| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
siggen1 Proff
|
Posted: 10.03.2026 11:34 Post subject: |
|
|
Klager ikke på at de unge benyttes,men det er klimaet de benyttes i som er det vesentlige.
Skal de lykkes er det 3 faktorer de er avhengig av i rundt seg ,og iallefall 1 av de må være på plass.
Det er Rutine,kvalitet eller fysikk. Ingen av de mer erfarne spillerne i laget har dette. Så jeg foreslå at RBK gåt ut og kjøper inn 1 stopper og 1 midtbane sporenstreks som kan sette standarden for dette her det lukter nedrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 10.03.2026 11:57 Post subject: |
|
|
Sjekker inn for å ønske lykke til med nok en sesong som kommer til å ende i fadese.
Dette er ikke RBK verdig. Det er faktisk bedre og ikke stille lag enn å stille med middelmådigheten som ble servert mot dette fryktinngytende bondelaget fra Obos.
Det er imponerende at folk orker å kaste bort penger på å se dette laget. Da har man i alle fall ingen grunn til å klage over høye strøm og matvarepriser. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 10.03.2026 12:23 Post subject: |
|
|
Hva tror vi om publikumstall i år?
Leste (i Dagbladet tror jeg) en sak hvor Mini uttrykte bekymring for likegyldigheten.
Må innrømme at den kommer snikende. Molde til helgen. Det skulle bruset litt mer i årene nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.03.2026 12:30 Post subject: |
|
|
Tipper det kommer bra med folk de første kampene også er det vel over etter 16. mai-kampen.
Man skal være glad man hadde sesongkort med i beregningen i fjor høst, ellers ville publikumstallene vært alarmerende. Blir nok færre sesongkort å lene seg på i år uansett. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.03.2026 13:06 Post subject: |
|
|
| Kan ikke vinne kamper i eliteserien med en gjeng fjortenåringer uten fysikk. Kan heller ikke vinne med konstant ett helt lag på skadelista. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 10.03.2026 13:52 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner også på en økende grad av likegyldighet dessverre.. Fra nyttår begynte jeg å se veldig frem til ny sesong, men etter en begredelig sesongsoppkjøring med forferdelige treningskamper, også en horribel debut mot Bryne, så kjenner jeg at entusiasmen er sterkt dalende. Jeg føler på en måte at man kan leve med trøblete resultater, så lenge man ser at det er en idé og en filosofi i bunn som engasjerer og er morsom å følge med på. Men av de kampene jeg har sett så langt (preseason, jeg vet), så ser det fortsatt fullstendig planløst, omstendelig og passivt ut. Fraværet av spilleglede blant spillerne har man sett det siste halvannet år, og det er vanskelig å tro på at vi plutselig skal se veldig annerledes ut. Alfred og støtteapparatet går i hvert fall en sesong i møte hvor tålmodigheten er tynnslitt, så om resultatene i tillegg uteblir er det vanskelig å se for seg at han varer særlig mye lenger. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 10.03.2026 14:26 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke helt enig i at det har sett fullstendig planløst ut, og at alt har vært begredelig. Mitt inntrykk er mer sånn: Tendenser her og der (eksempel: press-spill 1. omg. mot Ranheim), solid bakover (ja, ikke allverdens motstand), og spennende med Mads og Amin. Men samtidig, ikke noe sjampisfotball. Og det er kanskje greit nok i en oppkjøring.
Alt dette kan diskuteres. Men, det eneste som betyr noe for meg er rett og slett om jeg synes det er gøy å se på. Blir jeg underholdt? Njæsj! Men - håper som alltid at det plutselig snur. Helst allerede mot Molde. Da kan det bli gøy neste helg med gjensyn av Sæter på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 10.03.2026 15:20 Post subject: |
|
|
Jeg synes også vi så bra ut fra 1-1 frem til 1-2 scoringen mot Bryne. Vi dominerte banespillet mer eller mindre totalt, og tok veldig fortjent ledelsen. Også er det igjen som det har vært så mange ganger før at vi totalt gir fra oss initiativet fremfor å gå for en scoring til. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 10.03.2026 16:25 Post subject: |
|
|
Problemet er jo at ingen av kampene i år har vist noe som peker mot at spillet er utviklet. Vi hadde ok perioder i fjor også, men totalen var elendig.
Unntaket er fortsatt ok spill, regel er rævva fotball.
Vi klamrer oss til en ok omgang her, eller et godt press spill der. Skal vi ikke snart klare 90 min med bra fotball. Kan vi ikke snart være de som dominerer i banespill eller i duellene. Kan ikke vi snart vise at det er vi som har mest energi eller er best trent. Kan ikke vi snart være de som faktisk møter opp til kamp.
Kan godt være at Bryne kampen var et bananskall når vi ser tilbake om 2 mnd, men det er ikke en eneste ting som tilsier akkurat dette _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 10.03.2026 16:39 Post subject: |
|
|
Det er sant, samtidig er det for meg litt formildende omstendigheter at vi fortsatt ikke klarer starte med en fast 11'er på noe som helst vis.
Jeg er enig i en del av kritikken mot AJ også, som at Chiaka spiller på midtbanen og at Dino fortsatt spiller spiss, men likevel. Skader på skader på skader på sykdom på skader gjør at vi har omtrent null kontinuitet. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 10.03.2026 17:43 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Jeg kjenner også på en økende grad av likegyldighet dessverre.. Fra nyttår begynte jeg å se veldig frem til ny sesong, men etter en begredelig sesongsoppkjøring med forferdelige treningskamper, også en horribel debut mot Bryne, så kjenner jeg at entusiasmen er sterkt dalende. Jeg føler på en måte at man kan leve med trøblete resultater, så lenge man ser at det er en idé og en filosofi i bunn som engasjerer og er morsom å følge med på. Men av de kampene jeg har sett så langt (preseason, jeg vet), så ser det fortsatt fullstendig planløst, omstendelig og passivt ut. Fraværet av spilleglede blant spillerne har man sett det siste halvannet år, og det er vanskelig å tro på at vi plutselig skal se veldig annerledes ut. Alfred og støtteapparatet går i hvert fall en sesong i møte hvor tålmodigheten er tynnslitt, så om resultatene i tillegg uteblir er det vanskelig å se for seg at han varer særlig mye lenger. |
Enig. Interessen har vært dalende en stund nå. Litt på grunn av rbk, og mye på grunn av tv2 og andre oppdelte fotballpakker som har kvelt den generelle fotballinteressen. Interseksjonen mellom gløden av å se på rbk og det å hate å måtte betale for hele tv2 pakken for å få se eliteserien (en pakke jeg ellers har null bruk for) møttes i fjor. Nå blir det å prøve å finne seg en stream, hvis mulig. Hvis ikke så får det bare være. Trist at det har kommet til dette etter 30 år med nær fanatisme.
Tilbake til Rosenborg: Jeg er som mange andre oppgitt over det AJ viste frem i fjor. Men, jeg kan ikke helhjertet si at jeg blir overrasket over en svak start denne sesongen. Mange sentrale spillere ute med skade/sykdom til enhver tid. Noe som begynner å bli mer normen enn unntaket.
Men han gjør det ikke enklere for seg selv ved å tviholde på enkelte spillere, og spille andre i ukjente posisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 10.03.2026 18:36 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at det er formildende at mange spillere ikke er tilgjengelig. Selvsagt vill at sett bedre ut med Bolkan, Selnæs, Nemcik, Perreira og Sahasah skadefrie. Til og med JRS som en superreserve som kan komme inn og torturere motstandere med stor løpskapasitet hadde løftet oss noe.
Men, vi kan ikke holde på sånn til evig tid, å snakke om formildende omstendigheter. Dårlig økonomi. Skader. Sykdom. Salg av nøkkelspillere. Det er sånn hverdagen er. Det vil ALLTID være noe som kunne vært bedre.
Kanskje er det sant at de viktigste kampene er de vi ikke har spilt. Men - de viktigste spillerne er de som FAKTISK spiller. Så - nå vil jeg komme på Lerkendal og bli underholdt. Ikke bare en omgang. Skal det være sånn krever jeg halv pris på billetten. Så kommer jeg og ser den gode omgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 10.03.2026 19:02 Post subject: |
|
|
AJ og Mikkel er ute og kommenterer Brynekampen i Adressa under emneknaggene «ikke godt nok «, «hjem og lære «, «ikke Mikkels feil,men laget». Isolert sett så er det lett å være enig, men hvor mange ganger skal vi lese det før det mister innhold ? Det var ikke Barcelona vi spilte mot akkurat.
Mikkel bør kunne de mest grunnleggende prinsipper i forsvarsspill, å heade ballen rett ut i farlig sone er ikke blant de,samtidig så lærer heller ikke midtbanespillerne at de har ett ansvar for å forsvare seg heller. Når basis mangler så kan det bli mange hjem og lære seanser etter kampene |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 10.03.2026 21:52 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | AJ og Mikkel er ute og kommenterer Brynekampen i Adressa under emneknaggene «ikke godt nok «, «hjem og lære «, «ikke Mikkels feil,men laget». Isolert sett så er det lett å være enig, men hvor mange ganger skal vi lese det før det mister innhold ? Det var ikke Barcelona vi spilte mot akkurat.
