| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 21.01.2026 08:54 Post subject: |
|
|
Og i tillegg til det med at fotballen er bedre osv.
Det er også enklere å få seg gradvis erfaring nå enn da.
På første halvdel av 90-tallet fikk RBK en dobbeltkamp mot de beste.
Etterhvert fikk de også en kvalikkamp før der.
Men når det ble tap over to kamper var eventyret over til neste gang.
Bodø/Glimt har fått tape kvalik til CL og så en ny sjanse i Conf League og Europa League.
En annen grunn til at det er vanskelig å sammenligne enkeltresultat i to helt forskjellige tidsepoker. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 21.01.2026 08:58 Post subject: |
|
|
| Samme diskusjon hver gang, at dere orker. Syk prestasjon, må bare applaudere. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.01.2026 09:19 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: |
Forsvaret i dag var:
Rico Lewis
Abdukodir Khusanov
Max Alleyne
Rayan Ait-Nouri
|
Skal noen fortelle meg at Alessandro Costacurta og Franco Baresi ikke ville vært en forbedring på det forsvaret der? |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 21.01.2026 09:38 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke så opptatt av å rangere prestasjoner, men det er svært gledelig å se at Rosenborgfotballen fremdeles fungerer på høyeste nivå i 2026. Selv om vingene har sluttet med hockey-sveis  _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 21.01.2026 09:48 Post subject: |
|
|
Og gruppevinner er en større prestasjon enn enkeltkamper, for da må du være bra over flere kamper. Så høsten 99 trumfer. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.01.2026 10:46 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal vi sammenligne hele tiden?
DEt RBK gjorde som pionerer for norsk fotball var enormt.
Det Glimt gjør som pionerer for norsk fotball nå er enormt.
Fantastisk seier og selv om det ikke blir det samme for meg som når jeg så Heggem leke luftens baron mot Rossi så er jeg ikke blind nok til å avstå fra å rose norges klart beste offensive fotballlag opp i skyene etter en sånn prestasjon.
KUDOS  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 21.01.2026 12:11 Post subject: |
|
|
enig. merkelig å sammenligne... spesielt enkeltkamper. To michelinkokker som lager en rett. De smaker forskjellig, men klarer ikke å skille hvem som er best, bare annerledes.
Det eneste jeg har lyst til å nevne er at Rosenborg burde vært en gang til i kvartfinalen fordi de røk ut som en dårlig 2-er i gruppa et år. Tidsepokene og forskjellene på cup-ene er ganske forskjellig. Eneste som er faen her er at klubben har seilt helt akterut hver gang vi har vært oppe og nicket på seriegull. Tør å påstå at det er minst like vanskelig for oss å ta seriegull i år som det var for andre lag på slutten av 90-tallet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.01.2026 13:10 Post subject: |
|
|
| Er enig i at det er teit å sammenligne for mye, men man lar seg rive med av alle som mener dette er langt bedre enn det RBK gjorde i sin tid |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4087 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.01.2026 13:19 Post subject: |
|
|
En utrolig morsom kamp, svært imponerende av BG som virkelig sto på i absolutt alle ledd konstant. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
apekatt Senior
|
Posted: 21.01.2026 15:29 Post subject: |
|
|
| Det er vel få som har sagt dette er LANGT BEDRE enn hva rbk gjorde i sin tid, det eneste de fleste gjør er å SAMMENLIGNE det med det, og si at lignende ikke er oppnådd av norske lag siden vår "regjeringstid". Og det burde jo være en veldig lite kontroversiell uttalelse (med innbakt skryt av Rosenborg), men det tåler enkelte fans tydeligvis veldig dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 21.01.2026 15:35 Post subject: |
|
|
Som en som er gammel nok til å ha vært heldig nok til å være med på CL moroa med RBK, og som nå ser hva Glimt holder på med...
Det er sykt bra prestasjoner begge deler, og man trenger ikke sammenligne de.
Å slå City, selv om de har noen reserver som får starte, er ganske ekstremt når Glimt er utenfor sesong (selv om de spiller på plast).
Det RBK gjorde borte mot Milan, borte mot Dortmund og hjemme mot Real er jo også ekstremt.
Settingene var helt forskjellige, nivået på de beste spillerne sprikte kanskje mer tidligere, men alt i alt kanonbra for norsk fotball begge deler.
Dog noe kjedelig at Glimt høster inn kronasjer i større omfang enn skreifisket ikke langt unna der de holder til. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4087 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.01.2026 15:36 Post subject: |
|
|
Jeg legger meg ikke bort i kamp vs kamp da det er litt vanskelig å sammenligne premissene føler jeg. Men det å komme til kvartfinalen i CL, det er nok den største prestasjonen uansett hvordan en vrir og vender på det. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.01.2026 15:47 Post subject: |
|
|
Fantastisk prestasjon av Glimt igår, tar av meg hatten! Det er på høyde med mange av våre topp prestasjoner i CL.
Man kan finne ting å pirke i fra våre kamper også, som vi kan gjøre med at Glimt møtte en nærmest rent reservelag og de spiller på en plastpose av en matte.
Men det er goddamn imponerende å tidvis spille ball i hatt med City!
Siden dette er første gang de vinner i Champions league, så får de delta noen tiår og vinne et sekstitalls kamper, så kan vi snakke om at de er på linje over tid.
Men dette var bra! Og jeg forventer at glimt blir nedringt med monsterbud på spillere i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 21.01.2026 17:13 Post subject: |
|
|
| Om man skal sammenligne og dra slutninger, så kan man jo si at Rosenborgs 0-4 tap på Aspmyra ikke ser så aller værst ut. Heller ikke uavgjort hjemme og seier borte i fjor. På høyde med Manchester City, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.01.2026 20:12 Post subject: |
|
|
På den annen side så slo vi jo Manchester United 1-0 i fjor sommer, som igjen slo Shitty nå i helga...  _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 26.01.2026 13:58 Post subject: |
|
|
| norske lag har fått bra fysikk når man sammenligner med topplagene i europa. Stort sett basisegenskaper som "sjef over ball" og touch og teknikk som er noen nivåer lavere. Det vil si at det er utrolig vanskelig å oppretteholde toppnivået for topplagene i eu også. Koster mange penger for spillere som er bare litt bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.01.2026 18:13 Post subject: |
|
|
| Tja jeg vil absolutt si at det er fysikken det er størst avstand på mellom norske og topp europeiske lag. Bare se diskusjonen etter Glimt vs Tottenham i fjor. I de beste ligaene er spillerne atleter. Sammenlikner man med eksempelvis Sæther, eller for den saks skyld Felix Horn Myhre eller de aller fleste andre så er avstanden påtakelig. Et hederlig unntak er Tripic. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 26.01.2026 19:04 Post subject: |
|
|
| Nåja, Glimt har jo tatt store steg fra i fjor og frem til i år, vil jeg påstå. Når det gjelder de andre lagene, så presterer jo både Brann og Viking godt fysisk? |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 28.01.2026 22:59 Post subject: |
|
|
Da er de faktisk videre til sluttspillet i Champions League! Bare å gratulere, fint at Rosenborg-fotballen lever videre! _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.01.2026 23:05 Post subject: |
|
|
| De må vel vinne en kamp til før sluttspill? |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 28.01.2026 23:08 Post subject: |
|
|
Mulig de må slå ut Real Madrid over to kamper først ja, stemmer det. Stort okke som! _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.01.2026 23:08 Post subject: |
|
|
| Det er jo bare en teknikalitet, det er jo i praksis det samme som sluttspill. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 28.01.2026 23:14 Post subject: |
|
|
E så fette lei _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 28.01.2026 23:17 Post subject: |
|
|
Se på den kjappe frekvensen de alle har i bena.
-det handler selvøflgelig om (stabil) vinnervilje og indre selvtillit ( i motsetning til Selnæs og Reitan som står og roper samme klisjeene til spillerne før de går på) men trener de på dette.., og har de kanke samtidig fordel av kunstgresset..?
Jeg blir skuffet hvis vi ikke snart lærer av dette.
For Glimt har ikke noe ekstra utenom dét etter Pellegrino herjet.
-og svakheten deres er det defensive (!) |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.01.2026 23:21 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Det er jo bare en teknikalitet, det er jo i praksis det samme som sluttspill. |
Det er jo ikke det. Kun halvparten av lagene går til sluttspill. |
|
| Back to top |
|
 |
|