| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 18.02.2026 15:27 Post subject: |
|
|
| Det med Duris er vel kun 50% sant. Det andre målet skåret han etter å ha blitt flyttet ned som indreløper da Bolkan Nordli måtte av med skade. |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 18.02.2026 16:34 Post subject: |
|
|
Bakke er nok ikke hentet som førstevalg, men som breddespiller. Tipper vi spiller med Selnæs bak og Bomholt/Bolkan Nordli som indreløpere.
Da har vi i utgangspunktet disse som backup:
Santeri: DM
Fossum: CM
Med litt skader/rotasjon ender vi fort opp med spillere i feil posisjon. La oss si Selnæs har suspensjon og Bolkan Nordli er skadet. Da blir fort dette midtbanen:
Bomholt - Santeri - Fossum
SÃ¥ kan man anta at det blir behov for bytter underveis. Da blir fort dette midtbanen utover kampen:
Holmen - Fossum - Borgersen
Det er syltynt. Vi trenger en ekstra spiller med erfaring fra eliteserien, og det er her Bakke kommer inn. Han erstatter i praksis Sletsjøe som hadde en tilsvarende rolle.
Vi kan ikke ha 6 førstevalg på midtbanen, vi er også avhengige av noen som godtar en backuprolle. Det gjør at de offensive spillerne våre faktisk kan spille spiss/ving. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.02.2026 17:07 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Hvis Bakke hadde vært et kjempetalent, så hadde de beholdt han. Hva fansen mener er ikke så interessant, når de ha solgt spilleren.
|
Det er vanskelig å lese innlegget dit uten å tenke på Andreas Helmersen og Ola Solbakken. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 18.02.2026 19:02 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Tror dere at Bakke, som ikke var god nok for Molde, og spillte for et nedrykkslag, som har en skadehistorikk lengre enn en mil, kommer til å heve RBK?
Helper lite om RBK har 100 midtstoppere, når kun en er god. Det er midtforsvaret som burde hatt 1.pri nå, så angrep, så midtbane.
Sånn som man holder på nå, så driter man på egne midtbane talenter, RBK har kjøp 2 unge, der kun en er god, og den andre er marginalt bedre, p.g.a alders utvikling. Dette er som å sette opp en Berlin mur mot unge midtbane talenter. Å RBK lurer på hvorfor talenter forsvinner fra RBK... |
Skal midtbane talentene utvikle seg så må de ha gode medspillere i posisjonen,og per dags dato er det ingen. Hvis vi ser bort fra Bomholt som mest sannsynligvis blir bra. Midtbanen skrek etter forsterkning og har vært vår akkileshæl siden VI mista han karen til Nashville. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2026 19:03 Post subject: |
|
|
– Jeg har slitt med litt skader, og det er på en måte første gang jeg har holdt meg skadefri og fått mange kamper og følt meg bra. Så var det selvfølgelig tungt da vi tapte mange kamper, men for min del har det vært godt å spille kamper igjen.
(...)
– Så klart, å få spille på gress, som er veldig bra for kroppen min også, det blir bra, sier han.
– Kan tidligere spill på kunstgress kobles til skadehistorikken?
– Jeg tror ikke det. Det var nok mer med at jeg vokste mye, men det er positivt at vi spiller på gress her. Det var en av oppsidene ved at jeg kom hit, sier han.
Les mer: Lerkendal-gresset spilte en rolle da RBK tok kontakt: – Det var en av oppsidene |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 19.02.2026 01:15 Post subject: |
|
|
| Et rykte sier 14 millioner. Da er han kanskje nærmere førstelleveren enn jeg så for meg 🤔 |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 19.02.2026 09:21 Post subject: |
|
|
Månedens unge spiller 2 ggr på 4 mnd på et lag som rykker ned, da er han mest sannsynlig god nok til å starte for RBK.
Sønn av Eirik Bakke, barnebarn til Svein Bakke. Genene er det absolutt ikke noe galt med. Dette kan fort vise seg å bli ei kanon signering. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 19.02.2026 10:12 Post subject: |
|
|
| Både Svein og Eirik ble forsøkt hentet av Eggen i sin tid. Alle gode ting er tre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.02.2026 23:49 Post subject: |
|
|
Pappa Eirik var nemleg sterkt ønskt av Rosenborg i 1998, og ville gjerne flytta nordover frå Sogndal. Men rundt middagsbordet heime fekk han nei frå pappa – og sportssjef – Svein.
– Hehe, me har snakka litt om det der, ja. Han òg vil at eg skal ta dette steget. Han veit at dette er ein fin klubb.
Johan skreiv under på måndag, og same dag var det rett ut på sosialkveld med sine nye lagkameratar.
– Me hadde heile restauranten Sabrura for oss sjølve, der me laga sushi. Eg var ikkje veldig god, men gje meg eit par månader, så skal eg få det til.
Les meir: Johan tek sats – og snart kan det bli debut på bustadmarknaden også |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.02.2026 12:38 Post subject: |
|
|
| Per wrote: | | Et rykte sier 14 millioner. Da er han kanskje nærmere førstelleveren enn jeg så for meg 🤔 |
Drammens Tidende melder 4 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 22.02.2026 13:40 Post subject: |
|
|
| Denne Per har meldt at Bakke er hentet inn som rotasjonspiller også |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.02.2026 15:26 Post subject: |
|
|
| Så mange skader som vi har så er det vell bare å holde seg skadefri så er spilletid sikret. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.02.2026 22:21 Post subject: |
|
|
Rykter om beløp på opptil 15 millioner har sirkulert både i Trøndelag og i drammensområdet.
DT har imidlertid fått opplysninger om at kontantsummen skal ha vært under 4 millioner kroner og at Bakke skulle få gå ved nedrykk.
Det blånekter Strømsgodset for, men hva summen virkelig er, vil ikke klubben ut med.
(...)
Etter det DT kjenner til ble imidlertid Bakke hentet fra Molde for rundt 1,5 millioner kroner, og det ligger derfor an til fortjeneste, uansett.
Les mer: Rykteflom om millionbeløp: – Forstår at det spekuleres
(...) det var i Molde midtbanetalentet var i ferd med å få sitt virkelig store gjennombrudd våren 2024.
– I forkant hadde jeg vært gjennom en veldig tung periode, med et par operasjoner og problemer knyttet til voksesmerter. Men den våren kom jeg meg inn i Molde-laget og spilte de sju første seriekampene. Jeg følte jeg nærmet meg gjennombruddet, sier han.
Mot Sandefjord i starten av mai kom han inn som innbytter kvarteret før slutt. Innhoppet endte med en strekkskade i låret.
Det skulle bli den siste kampen Bakke spilte for Molde det året.
– Jeg brukte et par måneder på å trene meg opp, og var på vei inn i troppen igjen - så fikk jeg kyssesyken. Jeg begynte å trene igjen for tidlig etter sykdommen, og det ble egentlig bare verre og verre, sier han.
Les mer: Stod på kanten av det store gjennombruddet - så ble det gjort en tabbe |
|
| Back to top |
|
 |
|