| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Maro Veteran

|
Posted: 20.01.2026 15:42 Post subject: |
|
|
Ung spiss med et stort potensiale. Nettopp derfor han ryktes til større klubber. Jeg tror Rosenborg og Eliteserien kan være et godt steg for han, og det er heller ikke veldig overraskende hvis han velger det. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.01.2026 15:49 Post subject: |
|
|
| EvilDane wrote: |
De klubber var også meldt interesserede, da han var 18. Jeg tror det primært er agent-snak. Derudover er Chiakha en intelligent dreng. Jeg tror spilletid og udvikling er langt vigtigere for ham end penge lige pt. |
Rennes ble meldt interessert i desember, så jeg. Sikkert en ivrig agent. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 20.01.2026 15:54 Post subject: |
|
|
Referer ikke bold utelukkende til TV2 sin sak fra tidligere i dag da? |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 20.01.2026 16:19 Post subject: |
|
|
| EvilDane wrote: | | På vej op? FCK's sportslige budget er ca. 300 mio Dkr eller ca. 470 mio Nkr. FCM bruger ca 220 mio Dkr eller 345 mio Nkr. |
Klar over det.
Men heller ikke vanlig for FCK å kjøpe spillere til 100 mill… (ikke at de har kjøpt han enda da). |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 20.01.2026 16:23 Post subject: |
|
|
| En ny Noah Holm? |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 20.01.2026 16:23 Post subject: |
|
|
De melder også at "Det er nu op til Chiakha selv, skriver mediet. " |
|
| Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 20.01.2026 16:27 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Men heller ikke vanlig for FCK å kjøpe spillere til 100 mill… (ikke at de har kjøpt han enda da). |
Nej, det vil gøre ham til det dyreste køb i FCK's historie. De brugte dog 150 mio Dkr sidste sommer, så pilen har peget i den retning længe. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.01.2026 21:31 Post subject: |
|
|
Par eldre saker:
Han skiftede til FC Københavns ungdomsafdeling som 11-årig. Det var et vidnesbyrd om, at han kunne noget med en fodbold.
Men hans niveau var højere i taekwondo. Det fristes i hvert fald at konkludere sådan, da han tre måneder inden skiftet til FCK blev danmarksmester i sin vægtklasse i 2017. Han nåede i samme periode også at få sort bælte, men kort tid efter stoppede han til taekwondo for at sætte alt ind på fodbold.
- Der var ikke tid til begge dele. Jeg havde ikke nogen dialog med FCK, om jeg måtte gå til begge ting. Jeg er dog ret sikker på, at jeg ikke måtte, hvis jeg spurgte. Derfor skulle det være taekwondo eller fodbold, siger Amin Chiakha og fortsætter.
- Taekwondo gik jeg til og blev siden forelsket i det, mens fodbold altid har været min største passion, siger han.
Amin Chiakha har meget at takke sin tid som kampsportsudøver. Han drager i hvert fald nytte af det på fodboldbanen nu.
(...)
På ungdomsplan spillede han for Danmark, selvom han fik tilbud om at vælge.
Han kunne stadig skifte nation trods kampe for danske ungdomslandshold. Valgte han at skifte til Algeriet, kunne han dog ikke gøre det om.
Det skulle han tage seriøs stilling til sidste år, da han som 18-årig blev tilbudt en plads på Algeriets A-landshold.
Tilbuddet var for godt at sige nej til. Det krævede dog mange overvejelser, hvor en samtale med hans mor endte med at blive afgørende.
- Min mor er dansk, og jeg følte, at jeg gjorde hende stolt ved at spille for Danmark. Hun sagde så til mig, at hun var lige så stolt af mig, hvis jeg spillede for Algeriet. Jeg skulle bare være glad, og det betød meget for mig, siger Amin Chiakha.
Læs mere: Amin Chiakhas drøm kan gå i opfyldelse juleaften efter ultimativt valg
Med landsholdsudtagelsen var der ganske forståeligt stor stolthed blandt Chiakhas familie og venner, og den store debut er måske heller ikke for alvor gået op for angriberen selv:
”Det var også stort at se min familie, der rejste derned. De var utroligt stolte. Jeg var dog lidt ked af, at jeg ikke kom ind, selvom de rejste derned, men de sagde stadig, at de er stolte af mig, så det var en stor oplevelse.”
”Alle indtrykkene er ikke rigtig sunket helt ind endnu. Der er jo spillere som Riyad Mahrez og Said Benrahma. Det er folk, der har spillet i Premier League og har vundet AFCON. Det svarer til, hvis Danmark vinder EM, så det var utroligt fedt.”
Læs mere: Chiakha efter Algeriet-debut: Ikke rigtig gået op for mig
Han er nok rimelig gira på å forsøke å bli tatt ut til VM.
| EvilDane wrote: | | 4,5 mio Dkr siger Tipsbladet. |
Ser ikke noe beløp i denne artikkelen, som dog slår fast at leieavtalen gjelder ut 2026 ved tvil om det.
