| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.01.2026 13:08 Post subject: |
|
|
| Quote: | Troillgutt erfarer🧌
Oppdatering på jakt etter SL🧵
Førstevalg for RBK fra start har vært følgende:
Hoftun - tørr ikke ansett pga historikk etc.
Ericsson - takka nei (ønska sæ høyere lønn)
Radley - takka nei
Agenes - takka nei
Ledelsen smått overraska over at samtlige takka nei |
| Quote: | Basma og Hoftun vært inn på flere «intervju» runda på brakka. Flere på brakka ser Hoftun som en ideel kandidat men som nevnt redd pga historikk.
Basma med gode skussmål internt.
Mikke Karlsen vurdert som kandidat på rekruttering sammen med feks Basma og Hoftun. |
| Quote: | Pdd:
Foreløpig i samtala med 2 utlendinga. Ene som kjent i dansk fotball. Det som tar tid e at vedkommende e under kontrakt i klubb og kan bli dyr å kjøp ut.
Forventes avklaring innen kort tid. |
Twitterkonto jeg mener har kommet med riktig og god informasjon jevnlig, åpenbart noen interne kilder.
Godt å se det jobbes med 2 utlendinger, men frykter vi har trist ned på kvalitetsstigen og i panikkmodus.
At det i det hele tatt ser ut til å være høyaktuelt med en konstellasjon av ivhertfall 2/3 av Hoftun, Basma og Karlsen er bare så utrolig peak RBK.
Goddamn det sjukt å se hvordan man kan bytte ut absolutt alt i ledelsen en rekke ganger, og allikevel ha den samme sjukdommen sittende i veggen. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.01.2026 13:16 Post subject: |
|
|
Av de der er jeg litt på at Basma og Karlsen ikke er den verste kombinasjonen gitt den situasjonen vi er i nå at ingen eksterne vil ta på seg jobben. Og hverken Basma eller Karlsen har kuka det til i en sånn rolle hos oss før, det er da noe. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.01.2026 13:18 Post subject: |
|
|
Neida, er nok ikke den faktisk verste konstellasjonen som er mulig å oppnå.
Men det føles farlig sannsynlig at RBK finner ut at Basma og Karlsen, med Svensson og Midtsjø som signeringer, er det absolutt beste det er mulig å oppnå. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.01.2026 13:25 Post subject: |
|
|
Ja det er sant. Og mest trist at argumentet blir at dem ikke har prøvd seg før så vi ikke er sikker på om det går ad undas eller ikke _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 06.01.2026 13:27 Post subject: |
|
|
| Deilig med noen rykter i alle fall! Gud bedre så tyst det har vært rundt herrelaget i ukesvis nå. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 06.01.2026 13:53 Post subject: |
|
|
Det mest sjokkerende er vel at de er overrasket over mottakelsen hos de kandidatene de har jobbet med.
Er det ikke nettopp en slik kvalitetssikring de betaler Onenexus for å foreta? Å finne aktuelle kandidater må vel også handle om å finne oppnåelige kandidater.
Dersom lønnspakken som ligger i stillingen er langt under det som er aktuelt å akseptere for internasjonale navn, ja da sier det seg selv at de må krabbe ned en hylle eller tre på kompetanselisten og kanskje bare vurdere norske/lokale alternativ.
Da regner jeg i så fall med at de mener at pakken med lavere kompetanse og lavere lønn er totalt sett bedre enn høy kompetanse og høy lønn, evt at det ikke i det hele tatt finnes penger til å lønne det som internasjonale kandidater naturlig krever for å komme til denne skakkjørte klubben. Ja, noen kan sikkert bli trigget av muligheten til å få de tilbake i det gode selskap, men ikke for knapper og glansbilder.
Uansett er dette avklaringer som burde vært gjort for FEM måneder siden, og før de gikk i direkte dialog med noen konkrete kandidater.
Alt dette skriker amatørmessig håndtering.
(...forutsatt at nevnte x-tråd stemmer med virkeligheten, og det er jeg vel egentlig ikke veldig tvilende til) |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 06.01.2026 13:54 Post subject: |
|
|
Min oppfatning er at Karlsen er sulten, ser framover og ikke bakover, som er bra samtidig som at han er trønder og RBK-er i hjertet. Det er noe vi har manglet fordi vi bare har satset på bakstreverske RBK-ere. Det er noe positivt ved å satse på noe lokalt. Til sammenligning (men ikke helt hvis Karlsen er aktuell som rekrutteringssjef), så er altså Glimts suksessrike sportssjef Håvard Sakariassen, en tidligere lokal spiller uten veldig mye å vise til.
