| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 21.01.2026 14:41 Post subject: |
|
|
Supert at vi selger dyrt og får inn penger. Vell å merke kun om vi bruker pengene til å forsterke laget. Hvor ble det av Nypan og Broholm pengene. Vi trenger å få 11 så gode fotballspillere som overhodet mulig. Prøv å bli god nå som Eggen sa det så klokt jupp jupp.
Vi må forsterke laget. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 21.01.2026 14:45 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Kjenner på en resignasjon her, selger det lille vi har av kvalitet igjen (Tangvik) og går vår vanlige vei med å hente ex RBK’ere over 30 pluss «god i ES,flopp i utlandet» (Wahlstedt). Kanskje ett ungt talent på vei inn på lån.
Vi er som en litt sliten bruktsjappe plassert ved siden av ett hypermoderne kjøpesenter kledd i gult. Det er en avgrunn av kvalitet mellom oss og Glimt og vi bidrar selv at den blir større .. |
Sesongen 2026 er allerede over. Stallen har for mange mangler og den nye sportslige ledelsen har for lite tid før seriestart til å fikse manglene. Med Tangvik ut er vi allerede klart svekket fra den allerede veldig svake troppen som avsluttet fjorårets sesong.
Denne sesongen handler vel egentlig om å prøve å slå fjorårets sjuendeplass, og så får vi håpe Alfred ikke får sparken selv med nok en middelmådig sesong. Det siste vi trenger er at 2027 blir enda en mellomsesong pga ny trener som må sette laget sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 21.01.2026 14:48 Post subject: |
|
|
Det som er synd er at det kommer sent. Skulle helst sett at musklene var på plass og at spillere var signert før jul. MEN, det jobbes med spennende caser. Vet at Olderheim i Stabæk er en de har følere ut på. Det er nok litt urealistisk mtp pris, men viser at det jobbes riktig også på talenter inn (ikke bare gamle helter). Så får tiden vise  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.01.2026 14:55 Post subject: |
|
|
Det positive er at så mange her allerede kapitulert. Det blir ikke vanskelig å overprestere i år
Nesten 2 mnd. til første seriekamp, vi har allerede hentet 2 og har 2 på vei inn.
Etter salget av Tangvik så bør det være fersk cash til å investere i noen skikkelige kanoner, det får ny SD finne i samarbeid med Affe. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.01.2026 15:03 Post subject: |
|
|
| Først må vi ansette HoR. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.01.2026 15:03 Post subject: |
|
|
Enig med Miami. Ingen grunn til å grave seg ned.
Jeg har tro på sportslig avdeling.
Sander vil ut og får inn litt penger. Ikke til å unngå dette salget.
Inn med spissen fra Købehavn/Algerie og nye unge talenter, så blir dette gøy. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.01.2026 15:08 Post subject: |
|
|
| Jeg har også tro på sportslig avdeling. Men Dorsin har forlatt stallen i så elendig forfatning (og styret har brukt så lang tid på å ansette SD) at jeg ikke klarer å se for meg at vi kan ha en konkurransedyktig (og samspilt) tropp klar til seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.01.2026 15:15 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Kjdelig i det korte bildet, men dæven så deilig det skal være å ikke gå konkurs. |
Jepp. Når Kjetil omsider stikker til utlandet, og direktørene finner ut at det er dem sjøl og tapetene på veggen som er årsaken til suksessen kommer det til å gå bratt nedover. Lønningene deres er for høye til å takle den nedturen. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2827 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 21.01.2026 21:57 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | | Sesongen 2026 er allerede over. |
 _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.01.2026 15:13 Post subject: |
|
|
| Vi får bare håpe RBK vinner drakampen hvis det står mellom de to norske klubbene, RBK matcher Brann på økonomien, men ikke ang ecup da. Drar dansken til Tyskland eller Nederland tror jeg utsikten til spilletid er mindre, det taler til bla RBKs fordel. PS! AF har et større nettverk enn Dorsin, det er bra. Ellers hadde Dorsin null kontroll på OBOS, skuffende, der har RBK gått glipp av en del lovende spillere som har tatt ES med storm etter hvert. Dette må forbedres av klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 22.01.2026 15:19 Post subject: |
|
|
| Pettergomes wrote: | https://www.nidaros.no/rbk-sjefen-om-den-voksende-pengesekken-da-er-vi-apne-for-a-handle/s/5-113-806620
Noen med tilgang? Diskuterer muligheten for å bruke mer penger enn først tenkt? |
Det var vel mer det motsatt. Det skal ikke kjøpes mye spillere, de er fornøyd med størrelsen på troppen, men om det kommer muligheter med kvalitet er de åpne for å bruke noen kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 22.01.2026 16:01 Post subject: |
|
|
Ser ikke hva Bomholt skal tilføre oss. Vi har pt. 9 spillere som kan spille midtbane. Hvis vi isolerer det til bare sentral/defensiv midtbane, sitter vi igjen med Selnes, Santi, Fossum, Sletsjøe, Slørdal og Holmen. Han er i tillegg kvotespiller. Er rimelig sikker på at han ville stille bak Selnes, Santi og Fossum sentralt. Itillegg til disse vil han stille bak Nordli, Duris og Svensson på indreløper. Skulle så Midtsjø signere, så blir det antagelig bak han også.
Minner om Mortensen. Ok, men ikke wow |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 22.01.2026 16:19 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Det var vel mer det motsatt. Det skal ikke kjøpes mye spillere, de er fornøyd med størrelsen på troppen, men om det kommer muligheter med kvalitet er de åpne for å bruke noen kroner. |
Har du tilgang? Det er jo ikke mulig. Du tuller 🤣 alle så jo ifjor at midtbanen blant annet er bioavfall. Zeidan er borte i tillegg, ikke erstattet. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 22.01.2026 16:20 Post subject: |
|
|
| Vet ingenting om denne karen men midtbanen trenger desperat forsterkning! Mye spillere men lite kvalitet pdd. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 22.01.2026 17:24 Post subject: |
|
|
@lars
Det er jo det jeg mener med: Hva tilfører han det vi ikke har i fra før?
Ut i fra min vurdering ingen ting. Han er et talent, så det ligger i kortene at vi som klubb må tilføre han noe, som utvikler han til å bli noe vi trenger.
Tror også at det står mye på komponeringen av midtbanen, sammen med backer og vinger. I 2025 ble midtbanen, sammen med backer og vinger endret flere ganger pga skader, salg og form. Det var så mange endringer at, avtaler og vaner ble helt visket bort. eks høyreback: Vitry, Dahl Reitan, Mortensen, Sletsjøe og Reitan Sunde. Samme historien for venstre back 4 stk, sentral midt 4, indreløpere 4 på hver posisjon etc.
Hvis vi skal ha inn en ny på midten, må det være en som de andre ser til for å få råd direksjoner og jeg tror ikke en 20åring fra Dansk nivå 2 er den personen. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 23.01.2026 12:59 Post subject: |
|
|
Må si jeg er bekymret over Wahlstedt ryktene nå som vi solgte Tangvik.
Vil vi skal hente Fauskanger.
Samtidig vil jeg vi skal hente 3 Midtbanespillere med frekvens. Kombinasjonen Selnes og Midtsjø gjør meg kvalm.
Ikke overbevist før vi har på plass en stopper med fart og fysikk heller,nei nå er jeg negativ |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.01.2026 13:34 Post subject: |
|
|
Vi er vel oppe i 9 midtbanespillere, 10 om Duris skal omskoleres. SÃ¥ vil du ha inn 3 til?
13 spillere til 3 plasser samtidig som vi har 0 førstevalg keeper, 1.5 førstebalg stoppere og sannsynlig 3 vinger?
Blir en interessant konkurranse om midtbanen  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.01.2026 13:39 Post subject: |
|
|
| I realiteten har vi Selnæs, Bolkan, Santeri, Sletsjøe og Fossum som voksne midtbanespillere, samt tre juniorer. Borgersen er vel den som er nærmest laget pdd. Vi kan helt fint hente inn en midtbanespiller til. Tre blir nok mye, derimot. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.01.2026 13:50 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | ... om Duris skal omskoleres. |
Omskolering blir feil ord. For meg fremstår Duris mest som en 10-er. Så han må "omskoleres" uansett om han skal spille ving eller indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 23.01.2026 14:54 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | I realiteten har vi Selnæs, Bolkan, Santeri, Sletsjøe og Fossum som voksne midtbanespillere, samt tre juniorer. Borgersen er vel den som er nærmest laget pdd. Vi kan helt fint hente inn en midtbanespiller til. Tre blir nok mye, derimot. |
Men av disse så forsvinner nok Seltsjøe, Santari blir det kanskje bud på også. Selnæs må man ha en skikkelig prat om, for statistikken med og uten Ole og antall poeng vi har tatt de siste to årene går ikke i favør Ole. Er faktisk skremmende hvor mye dårligere vi er med han enn uten. Fossum viste jo i over 20 kamper i fjor at han ikke er i nærheten av den kvaliteten vi må ha for å bli et bedre lag. Så at vi trenger 3 er nesten et minimum, selv om jeg vet at ikke alle nevnt her blir å forsvinne. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.01.2026 15:21 Post subject: |
|
|
| Det er kvaliteten på de vi har som er viktigst imo. Spesielt de 3-4 som skal starte. Hva tanken med å hente opp så mange juniorer vet ikke jeg. Skal de lånes ut eller er de tenkt å få spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.01.2026 15:24 Post subject: |
|
|
| Tanken er vel at de kan bli gode nok med tida, og at vi vil holde på de. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.01.2026 15:49 Post subject: |
|
|
Jupp jupp. Da har vi vell egentlig bare Ole, Santeri, Fossum, Svensson så ingen overflod av midtbanespillere akkurat.
Duris og Bolkan kan vell også brukes der da. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 24.01.2026 11:07 Post subject: |
|
|
Kan ikke huske en sesong der jeg ikke har hatt ett håp om at vi skulle vinne noe, eller i det minste topp 3. Når jeg ser spillerstallen vår på vei til Portugal er det vel kun resignasjon igjen, en tropp som leverte nedrykkskvalitet etter at Nypan/Broholm forsvant. Tangvik reddet mange poeng for oss i fjor , erstattes av en som ikke har prestert på flere år.
Rekruttering av rekrutteringsansvarlig er fremdeles ikke ferdig og det virker åpenbart at vi går ganske langt ned på lista før noen slår til. Og står det virkelig så dårlig til økonomisk selv etter siste salg av Tangvik av lånetalenter, gamlinger og flopper er det eneste vi har råd til. Håper de kraftig motbeviser meg, men tror det ikke slik det ser ut nå |
|
| Back to top |
|
 |
|