Altså snakk om annen artikkel? |
|
| Back to top |
|
 |
LordNicklas Junior
|
Posted: 21.01.2026 07:03 Post subject: |
|
|
| Følger Rbk på Instagram. Så er nok nærme dette. Snakkes om en opsjon på Ceide nivå. Ca 30-40 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.01.2026 08:20 Post subject: |
|
|
| Opsjonen på Ceide var vel 17 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 21.01.2026 08:31 Post subject: |
|
|
| Jeg hadde virkelig foretrukket et kjøp med lang kontrakt på caser som denne. Talenter i hans alder må sees i et perspektiv på flere år. Usikkerheten som kommer med å ha en uavklart kontrakt er ugunstig. Om et år kan situasjonen være at spilleren enten ønsker seg et nytt sted, vil bli lønnsledende etter agentpress eller kun ønsker en kort kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 21.01.2026 19:58 Post subject: |
|
|
Men samtidig så kan det hende klubben vil studere ham på nært hold før de bruker en relativt stor sum på en slik spiller da det er gambling.
Har man muligheten til å låne først hvis man ikke er helt sikker på at han er verdt den gamblingen mener jeg det er riktig tilnærming, vi har ikke råd til å bruke 15-20 millioner eller enda mer på et veldig veldig spennende men også veldig usikkert kort. Har tilsynelatende ikke satt fyr på ting på utlån i Velje ut i fra det jeg har lest i alle fall, men han er utvilsomt et spennende prospekt som kommer til å være en svingod signering om han slår til.
Og opsjonen kan jo utløses når som helst i teorien, gikk vel ikke mange månedene før vi utløste Nemcik sin for eksempel.
Stemmer ryktene om 30-40 millioner for opsjon/permanent så hadde de i alle fall vært en enorm gambling av klubben. Synes lån med opsjon kan være fornuftig når det er snakk om store summer og usikre kort på seniornivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 21.01.2026 21:16 Post subject: |
|
|
Afsløring: Amin Chiakha skifter til Rosenborg
Amin Chiakha har sagt ja til at skifte til Rosenborg, og angriberen flyver derfor til Norge torsdag for at gennemgå lægetjek og underskrive kontrakten på et års leje. Den norske klub har fået en købsoption på et tocifret millionbeløb. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 21.01.2026 21:22 Post subject: |
|
|
Tosifret millionbeløp kan jo i teorien være alt fra 10 millioner til 99 millioner kroner.
Får håpe den er i det lavere sjiktet av tosifret millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 21.01.2026 21:25 Post subject: |
|
|
| Utelukkende positiv til dette! Bare å få på treningskamper og oppdateringer fra treningsfeltet fort som fy. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2026 21:37 Post subject: |
|
|
Husk at 10 MDKK = 16 MNOK, waterfalls.
Forhåpentligvis er ikke opsjonen på så mye mer. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 21.01.2026 21:48 Post subject: |
|
|
Jeg spesifisert ikke nødvendigvis at det var mellom 10 og 99 millioner norske kroner kroner  |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 21.01.2026 21:52 Post subject: |
|
|
Aner ikke om han er god eller ikke men uansett kjekt å se at vi gjør noe  |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 21.01.2026 22:00 Post subject: |
|
|
| Ny Agon Sadiku??? |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 21.01.2026 22:07 Post subject: |
|
|
| 191cm så litt høy sadiku, med 25 kamper for a-laget til FCK. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 21.01.2026 23:15 Post subject: |
|
|
Spennende spiller, og jeg har trua på det Affe og Alfred driver med.
... men det er også unektelig litt spesielt at "Alltid fremover"-strategien de presenterte med brask og bram i 2023 viste seg å være "hent trener og spillere fra FCK U19". _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 21.01.2026 23:17 Post subject: |
|
|
Schpennende  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 22.01.2026 07:03 Post subject: |
|
|
Ser ut som en god møtende spiss, som er vesentlig kvikkere, raskere og bedre med ball enn Dino. Så har han nok ikke de samme avslutteregenskapene som Dino, men han er ung og har masse utviklingspotensiale. Her er det fort en spiss som kan passe vår måte å spille på MYE bedre enn de vi har i alle fall
VELKOMMEN  |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 22.01.2026 08:22 Post subject: |
|
|
Nydelig. Dette åpner vel og for "exit Sæter" som vil være positivt for alle.
Sett litt skryte-videoer og han ser faktisk ikke så verst ut med ballen heller. Dette lover godt! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.01.2026 08:23 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | Spennende spiller, og jeg har trua på det Affe og Alfred driver med.
... men det er også unektelig litt spesielt at "Alltid fremover"-strategien de presenterte med brask og bram i 2023 viste seg å være "hent trener og spillere fra FCK U19". |
En trener og to spillere så langt vel?
Selv satt på spissen er det en sterk overdrivelse. |
|
| Back to top |
|
 |
|