Så hadde jeg forventet at RBK med sin størrelse skulle klare å finne og hente noe etablert og mer merittert – i begge stillinger.
Basma er litt samme, men han har i alle fall vist noe gjennom akademisjefrollen. Og han er ikke Hoftun. Det er viktigst. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.01.2026 13:56 Post subject: |
|
|
Så Ola, gi oss også noen argumenter for signeringen av Midtsjø og Svensson.
Jeg vil bare se hvordan RBKs til enhver tid sittende styrer alltid tenker, og du ser ut til å tenke slik
Og om Affe gir seg, er det Rismark, Aasheim og Hundstad som nok er de beste og mest sultne alternativene? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.01.2026 14:04 Post subject: |
|
|
Troillgutt twitter:
| Quote: | Oppdatering:
En av de utenlandske kandidatan ska trolig vær Gretar Steinsson som til daglig jobbe som Technical director for 49ers enterprises.
Imponerende CV med klubba som Tottenham, Leeds, Everton og Bolton |
Spennende når jeg leser CVen, noen som har mer inngående kunnskap, for eks følger tett en av lagene har har jobbet for? |
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 06.01.2026 14:50 Post subject: |
|
|
Om Ericsson takket nei på grunn av lønn, hvordan kan det overhodet være interessant for Steinsson å komme til Rosenborg med vårt lønnsnivå?
Har hatt toppstillinger i flere Premier League-klubber og er nå i en nøkkelstilling i amerikanske 49ers fotballsatsning.
Kan ikke se for meg at vi er konkurransedyktige på noe nivå.
Last edited by everlong on 06.01.2026 14:51; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 06.01.2026 14:51 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Så Ola, gi oss også noen argumenter for signeringen av Midtsjø og Svensson.
Jeg vil bare se hvordan RBKs til enhver tid sittende styrer alltid tenker, og du ser ut til å tenke slik
Og om Affe gir seg, er det Rismark, Aasheim og Hundstad som nok er de beste og mest sultne alternativene? |
Burde jeg bli fornærmet?
Jeg prøver ikke å være ekspert med fagterminologier og så videre her. Bidrar bare med min magefølelse som deg. Noe som jeg håper enhver tid sittende styrer ikke opererer med alene.
Men for å gi noen argumenter for Midtsjø og Svensson: De er rutinerte …
…
… så stopper det egentlig for meg, så jeg kan ikke tenke altfor likt.
Og til det siste, siden du spør, jeg vil ha Aksum. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.01.2026 15:31 Post subject: |
|
|
Var litt for frekk Det var ikke meningen, frustrasjon over RBKs innavl-tankegang og treghet som fikk utløp  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.01.2026 16:13 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv til Karlsen, han er så mye mer moderne og frempå/sulten enn Hoftun og en del andre navn som er lansert. Selvsagt ingen garanti for at det går bra, men jeg tror Alfred og Michael kan bli en bra duo. De har funnet mye snacks i Ranheim de siste par årene.
Som andre har vært inne på, å være SD i en ES-klubb er ikke akkurat rakettforskning. Får man inn en person med mye sult og vilje, kan man oppnå mye. Skrekken er å få en overbetalt og nonchalant type som opererer etter 2005-prinsipper fordi det var da han hadde suksess i IFK, eller noe sånt. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2026 17:10 Post subject: |
|
|
Karlsen som rekrutteringsansvarlig hadde jeg vært positiv til, er vel mye samme stilling som han har i Ranheim hvor det er Kåre I som har den jobben som skal være sportslig leder hos oss.
Steinsson ble jo nevnt av TV2 som et av de aktuelle navnene ganske tidlig i høst slik jeg husker det. Når de presenterte sin "liste" før ting var veldig konkret, men hvor navn som Ericsson, Radley og Broughton også stod.
Agesen stod vel på adressa sin "liste".
Hoftun og Basma har vel også vært nevnt av begge om jeg ikke tar feil?
Dog litt rart om vi ikke skal ha vært konkurransedyktig på lønn hos Ericsson, men kan jo være så enkelt som at vi mener han ikke var verdt å bruke så mye penger på kontra å da forsøke seg på "større fisk" hvis man allikevel må bruke en del penger på stillingen.
Altså de likte Ericsson og hadde trua på ham, men han var ikke verdt la oss si 4 millioner i året. Mens Steinsson er verdt kanskje de 5-ish millionene han krever da? Mens Ericsson hadde gitt mer verdi for pengene for 2-3 millioner.
At det handler om kost-nytte og hva hver enkelt er verdt opp mot hva de har vist tidligere og klubbens vurdering av deres "nivå" om du vil. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2026 17:22 Post subject: |
|
|
Hva mener du er scam?