Mikkel bør kunne de mest grunnleggende prinsipper i forsvarsspill, å heade ballen rett ut i farlig sone er ikke blant de,samtidig så lærer heller ikke midtbanespillerne at de har ett ansvar for å forsvare seg heller. Når basis mangler så kan det bli mange hjem og lære seanser etter kampene |
Når det gjelder CEIDE så mangler han posisjonering,fysikk,fart,innsats,agresiivitet og smartness.
De gode sidene er vel at han har en bror.
Jeg frykter at Johanson ikke er en A lags trener men en spillerutvikler evt assistent |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 10.03.2026 22:38 Post subject: |
|
|
AJ er bare 35 år og er en god trener, jeg har jo sett han på feltet noen ganger, og var ganske befriende i forhold til Reka og Frigård.
Men om han er god nok til å ta et lag til toppen er jeg mer usikker på nå!?
Når en trener er overrasket over f.eks. innsatsen til Svensson på trening blir det helt merkelig.
Jeg sa mange ganger i fjor at vi ligner mer og mer på Vålerenga under Martin Andresen. Høy possession, styrer kamper, et par spillere som kan gjøre noe ekstraordinært, men faller fullstendig av etter en god periode og hvor spillerne gjør en kjede med feil valg både med og uten ball.
Det skal ikke være mulig å være så "svart hvit" i toppfotballen i dag. Det blir aldri tatt tak i.
I hele vinter ble det sagt at 8 mars gjelder det, så kommer vi hit, starter noenlunde bra dersom man ser hele 1.omg. under ett. Tok over spillet fullstendig og skapte en del farlighter som gjorde at jeg trodde det skulle bli både 3-4-5 mål til. Så klapper spillet helt sammen fordi Bryne kommer ut og skal "gi" litt mer... |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 12.03.2026 23:06 Post subject: |
|
|
| Jeg får inntrykk av at media dømmer RBK nord og ned. Forståelig nok. Men er det noen som tenker at det kan bidra med noe positivt. Mindre press? Motivasjon til å motbevise "ekspertene"? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.03.2026 09:49 Post subject: |
|
|
Gode trenere overpresterer. Det gjør ikke AJ .Tvert imot.
Gode trenere får gode resultater, Det gjør ikke AJ.
Han forstår lite om hva som gir resultater egentlig.
Han er en skrivebords trener. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 13.03.2026 17:10 Post subject: |
|
|
Var mange stemmer som mente Knutsen var feil mann ved roret i Glimt etter at Glimt avslutta 2018-sesongen med ni kamper på rad uten seier, tre poeng over kvalikkplassen. Knutsen var da 50 år gammel og nettopp gjennomført sin første sesong som hovedtrener på toppnivå. VG tippet Glimt på nest sisteplass før 2019-sesongen. Dagbladet hadde de på mer optimistiske tiendeplass. De endte på andreplass, og året etter vant de serien med ny poengrekord. Nå er de så godt som klar for kvartfinale i CL.
Greit å tenke over dette når man hardnakka påstår at Alfred er en dårlig fotballtrener. Alfred er 35 år gammel. Kjetil Knutsen fikk som 45-åring sparken i 2. divisjon, det høyeste nivået han noen gang hadde vært trener på. Ting kan snu ganske fort i fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 13.03.2026 18:46 Post subject: |
|
|
Jeg er på Team Alfred, men hvis man skal bruke KK som bevis, må man jo cherrypicke ganske hardt. Nesten alt var – og er – så forskjellig som det nesten går an å få det.
Den største forskjellen er spillestil, kultur og hvordan utviklingen faktisk skjedde. KK begynte å drille et system som gradvis ble bedre og bedre, måned for måned. Og den utviklingen har jo fortsatt – bare se forskjellen fra semifinalen i Europa League i fjor til hvordan de har fremstått i Champions League i år.
Ã… sammenligne Affe med KK blir derfor egentlig bare feil. Det er ikke der lista skal ligge. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 14.03.2026 15:24 Post subject: |
|
|
Håper AJ vil lykkes i år, men skadene og turnoveren i spillerstallen kan bli hans bane i RBK. Forståelig at mange er utålmodige på både underholdende spill og resultater nå etter så lang ørkenvandring i klubben, men det tar altså tid å bygge klubb og kultur etter flere tiår med svak og retningsløs klubbdrift.
