English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 786, 787, 788 ... 797, 798, 799  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 17:59    Post subject: Reply with quote

Skal vi ikke kunne ansette Deila fordi han har jobbet i Israel? For det første har ikke Israel begått folkemord. Det er en populær propal-påstand men fortsatt ikke sann. Dessuten, skal du først konsekvent følge opp Israelshatet ditt kan du jo starte med å kaste smarttelefonen du holder i hånda. Den er full av israelske komponenter.

Det er ikke sånn at det er ensidig Israelhat i Norge. Heldigvis. Men dersom man kun leser VG og ser NRK forstår jeg at man blir negativ til Israel ..

Dette var bare en liten kommentar til noen av de siste postene og jeg kommer ikke til å diskutere det videre. Dette er tross alt et fotballforum for det vi står sammen om - fotball og RBK. RBK
Troillongan
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 18:00    Post subject: Reply with quote

Har vi noe realistiske kandidater for øyeblikket, de som har litt oversikt?

Greier ikke se for meg Affeball lengre enn til VM. Vi ser om vi ikke lykkes pga for dårlig kvalitet i troppen. Men å fortsette med 0(?) plan, spillere i merkelige posisjoner osv vil uansett ikke gi suksess. Vi slutta med press spill i det sekundet Dino kom inn, men frikortet fortsetter. Det er SÅ mange merkelige valg. FM fotball funker i City, og på datamaskinen, men ikke i en klubb som skal bygge seg opp fra grunnen. Gi oss roller og samhandling!
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 18:17    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke Hat mot Isreal som driver min motstand, men et hat mot den Zionistiske ledelsen som instruerer soldatene til å bruke små barn som skyteskiver og legge ut mat som lokkemiddel for å få frem skyteskivene.

Om det er folkemord eller ikke skal ikke jeg vurdere, men de få israelerne jeg kjenner som ikke er zionister ønsker "Yahu" fjernet og skjemmes over hvordan dette har eskalert til det punkt at enhver palstiner uansett alder anses for å være Hamas.

Slutt på mitt synspunk.

Fra et sportslig ståsted kan Deila sikkert passe bra, men personlig håper jeg vi styrer unna da det blir litt for blanded kort for min del.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 18:25    Post subject: Reply with quote

Litt avsporing dette.
Vil tro det er mange her som aktivt ikke kjøper kinesiske produkter og heller ikke ønsker at Selnæs som spilte i Kina tilbake da. Kina er vel så problematisk som Israel. Men får ingen oppmerksomhet i media.
Barney
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 18:40    Post subject: Reply with quote

Vi har vel hentet en del spillere som har tjent sine tyrkiske lire også gjennom årene.
eksil
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 18:47    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Nå er det ikke Hat mot Isreal som driver min motstand, men et hat mot den Zionistiske ledelsen som instruerer soldatene til å bruke små barn som skyteskiver og legge ut mat som lokkemiddel for å få frem skyteskivene.

Om det er folkemord eller ikke skal ikke jeg vurdere, men de få israelerne jeg kjenner som ikke er zionister ønsker "Yahu" fjernet og skjemmes over hvordan dette har eskalert til det punkt at enhver palstiner uansett alder anses for å være Hamas.

Slutt på mitt synspunk.

Fra et sportslig ståsted kan Deila sikkert passe bra, men personlig håper jeg vi styrer unna da det blir litt for blanded kort for min del.

Enig i at vi ikke skal lage en diskusjon. Men må bare: Jeg er nasjonalist. På den måten at jeg mener Norge skal ha et eget land. Det er det samme med sionist. Det betyr at jødene ønsker og mener de skal ha et land. Israel. Mange som har svelget propan-bevegelsens retorikk og uttrykk. Feks som om dette skal være et skjellsord.. For islamistene er det naturligvis det. På samme møte som «from the river to the sea» som mange går rundt og rauter fordi det er in og «riktig». Uten å vite at det har utspring fra islamistiske terrorgrupper som etablerte dette som et slagord. Det betyr at det ikke skal være jøder mellom elven og havet. Altså Israel. Det oppfattes dypt antisemittisk for jøder. På samme måte som N ordet for afrikanere for eks. Selv om min gamle far ikke forstod det da han konsekvent brukte det uten vond vilje.. Selv Eggen var tvilsomt sent ute med å bruke hudfarge i retorikken..😂
eksil
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 18:47    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Slutt på mitt synspunk.

