| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pappabrun Proff
|
Posted: 04.02.2026 21:36 Post subject: |
|
|
Nypan på benken for City i semifinalen av ligacupen mot Newcastle.
De leder 3-0 til pause og 5-0 sammenlagt. KANSKJE han kan få en debut i kveld? tvilsomt, men absolutt mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.02.2026 00:29 Post subject: |
|
|
| Sykere ting har vel skjedd, men det vil være sensasjonelt om han får spilletid for City etter å ha falt totalt gjennom i Championship. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.02.2026 08:49 Post subject: |
|
|
Championship er en vanskelig liga og annerledes enn mye annet, til hans forsvar. Satser på at neste utleie blir i nederland eller rbk _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.02.2026 10:23 Post subject: |
|
|
| Har ikke fulgt medf Championship, men mener det kom en del rapporter i starten om hvor bra han var? Har utviklingen stoppet helt? Noen som faktisk ser kampene som kan dele? |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.02.2026 11:05 Post subject: |
|
|
| Fulgt med litt. Det virker som at de to klare førstevalgene på midtbanen til Boro er Aidan Morris og Hayden Hackney. Også ser det ut som de har variert med å bruke enten en tredje "klassisk" midtbanespiller i tillegg eller en mer offensiv type. I starten var Nypan et slags førstevalg som den tredje, men falt nedover lista tydeligvis. Det skjedde før Kim Hellberg tok over for Rob Edwards, så en kan jo ikke si at trenerbytte hadde noe å si for spilletiden. Boro går godt, så ingen på riverside var vel veldig bekymret over spilletiden til en lånespiller fra City |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 05.02.2026 11:10 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Har ikke fulgt medf Championship, men mener det kom en del rapporter i starten om hvor bra han var? Har utviklingen stoppet helt? Noen som faktisk ser kampene som kan dele? |
Fikk noen 10-20-30 minuttere i starten. Var aldri direkte avgjørende men hadde mange gode gjenvinninger dypt i banen, spilte mest på det trygge fremover. Så kjøpte Wolverhampton treneren dems (Rob Edwards), og ny kom inn. Han har ikke vært villig til å gi Nypan (en lånespiller) tid til å tilpasse seg nivå og liga ytterligere, har isteden kjøpt en del spillere offensivt i banen.
Gir mening.. du ligger på 2. Plass og kriger om opprykk til Premier League. Ingen verdi for dem å gi han 45min i 10.kamper og potensielt miste opprykket, for en spiller som er City eiendom og som de ikke får igjen en krone for. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.02.2026 13:24 Post subject: |
|
|
| Flabbergast wrote: | | Det skjedde før Kim Hellberg tok over for Rob Edwards, så en kan jo ikke si at trenerbytte hadde noe å si for spilletiden. Boro går godt, så ingen på riverside var vel veldig bekymret over spilletiden til en lånespiller fra City |
Det er garantert hevn pga Hammarby-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.02.2026 00:02 Post subject: |
|
|
Tangvik i Adressa i morra:
- Jeg orienterte Frode Grodås (landslagets keepertrener) om hva som var på gang. Det var ikke et lett valg, det skal jeg ærlig innrømme, men jeg måtte bestemme meg kjapt. Og Tyskland har alltid vært et land som jeg har sett for meg som et aktuelt sted å dra til om muligheten skulle dukke opp; de har gode keepertradisjoner, det er nærmest et paradis for målvakter med den historikken som er her, og da en så stor klubb som Hamburger Sportverein kom på banen, var det ikke noe å nøle med.
Sander hadde lange digitale samtaler med ham og keepertreneren Sven Höh (41) før fireårskontrakten ble signert. Foruten Daniel Fernandes (33), som er på utgående kontrakt, og Sander Tangvik, består Höhs målvaktteam av en 19- og 20-åring fra eget akademi, begge plassert bak byåsingen – som har fått drakt nummer 12 - i hierarkiet per nå.
- Jeg er ikke blitt lovet noe som helst. Det var de klare og tydelige på, alt er opp til meg, sier Sander, og selv om det sikkert kommer flere VM-sluttspill enn dette til sommeren for en målvakt som bare er 23 år, krysser han fingrene:
- Jeg har veldig lyst til å være med nå også. Da gjelder det å være parat til enhver tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.02.2026 14:37 Post subject: |
|
|
Etter at kontrakten med Viking var over, tok de Lanlay selv kontakt med Sandnes Ulf-trener Arturo Cleveland for å høre om muligheten til å trene med laget.
– Det er nytt for meg å dra på prøvespill, men jeg hadde veldig lyst til å fortsette da jeg fikk se hvordan de jobber, sier de Lanlay, som har fire seriegull og tre NM-titler fra tiden i Rosenborg.
Med sesongstart rett rundt hjørnet, la Sandnes Ulf fram et kontraktstilbud. Men partene kom ikke til enighet.
– Det er jo kjipt, men det er ikke så mye jeg får gjort med det. Jeg fikk et tilbud jeg følte var ganske nært, men jeg måtte si nei. Jeg krever ikke helt syke summer, og jeg har vært tydelig på hvor grensen min går, sier han.
Les mer: Fikk tilbud av Sandnes Ulf: – Jeg måtte si nei
Rekdal hadde hatt suksess med treback-system med vingbacker i HamKam og kom til å kjøre samme system på Lerkendal.
Som skreddersydd for meg, tenkte Kamanzi.
– Da vi i Ranheim skulle møte HamKam og Rekdal det året, vet jeg at han ringte rundt for å høre om jeg skulle spille. Jeg vet han hadde respekt for meg. Jeg trodde matchen var perfekt, gjenforteller han.
– I stedet ringte Mikael Dorsin og sa det var best å se etter noe nytt. Ok. Greit nok, da gjaldt det å finne ny klubb, sier Kamanzi.
– Tror du RBK angrer?
– Jeg tror ikke de tenker på det. Noen spillere glipper. Kanskje hadde det ikke fungert med meg heller, men jeg tror de vet selv at det er noen spillere de burde gitt flere sjanser, sier Toulouse-spilleren.
– Hvor nære var du Bodø/Glimt?
– Vi hadde fine samtaler og de var veldig på de siste ukene. Helt på slutten gikk de en annen veg og hentet Brice Wembangomo. Det respekterte jeg. De mente jeg trengte tid, de selv var jo i Europacup, sier Kamanzi.
Les mer: Når de roper «sønn av en hore», vekkes følelsene hans: – Det er som å være i helvete
Noah Holm (24) skal bli pappa!
Gladnyheten la han selv ut på Instagram sammen med sin samboer Talia Helmikke Heggem, torsdag.
Les mer: Deler gladnyhet
The Blades have made a winter transfer window deadline day signing, bringing in defender Leo Hjelde from Sunderland on loan.
Chris Wilder has moved quickly following Saturday's injury to Sam McCallum in the draw at Millwall to cover United's left side.
Read more: Leo at the Lane
Freuen können sich die HSV-Fans auf Tangviks fußballerische Fähigkeiten. Darauf bezogen gilt das Talent als bester seines Fachs in ganz Norwegen, das wiederum passt zum Stil der Hamburger, die ihren Keeper extrem in ihr Aufbauspiel einbeziehen.
„Ich glaube, der Stil passt zu mir. In Rosenberg war ich auch oft am Ball“, so Tangvik.
„Ich mag es, den Ball zu haben. Als ich jünger war, war ich selbst Stürmer.“
Und scherzend:
„Ich war eine Tormaschine!“
Mehr lesen: ch war eine Tormaschine!“ Neuer HSV-Keeper verrät überraschendes Karriere-Detail
| Google-oversetteren wrote: | HSV fans can look forward to Tangvik's footballing abilities. In that respect, the talented youngster is considered the best in his field in all of Norway, which in turn suits the style of the Hamburg team, who involve their goalkeeper extensively in their build-up play.
"I think the style suits me. I was also on the ball a lot in Rosenberg," said Tangvik.
"I like having the ball. When I was younger, I was a striker myself."
And jokingly:
"I was a goal machine!" |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2026 21:01 Post subject: |
|
|
Søndag var det kretsting i NFF Trøndelag, der Anders Eggen ble utnevnt til æresmedlem. En heder til personer som over svært lang tid har bidratt med stor innsats og et stort engasjement i norsk og nordtrøndersk fotball.
(...)
Geir Jenshus fikk NFF Trøndelags gullmerke, som er en hedersbevisning som tildeles personer for langvarig, stor innsats for fotballen i regionen, både administrativt og sportslig på klubb- og kretsnivå.
Les mer: Fire lokale helter ble hedret med pris |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.02.2026 17:20 Post subject: |
|
|
Nashville Soccer Club announced today it has extended the contract of midfielder Eddi Tagseth through December of 2027 with an option through December of 2028.
(...)
“Eddi has the ability to positively impact our team in so many different ways and brings significant value to our group,” said Nashville SC President of Soccer Operations and General Manager Mike Jacobs.
“He will continue to be a key contributor to both our present and future.”
Read more: Nashville Soccer Club Extends the Contract of Midfielder Eddi Tagseth
Stefano Vecchia, 31, gjorde i augusti comeback - efter att ha varit borta med ryggbesvär sedan våren 2024. Ytterforwarden var därmed glädjeämnet i en tung förlust mot Mjällby AIF på hemmaplan och därefter fick han inhopp resten av säsongen.
Nu känner sig Vecchia kry på alla sätt och vis och hungrig inför kommande säsongen.
- Det känns jättebra. Från skadan till att känna mig så här bra känns otroligt. Jag vill bara lira boll nu. Jag är sjukt taggad och känner en extrem hunger att bara spela och visa att jag spelar fotboll på hög nivå. Jag är helt övertygad om att jag kommer att hitta tillbaka dit, där jag har varit, säger han till Fotbollskanalen.
Läs mera: Vecchia: "Kroppen är bättre än någonsin"
För nästan exakt tio år sedan berättade Erik Hamrén att han skulle lämna det svenska landslaget.
Sedan dess har han hunnit med sejourer i Island och danska Aalborg, utöver en sväng som rådgivare i Örgryte IS.
Under tisdagen gästade han GP:s fotbollspodd Inga Dönare – och berättade att han pensionerat sig från tränaryrket sedan ett drygt år tillbaka.
– Jag är pensionerad. Sedan drygt ett år, kanske två år tillbaka bestämde jag mig för att det räcker nu. Jag har inte det drivet för att vara tränare på elitnivå. Jag vet vad som krävs – och jag har inte det drivet i mig. Det får räcka, säger han.
Läs mera: Erik Hamrén har nobbat flera tränaruppdrag: ”Räcker nu” |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 11.02.2026 23:24 Post subject: |
|
|
Økonomisk sett så må jo Vecchia være det beste salget RBK har gjort. Blir overrasket om han har spilt mer enn 20 kamper siden han dro til Malmø. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 13.02.2026 15:33 Post subject: |
|
|
| Trikkeligaen.no wrote: | | På fredagens trening var også Ole Sæter tilbake, etter at han har vært syk hele uka. |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2026 19:29 Post subject: |
|
|
| Samme gamle altså. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.02.2026 16:58 Post subject: |
|
|
Aberdeen are close to appointing Eirik Horneland as their new head coach, but may have to wait until the summer.
It is believed the situation with the Norwegian boss is complicated for various reasons, but the club are relaxed as they look to finalise a deal with the 50-year-old.
Sky Sports News understand Horneland would prefer to join in the summer, rather than at the business end of this Scottish Premiership campaign.
He is also sorting out his compensation from St Etienne, where he left last month.
Read more: Eirik Horneland: Aberdeen close to appointing ex-Saint-Etienne boss as Tony Docherty returns to Dons
Franklin Daddys Boy Nyenetue (25) har ingen framtid i Kristiansund Ballklubb. Han vil bort jo før jo heller.
(...)
– Min agent jobber for fullt for å finne en løsning på dette. Jeg har ett år igjen av min kontrakt med KBK, men de har sagt veldig klart at de ikke vil stille seg i veien for en overgang. For meg handler det om å komme til en klubb hvor jeg får spille.
Det hadde helt sikkert vært flere alternativer i 2. divisjon, men Nyenetue er trygg på at han har nivået inne til å spille i enten 1. divisjon eller Eliteserien.
– Jeg har fortsatt ambisjoner. Hvis jeg går ned til nivå tre, sier jeg på en måte at jeg er ferdig i toppfotballen. Det har jeg ikke lyst til å gjøre.
Les mer: Jobber aktivt for å komme seg bort fra KBK |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 14.02.2026 17:19 Post subject: |
|
|
| Danserud wrote: | | Trikkeligaen.no wrote: | | På fredagens trening var også Ole Sæter tilbake, etter at han har vært syk hele uka. |
|
Må drikkes ganske heftig for å få til det der. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|