View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 02.04.2007 11:00 Post subject: |
|
|
Slutt å lure deg selv. Du er sikkert lei deg fordi vi slo dere men det hjelper ikke å gi deg selv falske forhåpninger! |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 02.04.2007 11:48 Post subject: hehe |
|
|
Jeg diskuterte heftig med dere også i fjor, på slutten av sessongen, og var overbevist om at vi kom til å slå dere godt på Brann stadion...og ta Gullet.
Etter tapet i "seriefinalen i Bergen", trengte jeg noen minutter for meg selv, før jeg logget meg inn her, gratulerte dere med gullet og bøyde meg i støvet.
Jeg sa noe sånt som "den beste vant..." og det mente jeg.
Selvfølgelig er jeg helt seriøs når jeg i år, tror Brann er sterkere enn i fjor, og at vi kommer til å ta gullet.
Mange grunner til det, men vi skal la spillet tale for seg, så kan vi snakkes igjen etter kampen 29. april, da RBK skal ta imot Brann hjemme. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 02.04.2007 16:38 Post subject: Re: Brann vinner serien |
|
|
Geir_Brann wrote: | Det som irriterer meg med RBK, er at de er god av og til, og suger andre ganger! |
Det samme kan sies om lag som Alta, Brann og Molde også. |
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 02.04.2007 21:34 Post subject: |
|
|
Jaja, vi gjorde det ikke så aller verst i dag. Men det skal sies at Start var dritelendige, får håpe for Start sin skyld at dette ikke er representativt for Start sitt spill i år. Da bærer det rett ned i Adecco. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 02.04.2007 23:06 Post subject: Re: Brann vinner serien |
|
|
Geir_Brann wrote: | Brann vinner serien med god margin i år. Vålerenga tar 2. plassen og RBK havner på 3. |
Geir_Brann wrote: | Minner om at vi kanskje har landets beste spiss, som vi har fått i godt gammelt slag : Thorstein Helstad
Og neste tilvekst som kommer til å slå til, og motbevise Tørums og resten av RBK udugelighet, Jan Gunnar Solli. |
Dersom dere også handlet inn Strand, Skjelbred, Tettey, Sapara, Braaten, Iversen, Basma, Kvarme, Storflor, Dorsin, Koppinen, Nordvik, Kone, Jamtfall, Traore, Konan, Tørum og Rambo, samt Hollekim - så tror jeg jaggu du hadde vært inne på noe. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 02.04.2007 23:26 Post subject: |
|
|
I fjor gikk det an å se på Brann-kamper med forventninger om godt offensivt spill når de hadde Charlie Miller på banen. Hvis Solli skal være Millers erstatter som offensiv drivkraft på Brann-midtbanen, er det vel bare å legge Brann i "ikke se"-skuffen, sammen med en god del andre lag i TL.
Synd å se Mons Kjedelig Mjelde sende bort spillere som Kvisvik, Valencia og Miller til fordel for defensivt sterkere og mindre severdige spillere. |
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 03.04.2007 02:38 Post subject: |
|
|
Ja, for det Valencia presterte i Brann vil jo bli husket som noe av det beste i Branns historie. Kvisvik ville vekk, ikke mye Mjelde kunne gjøre i den saken, Miller var et uromoment i klubben. Brann viste i dag at de fortsatt satser på offensiv fotball. Brann kommer til å score mange pene mål i sesongen 2007. |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 03.04.2007 12:58 Post subject: |
|
|
JEg tror at Brann kommer til å henge litt på toppen, men å si så mye som at de slår RBK er vel litt å ta i? Hva med maximalt 3 plass? |
|
Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 03.04.2007 14:27 Post subject: |
|
|
Brann blir skummle i år, de kommer til å være stål soldie defansivt og satse på å kontre. De har 3 sentrale midtbane spiller som alle står for defansive styrker. Solli,Andresen,Bakke og Gashi. Så de kommer til å ligge bak og sende ballen frem til geniale Winters eller bakroms spissen Helstad.
Men jeg tror det kommer til å bli en god del U i år for brann, og de vil maxs klare en 3 plass. Jeg tror viking og Lillestrøm kommer høyere egentlig.
En siste ting, å slege Solli var rett, utrolig at vi fikk så mye for han Men å selge Helstad til en konkurent var feil, spesielt til den prisen. Jeg tror han er katabel til å score like mange mål som Iversen i år. _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 03.04.2007 15:35 Post subject: |
|
|
Ronaldinho wrote: |
Men jeg tror det kommer til å bli en god del U i år for brann, og de vil maxs klare en 3 plass. Jeg tror viking og Lillestrøm kommer høyere egentlig. |
hvor tror du RBK kommer om du tipper brann på 3. lillestrøm og viking forann?
jeg tror nok Brann vil være med å kjempe i toppen ja, virker som helstad begynner å finne formen å, kan bli en del mål fra han ila sessongen da, men tror de skal slite med å ta RBK, som noen var inne på litt lengre oppe tror det kan bli en del U kamper på brann jeg å |
|
Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 03.04.2007 16:53 Post subject: |
|
|
Jeg tror RBK på første, og viking eller lillestrøm på andre. Egentlig Brann på 4 men dei er katable til å ta 3 plassen. Derfor maxs 3 plass... _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 03.04.2007 17:30 Post subject: |
|
|
POL wrote: | Ja, for det Valencia presterte i Brann vil jo bli husket som noe av det beste i Branns historie. Kvisvik ville vekk, ikke mye Mjelde kunne gjøre i den saken, Miller var et uromoment i klubben. Brann viste i dag at de fortsatt satser på offensiv fotball. Brann kommer til å score mange pene mål i sesongen 2007. |
Hvor lenge har du vært Brann-fan? Du husker altså ikke den perioden Valencia var med i landslaget grunnet hans prestasjoner i Brann. Dette var perioden med Teitur, Helstad-Furuseth på topp osv.
