|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.01.2026 11:13 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | | waterfalls wrote: |
Som sagt, når NFF allerede var klar over ham og Vik hadde blitt tipset av andre om å se på Haaland så synes jeg det er innafor å mene at Vik ikke oppdaget talentet Haaland. Hadde Vik selv kommet over ham uten tips eller i en turnering eller lignende så hadde jeg i større grad sagt meg enig.
|
Fremdeles vanskelig å forstå poenget ditt her. Er det meningen at Vik, alene, skal ha oversikt over alle på 14-15 år som spiller fotball i Norge, eller er det greit at han lener seg på et omfattende kontaktnett?
Jeg tror vi skal lete lenge dersom vi leter etter geniet som oppdager talenter med et Excel ark i kjellerstua
 |
Jeg lurer av og til på hvor godt du leser innleggene du svarer på.
Hvor vanskelig er det å forstå følgende dette:
Vik var den som fant Haaland for Molde.
Vik var ikke den som fant Haaland.
Jeg svarte på en diskusjon som gikk på hvorvidt Vik oppdaget Haaland eller ikke. Vik "oppdaget" Haaland for Molde. Men Haaland var et talent som flere i Norge allerede hadde god kjennskap til/oversikt over da han tross alt var på landslaget og Vik fikk flere tips om å sjekke ut Haaland. Man kan ikke si at Haaland var et ukjent talent som Vik oppdaget når han tross alt var på u15-landslaget? Og hadde fått flere tips om.
For å svare på spørsmålet det du skriver her:
" Er det meningen at Vik, alene, skal ha oversikt over alle på 14-15 år som spiller fotball i Norge, eller er det greit at han lener seg på et omfattende kontaktnett?
Jeg tror vi skal lete lenge dersom vi leter etter geniet som oppdager talenter med et Excel ark i kjellerstua "
Så skrev jeg altså følgende i innlegget du siterer:
Og det handler ikke om å snakke ned Vik for min del altså. Han så talentet når han fikk sjansen og tipset Molde om ham, han hadde kontakter og nettverk som tipset ham om Haaland osv.
Alt dette er positivt slik sett. Så Vik gjorde en god jobb i forbindelse med Haaland han altså.
Så jeg har allerede svart på det du lurer på i innlegget du siterer. Jeg kritiserer ikke Vik for noe som helst i forbindelse med Haaland, det er egentlig et stort sidespor det du holder på med. Jeg har heller ikke snakket ned Vik sin kompetanse på noe som helst måte. Jeg har kun argumentert for at han ikke var den som fant/oppdaget Haaland. Det er ikke noe negativt med det.
Det du bedriver minner meg litt om stråmenn, fordi du svarer på og skriver ting som ikke har noe med hva jeg har skrevet eller påstått eller så har jeg allerede redegjort for hva jeg mener i det du siterer. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 29.01.2026 11:49 Post subject: |
|
|
| Så er det til syvende og sist helt vanvittig hvor viktig det er for deg å påpeke denne helt unyttige distinksjonen om Vik, i jobben han nå skal gjøre for Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 29.01.2026 12:20 Post subject: |
|
|
| De fleste store barne/ungdomstalentene blir "oppdaget" tidlig lokalt,når de blir sendt på BDO , som 12-13 åringer.. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.01.2026 13:42 Post subject: |
|
|
| ola. wrote: | | Så er det til syvende og sist helt vanvittig hvor viktig det er for deg å påpeke denne helt unyttige distinksjonen om Vik, i jobben han nå skal gjøre for Rosenborg. |
Jeg svarer naturligvis når noen sier de ikke forstår hva jeg mener?
Når noen i legger meg meninger som er stikk i strid med hva jeg faktisk har skrevet så blir det for meg naturlig å reagere og svare opp det, samtidig som jeg forsøker å forklare vedkommende hva jeg faktisk har skrevet og mener.
Det er ikke noe mer unyttig enn at du skal komme inn i diskusjonen å påpeke hvor unyttig du mener diskusjonen er?
Barney har altså forsøkt å fremstille det som at jeg har diskutert kompetansen til Vik eller sagt at Haaland-saken er negativt, når jeg har flere ganger skrevet det stikk motsatte. Da mener jeg 100% det er innafor å påpeke.
Ref. kommentar om at jeg kanskje bør begynne å akseptere at han kan å speide spillere. Da har jeg i flere innlegg sagt at kompetansen hans er det ikke noe tvil om, selvfølgelig svarer jeg da opp en slik kommentar.
Når han, i det jeg tolker er en syrlig/sarkastisk tone, spør om det er greit at han lener seg på et omfattende kontaktnett så synes jeg også det er innafor å svare opp og påpeke at jeg har skrevet i flere innlegg at det ikke er noen tvil om at han er godt nettverk og i tillegg i det konkrete innlegget som ble sitert at det var positivt at han hadde kontakter og nettverk som tipset ham om Haaland.
Begge påstandene der som har kommet mot meg er stikk motsatt av hva jeg har skrevet og mener. Da må det være innafor å svare opp det. Og det må være innafor å forsøke å forklare noen som sier de sliter med å forstå poenget mitt hva jeg mener.
Så får du kalle det unyttig, det lever jeg helt fint med. Men når noen spør/ikke forstår eller misforstår så kommer jeg til å forsøke å forklare hva jeg mener og hva jeg har skrevet  |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 29.01.2026 14:47 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: | | Aristoteles wrote: | Hmm strengt tatt Gry Marita Braut som oppdaget han først  |
Kanskje, men kan det også tenkes at det var en jordmor eller sykepleier som oppdaget han først? Mor har vel begrenset utsikt i en fødsel? Eller går du så langt tilbake som første uteblivende menstruasjon etter befruktning? |
Hmm. Jeg tenker det er naturlig å anta at han først ble oppdaget av Gry Marita ved første uteblivende menstruasjon jupp jupp Selv om hun selv som du påpeker nok hadde begrenset utsikt så legger jeg til grunn at selve oppdagelsen allerede er gjort når hans eksistens oppdages. Korriger meg gjerne om min antagelse er basert på feilaktige vurderinger |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 29.01.2026 23:01 Post subject: |
|
|
| hørte på podkasten og sytnes han var meget reflektert og kunnskapsrik. Mye av det han sa setter spillerlogistikken vår i ett ganske dårlig lys når vi ser på spillertypene vi har kjøpt. Endelig virker det som vi har en proff i det departementet. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 30.01.2026 11:18 Post subject: |
|
|
I Norge er det nok vanskelig å få tak i noen som er bedre egnet til jobben enn Vik, så mener helt klart at dette er en klasseansettelse.
Men han må levere for klubben, så får se hva som skjer. Har en mistanke at hans arbeid med klubben startet en stund før jul. Skulle hatt innsyn i konsulenthonorarer, men er vel godt gjemt i regnskapet. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |