| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 26.01.2026 10:44 Post subject: John Vik |
|
|
Vik ansatt som leder for scouting og rekruttering
Rosenborg er enige med John Vik om en fireårsavtale som klubbens nye leder for scouting og rekruttering.
Vik startet i jobben som sjefspeider i Molde under Ole Gunnar Solskjær i 2011. Han hadde et lite avbrekk da han var ansatt under Kjetil Rekdal i Vålerenga i 2015, men var relativt kjapt tilbake i rosenes by hvor han jobbet frem til 2024. Det siste året har han speidet for Besiktas.
– Vi er veldig fornøyd med å signere John. Han har mye erfaring etter å ha jobbet i ulike marked og har en god trackrecord i Norge med sin tid i Molde. Vi så etter noen med en annen bakgrunn enn meg og en som er god til å jobbe i team. Det får vi i John. Jeg ser virkelig frem til å starte samarbeidet, sier Finnbogason.
Last edited by Zeno on 26.01.2026 11:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
svein_b Junior
|
Posted: 26.01.2026 10:50 Post subject: |
|
|
Helt forferdelig at vi skal menge oss med slike mennesker. Her kommer det flere Jim Solbakken-spillere inn, noe vi burde ha vedtak i mot.
Rosenborg-ledelsen, som allerede svikter i kampen mot VAR, prioriterer damelaget, blir styrt av sponsorer, og har svært uheldig måte å kommunisere utad om noe som helst, velger nå altså å legge bort moral og skruppelløs historikk når de ansetter John Vik.
Vil heller at vi rykker ned, enn å bli det nye Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.01.2026 10:52 Post subject: |
|
|
| Hehe, aldri kjedelig med RBK... |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.01.2026 11:00 Post subject: |
|
|
| Mildt skeptisk sjøl. Det som gjør at jeg ikke er fullstendig negativ er vel 1. At klubben virker å ha gjort (sammenlignet med før, i alle fall) rasjonelle og fornuftige signeringer på sport, da særlig Alfred x 2, og 2. Det er Finnbogason som har ledet prosessen. Til det motsatte er bevist velger jeg å ha tiltro til hans vurderinger. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 26.01.2026 11:02 Post subject: |
|
|
| Har Finnbogason ledet denne prosessen? Gikk ikke ansettelsen av disse to parallelt? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.01.2026 11:06 Post subject: |
|
|
| Dette er Finnbogasons beslutning. Viser at han gir fullstendig faen i det Krim-Jim har drevet med av shady greier. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 26.01.2026 11:06 Post subject: |
|
|
Som det ble sagt i flere intervjuer og artikler da Finnbogason ble ansatt, så ble det hans første oppgave å lande rekrutteringsansvarlig. Men så klart var det gjort et forarbeid.
Jeg stoler på at denne ansettelsen vil gi noe klubben mangler, både i kompetanse og nettverk.
Det skal ikke mye til å forbedre noe når vi får på plass noe vi ikke har hatt. Vik er åpenbart erfaren. Og så er han ikke alene, og han har Finnbogason over seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 26.01.2026 11:15 Post subject: |
|
|
Ja ja, at han har har vært involvert i shady greier tidligere trenger ikke bety at han kommer til å drive med shady greier nå. Håper de som har drevet ansettelsesprosessen har vært oppegående nok til å google navnet hans:
https://josimar.no/artikl...nten/2061/ |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 26.01.2026 11:20 Post subject: |
|
|
| John Vik er vel kanskje det beste vi kunne fått tak i. Han er også bekjent av familien min - bare gode ting å si om han. |
|
| Back to top |
|
 |
svein_b Junior
|
Posted: 26.01.2026 11:24 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | Ja ja, at han har har vært involvert i shady greier tidligere trenger ikke bety at han kommer til å drive med shady greier nå. Håper de som har drevet ansettelsesprosessen har vært oppegående nok til å google navnet hans:
https://josimar.no/artikl...nten/2061/ |
Men det bør være nok til at vi tar avstand fra fyren. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.01.2026 11:28 Post subject: |
|
|
Fint at vi får inn flere som ikke skal lære jobben underveis  _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 26.01.2026 11:46 Post subject: |
|
|
| Kjempepositiv! Noen som kan rollen, med stort nettverk og kompetanse. Kanskje greit å ha en med et strategisk, smått kynisk blikk på spillerlogistikken. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 26.01.2026 11:47 Post subject: |
|
|
| svein_b wrote: | | Men det bør være nok til at vi tar avstand fra fyren. |
Ja huff. John Vik scoutet Haaland og fikk han opp til Molde. Bare å styre unna. Vet åpenbart ikke hva han driver med. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 26.01.2026 12:18 Post subject: |
|
|
Liker at vi for tiden ansetter folk med kompetanse, klarer ikke å se noe negativt i det. Det er jo et team som jobber sammen før noen får kontrakt, så er ikke redd for at vi ansetter noen pga kontakter i steden for kvalitet.
Det som er mest bekymringsfullt er at det øker sjansen for at vår neste trener heter Ole. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 26.01.2026 12:42 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er påvirket av stadig mer kynisk verden, men jeg er positiv. Gitt at han er dyktig gir jeg fullstendig blaffen i hva han har gjort tidligere. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.01.2026 13:06 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: | | Ja huff. John Vik scoutet Haaland og fikk han opp til Molde. Bare å styre unna. Vet åpenbart ikke hva han driver med. |
Det er en vell kreativ tolkning. Har du noen kilder på at Vik "oppdaget" Haaland? Haaland var vel Solbakken-klient fra begynnelsen av og Vik var en av fotsoldatene hans.
Jeg kjenner at jeg er veldig skeptisk. Om Vik har bestemt seg for å renvaske seg fra Solbakken perioden og ønsker å "go clean" er det positivt for oss. Men jeg frykter at det er stor fare for at vi blir dratt inn i uhumskhetene til Solbakken og kartellet hans.
Alle bør lese Josimar-artikkelen før de kommenterer videre her.
Last edited by robbie on 26.01.2026 13:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.01.2026 13:06 Post subject: |
|
|
| Fusion wrote: | | John Vik er vel kanskje det beste vi kunne fått tak i. Han er også bekjent av familien min - bare gode ting å si om han. |
Hvorfor finnes det bare ett bilde av kisen? |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 26.01.2026 13:13 Post subject: |
|
|
Kan like disse uttalelsene da
| Quote: | | – Jeg er stolt og glad for å kunne jobbe for Norges desidert største klubb, sier Vik. |
| Quote: | Fortiden i Molde i Molde sier han er nettopp det. Fortid.
– Etter mange år i Molde er jeg selvfølgelig glad i klubben og de som jobber der, men nå er det blanke ark. Man jobber og dør for klubben hvor man er ansatt. Nå er det Rosenborg skal skal opp og frem, sier Vik. |
|
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 26.01.2026 13:27 Post subject: |
|
|
| Klubben profesjonaliseres over hele linja. Hvis man i sitt forhold til RBK ikke klarer akseptere rammebetingelsene for å være en internasjonalt konkurransedyktig fotballklubb i 2026, så har man et problem som vil være voksende fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.01.2026 13:39 Post subject: |
|
|
Helt enig. Det er dette man har ropt om i årevis.
Jusen får vi overlate til rettssystemet, eventuelt aktivister som Josimar. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.01.2026 13:43 Post subject: |
|
|
Kjenner det litt i magen her, men tross alt får vi håpe han har tatt lærdom av dårlige avgjørelser tidligere og det her sker jo liten tvil om at han besitter en enorm kompetanse som vi skulel hatt for 10-15 år siden.
Endelig ser det ut som vi har gjort noe riktig! (sålenge vi klarer å minimere forholdet vårt til Jim) _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.01.2026 13:51 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | | Jusen får vi overlate til rettssystemet, eventuelt aktivister som Josimar. |
Jeg trenger en snekker til å bygge veranda. Snekkeren jobbet tidligere i et firma hvor sjefen var mistenkt for å drive med menneskehandel og underslag. Men jeg bryr meg ikke. Jussen overlater jeg til rettysystemet og Josimar! |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 249 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 26.01.2026 14:43 Post subject: |
|
|
Hva med å prøve å se hva vi får av kompetanse og erfaring med John Vik som scouting ansvarlig, i steden for å sitte å uffe seg over at han har brukt en agent «vi» ikke liker?
For meg personlig, er det revnende likegyldig om Vik har vært tilknyttet Jim Solbakken, så lenge Vik bruker sitt kontaktnett og erfaring til å skaffe oss bedre spillere. Og etter det jeg forstår, er han veldig god til akkurat det.
Det er dessverre sånn innen fotball i dag, at alle bruker agenter. Noen agenter er populære, og andre upopulære. Og hva så? Vi har flere spillere i RBK-troppen, som også har Jim Solbakken på telefonlista si. Men det gjør da ikke at vi skal vrake de fra klubben for det.
En del her på forumet oppfører seg som fjortiser. «vi liker deg ikke, og du får ikke komme til oss fordi du har brukt en som vi ikke liker»
Djeezes Prøv å bli voksen da!! _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 26.01.2026 14:51 Post subject: |
|
|
| 100% enig med siste taler. Når det endelig ser ut til at vi rekruterer kompetanse og bygger en god organisasjon så må vi kunne glede oss over det i stede for å henge oss opp i noe gammel historie |
|
| Back to top |
|
 |
|