Enig i at vi ikke skal lage en diskusjon. Men må bare: Jeg er nasjonalist. På den måten at jeg mener Norge skal ha et eget land. Det er det samme med sionist. Det betyr at jødene ønsker og mener de skal ha et land. Israel. Mange som har svelget propan-bevegelsens retorikk og uttrykk. Feks som om dette skal være et skjellsord.. For islamistene er det naturligvis det. På samme møte som «from the river to the sea» som mange går rundt og rauter fordi det er in og «riktig». Uten å vite at det har utspring fra islamistiske terrorgrupper som etablerte dette som et slagord. Det betyr at det ikke skal være jøder mellom elven og havet. Altså Israel. Det oppfattes dypt antisemittisk for jøder. På samme måte som N ordet for afrikanere for eks. Selv om min gamle far ikke forstod det da han konsekvent brukte det uten vond vilje.. Selv Eggen var tvilsomt sent ute med å bruke hudfarge i retorikken.. Wink
machiavelli
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 19:53    Post subject: Reply with quote

Ingenting sier "må få lov å ha eget land" som å angripe naboen, ødelegge en hel sivilisasjon, legge hele byer og samfunn i ruiner, dreper titusenvis om ikke over hundre tusen sivile og sette en million mennesker på flukt fra sine hjem.

Under dekke av "selvforsvar" fordi noen mener at Israel bør fjernes og fordi de ble utsatt for en terroraksjon.

Å ta et valg om å jobbe i Israel er på linje med å ta arbeid i Russland. Ingen av de som velger det burde være velkomne i RBK.

Enkelt og greit.

At det ikke er industrielt folkemord endrer ikke det faktum at et helt folk har fått hjemmene sine ødelagte og er drevet på flukt. Er en grunn til at FN kaller det folkemord. Fordi skaden som er påført palestinerne er ment til å ødelegge de som folkeslag og fordrive de slik at Israel kan endelig få sitt stor-Israel som zionistene har ønsket siden de jagde palestinerne ut i første omgang.

Den dagen vi henter inn sånne folk så kan vi likegodt selge klubben til Emiratene.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 02.03.2026 23:35    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Enig i at vi ikke skal lage en diskusjon. Men må bare: Jeg er nasjonalist. På den måten at jeg mener Norge skal ha et eget land. Det er det samme med sionist. Det betyr at jødene ønsker og mener de skal ha et land. Israel. Mange som har svelget propan-bevegelsens retorikk og uttrykk

Rolling Eyes
Back to top
Humma
Proff

PostPosted: 03.03.2026 00:24    Post subject: Reply with quote

Maccabi Tel Aviv er heller ikke hvilken som helst israelsk klubb - den er høyreekstrem selv etter lokale standarder:

Wikipedia wrote:
A survey conducted in March 2012 by Yedioth showed that Maccabi Tel Aviv was the second-most popular team among Israeli football fans (23%) right after rivals Maccabi Haifa (28%). The same survey revealed that 33% of Tel Aviv residents support the team.[27]

Reports by the New Israel Fund have found Maccabi Tel Aviv as having the second-most racist fans in Israel, behind Beitar Jerusalem.[28][29][30]

Fans have been known to yell racist slurs and insults at Arab and black players.[31][32][33][29] Players on the team often face racist abuse from the team's own fans.[33][34] Fans would yell anti-Arab slurs at Maharan Radi, an Arab player,[35][36] and yell monkey noises at Baruch Dego, an Ethiopian-Jewish player.[37][34]

During the 2020–2021 protests against Benjamin Netanyahu, Maccabi fans attacked protestors with batons and broken bottles.[36][38]

Se også denne artikkelen fra The Guardian: https://www.theguardian.c...-offenders

Mener Israel-apologetene her inne at dette er en OK klubb å assosiere seg med, helt uavhengig av hvilket land den er fra? Er det å tillate og bygge opp under rasistisk og dehumaniserende klubb- og tribunekultur, samt aktiv støtte til krigsforbryteren Netanyahu det samme som hvilken skattepolitikk man foretrekker?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 03.03.2026 01:00    Post subject: Reply with quote

Nå har han vel vært trener i Celtic også, der supporterne åpent feirer 7. oktober 2023 på første kamp etter angrepet, jeg antar det er formildende for Deilas kandidatur for enkelte av de mest aktive i denne tråden.
Humma
Proff

PostPosted: 03.03.2026 02:03    Post subject: Reply with quote

Det er litt avslørende at det var det beste whatsboutism-eksempelet du fant.

