English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2026
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 14:41    Post subject: Reply with quote

Supert at vi selger dyrt og får inn penger. Vell å merke kun om vi bruker pengene til å forsterke laget. Hvor ble det av Nypan og Broholm pengene. Vi trenger å få 11 så gode fotballspillere som overhodet mulig. Prøv å bli god nå som Eggen sa det så klokt jupp jupp.

Vi må forsterke laget.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 21.01.2026 14:45    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Kjenner på en resignasjon her, selger det lille vi har av kvalitet igjen (Tangvik) og går vår vanlige vei med å hente ex RBK’ere over 30 pluss «god i ES,flopp i utlandet» (Wahlstedt). Kanskje ett ungt talent på vei inn på lån.
Vi er som en litt sliten bruktsjappe plassert ved siden av ett hypermoderne kjøpesenter kledd i gult. Det er en avgrunn av kvalitet mellom oss og Glimt og vi bidrar selv at den blir større ..

Sesongen 2026 er allerede over. Stallen har for mange mangler og den nye sportslige ledelsen har for lite tid før seriestart til å fikse manglene. Med Tangvik ut er vi allerede klart svekket fra den allerede veldig svake troppen som avsluttet fjorårets sesong.

Denne sesongen handler vel egentlig om å prøve å slå fjorårets sjuendeplass, og så får vi håpe Alfred ikke får sparken selv med nok en middelmådig sesong. Det siste vi trenger er at 2027 blir enda en mellomsesong pga ny trener som må sette laget sitt.
Back to top
enur81
Senior

PostPosted: 21.01.2026 14:48    Post subject: Reply with quote

Det som er synd er at det kommer sent. Skulle helst sett at musklene var på plass og at spillere var signert før jul. MEN, det jobbes med spennende caser. Vet at Olderheim i Stabæk er en de har følere ut på. Det er nok litt urealistisk mtp pris, men viser at det jobbes riktig også på talenter inn (ikke bare gamle helter). Så får tiden vise Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.01.2026 14:55    Post subject: Reply with quote

Det positive er at så mange her allerede kapitulert. Det blir ikke vanskelig å overprestere i år Smile

Nesten 2 mnd. til første seriekamp, vi har allerede hentet 2 og har 2 på vei inn.

Etter salget av Tangvik så bør det være fersk cash til å investere i noen skikkelige kanoner, det får ny SD finne i samarbeid med Affe.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 21.01.2026 15:03    Post subject: Reply with quote

Først må vi ansette HoR.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 15:03    Post subject: Reply with quote

Enig med Miami. Ingen grunn til å grave seg ned.
Jeg har tro på sportslig avdeling.
Sander vil ut og får inn litt penger. Ikke til å unngå dette salget.
Inn med spissen fra Købehavn/Algerie og nye unge talenter, så blir dette gøy.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 21.01.2026 15:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har også tro på sportslig avdeling. Men Dorsin har forlatt stallen i så elendig forfatning (og styret har brukt så lang tid på å ansette SD) at jeg ikke klarer å se for meg at vi kan ha en konkurransedyktig (og samspilt) tropp klar til seriestart.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 15:15    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Kjdelig i det korte bildet, men dæven så deilig det skal være å ikke gå konkurs.

Jepp. Når Kjetil omsider stikker til utlandet, og direktørene finner ut at det er dem sjøl og tapetene på veggen som er årsaken til suksessen kommer det til å gå bratt nedover. Lønningene deres er for høye til å takle den nedturen.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 21.01.2026 21:57    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Sesongen 2026 er allerede over.

Rolling Eyes
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 22.01.2026 15:07    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/rb...113-806620

Noen med tilgang? Diskuterer muligheten for å bruke mer penger enn først tenkt?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 22.01.2026 15:13    Post subject: Reply with quote

Vi får bare håpe RBK vinner drakampen hvis det står mellom de to norske klubbene, RBK matcher Brann på økonomien, men ikke ang ecup da. Drar dansken til Tyskland eller Nederland tror jeg utsikten til spilletid er mindre, det taler til bla RBKs fordel. PS! AF har et større nettverk enn Dorsin, det er bra. Ellers hadde Dorsin null kontroll på OBOS, skuffende, der har RBK gått glipp av en del lovende spillere som har tatt ES med storm etter hvert. Dette må forbedres av klubben.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 22.01.2026 15:19    Post subject: Reply with quote

Pettergomes wrote:
https://www.nidaros.no/rbk-sjefen-om-den-voksende-pengesekken-da-er-vi-apne-for-a-handle/s/5-113-806620

Noen med tilgang? Diskuterer muligheten for å bruke mer penger enn først tenkt?

Det var vel mer det motsatt. Det skal ikke kjøpes mye spillere, de er fornøyd med størrelsen på troppen, men om det kommer muligheter med kvalitet er de åpne for å bruke noen kroner.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 22.01.2026 16:01    Post subject: Reply with quote

Ser ikke hva Bomholt skal tilføre oss. Vi har pt. 9 spillere som kan spille midtbane. Hvis vi isolerer det til bare sentral/defensiv midtbane, sitter vi igjen med Selnes, Santi, Fossum, Sletsjøe, Slørdal og Holmen. Han er i tillegg kvotespiller. Er rimelig sikker på at han ville stille bak Selnes, Santi og Fossum sentralt. Itillegg til disse vil han stille bak Nordli, Duris og Svensson på indreløper. Skulle så Midtsjø signere, så blir det antagelig bak han også.

Minner om Mortensen. Ok, men ikke wow
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 22.01.2026 16:19    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Det var vel mer det motsatt. Det skal ikke kjøpes mye spillere, de er fornøyd med størrelsen på troppen, men om det kommer muligheter med kvalitet er de åpne for å bruke noen kroner.

Har du tilgang? Det er jo ikke mulig. Du tuller 🤣 alle så jo ifjor at midtbanen blant annet er bioavfall. Zeidan er borte i tillegg, ikke erstattet.
Back to top
lasarus
Junior

PostPosted: 22.01.2026 16:20    Post subject: Reply with quote

Vet ingenting om denne karen men midtbanen trenger desperat forsterkning! Mye spillere men lite kvalitet pdd.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 22.01.2026 17:24    Post subject: Reply with quote

@lars

Det er jo det jeg mener med: Hva tilfører han det vi ikke har i fra før?

Ut i fra min vurdering ingen ting. Han er et talent, så det ligger i kortene at vi som klubb må tilføre han noe, som utvikler han til å bli noe vi trenger.

Tror også at det står mye på komponeringen av midtbanen, sammen med backer og vinger. I 2025 ble midtbanen, sammen med backer og vinger endret flere ganger pga skader, salg og form. Det var så mange endringer at, avtaler og vaner ble helt visket bort. eks høyreback: Vitry, Dahl Reitan, Mortensen, Sletsjøe og Reitan Sunde. Samme historien for venstre back 4 stk, sentral midt 4, indreløpere 4 på hver posisjon etc.

Hvis vi skal ha inn en ny på midten, må det være en som de andre ser til for å få råd direksjoner og jeg tror ikke en 20åring fra Dansk nivå 2 er den personen.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 23.01.2026 12:59    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er bekymret over Wahlstedt ryktene nå som vi solgte Tangvik.

Vil vi skal hente Fauskanger.

Samtidig vil jeg vi skal hente 3 Midtbanespillere med frekvens. Kombinasjonen Selnes og Midtsjø gjør meg kvalm.

Ikke overbevist før vi har på plass en stopper med fart og fysikk heller,nei nå er jeg negativ
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.01.2026 13:34    Post subject: Reply with quote

Vi er vel oppe i 9 midtbanespillere, 10 om Duris skal omskoleres. SÃ¥ vil du ha inn 3 til?

13 spillere til 3 plasser samtidig som vi har 0 førstevalg keeper, 1.5 førstebalg stoppere og sannsynlig 3 vinger?

Blir en interessant konkurranse om midtbanen Smile
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.01.2026 13:39    Post subject: Reply with quote

I realiteten har vi Selnæs, Bolkan, Santeri, Sletsjøe og Fossum som voksne midtbanespillere, samt tre juniorer. Borgersen er vel den som er nærmest laget pdd. Vi kan helt fint hente inn en midtbanespiller til. Tre blir nok mye, derimot.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.01.2026 13:50    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
... om Duris skal omskoleres.

Omskolering blir feil ord. For meg fremstår Duris mest som en 10-er. Så han må "omskoleres" uansett om han skal spille ving eller indreløper.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 23.01.2026 14:54    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
I realiteten har vi Selnæs, Bolkan, Santeri, Sletsjøe og Fossum som voksne midtbanespillere, samt tre juniorer. Borgersen er vel den som er nærmest laget pdd. Vi kan helt fint hente inn en midtbanespiller til. Tre blir nok mye, derimot.

Men av disse så forsvinner nok Seltsjøe, Santari blir det kanskje bud på også. Selnæs må man ha en skikkelig prat om, for statistikken med og uten Ole og antall poeng vi har tatt de siste to årene går ikke i favør Ole. Er faktisk skremmende hvor mye dårligere vi er med han enn uten. Fossum viste jo i over 20 kamper i fjor at han ikke er i nærheten av den kvaliteten vi må ha for å bli et bedre lag. Så at vi trenger 3 er nesten et minimum, selv om jeg vet at ikke alle nevnt her blir å forsvinne.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.01.2026 15:21    Post subject: Reply with quote

Det er kvaliteten på de vi har som er viktigst imo. Spesielt de 3-4 som skal starte. Hva tanken med å hente opp så mange juniorer vet ikke jeg. Skal de lånes ut eller er de tenkt å få spilletid.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.01.2026 15:24    Post subject: Reply with quote

Tanken er vel at de kan bli gode nok med tida, og at vi vil holde på de.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.01.2026 15:49    Post subject: Reply with quote

Jupp jupp. Da har vi vell egentlig bare Ole, Santeri, Fossum, Svensson så ingen overflod av midtbanespillere akkurat.

Duris og Bolkan kan vell også brukes der da.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 24.01.2026 11:07    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske en sesong der jeg ikke har hatt ett håp om at vi skulle vinne noe, eller i det minste topp 3. Når jeg ser spillerstallen vår på vei til Portugal er det vel kun resignasjon igjen, en tropp som leverte nedrykkskvalitet etter at Nypan/Broholm forsvant. Tangvik reddet mange poeng for oss i fjor , erstattes av en som ikke har prestert på flere år.
Rekruttering av rekrutteringsansvarlig er fremdeles ikke ferdig og det virker åpenbart at vi går ganske langt ned på lista før noen slår til. Og står det virkelig så dårlig til økonomisk selv etter siste salg av Tangvik av lånetalenter, gamlinger og flopper er det eneste vi har råd til. Håper de kraftig motbeviser meg, men tror det ikke slik det ser ut nå
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb