| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
h b Veteran
|
Posted: 14.03.2026 23:47 Post subject: |
|
|
Minste krev er at man må begynne å trene 11 mot 11, de virker jo helt handlingslammet når de kommer ut på stor bane _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 15.03.2026 00:16 Post subject: |
|
|
Var Molde-kampen virkelig SÅ ille? Jeg så ikke kampen. Skal være forsiktig med å spekulere for mye... Men virker som om AJ er en teoretisk svært dyktig fotballtrener. Men så vil han bare for mye. Det blir for mye teori og informasjon, og ønske om å spille som Barcelona og City i sin tid. Så går ting imot, spillerne sliter med taktikken og info overload, men AJ nekter å endre filosofi. Som er litt forståelig, men også negativt. Hva med å tilpasse filosofien litt mer til spillerne? Hva med å sette spillerne i posisjoner der de faktisk er best?
En fotballtreners evner handler mye om å selge budskapet. Om ikke spillerne evner å lære taktikken, bør iallfall innsatsen være maks. Men også her sliter AJ. Han er ingen stor motivator. Jeg tror årsaken er enkel. I FCK lilleputt har han naturlig autoritet, fordi spillerne er unge. A-laget til RBK krever mer. Spillerne tror rett og slett ikke på ham, fordi den naturlige autoriteten mangler, og spillerne har gått lei av prosjektet, som de ikke klarer å innrette seg etter.
De neste par kampene blir viktige. I verste (beste?) fall har spillerne bestemt seg for å fjerne treneren. I så fall blir det tydelig veldig snart.
Jeg er villig til å gi AJ mer tid. Men nå ser det mørkt ut, må jeg innrømme, hvis bare halvparten av inntrykket fra Molde-kampen stemmer. Kontrasten til Glimt blir jo bare tragikomisk. Ikke at jeg forventer kvartfinale i Champions League. Men et gjenkjennelig spillemønster med samspill og identitet, det er et minstekrav etter to år. Så langt har jeg knapt sett noe som helst til det. Det virker som at AJs taktikk og prosjekt er best i hodet hans, og ikke på banen. Kan hende spillerne tenker akkurat det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 15.03.2026 00:29 Post subject: |
|
|
| Vi hadde ett skudd på mål. Mer tid. Hadde vi i det minste vært i nærheten av noe som ligner fotball. Prosjekt Alfred er dessverre stein dødt. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 15.03.2026 00:33 Post subject: |
|
|
andre omgangen var ikke bare SÃ… ille, den var verre.
Men Molde var forholdsvis effektive vil jeg si, vi tabber oss ut på 1-0 i en periode der jeg mener vi faktisk har drivet i kampen og skaper litt småsjangser.
Det er derimot mest på grunn av Ceide og Chiaka, der sistnevnte var (sammen med Svensson) den eneste som løp og ga alt konstant.
Så er det lysglimt i at vi sannsynligvis har funnet gull i Dahl, og Volden blir også bra på sikt.
Men andre omgangen... herrefred det var tafatt. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 15.03.2026 01:25 Post subject: |
|
|
Ja, den var ille. Lett å bli historieløs, men tør å påstå at dette er kanskje en av de verste kampene siden starten på 90 tallet. Vi hadde noen under Perry, noen dårlige kamper det siste året til Rekdal, noen dårlige kamper med Høgmo, og noen sinnsykt dårlige treningskamper med Eggen, men det var ikke alltid innsatsen som var så dårlig, det var mer helle kvalitet og utførelse det gikk på.
I kveld var noe av det aller dårligste jeg har sett som gjelder innsats i en tellende kamp...
Jeg har vært spiller på nesten toppnivå, trener, spillerutvikler, og jeg vet det ser dårlig når spillere stopper opp fordi man forventer nestemann skal gjøre jobben og det er en kjede med misforståelser i "arbeidsprosessen", samtidig som de på sidelinjen blir frustrert over det som ser ut som dårlig arbeidsmoral, eller dårlig press.
Kampen i dag var uten sidestykke noe av det dårligste jeg har sett lang tid. Det er ingen unnskyldning. Jeg visste det ville bli tøft mot Molde som har gjort en bra pre-season. Det er ok å tape en kamp, men på hvilken måte da..!?
Dette var rett og slett giddeløshet, vondt i viljen og null interesse. Man sier det er flaut å tape en cup-kamp mot et 2.divlag osv.
Det er flere spillere som aldri bør være med i en startellever igjen.
Det er ingen sjanse i havet å kjempe om medalje med den viljen og innsatsen som var i kveld. Vi ser ut som et dårlig eliteserie- eller et oboslag.
Det kan snu fort, men tror det er helt avgjørende å bytte ut noen spillere, og kanskje få inn en trener som ikke skal spiller på motstanderens premisser og ødelegge mest mulig for dem, men bygge eget lag og spill.
Dette var pinlig flaut og skammelig! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.03.2026 01:25 Post subject: |
|
|
Dette var som forventet dessverre.
Trist.
Noen få med tung fotball faglig kompetanse som undertegnede og typ Oppmannen har prøvd over tid å rope varsku.
Men svært få har dessverre hørt på det, også på dette forumet,og i RBK ledelsen
Vi får håpe på bedring det kan jo komme.
Men igjen AJ fotball vil Aldri gjøre oss så gode som vi ønsker å bli _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 15.03.2026 10:12 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Vi hadde ett skudd på mål. Mer tid. Hadde vi i det minste vært i nærheten av noe som ligner fotball. Prosjekt Alfred er dessverre stein dødt. |
Man må være glad for at det er steindødt. Da er vel denne forferdelige seigpininga endelig over. Får bare krysse alt jeg har for at styret endelig innser dette NÅ. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.03.2026 12:34 Post subject: |
|
|
Spilleren står ikke bak prosjektet. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 15.03.2026 12:54 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Dette var som forventet dessverre.
Trist.
Noen få med tung fotball faglig kompetanse som undertegnede og typ Oppmannen har prøvd over tid å rope varsku.
Men svært få har dessverre hørt på det, også på dette forumet,og i RBK ledelsen
Vi får håpe på bedring det kan jo komme.
Men igjen AJ fotball vil Aldri gjøre oss så gode som vi ønsker å bli |
Ingen med «tung fotballfaglig kompetanse» sitter og skriver på et forum som dette etter midnatt🤣🤣🤣🤣 |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 15.03.2026 13:05 Post subject: |
|
|
Nei det hadde vært skikkelig umenneskelig å skrive ting på et forum, det er bare mongoer som oss her Ronster!  |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 15.03.2026 14:09 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | | Noen få med tung fotball faglig kompetanse som undertegnede og typ Oppmannen |
Dagens  |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 15.03.2026 14:12 Post subject: |
|
|
| Ronster wrote: | | Ingen med «tung fotballfaglig kompetanse» sitter og skriver på et forum som dette etter midnatt🤣🤣🤣🤣 |
He he, beste kommentaren her på lenge, det morsomme er at de selv tror de har det. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 15.03.2026 14:18 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk at AJ på sikt har potensialet til å ha en stor trenerkarriere. Problemet er dessverre at hans første famlende steg på seniornivå er hos oss og ikke i en klubb lavere ned i systemet. Se bare på karrieren til landets absolutt beste trener, KK i Glimt, der startet han i 4 divisjon før han rotet rundt i OBOS og spillerutvikler i Brann før han kom til Glimt. Resten er historie. Og han har hatt sine opp- og nedturer på veien.
Kombiner det med uerfarne folk rundt AJ( Berdal, Alfred F ++) så har du en situasjon der de mangler den erfaringsbanken som kreves for å finne de rette løsningene. Mangler man den erfarignen så er det lett å være enten super dogmatisk ( stø kurs uansett) eller super-pragmatisk (rotere med spillere og formasjoner fra kamp til kamp).
Poenget er å fionne de få,men riktige knappene å trykke på og ikke panikk-knappen. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 15.03.2026 14:50 Post subject: |
|
|
Jeg føler at uansett hva klubben gjør så havner man mellom barken og veden.
Det at spillerne orker å løpe holder ikke mål uansett hvilken trener som er trener. Klubben er RBK og man stiller til kamp uansett hvem som er trener.
Å komme tilbake i toppform vil være umulig om man skulker hele veien fordi man ikke er fornøyd med treneren.
Personlig tror jeg ingen trener kan redde denne klubben,kun en holdningsendring kan det og det starter med å sette standarder fra styreniva og nedover organisasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 15.03.2026 15:02 Post subject: |
|
|
Ny trener og ett prosjekt man tror på kan forandre mye på kort tid. Bare det å få inn en trener som spiller med spillerene på riktige plasser og ønsker offansiv fotball kan være nok på kort sikt. Manchester United og Carrick feks.
Alfred har dessverre helt åpenbart mistet helt syne av hva han driver med. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 15.03.2026 15:09 Post subject: |
|
|
| Mulig alfred er best når han får styre litt på distanse og analyzere, det er veldig lett å få tunnelsyn når du sitter rett i det, spesielt når en ikke er erfaren, da kommer det litt shaky nerver også. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 15.03.2026 16:09 Post subject: |
|
|
| Du kan banne fane på at denne klovnen starter med Mikkel Ceide, Duris og Dino mot Vålerenga også. For å bevise at han har rett og vet best. Heldigvis begynner trykket mot Alfred for fullt nå. Og man kan si mye og mangt om klovnen som er kommentator i Adressa, men akkurat nå traff han spikeren på hodet. Alfred er ferdig innen 17.mai. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 15.03.2026 16:52 Post subject: |
|
|
| Ble liggende våken og tenke i natt og har kommet frem til en erkjennelse. Jeg er ikke lengre på team Affe, under forutsetning av at jeg ikke ser noen endringer i neste kamp. Det har vært knappe to år (jeg var mot Affe til å begynne med), hvor jeg hele tiden har tenkt at snart løsner det. Skuffelsen i går var langt større enn forventet. Vi var laaangt svakere enn forventet og det mot et lag med en svakere stall og nyere trener. Dette går ikke lengre. I går mistet jeg troen på prosjektet. Nå må vi bare realisere tapet av to år og få inn en midlertidig trener ut året. Headhunterbyrået som skulle finne ny trener og ga oss en av de som var i deres egen stall - må holdes langt unna. Hele svenskebaletten inkludert Islamovitch skal ut. Inn med noen som på kort tid går struktur og optimisme. En Kåre Ingebrigtsen type - uten at det er ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 15.03.2026 17:11 Post subject: |
|
|
| Spørs hvor lenge Alfred gidder å stå i dette, selv så må han jo begynne å skjønne at dette er for tøft for han. Media kommer til å sluke ham og spytte ut benrestene om vi ligger i bunnen av tabellen etter de neste 2-3 ukene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.03.2026 17:13 Post subject: |
|
|
Han får vel ikke sluttpakke om han trekker seg frivillig... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 15.03.2026 17:36 Post subject: |
|
|
Han har tre år igjen av kontrakten, sammen med Gonzales og Kvæler'n Tjärnberg.
Blir fort 15-18 mill bare for å bli kvitt denne inkompetente trioen. Men det vil være en god investering i fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 15.03.2026 17:58 Post subject: |
|
|
| Det merkelige med kontraktsforlengelsen er at den kom midtveis i 2025. Hadde den kommet på tampen av 2024 hadde jeg forstått det. Men som du sier, så blir dette svært dyrt for klubben å rydde opp i. I tillegg må klubben ha en erstatter klar, både kortsiktig og langsiktig. Vi kan ikke risikere at vi kvitter oss med en trener fordi vi tror en bedre kandidat står klar, uten at dette er bekrefta. Dette gjelder forsåvidt også spillere som vi har kvitta oss med de seneste årene, vi har ikke alltid erstattere som går inn og styrker oss. Forhåpentligvis har klubben lært av disse feilene de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 15.03.2026 18:34 Post subject: |
|
|
Det er temmelig uforståelig at kontraktene blir forlenget rett før Dorsin gir seg som sportslig leder? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.03.2026 18:38 Post subject: |
|
|
| Frank1 wrote: | | He he, beste kommentaren her på lenge, det morsomme er at de selv tror de har det. |
Har aldri hevdet sjøl å inneha tung fotballkompetanse, det er det andre som sier, men det begynner å være fryktelig lenge siden det å klamre seg til masta på dette Alfred-greiene framsto 100% absurd for meg.
Og det at noen etter Bryne- og Molde-kampene trekker fram positive ting og behandler dette som om det er enkeltstående kamper med uflaks, gjør at jeg spekulerer litt på hvordan de ser fotball og hva de egentlig forstår og oppfatter av helheten i det. Tenker at vi er på samme sted som i juni 2014, juni 2020, desember 2021, juni 2023 osv. Med andre ord: Det er nesten bare å skru av i påvente av noe nytt. Har du spilt fotball sjøl ser du at det er bortom redning, og det er begrenset hva "helhjerta støtte" og "syng for Troillan"-opplegget kan gjøre for å bøte på dette. Dyptgripende problemer og mangel på tro innad. Ingen fraksjon av fans/supportere kan rette opp i det. Det virker bare kontraproduktivt fordi man tilfører kunstig åndedrett og forlenger lidelsen med å stå i dette, ved å skape en illusjon om at her drar alle i samme retning. Det er det måneder og år siden var tilfellet. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.03.2026 23:13 Post subject: |
|
|
Carrick bruke to dager på å gjøre ManU til et vinner lag etter stabukken Amorin. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|