| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.01.2026 21:36 Post subject: |
|
|
Wahlstedt var den mest komplette keeperen i ligaen da han dro. Fantastisk på strek, god med beina, kjapp ut fra strek og solid i feltarbeidet. Han er tilnærmet identisk med Tangvik i stilen og var mitt soleklare valg som André Hansen-erstatter for tre år siden.
Fotball er for all del ferskvare, men jeg klarer ikke å holde mot en keeper at han har tilbrakt noen sesonger med variabel spilletid. Å være keeper er brutalt, og vår stil utelukker ganske mange erfarne og solide keepere. Vi må bare bygge opp Wahlstedt på samme måte som vi bygget opp Tangvik. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 19.01.2026 22:30 Post subject: |
|
|
| Stemmer det at man får han veldig billig så kan det være en bra deal om nå Tangvik selges. Får håpe han finner nivået fra Odd tiden igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 19.01.2026 22:35 Post subject: |
|
|
| Om pengene for Tangvik finansierer BÅDE Wahlstedt og denne unge spissen fra FCK så er det sannsynligvis veldig god butikk som det er lov å håpe at styrker RBK totalt sett |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.01.2026 23:14 Post subject: |
|
|
Kontrakt ut juni 2029.
Kan være at Aarhus i praksis gir en sluttpakke; antar lønna er bedre der. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.01.2026 08:05 Post subject: |
|
|
| Man blir ikke oppløftet av å lese kommentarfeltet i bold.dk. Han omtales som en tabbekeeper som er svak med ballen i føttene. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.01.2026 08:26 Post subject: |
|
|
Men skal vi kjøpe en keeper som ikke gjør tabber må vi hente inn Buffon eller noe. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 20.01.2026 09:37 Post subject: |
|
|
| Den ene kampen han har spilt i inneværende sesong står han oppført med en feil som ledet til mål. Forrige sesong hadde han 12 innslupne på totalt 22 skudd imot på mål. Sesongen hans i Blackburn var ikke SÅ ille på papiret. I 2023 var han derimot meget solid for Odd og var åpenbart ment for større lag, men virker å ha taklet dette litt dårlig. Kan være tilfeldigheter som spiller inn, at man får en litt halvdårlig start i ny klubb hvor presset er stort, så mister man selvtilliten, så mister man plassen i laget og vipps så ser man rævva ut og karrieren er i fritt fall. I utgangpunktet er jeg positiv til Wahlstedt inn hvis Tangvik forsvinner. Er i en god alder og har vist tidligere at han har nivået og vel så det. Så spørs det om man får noe som ligner på 2023-versjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 20.01.2026 11:58 Post subject: |
|
|
Tenker jeg er positiv til Wahlstedt. Selv om jeg helst skulle beholdt Tangvik, så har han hatt et par blemmer de senere åra han også. Jeg sto 30 meter unna da han forærte Sarpsborg seieren her i 24-sesongen. Tabber skjer, de er bare veldig tydelige hos en målvakt.
Men jeg er mest spent på summen vi får for Sander _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 20.01.2026 12:16 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Sesongen hans i Blackburn var ikke SÅ ille på papiret. |
Jeg så ihvertfall halvparten av kampene han spilte for Blackburn i championship, og han var skrekkelig svak. Holdt dessverre ikke nivået. Får virkelig håpe han bare hadde en dårlig periode. |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 379 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 20.01.2026 13:45 Post subject: |
|
|
| Vi må huske at Tangvik ble slaktet i media for et års tid siden, og omtalt som ES svakeste keeper. Synd å miste Sander, men skal la erstatteren få bli varm i RBK-trøya før jeg mener det ene eller det andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 20.01.2026 13:49 Post subject: |
|
|
Kan jo spørre Nypan om nivået er høyere i Championship enn Eliteserien.
Husker Wahlstedt som kanskje ligaens beste da han var i Odd. Om vi kan få ham til å levere på det nivået igjen bør dette bli veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 20.01.2026 17:09 Post subject: |
|
|
| Herlig at erstatteren hentes omtrent samtidig med salget av Tangvik. Det virker som de jobber godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.01.2026 19:08 Post subject: |
|
|
| Dersom Wahlstedt kommer tilbake på nivået han hadde i Odd så vil det jo være en fryktelig god avtale for RBK å hente han for ca 10-15% av det man selger Tangvik for. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 20.01.2026 19:19 Post subject: |
|
|
| Og siden han ikke er like god med beina som Tangvik var så kanskje vi roer ned alle disse fryktelig dårlige tilbakespillene vi har drevet på med de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 20.01.2026 19:56 Post subject: |
|
|
| razzle wrote: | | Vi må huske at Tangvik ble slaktet i media for et års tid siden, og omtalt som ES svakeste keeper. Synd å miste Sander, men skal la erstatteren få bli varm i RBK-trøya før jeg mener det ene eller det andre. |
Mulig jeg husker feil, men har han ikke hatt to veldig gode sesonger nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.01.2026 20:07 Post subject: |
|
|
| Var vel noe kritikk en liten periode i første sesongen til Alfred. Men så hevet både Tangvik og RBK seg kraftig utover sesongen og Tangvik har ikke sett seg tilbake siden. |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 379 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 20.01.2026 21:28 Post subject: |
|
|
| Var kanskje nærmere to år siden ja, ikke lett å holde følge med tiden alltid. Det var ganske mye pes i media i første halvdel av den sesongen i hvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.01.2026 22:43 Post subject: |
|
|
Borte mot Sarpsborg i 2024. Tangvik sitt absolutt bunnpunkt i Rosenborg, og da ting egentlig snudde. Derfra og ut gikk det bare oppover.
Synes vi får for lite penger for han. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 20.01.2026 23:59 Post subject: |
|
|
Kontrakt ut 2027. Blant de største keepersalgene ut av Eliteserien historisk sett og den klubben som kom med et (stort nok) bud som også Tangvik lot seg friste av har ikke historikk på seg for å betale de største summene. Når de betaler en slik sum for en keeper så er nok det et tegn på at de har planer om å satse på ham tolker jeg.
Vi kunne kanskje med litt tålmodighet fått presset noen kroner til ut av en annen klubb, men hvis Tangvik signaliserte at dette var en overgang han ønsket seg så synes jeg det er fair at vi aksepterte budet. Det har han gjort seg fortjent til.
Forventer også at vi fikk med oss en ok videresalgsprosent her (10-15%) pluss noen bonuser som forhåpentligvis er ganske lett oppnåelig.
Skal vi tippe rammen er på €4M, det tilsvarer noe over rundt 46-47 millioner kroner og stemmer bra med rapportene om totalramme over 45 millioner kroner.
Minst €3M bør være garanterte penger her, aller helst €3,5M. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 21.01.2026 08:35 Post subject: |
|
|
Dette var bra for Rosenborg! Og bra for Tangvik! Strategisk lurt å flytte penger fra keeperplass til banen, så fremt man får en gjennomsnittlig god og erfaren keeper til å ta rollen - noe jeg er overbevist om at de gjør.
Synd for fansen som ikke kan rope Tangvik "klapp-klapp-klapp" etter fire monsterredninger etterfulgt av strafferedning, men dette gagner klubben helt klart. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 21.01.2026 09:13 Post subject: |
|
|
| Frank1 wrote: | | Snabeltann wrote: | | Sesongen hans i Blackburn var ikke SÅ ille på papiret. |
Jeg så ihvertfall halvparten av kampene han spilte for Blackburn i championship, og han var skrekkelig svak. Holdt dessverre ikke nivået. Får virkelig håpe han bare hadde en dårlig periode. |
Han har vært skrekkelig i Blackburn.
Men, jeg er likevel positiv. RBK er en stor klubb i norsk sammenheng, men vi kan ikke forvente å kjøpe etablerte toppspillere. Han er et sted i karrieren hvor han må spille og bygge opp selvtilliten sin igjen. Perfekt match. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 21.01.2026 10:09 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Han omtales som en tabbekeeper som er svak med ballen i føttene. |
Det siste der skremmer meg litt. Hadde et håp om at vi skulle erstatte Tangvik med en keeper som - slik Tangvik er - er god med ballen i beina. Hvis man fortsatt skal ha en plan om å spille seg ut bakfra, så burde det nærmest være et krav. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 21.01.2026 10:41 Post subject: |
|
|
Jeg mistenker at beskrivelsen «svak med ballen i bena» kun kommer fra to konkrete pasningstabber han gjorde helt i begynnelsen i Aarhus – og som ble mål i mot.
Slike eksempler finner vi flere av for Tangvik også, som også ble mål i mot eller veldig nære. Betyr ikke at han er dårlig med bena. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 21.01.2026 11:22 Post subject: |
|
|
Jeg så en video på bluesky fra (en av?) Wahlstedts første kamp(er) for AGF, og ble skremt av hvor dårlig keeper vi har tenkt å kjøpe!
Så så jeg sammendraget fra Sarpsborg borte i 2024, og ble lettet over hvor dårlig keeper vi har solgt. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 21.01.2026 13:02 Post subject: |
|
|
Når han var i Odd var han kanskje ligaens beste keeper _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
|