| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1874 Senior
|
Posted: 09.01.2026 14:12 Post subject: |
|
|
| Witry var god de kampene han spilte, synd han ble skada |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 09.01.2026 15:22 Post subject: |
|
|
| Barney så sikkert de kampene han var skadet. I såfall er jeg enig. Da var Witry helt usynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.01.2026 17:32 Post subject: |
|
|
| 1874 wrote: | | Witry var god de kampene han spilte, synd han ble skada |
Han var på Reitan-nivå +/-. Ingen stor spiller, men vi er uansett stuck med ham til han er 33 nå. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.01.2026 19:49 Post subject: |
|
|
Nå har jeg lest det også
Greit man ser med forskjellige par øyne, mne Witry var vitterlig en åpenbaring på høyreback de kampene han rakk å spille.
Det vi savnet fra Reitan var offensive bidrag og det kom med en gang.
Det vi savnet fra Mortensen var defensiv posisjonering og fokus, det kom med en gang også.
Men kanskje totalen var såvidt bedre enn reiotan og jeg trenger sterkere briller, det ER faktisk mulig da jeg kun har min egen subjektive mening, som Barney og det trenger vi  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.01.2026 20:46 Post subject: |
|
|
| Wintry kom inn og viste sin klasse umiddelbart. Falt i prestasjonen i noen av de siste kampene sine, men både ett og to hakk over Reitan. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.01.2026 21:48 Post subject: |
|
|
| Soleklart bedre enn Reitan, ikke litt tvil engang |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 09.01.2026 22:04 Post subject: |
|
|
| Langt større ferdigheter enn Reitan, men Witry skal vel slite med å bli første valg nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 09.01.2026 22:13 Post subject: |
|
|
| Witry var god de kampene han spilte men dessverre alt for mye skadet. Tipper Jonas kommer til å brukes mest på midtbanen hvis Witry holder seg skadefri. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.01.2026 22:14 Post subject: |
|
|
| Er veldig spent på å se Svensson tilbake igjen. Litt bekymret for at så mye av ferdighetene hans var knyttet til å være en kraftplugg. Men han har vel forhåpentligvis utviklet seg mye i Tyrkia. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.01.2026 23:45 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | | 1874 wrote: | | Witry var god de kampene han spilte, synd han ble skada |
Han var på Reitan-nivå +/-. Ingen stor spiller, men vi er uansett stuck med ham til han er 33 nå. |
Hæ???
Witry var mye bedre enn reitan. Reitan tabba seg ut i kamp etter kamp han spilte.
Ja witry har mer og gå på,men stor oppgradering.
Nå har vi svensson også på høyreback. Da har vi god dekning. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 10.01.2026 01:03 Post subject: |
|
|
Witry var marginalt bedre enn Erlend. Erlend bedre offensivt, Witry tryggere bakover. Stoppet ofte opp i det offensive. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.01.2026 00:08 Post subject: |
|
|
| Svensson (og Sørloth sr.) på podkast. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.01.2026 13:18 Post subject: |
|
|
Hadde muligens fått noe ut av poden om det var mulig å høre hva Jonas sier  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.01.2026 13:32 Post subject: |
|
|
| Og hvis Sørloth ikke sa "i forhold til" i HVER FORBANNA SETNING. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 26.01.2026 13:38 Post subject: |
|
|
Fin pod med Ole Saga og Gøran Sørloth, men som Flabbergast sier, vanskelig å høre hva Jonas sa. Hørte på poden mens jeg kjørte bil, så jeg fikk med meg nesten ingenting av det han sa. Han minnet meg litt om Team Antonsen-sketsjen "same som snakker først høyt, så lavt, i en sånn kurve"
Ole: Hva er din kommentar til det?
Jonas: Neei, det e no blabla something something
Bet meg ellers merke i at Gøran mente at Jonas nok kunne (kom til å?) spille lenger frem på banen (før han gled over i en rant om at det er viktig å hente rollespillere, og en høyreback skal spille høyreback.) _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Vassflua Junior
|
Posted: 26.01.2026 13:45 Post subject: |
|
|
| Det er vel mer sannsynlig at Witry og Svensson tar hver sin back og at Pereira blir ving, enn at Svensson skal spille midtbane? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.01.2026 19:59 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvor folk har fått det fra at Svensson skal være venstreback. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 26.01.2026 20:01 Post subject: |
|
|
| Rasmus & Saga bla. " Er Høyreback jeg er, men treneren har sagt jeg også kan spille venstreback og høyere opp i banen ved behov" |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 26.01.2026 22:00 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Skjønner ikke hvor folk har fått det fra at Svensson skal være venstreback. |
Fordi både Svensson selv har sagt at klubben ser på han som et alternativ der og fordi det har vært rapportert fra media nesten siden interessen ble offentlig kjent?
"Svensson forteller om samtaler med Alfred Johansson om hvor han skal spille, men vil ikke si særlig mye om innholdet i praten med sjefen.
– Jeg tenker det er litt Alfred sitt bord å svare på det. Det er selvsagt høyreback jeg har spilt mest, og som er den rollen jeg er mest komfortabel med. Så tror jeg at jeg kan spille i andre posisjoner. Og så er jeg litt sånn at jeg spiller der det er behov for meg.
– Så du har ikke fått en konkret rolle å fylle?
– Som sagt, det får Alfred kommunisere. Jeg spiller der det er behov, men du kan regne med at jeg kan bekle begge backene i hvert fall." |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 28.01.2026 11:08 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...g-fint-der
Drilles på venstreback på trening.
For det er hjemvendte Jonas Svensson som har tatt plass på venstrebacken under treningene i Portugal.
– Vi prioriterer at han spiller der nå, sier Johansson – og legger til:
– Han har spilt mest høyreback, men Jonas er såpass dyktig teknisk at han kan spille veldig godt på venstrebacken. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 28.01.2026 11:31 Post subject: |
|
|
| Liker spesielt godt at Pereira brukes på vingen. Mange som har etterlyst det |
|
| Back to top |
|
 |
Snackpack Junior
|
Posted: 28.01.2026 11:34 Post subject: |
|
|
| Vassflua wrote: | | Det er vel mer sannsynlig at Witry og Svensson tar hver sin back og at Pereira blir ving, enn at Svensson skal spille midtbane? |
Det håper jeg virkelig ikke. Har sett Pereira på vingen noen ganger og det er ikke i nærheten like farlig som når han er på back.
Noen som vet hvor ambipedal Jonas er? Mulig jeg er litt gammeldags men jeg foretrekker en venstrebent venstreback, eller i det minste en som kan slå gode utsvingte innlegg med venstre. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 28.01.2026 11:35 Post subject: |
|
|
Witry så bra ut til å begynne med, men etterhvert var jeg litt skuffa. Da var det nærmere Reitan enn en stor oppgradering.
De første kampene var bedre, og da tenkte jeg også at han blir jo bare enda bedre når han kommer inn i det.
Håper denne sesongen bygger videre på de første, ikke på de siste kampene hans.
 |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 28.01.2026 12:29 Post subject: |
|
|
| Snackpack wrote: | Det håper jeg virkelig ikke. Har sett Pereira på vingen noen ganger og det er ikke i nærheten like farlig som når han er på back.
Noen som vet hvor ambipedal Jonas er? Mulig jeg er litt gammeldags men jeg foretrekker en venstrebent venstreback, eller i det minste en som kan slå gode utsvingte innlegg med venstre. |
Det virker som at Svensson skal trekke inn i midtbaneleddet når vi har ballen. Da spiller det ikke like stor rolle hvilket bein han foretrekker. Det er nok ikke planen at han i hovedsak skal komme på overlap og slå masse innlegg med venstrefoten.
Pereira på høyreving kan bli bra. Laget skriker etter en venstrebeint høyreving som kan utfordre 1v1. Å flytte opp Pereira er nok den aller billigste måten å skaffe seg det på. |
|
| Back to top |
|
 |
|