Du refererer altså til at The Green Brigade, som er en ultras-gruppering innad i Celtic-fansen, gjorde noe så avskyelig som å ikke slutte med å vise palestinske flagg på tribunen etter 7. oktober, som de har gjort i mange kamper før og i mange kamper etter. Det er "feiringen", altså. I tillegg ble de jo faktisk utestengt fra stadion fordi klubben var redd for å bli bøtelagt av UEFA for flaggingen. De fleste supportermiljøene i Norge tror jeg er ganske samstemte om at det bør være lov å ta med palestinske flagg på stadion.

Men du har selvsagt lov til å mene at dette er jevnbyrdig med det Maccabisupporterene holder på med. Jeg tror de fleste vil være veldig, veldig uenige.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.03.2026 02:20    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Mener Israel-apologetene her inne at dette er en OK klubb å assosiere seg med, helt uavhengig av hvilket land den er fra? Er det å tillate og bygge opp under rasistisk og dehumaniserende klubb- og tribunekultur, samt aktiv støtte til krigsforbryteren Netanyahu det samme som hvilken skattepolitikk man foretrekker?

Det er dessverre slik at tribune-kultur virker som fluepapir på ignorante mennesker. Tviler dog på at israelere er særlig verre enn en del fans på italienske tribuner feks. Uten at jeg ville kalt klubbene for høyre-ekstreme av den grunn.
Barney
Veteran

PostPosted: 03.03.2026 08:41    Post subject: Reply with quote

Sven Gøran Eriksson var for alltid diskvalifisert fra å ha noe med RBK å gjøre etter sitt opphold i Lazio, må vite.
Ronster
Junior

PostPosted: 03.03.2026 09:54    Post subject: Reply with quote

Her er det som vanlig mye dumt. Er dette resultatet av å være diskvalifisert fra arbeidslivet tro pga manglende evner og man har for lite å bruke tid på…

Skulle Ronny Deila være aktuell som RBK trener en dag og være den desidert beste kandidaten så er han selvfølgelig hjertelig velkommen! Deila har da for faen ikke gjort noe galt eller er en dårlig mann med feil verdier fordi han trener et lag i Israel!!!
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 03.03.2026 10:39    Post subject: Reply with quote

Barney wrote:
Nå har han vel vært trener i Celtic også, der supporterne åpent feirer 7. oktober 2023 på første kamp etter angrepet, jeg antar det er formildende for Deilas kandidatur for enkelte av de mest aktive i denne tråden.

Sitter du der og antyder at vi som er uenige med deg forsvarer terror?

Føkk inn i helvete off!
"At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.03.2026 11:08    Post subject: Reply with quote

Om vi driter i det politiske, så pleide ihvertfall Deila tidligere etter ryktene i Drammen å være veldig veldig glad i å drikke og å ligge med tenåringer.

Så om det fortsatt er tilfelle så kan vi ha et nytt Nicki Bille scenario som hovedtrener.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 03.03.2026 11:17    Post subject: Reply with quote

Barney tror jeg kanskje kan få seg en pause fra dette forumet.
Messi
Veteran

PostPosted: 03.03.2026 11:31    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Om vi driter i det politiske, så pleide ihvertfall Deila tidligere etter ryktene i Drammen å være veldig veldig glad i å drikke og å ligge med tenåringer.

Så om det fortsatt er tilfelle så kan vi ha et nytt Nicki Bille scenario som hovedtrener.

Mer likt Trond Sollied, han hadde visst flere damer til spillere både på A og 2.laget under sin tid
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 03.03.2026 11:43    Post subject: Reply with quote

Deila er nok lite interessert i å komme tilbake til Norge. Men dyktig, ja.

Klarte bare nesten å dy meg... Men synes også det blir feil å sammenligne Israel og Russland. Hvis alle mine naboer hadde et uttalt mål om å utslette meg fra jordas overflate, og tidvis angrep meg og min familie... så hadde nok jeg også bygd en mur langs nabogrensen, og holdt ekstremt streng kontroll. Hadde de så en dag kommet gjennom sperringen, voldtatt kona og barna mine, for deretter å kidnappe en av dem... så hadde jeg slått hardt tilbake, for å si det sånn. Støtter jeg alt Israel gjør av den grunn? Overhodet ikke, jeg mener Netanyahu burde vært stilt for retten (!)... Det er ingen tvil om at (også) Israel har begått overgrep... Men å sammenligne en så kompleks konflikt med Russlands invasjon av Ukraina... det blir for enkelt, nesten uansett hvilken side man støtter... Da bør man i så fall lese seg opp på historie. I Russland er også idretten tett knyttet til statlig propaganda, landet er også ilagt sanksjoner og internasjonal utestengelse... Igjen, jeg tenker at begge sider av debatten har gode poenger. Og igjen, jeg støtter i utgangspunktet ingen av sidene, verken Israel eller araberne... Men uansett, ikke sammenlign Midt-Østen-konflikten med Putins invasjon... da er man rimelig historieløs... Så bærer jo konflikten og debattene preg av det vanlige, at alt blir sort hvitt... Men Deila i RBK? Jeg hadde sagt ja. Dette er for øvrig det første og siste jeg sier om dette temaet...

On topic, og noe jeg diskuterte i helga: Hva med Thomas Nørgaard? Gjort en flott jobb med Sønderjyske, og har visstnok en fin balanse mellom defensiv kontroll og hurtig spill i lengderetning. Mine danske venner snakker positivt om ham, uten at jeg skal skryte av å ha stålkontroll på Sønderjyske. RBK ville vært et skritt opp klubbmessig, så kan være realistisk. Det sagt, AJ får nok, og bør få, sjansen frem til sommerferien.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 03.03.2026 15:00    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Hvis alle mine naboer hadde et uttalt mål om å utslette meg fra jordas overflate, og tidvis angrep meg og min familie... så hadde nok jeg også bygd en mur langs nabogrensen, og holdt ekstremt streng kontroll. Hadde de så en dag kommet gjennom sperringen, voldtatt kona og barna mine, for deretter å kidnappe en av dem... så hadde jeg slått hardt tilbake, for å si det sånn.

Det du skriver blir ikke helt sammenlignbart.
Hvis NOEN av dine naboer, som hadde vært medlem av en terroristorganisasjon hadde gjort det du nevner mot deg og din familie, så hadde du jevnet dem, inkludert resten av naboene og alle barna deres med jorden?
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 03.03.2026 15:16    Post subject: Reply with quote

@vegran: Er derfor jeg skrev mer i innlegget mitt, enn det du siterer... men dette kunne man sikkert diskutert over flere sider... noe som trolig er lite hensiktsmessig på et fotballforum Smile. Svaret på spørsmålet ditt er for øvrig "nei".
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 20:55    Post subject: Reply with quote

Ting tyder på at Eirik Horneland har takket nei til Aberdeen. De er i ferd med å ansette Stephen Robinson som trener i stedet.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 23:18    Post subject: Reply with quote

Hvis det har vært mulig så ville jeg ha hentet Gaute Helstrup som har erfaring fra Glimt, alle vil nok være der oppe så lenge suksessen vedvarer vil jeg tro. Antar han har vært delaktig i hvordan glimt har blitt også.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 09:01    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Skal vi ikke kunne ansette Deila fordi han har jobbet i Israel?

Nei, vi skal ikke ansatte en idiot av en mann som sier at fotball (idrett) og politikk ikke hører sammen, og flyr etter pengene som blir kastet etter han.

Det andre oppgulpet du kommer med er ikke verdt å kommentere...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 786, 787, 788 ... 797, 798, 799  Next
Page 787 of 799

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb