English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
IFK Göteborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 02.02.2026 22:08    Post subject: Reply with quote

Ser ikke kampen, men leste lagoppstillingene.

waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:15    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Har altså ingen innbyttere.... Altså....

Vanskelig å forutse skader, men mener du at man skulle latt være å bytte inn spillere i tilfelle det oppstår skader?

Jeg tipper som sagt at det ikke er tillatt å bytte inn spillere som allerede er benyttet fordi dette teknisk sett er en turnering.

Kommentatoren til VG har ikke peiling i alle fall. Snakker om hvor herlig det er å se Hernes med drakten i shortsen og har ikke fått med seg at det er fordi drakten som var tilgjengelig for ham var for stor og at han normalt sett ikke bruker å gjøre det. Hernes ble kalt inn til leiren på kort varsel og deltakelsen hans var egentlig ikke planlagt.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:19    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Maro wrote:
Har altså ingen innbyttere.... Altså....

Vanskelig å forutse skader, men mener du at man skulle latt være å bytte inn spillere i tilfelle det oppstår skader?

Jeg tipper som sagt at det ikke er tillatt å bytte inn spillere som allerede er benyttet fordi dette teknisk sett er en turnering.

Kommentatoren til VG har ikke peiling i alle fall. Snakker om hvor herlig det er å se Hernes med drakten i shortsen og har ikke fått med seg at det er fordi drakten som var tilgjengelig for ham var for stor og at han normalt sett ikke bruker å gjøre det. Hernes ble kalt inn til leiren på kort varsel og deltakelsen hans var egentlig ikke planlagt.

Er du på flaska igjen?
Toilling
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:22    Post subject: Reply with quote

Affeball er gørrkjedelig.
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:22    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Affeball er gørrkjedelig.

Enig Tommel'n opp!
TAF
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:25    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Synes ærlig talt kommentatoren har mye mer peiling enn forventa av en fyr på vg.no. Det med drakta hadde jeg ikke fått med meg selv heller.
Maro
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:27    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
waterfalls wrote:

Synes ærlig talt kommentatoren har mye mer peiling enn forventa av en fyr på vg.no. Det med drakta hadde jeg ikke fått med meg selv heller.

Å slakte en kommentator fordi han kommenterer drakten i shortsen på en spiller sier meg at konjakk flaska står på vidt gap på Stjørdal i dag Cool Noen må jo alltid finne noe å klage på Wink
Bart1
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:30    Post subject: Reply with quote

0 mål på to kamper og to tap. Det er i hvert fall en viss kontinuitet...

Synes forøvrig det var en del positivt her. Svensson tror jeg blir bra, samtidig var mange av de unge sprudlende og la inn en skikkelig innsats.

Samtidig er jeg ikke stresset overhodet. Hadde denne kampen vært 2. april og ikke 2. februar, derimot...
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:35    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
0 mål på to kamper og to tap. Det er i hvert fall en viss kontinuitet...

Synes forøvrig det var en del positivt her. Svensson tror jeg blir bra, samtidig var mange av de unge sprudlende og la inn en skikkelig innsats.

Samtidig er jeg ikke stresset overhodet. Hadde denne kampen vært 2. april og ikke 2. februar, derimot...

Hadde denne kampen vært 2.april hadde jeg også blitt stressa, i og med at vi starter med tellende kamp 8. mars Surprised
WT62
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:40    Post subject: Reply with quote

virker som det er svært langt mellom det AJ sier og det som utføres på banenb. forstår heller ingenting av alkymist taktikken hans, blande spillere i alle slags konstellasjoner og håpe det blir gull av det...
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:40    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
TAF wrote:
waterfalls wrote:

Å slakte en kommentator fordi han kommenterer drakten i shortsen på en spiller sier meg at konjakk flaska står på vidt gap på Stjørdal i dag Cool Noen må jo alltid finne noe å klage på Wink

Jeg var nok noe unødvendig streng i min tone mot kommentatoren ser jeg nå og det var ikke intensjonen min, men samtidig så synes jeg det er litt rart at en kommentator ikke har gjort mer research eller evner å tenke tanken at det kanskje ikke er tillat å bytte inn benyttede spillere når det tross alt tydelig kommer frem at det er "Atlantic Cup".

At han i første kamp synes det med Hernes var kult er greit nok, men ville jo tro en som skal kommentere forsøker å følge med å lese seg litt opp før kamp nummer to. Spesielt når det er tydelig at drakten ikke er hans da navnet hans er skrevet på en teipbit festet på drakten, akkurat som med Bomholt som trolig har drakten til Sæter under dette oppholdet i alle fall.

Ellers trenger man jo ikke komme med kommentarer om at flaska står på vidt gap, selv om det sikkert var humoristisk ment. Det er litt det å ta ball og ikke mann noen ganger.

Jeg har forventinger til at kommentatorer evner å tenke litt logisk og gjøre litt research så for meg blir det litt rart at han kommer med utsagn/konklusjoner basert på egne premiss. For eksempel at han synes det er rart at man "velger" å øve 10 mot 11 med ungguttene på banen, som var en form for kritikk, når det også kan hende at man ikke hadde et valg.

Kanskje tar jeg feil og da skal jeg beklage hvis det viser seg at Rosenborg hadde muligheten til å bytte inn en spiller hvis man ønsket det. Jeg mente uansett kun å peke på to momenter og at kommentatoren ikke virket å ha peiling på at det 1) er en turnering som kan gjøre at reglene ikke er de samme som i en vanlig treningskamp og 2) hvorfor Hernes spiller med drakten i shortsen. Så tar jeg selvkritikk på at det ser ut som jeg mente han ikke hadde peiling generelt sett, men det ble skrevet litt i farta som så mye annet rart man leser i en kamptråd.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:42    Post subject: Reply with quote

Jada det er tidlig i årets sesong og resultat betyr ikke noe, men det er ikke tidlig i Alfred sitt prosjekt. Hva er det han ønsker med disse kampene? Trenger vi virkelig fotball kamper nå? Om de ikke skal øve på å bli bedre i angrep eller press spill. Det der helt likt ut som i fjor, spillere som var elendige da er like dårlige nå. Vi ser heldigvis at vi har gode unge spillere, men det er jo så jævlig tregt.

Disse kampene har jo ingen verdi enn annet en 45 min med trening.
josinho
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:46    Post subject: Reply with quote

Bortkasta kamper hittil, nok sosiallagoppstilling, nå må laget toppes og samkjøres fra neste kamp av, det er cupkamp om knappe fem uker!! Ingen tid å miste!
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:48    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Må kjøres inn en fast 11' så tidlig som mulig! Greit med innhopp, men å bytte 80% i pausen... Synes også Leopold burde fått hele kampen.
waterfalls
Veteran

Jeg avventer litt med å bedømme disse kampene fordi vi har nye spillere som knapt nok har trent med laget og vi mangler en del spillere som er med i kampen om å være i førsteelleveren når sesongen starter.

Dog forventer jeg at vi er lengre fremme når vi skal spille kampene i Spania.

Bomholdt har vel kun trent med laget i går, Chiakha, Svensson og Wahlstedt er ferske. Vi mangler Selnæs, Emil Konradsen Ceïde, Pereira, Bolkan Nordli blant annet. Väänänen og Sahsah også aktuelle for mye spilletid etter hvert.
Back to top
lasarus
Junior

100% enig. Sliter med å se hva slags utbytte vi får ut av kamper som dette. Spill med beste mannskap og spillere i riktige posisjoner!
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 22:56    Post subject: Reply with quote

Når skal ungguttene få muligheten til å vise seg frem i kamp om det ikke er i løpet av de første kampene i oppkjøringen egentlig? Jeg ser for meg det hadde blitt kritisert om de knapt nok hadde fått minutter også.

I tillegg så er det vel noe med det å spille for mange minutter for tidlig i en oppkjøringsfase hvor man gjerne trener hardere enn i sesong og risikoen for skader som også må hensyntas.

Det er flere faktorer som spiller inn her som det kan være lurt å ha i bakhodet før man kritiserer for mye.

Men man bør ikke vente for lenge med å prioritere å samspille et lag. Ellers vil jeg jo si at man har toppet laget fra start så og si i begge kampene så langt og spesielt i dag basert på hvem som er tilgjengelig.

Vi kunne brukt Chiakha på spiss, men da måtte vi brukt Holmen, Borgersen eller Slørdal på midtbanen fra start. Hadde vi brukt Svensson på midtbanen og Dahl på backen så hadde det blitt kritikk for å ikke gi Svensson trening på backen.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 02.02.2026 23:04    Post subject: Reply with quote

Ungguttene kan godt få vise seg fram, men ikke alle samtidig. Vi gjør de ingen tjenester ved å hive de inn i et lag som ikke fungerer.

Enig at vi kan ikke gi folk 90 min nå, men hva med å spille en spiss per omgang feks. Hvorfor begge to samtidig. Hvorfor ikke spille med spillere i rett posisjon? Hvorfor ikke spille med Sunde på høyre og Duris til venstre osv. Det her gir ikke mening
siggen1
Proff

PostPosted: 02.02.2026 23:16    Post subject: Reply with quote

Synes det har vært en veeeeldig lang periode med 0-1 og 0-2 tap nå. Virker ikke så veldig overbevisende akkurat.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 02.02.2026 23:29    Post subject: Reply with quote

Synd vi har så mange skader. Skal sies at mitt lag nr 2 i hjertet, Arsenal også liner opp helt kokkos 11ere og bytter ut halve laget til pause, 50% av pre-season, men jeg synes det er litt komisk hvor jævlig svake vi ser ut hvert eneste år i pre-season. Først de 2 siste kampene før alvoret starter, da prøver vi mønstre en 11er, også kommer sesongen igang, så er ikke spillerne "samspilt og har ikke spilt nok sammen".

Mulig det er bare meg men. Har jo vært litt sånn siste sesongene.

Ganske sikker på at det miglaget som slo Atletico oppi nord spiller halve pre-season med samme 11er, mer eller mindre med små justeringer. Ikke fulgt med dem nok i treningskamper til å vite fasit, men ser ingen grunn til at de skal vike fra hva de gjør ellers, i treningsmatch.
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 03.02.2026 07:23    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Det burde være et filter som man kan slå inn på forum som muter alle som har mer enn 70 prosent negative innlegg.

Spesielt FØR sesongstart. En del tror at Rosenborg er på sitt beste etter ferie.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 03.02.2026 08:57    Post subject: Reply with quote

Noen som vet nøyaktig hva som feiler Pereira, Selnæs, Vaanaanen og E. Ceide? Synes det er merkelig å komme tilbake skadet fra 6 uker med ferie/egentrening. Bekymringsverdig at vi ikke får drillet noe som ligner en ellever i det hele tatt før sesongen starter om 5 uker. Ideelt sett skulle jo disse kampene blitt brukt til å spille inn nysigneringene i spillsystemet, men det fordrer jo at de andre førstevalgene faktisk spiller.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.02.2026 09:11    Post subject: Reply with quote

Selnæs har en leggskade leser jeg.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 03.02.2026 09:13    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
Synes det har vært en veeeeldig lang periode med 0-1 og 0-2 tap nå. Virker ikke så veldig overbevisende akkurat.

Sø 5/10 Rosenborg - Sarpsborg Eliteserien 2-3 TV2 S1
Lø 18/10 Bryne - Rosenborg Eliteserien 2-2 Nett-TV
Sø 26/10 Rosenborg - Brann Eliteserien 2-3 Nett-TV
On 29/10 Rosenborg - Sandefjord Eliteserien 1-1 Nett-TV

Lø 1/11 Molde - Rosenborg Eliteserien 4-2 Nett-TV
Sø 9/11 Rosenborg - Vålerenga Eliteserien 1-0 Nett-TV
Lø 22/11 Tromsø - Rosenborg Eliteserien 1-0 Nett-TV
Sø 30/11 Rosenborg - Strømsgodset Eliteserien 6-0 Nett-TV

Fr 30/1 Randers - Rosenborg Treningskamp 1-0 Nett-TV
Ma 2/2 IFK Göteborg - Rosenborg Treningskamp 1-0 Nett-TV

Ingen 0-2 tap, 3 0-1 tap

2 kamper i år. Forrige 0-1 tap kom for 3 mnd siden.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.02.2026 09:19    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett kampene, men husker jeg feil når det var samme traurige resultatene og tilbakemelding om kjedelig spill i fjor også på treningskampene?
Det endte jo opp i en traurig og kjedelig sesong. Razz

Litt hardt for å motivere meg for sesongen her kjenner jeg... det henger fortsatt igjen noe AJ grums fra i fjor i skallen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb