English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Artis Brno - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EGA
Veteran

PostPosted: 09.02.2026 19:03    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Bra vi har sånne som deg da, som lever under en stein og syns RBK gjør det fantastisk om dagen.

Spre eder og galle du. Jeg venter evt til seriestart. Da kan vi så smått konkludere.
Flere her inne har bestemt seg på forhånd. Alt er galt.
Det må gå an å vente litt før man forpester et forum.
Jeg har trua. Vent å se.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.02.2026 19:07    Post subject: Reply with quote

Gi meg EN god grunn til å ha trua.

- Torgeir Børven
Back to top
Svartogkvit
Junior

PostPosted: 09.02.2026 19:55    Post subject: Reply with quote

Noen ser halvfulle glass. Andre ser halvtomme.

Jeg tror frustrasjonen går begge veier her. Som Jokke sier er det mange som har problemer med å omgås overdrevent positive folk også.

Kan hende har vi litt å gå på alle sammen – både Ludvik og Solan-typer – i å nyansere våre meninger. Men, for mye nyanser kan fort bli kjedelig. Det er jo fotball vi snakker om. Jeg synes vi må tåle litt «motorsag» innimellom, for å bruke Eggen-sjargong.

Når alt kommer til alt er vi jo i samme båt hele gjengen. Sulteforet på gode resultater. Så får vi heller tåle at noen er rasjonelle mens andre er mer emosjonelle i sin respons. For min del synes jeg begge er fornøyelige.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.02.2026 20:11    Post subject: Reply with quote

Dette har vært en treningsleir hvor trening har vært prioritert over kamper, og hvor kampene like mye har vært for å gi mange spillere mange minutter med kampdrakta på. Det har handlet om å tenke totalbelastning i kombinasjonen mye/hardere trening uten å slippe opp før kamp etter en ferieperiode for å unngå unødvendige skader. Det at man tidvis har manglet en del spillere på grunn av sykdom/smeller/skader har også gjort at man har måttet tenkt litt annerledes i hvordan man setter opp laget. Vi har også fått inn nye spillere som må få tid til å bli kjent med laget.

Så forventer jeg fremover at fokus endres og at man prioriterer å kjøre inn et lag og samtidig slipper litt mer opp på trening i forbindelse med treningskampene.

Jeg orker uansett ikke dømme for mye basert på treningskamper, selv om jeg skjønner en del er kritisk. Det er når sesongen blåses i gang det er viktig at vi er der vi skal være. Frem til da orker jeg ikke bruke for mye energi på negative ting, men jeg skal være enig i at man må øve inn et samspill med spillere i de posisjonene de er tiltenkt å primært spille underveis i sesongen også. Samhandling dukker ikke automatisk opp natt til første seriekamp om man ikke har fått mulighet til å øvd på det i oppkjøringen. Første treningsleir har trolig hatt litt andre ting som hovedfokus, men fra og med nå forventer jeg at det blir mer fokus på å sette eget spill offensivt og defensivt og skape relasjoner og få samspilt laget.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.02.2026 21:46    Post subject: Reply with quote

For spesielt interesserte: Kampen ble altså flyttet til Centro de Treino Parque das Cidades no Algarve i Faro.

Ser at Nidaros hevder at kampen opprinnelig skulle bli spilt på Estadio Algarve, men arrangøren oppga i alle fall Estadio da Nora i Albufeira seinest i forrige uke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran

PostPosted: 09.02.2026 22:01    Post subject: Reply with quote

Den som scorer mye mål scorer mye mål sa vel NAE en gang. Implisitt at dette er en ferdighet som man ikke kan slå på når det passer - dette må innøves så sterkt at det blir nærmest som ett muskelminne i ett lag.
Np har vi 3 kamper igjen før første tellende mot Bryne og i de kampene må man sette ett offensivt spill . Jeg må si jeg er skeptisk når den virocste delen av dette er å spile opp mot en feilvendt holdende spiss som Dino- lyser ikke akkurat offensiv fotball av den taktikken
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 09.02.2026 23:18    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Nå blir det for mye sure oppgulp her. De samme trollene og noen nye kommer fram for å klage. Når det går bra ser vi de ikke.
Alt er galt i følge disse besserwisserne. Dino spiller for mye og har friplass er konklusjonen. Når han i dag starter på et klart andre lag er det også galt.

Nå må folk roe ned og kutte ut. Forumet ødelegges av disse nekene.

Tastaturkriger som kaller for andre for nek fordi folk har en annen mening enn seg selv. Med ønske om god bedring 🌹
Maro
Veteran

PostPosted: 09.02.2026 23:20    Post subject: Reply with quote

Svartogkvit wrote:
Noen ser halvfulle glass. Andre ser halvtomme.

Jeg tror frustrasjonen går begge veier her. Som Jokke sier er det mange som har problemer med å omgås overdrevent positive folk også.

Kan hende har vi litt å gå på alle sammen – både Ludvik og Solan-typer – i å nyansere våre meninger. Men, for mye nyanser kan fort bli kjedelig. Det er jo fotball vi snakker om. Jeg synes vi må tåle litt «motorsag» innimellom, for å bruke Eggen-sjargong.

Når alt kommer til alt er vi jo i samme båt hele gjengen. Sulteforet på gode resultater. Så får vi heller tåle at noen er rasjonelle mens andre er mer emosjonelle i sin respons. For min del synes jeg begge er fornøyelige.

Strålende kommentar, flere som deg RBK
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb