikke sprenge banken for.
Liker det begge har fått til, selv om fotballfilosofien ikke nødvendigvis står til oss. Men kombinert har de to vært hovedtrenere for KFUM, Sandefjord og Lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.03.2026 13:03 Post subject: |
|
|
Ødegaard er alt for Lojal til å svikte LSK nå. Da måtte vi lagt "ABSURD SUM HER" på bordet så klubben hadde overtalt ham til å dra og det skjer ikke.
Moesgaard er spennende men hvoirdan hadde vi løst det da med stallsammensetningen?
Røsten, Nemcik, Volden som stoppere med Ceide og Dahl som alternativer.
Wingbackene er greie.
2 Defensive. El MAestro + Midtsjø/Fossum/Santi
2 Offensive sentrale midtbanespillere: Duris, Bomholdt, Borgersen
1 spiss Dino, Amir
Bare å selge Ceide om det blir alternativet iallefall, han er ikke fotballintelligent og komfortabel nok til å trenes inn i en ny posisjon.
Det blir fryktelig dyrt uansett + kanskje 20m for å kvitte oss med nåværende apparat. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 17.03.2026 14:09 Post subject: |
|
|
Men hele poenget med retningsendringen som RBK har gjort er jo at vi IKKE skal erstatte Alfred med en trener som spiller en helt annen type fotball/formasjon osv. Er jo akkurat dette som har satt oss i problemer tidligere. Koster jo sinnsykt å må endre stallen til å passe forskjellige formasjoner. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.03.2026 14:11 Post subject: |
|
|
| Ja, vi skal være klubbstyrt nå, ikke trenerstyrt. Det betyr både at vi ikke er avhengige av å ha Alfred som trener, og at det foreligger tydeligere retningslinjer for hvilke nye trenere som skal være aktuelle og ikke. Jeg kjøper ikke at ansettelsen av Alfred var så prestisjetung at det skal forsinke en eventuell sparking, nettopp på grunn av dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 17.03.2026 14:14 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | Men hele poenget med retningsendringen som RBK har gjort er jo at vi IKKE skal erstatte Alfred med en trener som spiller en helt annen type fotball/formasjon osv. Er jo akkurat dette som har satt oss i problemer tidligere. Koster jo sinnsykt å må endre stallen til å passe forskjellige formasjoner. |
Dersom retningen vi har bundet oss til nå er at vi skal spille risikoavers, svensk fotball på sitt verste så har vi større problemer enn jeg trodde. Det står heldigvis ingenting om dette i sportsplanen til klubben, så på papiret har vi i det minste større ambisjoner enn det vi driver med for tiden. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 17.03.2026 14:26 Post subject: |
|
|
| Problemet er jo ikke den fotballen AJ vil at vi skal spille, men at han ikke får laget til å spille den fotballen. At vi ikke evner enkle pasninger, og at vi skal gi opp helt ved 70minutter er jo ikke en spillestil |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 17.03.2026 14:29 Post subject: |
|
|
Dersom han etter mer enn to sesonger som trener ikke evner å få spillerne med seg så er det i så fall på tide å skille lag. Kan ikke bytte ut 25 spillere fordi at treneren er en dårlig pedagog. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 17.03.2026 14:30 Post subject: |
|
|
Det begynner å bli helt åpenbart at Alfred ikke er riktig trener for oss og at han sitter på lånt tid. Men det skal sies at til tross for at det lugger på banen er KLUBBEN på et bedre sted nå enn da han tok over. I motsetning til da han tok over har vi nå OK økonomi, en stall som i teorien er rigget for offensiv 433, og et mer profesjonalisert sportslig apparat. Det er med andre ord mye som ligger til rette for at neste trener skal kunne få suksess. Med et par spillere inn i sommervinduet og en trener som kan gi ny giv kan dette bli bra. Men det forutsetter at vi fortsetter med dagens strategi, og ikke gjør enda et retningsskifte.
Alfred er ikke rett mann for oss nå, men han forlater klubben på et bedre sted enn da han tok over (så fremt han ikke får sitte helt til han fører oss ned i OBOS). Og dette må vi bygge på ved neste treneransettelse, ved å ansette en trener som står for offensiv og moderne 433 og som dermed kan få max ut av den spillerstallen vi har nå. |
|
| Back to top |
|
 |
|