Troillgutt har tidligere vist at han har noen kontakter/tilgang på informasjon i alle fall hvis det er han du sikter til. Rosenborgrykter-kontoen derimot, det er mye mer scam.
Eller så er det opp til klubben hvor mye penger de mener en kandidat er verdt, akkurat som på spillerlogistikken. Det handler om å få mest mulig nytte for hver krone til syvende og sist. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 06.01.2026 18:30 Post subject: |
|
|
| everlong wrote: | Om Ericsson takket nei på grunn av lønn, hvordan kan det overhodet være interessant for Steinsson å komme til Rosenborg med vårt lønnsnivå?
Har hatt toppstillinger i flere Premier League-klubber og er nå i en nøkkelstilling i amerikanske 49ers fotballsatsning.
Kan ikke se for meg at vi er konkurransedyktige på noe nivå. |
Dorsin tjente 1,4 mill i 2024, så fullt forståelig at internasjonale navn takker nei til den lønna. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2026 19:40 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | Han viser jo til rbk sin you tube, men ikke noe der |
Ikke kontoen troillgutt nei?
En annen konto som viser til en slik video ser jeg, men det er jo bare kødd selvsagt. Den kontoen heter vel affeball eller noe slikt. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 06.01.2026 20:09 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | everlong wrote: | Om Ericsson takket nei på grunn av lønn, hvordan kan det overhodet være interessant for Steinsson å komme til Rosenborg med vårt lønnsnivå?
Kan ikke se for meg at vi er konkurransedyktige på noe nivå. |
Dorsin tjente 1,4 mill i 2024, så fullt forståelig at internasjonale navn takker nei til den lønna. |
Dersom det er lønnsrammene er det faktisk helt utrolig at de i det hele tatt tar seg bryet med å kontakte utenlandske alternativer. Vitner om en gjeng totalt uten bakkekontakt. Hvis det har tatt ledelsen fem måneder og et konsulentbyrå å innse dette, da vet jeg faktisk ikke hvor jeg skal gjøre av meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 06.01.2026 20:10 Post subject: |
|
|
Må jo spare så trondheims-ørn får sitt vettu _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.01.2026 20:39 Post subject: |
|
|
| Onenexus er et dansk selskap med best nettverk og oversikt i Danmark, derfor tror jeg det blir en danske som blir hentet. Hvis Mads Agensen ikke er mulig å få frikjøpt, er vel Thomas Nørgaard også en aktuell kandidat vil jeg anta. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.01.2026 21:08 Post subject: |
|
|
Jeg nekter å tro at selv dette styret er så inkompetente og fullstendig tonedøve at de ansetter Hoftun. Da brenner jeg alle RBK-artikler og melder overgang til hva som helst.
Basma?? Har han erfaring som SD i en relevant klubb eller noe i nærheten. Eller er det bare at han har spilt for RBK i gamle dager?
Hva slags virus er det egentlig som sitter i veggene i brakka? Det må da være mulig å trekke hodet ut av røfflet et aldri så ørlite øyeblikk å få seg luft? Skal det aldri ta slutt med destruktive innavlsrekrutteringer?? _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2026 21:23 Post subject: |
|
|
Basma har fått mye skryt som akademisjef slik jeg har forstått det, og det er en jobb som ikke er ulik den som sportslig leder. Særlig når man i tillegg tar spillerlogistikk-delen ut i egen stilling. Basma er i så fall på bakgrunn av hans egenskaper og hvordan har operert i stillingen som akademisjef og hvilket inntrykk han har gitt der.
Jeg tar i alle fall Basma over Hoftun.
Mange gode sportslig ledere har gått gradene og har erfaring som akademisjef før de blir sportssjef. Broughton som mange har sett på som en god kandidat var vel akademisjef i Glimt før han ble hentet til Blackburn som sportsdirektør.
La oss ikke dømme Basma som destruktiv innavl bare fordi han jobber i Rosenborg fra før av, det kan jo hende at vi faktisk har dyktige personer som jobber i klubben også?
Ikke at jeg går å håper på Basma, men skulle det bli ham så er jeg i alle fall villig til å gi ham en sjanse da jeg har et godt inntrykk av ham. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.01.2026 22:02 Post subject: |
|
|
Når du sier det sånn kan det være at Basma kan prestere i en del av en slik rolle ja. Men det er likefullt et sykdomstegn at det rekrutteres så mye internt. Det avslører en manglende evne til å hente ressurser utenfor egen bakgård.
Det er ganske åpenbart at det finnes bedre og tilhejengwlige kandidater enn Basma.
Hoftun gidder jeg ikke å ta på alvor. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
|