Mens flere klubber i Eliteserien tar høy risiko økonomisk nå med spillerlogistikk og lønninger, har vi fått ned gjeldsgraden betydelig, investerer i stadion, får solid gevinst fra salg i eiendomsprosjektet + økt fremtidig cashflow fra utleie. Satsingen på Salmarakademiet/spillerutvikling vil fortsette å bære frukter. Vi har ryddet opp i administrasjon og profesjonalisert klubbdriften.
Glimts suksess er veldig sårbar, de er langt foran nå men dette kan snu ekstremt fort.
Skulle det gå åt skogen for AJ i år synes jeg han fortjener respekt for innsatsen hans i denne ekstreme overgangsfasen for klubben. Hans arvtager vil ha betydelig bedre betingelser for å lykkes takket være grunnmuren som er bygd. Han er en ung trener som lærer veldig mye av det han står i her. Kompetansen og potensialet hans er for meg åpenbar, og noe det gir mening å gi tillit og utvikle. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 14.03.2026 16:18 Post subject: |
|
|
Jeg støtter at AJ skal fortsette, men de fleste av trenerne i dagens Eliteserie har fått mer ut av mindre enn det AJ har klart. Det han har levert til dags dato er under pari, samtidig ser vi også ingen strukturell forbedring etter starten - kanskje det motsatte.
Men, jeg tror at vi bør kunne si at han nå har fått den erfaringen som er nødvendig for å kunne lede et senior Eliteserielag mot toppen. Alt er dermed opp til ham. Ingen flere unnskyldinger og prat - la resultatene snakke for seg. Kom igjen Affe!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.03.2026 17:14 Post subject: |
|
|
| Liten tvil om at kontinuitet har vært mangelvare i RBK, og at klubben lider under det. Mens Bodø/Glimt spiller med omtrent de samme spillerne i hver kamp, år etter år, så skiftes stallen til RBK ut meget hyppig. Hvor mange av dagens RBK spillere var i klubben for to sesonger siden. Der er viktig å supplere stallen, og oppgradere den, men ikke totalrenovere hver sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.03.2026 18:02 Post subject: |
|
|
Det er ikke klubben som skifter ut spillere men alle disse svake trenerne vi har ansatt.
De kjøper også høyre backer som de bruker til venstre backer osv.
Svake trenere best på kontoret og på papiret. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 14.03.2026 18:08 Post subject: |
|
|
| Det er jo et resultat av at vi har skiftet trener og spillestil hele tiden. Nå er opprydningen etter forrige trenerteam bortimot overstått, grunn til å tro det ikke blir like store utskiftinger fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 14.03.2026 18:41 Post subject: |
|
|
| andrezinho wrote: | Håper AJ vil lykkes i år, men skadene og turnoveren i spillerstallen kan bli hans bane i RBK. Forståelig at mange er utålmodige på både underholdende spill og resultater nå etter så lang ørkenvandring i klubben, men det tar altså tid å bygge klubb og kultur etter flere tiår med svak og retningsløs klubbdrift.
Mens flere klubber i Eliteserien tar høy risiko økonomisk nå med spillerlogistikk og lønninger, har vi fått ned gjeldsgraden betydelig, investerer i stadion, får solid gevinst fra salg i eiendomsprosjektet + økt fremtidig cashflow fra utleie. Satsingen på Salmarakademiet/spillerutvikling vil fortsette å bære frukter. Vi har ryddet opp i administrasjon og profesjonalisert klubbdriften.
Glimts suksess er veldig sårbar, de er langt foran nå men dette kan snu ekstremt fort.
Skulle det gå åt skogen for AJ i år synes jeg han fortjener respekt for innsatsen hans i denne ekstreme overgangsfasen for klubben. Hans arvtager vil ha betydelig bedre betingelser for å lykkes takket være grunnmuren som er bygd. Han er en ung trener som lærer veldig mye av det han står i her. Kompetansen og potensialet hans er for meg åpenbar, og noe det gir mening å gi tillit og utvikle. |
Her har du mange gode poenger! Jeg tror at mange har vært og ønsker å fortsette å være tålmodige med dagens trenerteam, men selv om vi ikke får resultater og feiende flott fotball, så trenger vi å se glimt av utvikling og identitet. Om Alfred kan gi oss det nå framover, så tåler jeg gjerne at de sterke resultatene uteblir. Men han må altså overbevise fans og spillere om at han har en tydelig plan, både kamp for kamp, og langsiktig. Det er ikke umulig at vi får se dette i år, men nå må i alle fall de første glimtene komme... |
|
| Back to top |
|
 |
|