Poenget var uansett ikke å snakke om hvor bra spiller X gjorde det i sesong Y, poenget var at den gangen kunne jeg benke meg foran TV-en med gode sjanser for å se en bra kamp hvis Brann var ett av lagene på banen, for at de hadde en trener med en offensiv innstilling.
Til forskjell fra Brann under Mjelde, som trengte Miller på banen for å være spennende.
I Brann-kampene jeg så siste sesong, drev de med samme kjedelige innstilling som Enga og en hel haug med andre gråe TL-lag. Når Miller var på banen ble spillet tross alt spritet opp en hel del gjør.
Greit nok med det du sa om Kvisvik, det var feil å bruke ham som eksempel. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 06.04.2007 14:38 Post subject: |
|
|
Solli spiller altså ikke fra start i åpningskampen? Var det ikke han som skulle dominere for Brann i år og bevise hvor inkompetente RBK-ledelsen er? |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 06.04.2007 15:17 Post subject: |
|
|
Du trekker vell litt forhastede konklusjoner nå Anders. |
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 08.04.2007 16:00 Post subject: |
|
|
Anders4 wrote: | Solli spiller altså ikke fra start i åpningskampen? Var det ikke han som skulle dominere for Brann i år og bevise hvor inkompetente RBK-ledelsen er? |
Solli spiller selvfølgelig fra start når Vaagan Moen står over. Solli tar høyre, mens Huseklepp tar venstre. Eventuelt kan Corrales ta venstrevingen, men jeg håper han starter på venstrebacken.
At Mjelde solgte Valencia var det beste som kunne skjedd både Valencia og Brann. Det finnes ikke en Brannsupporter som savner Valencia, han gjorde mye bra, men også veldig mye dårlig. Ikke minst hadde han et holdningsproblem. Du har null peiling på Sportsklubben Brann Anders4, så slutt og drit deg ut. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 08.04.2007 17:27 Post subject: |
|
|
Sett utenifra virker det ikke som styre i brann har peiling på sportsklubben brann, engang. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 08.04.2007 18:23 Post subject: |
|
|
Anders4 wrote: | Poenget var uansett ikke å snakke om hvor bra spiller X gjorde det i sesong Y, poenget var at den gangen kunne jeg benke meg foran TV-en med gode sjanser for å se en bra kamp hvis Brann var ett av lagene på banen...
Til forskjell fra Brann under Mjelde, som trengte Miller på banen for å være spennende. |
For å ha peiling på SK Brann må en altså være enig i filosofien til Mjelde?
Som nøytral tilskuer når det gjelder Brann, synes jeg at underholdningsverdien i det å se Brann-kamper har sunket betydelig de siste årene. Greit nok å satse på å spille en tryggere fotball for å vinne TL, det funket for Enga og all ære til den klubben for det. Men når det gjelder oss nøytrale tilskuere, ser vi helst at flest mulig lag, og spesielt de som har resurser til det, satser på spillende og morsom fotball.
Så kan en diskutere om nøytrale tilskuere har noe å gjøre med hvordan klubb X spiller. Grei nok det, men jeg synes da jeg har lov til å kritisere Mjelde.
Selvfølgelig var det usaklig av meg å trekke konklusjoner ut fra det om Solli spiller åpningskampen eller ikke, usakligheten var hele poenget. Det var en respons til diverse folk som har sagt at den idiotiske RBK-ledelsen kommer til å angre på Solli-salget. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 16.04.2007 19:10 Post subject: |
|
|
George! 0-1 til SIF!
Mange gamle RBKere som hjelper oss i kampen mot Bånn nå: George, Johnsen, Solli... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.04.2007 19:11 Post subject: |
|
|
Helstad 1-1.  |
|
Back to top |
|
 |
Stabæk <3 Junior
|
Posted: 16.04.2007 19:12 Post subject: |
|
|
sånn går det når dere selger to landslagsess i helstad og solli. dere taper seriegullet på det. _________________ $$
Stabæk banker alle bønda,
alle bønda på vår jord
Rød og gul og hvit og svart,
hockeysveis og trønderbart
Stabæk banker alle bønda på vår jord |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.04.2007 19:21 Post subject: |
|
|
Noen som fikk med seg advarselen fra speakeren i Bergen? Var noe med sikkerhet, etterfulgt av lett piping. |
|
Back to top |
|
 |
Stabæk <3 Junior
|
Posted: 16.04.2007 19:22 Post subject: |
|
|
Speaker:
Ikke bank opp fulle trøndere når de kommer. Vi bare bot. _________________ $$
Stabæk banker alle bønda,
alle bønda på vår jord
Rød og gul og hvit og svart,
hockeysveis og trønderbart
Stabæk banker alle bønda på vår jord |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 16.04.2007 19:37 Post subject: |
|
|
Vi solgte Helstad i fjor sommer. Etter det tok vi igjen bånn og vant serien. Sånn går det når man selger slike "landslagsess".
Noen andre som ser b*rgen lokal-tv nå? Sæternes kaster en motspiller med armene først ned på ballen og komnentatornekene mener det er "soleklar straffe". Helstad albuer ned en motspiller uprovosert og "man kan jo ikke vite om han gjorde det med vilje".
Hvorfor fikk ikke Helstad kort for å kaste seg i feltet der? |
|
Back to top |
|
 |
|