| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
tigerbart Veteran
|
Posted: 13.03.2026 19:15 Post subject: |
|
|
| digre wrote: | | Jeg tror denne tråden symboliserer mye av problemet til Rosenborg - oss. Vi har en tråd som signaliserer mistro til den enhver sittende treneren som er på 788 sider. (...) Hvis vi taper kamper bør trenerne kastes (...) vi kommer til å se at mange tar store steg i løpet av året - også trenerne. |
Du kan ha rett i noe av det du skriver, men om du ser på situasjonen med Alfred, så har han til tross for varierende prestasjoner fått mye støtte fra de aller fleste i noen sesonger nå. De som vil kaste ham/annen trener etter noen tap tilhører et veldig lite mindretall. Alfred er ung, og hvis han virkelig klarer å ta med seg de gode (2024) og dårlige (2025) opplevelsene og vokse på dem, så kan dette bli bra, både for ham og klubben. De neste månedene vil vise det. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 14.03.2026 20:43 Post subject: |
|
|
| Bare å ringe Horneland i kveld. Tviler på at han er interessert, men vi bør hvertfall prøve. |
|
| Back to top |
|
 |
HRC Junior
|
Posted: 14.03.2026 20:49 Post subject: |
|
|
| Gi oss Horneland! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.03.2026 20:52 Post subject: |
|
|
Om Reitan, Witzøe, Koteng, Arnstad og Fredriksen kjører en spleis, burde de klare å kjøpe fri Aksum fra Mjällby? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 14.03.2026 20:54 Post subject: |
|
|
Skiløperen og sykkelisten må sparke Alfred umiddelbart! Så kan de gå av selv etterpå. Kåre Ingebrigtsen og Svein Maalen nye trenere ut sesongen! _________________ Boring Alfred Johanson! |
|
| Back to top |
|
 |
EHAa Junior
|
Posted: 14.03.2026 21:00 Post subject: |
|
|
Tar hva som helst. Bare ikke Alfred.
Hva som helst! |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 14.03.2026 21:02 Post subject: |
|
|
Hvem er aktuell og tilgjengelig?
Erik Horneland? |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 14.03.2026 21:02 Post subject: |
|
|
| 27Sapara wrote: | | KÃ¥re Ingebrigtsen og Svein Maalen nye trenere ut sesongen! |
Maalen? Er du full? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 14.03.2026 21:03 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | Hvem er aktuell og tilgjengelig?
Erik Horneland? |
Ronny Deila? Ruben Amorim? Reka? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 14.03.2026 21:04 Post subject: |
|
|
| Lever Trond Sollied fremdeles eller? |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 261 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 14.03.2026 21:06 Post subject: |
|
|
Helt greit om vi henter Kåre ut sesongen, for han kan faktisk få laget tilbake på vinnersporet .. men herregud.. ikke begynn å bland Maalen borti det her !! _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.03.2026 21:08 Post subject: |
|
|
Sett Dino på benken. Det vil gjøre laget mye bedre, uansett hva treneren heter. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 14.03.2026 21:33 Post subject: |
|
|
| Socrates wrote: | | Lever Trond Sollied fremdeles eller? |
Aner ikke men er snart eneste krav for å gjøre en bedre jobb enn Alfred.
Ring Horneland først, Sier han Nei Kåre neste. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 14.03.2026 21:36 Post subject: |
|
|
Er det en ting dette laget trenger så er det litt spilleglede og senkede skuldre, og det kan Kåre gi dem. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 14.03.2026 22:05 Post subject: |
|
|
| Vi trenger en voksenperson som trener. FÃ¥ inn Horneland. Savner de blodharry solbrillene hans. |
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 14.03.2026 22:24 Post subject: |
|
|
| Affe bør være ferdig hvis styret viser seg ansvarlig. Han har vist null utvikling eller mer korrekt negativ utvikling de siste årene. Prioritet en for meg er Gaute Helstrup som viste god kvalitet i Tromsø og nå også med erfaring og læring fra Glimt. Alternativt Horneland hvis Helstrup takker nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 14.03.2026 22:29 Post subject: |
|
|
| JBH wrote: | | Helt greit om vi henter Kåre ut sesongen, for han kan faktisk få laget tilbake på vinnersporet |
Det virker som prosjekt Alfred er døden nær, men Kåre har mislyktes som trener i alle andre klubber enn RBK. Kanskje var det bare rett man til rett tid akkurat den gangen han kom inn? Han tok over et lag som var på randen til å lykkes men ikke fikk det helt ut. Hva kommer han i så fall til nå? Etter RBK har han følgende poengsnitt:
Oostende, 23 kamper, 0.91 poeng per kamp
Apoel, 10 kamper, 1.4 poeng per kamp
Brann, 0.81 poeng per kamp
Ranheim, 67 kamper, 1.36 poeng per kamp
Det er ikke all verden som tilser at Kåre anno 2026 har særlig mye å gi som hovedtrener. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 14.03.2026 22:51 Post subject: |
|
|
Kåre de første par årene var peak Rbk etter Eggen.
Hvor mye av det som var Kåre og hvor mye som var Mester Eggen som trakk i trådene kan jeg ikke svare på men den negative kurven var påfallende også med Kåre. Hvilken utgave av seg selv han evt. Hadde vært om han fikk muligheten igjen aner jeg heller ikke, så personlig sliter jeg litt med akkurat denne, men de 2 første årene med Kåre ønsker jeg selvsagt tilbake.
Heller litt mer i mot at jeg Ønsker Horneland da jeg tror han over tid har en større sansynlighet for å kunne utvikle seg selv og laget i positiv retning. Kåre er litt mere hit or miss, og lite er mer uspiselig enn Kåre når han surner. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.03.2026 23:58 Post subject: |
|
|
| Er det andre relevante trenere enn Horneland som er realistisk å hente på kort varsel? Tegstrøm? Myhre? Kan ikke så mye om hans fotballfilosofi…. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 15.03.2026 01:48 Post subject: |
|
|
Skjelbred og Tettey er allerede ansatt i klubben. La de overta, og send Alfred med entourage inkl. kvelertaksvensken på dør. Kan umulig bli verre enn i dag.
Ciljan og Tettey har i det minste fotballerfaring. Det er mer enn trenerteamet for øvrig kan skryte på seg. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.03.2026 02:26 Post subject: |
|
|
Jeg håper jeg våkner i mårra til pressekonferanse der klubben har bestemt seg for å skille lag med Alfred og presenterer Horneland som ny hovedtrener med Mike Jensen som assistent.
Det hadde gitt MEG trua tilbake så aksepterer jeg at det finnes folk som ønsker andre løsninger. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 15.03.2026 07:55 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Er det andre relevante trenere enn Horneland som er realistisk å hente på kort varsel? Tegstrøm? Myhre? Kan ikke så mye om hans fotballfilosofi…. |
Deila? Rekdal? Keiko? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.03.2026 08:21 Post subject: |
|
|
| oxbailla wrote: | Skjelbred og Tettey er allerede ansatt i klubben. La de overta, og send Alfred med entourage inkl. kvelertaksvensken på dør. Kan umulig bli verre enn i dag.
Ciljan og Tettey har i det minste fotballerfaring. Det er mer enn trenerteamet for øvrig kan skryte på seg. | Enig!!! Den tidligere futsalspilleren som er asstrener må også ut. Rekdal? Helt feil fotballfilosofi. Deila? Tja, men han har kanskje fortsatt en ekkel uvane da…..? Keiko? Utgått på dato, dessuten svartelistet i mange klubber etter å ha sendt nakenbilder av seg til ung, vakker damespiller fra Island da han trente Avaldsnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 15.03.2026 09:25 Post subject: |
|
|
En stor glipp å ansette en uerfaren trener med kun junior-resultater å vise til i en klubb som vår. Og en stor glipp å gi AJ en tredje oppkjøring i fjor. Det var åpenbart i store deler av sesongen at dette prosjektet hadde kjørt i grøfta. Rekdal ble sparket etter ti runder eller så med magre resultater. Og det etter å ha trent oss til medalje året før.
Så styret bør ta hatten og gå samtidig.
Håper Horneland får en telefon de nærmeste dagene. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 15.03.2026 12:58 Post subject: |
|
|
| Spørs da om junior sportsdirektøren har guts nok til det da. |
|
| Back to top |