English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidig sportsdirektør?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1917PR
Junior

PostPosted: 02.01.2026 14:30    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke bare kjøpe fri Marek Sapara fra sportsdirektør-rollen i FC Košice?! Han har bistått oss i spillerlogistikk med suksess og gir oss innsikt i andre markeder, har erfaring fra rollen (sportsdirektør og ansvarlig for spillerlogostikk), og har et bankende RBK-hjerte!

Klar for mer Oh-a-Sapara på Lerka igjen!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 14:40    Post subject: Reply with quote

Synes også Sapara er mest spennende om man skal ha en tidligere spiller.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 14:44    Post subject: Reply with quote

Kontroversielt forslag: Ikke ansett en tidligere spiller!
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 02.01.2026 16:13    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Jula varer helt til påske osv…

Jepp. Eller at Messi nok en gang kommer med tull.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 20:15    Post subject: Reply with quote

Sapara som SD hadde nok vært gøy, men tviler sterkt på at han er aktuell pr i dag. Han er jo relativt fersk og hadde nok heller passet i en speider rolle, men de har vi ikke så kanskje om vi ikke har funnet en SD om to år, så kan Basma hospitere som SD enn så lenge. . . .
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 03.01.2026 11:01    Post subject: Reply with quote

Synes det er en merkverdig passivitet i lokalpressen (Adressa/Nidaros) rundt at klubben ikke evner å få på plass denne viktige ansettelsen.

Adressa har stort sett vært konstant surmaga angående det meste som har foregått på Lerkendal de siste sju-åtte årene (forsåvidt til dels velfortjent), men det at klubben mangler sportslig ledelse på vei inn i et nytt år virker ikke som en interessant sak å borre i…

Er det ikke det som er journalistikk??

Last edited by jadda on 03.01.2026 13:37; edited 2 times in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.01.2026 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle til å skrive akkurat det samme! Det er jo nesten ikke til å tro at vi nå (i realiteten) har brukt nesten seks måneder på å lete etter ny sportsdirektør uten å lykkes. Adressa har ingenting fornuftig å skrive om dette, men er på pletten umiddelbart hvis de kan skrive noe kritisk om debatten om RBK kvinner.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.01.2026 18:11    Post subject: Reply with quote

De har vel lest at det er nok surmaga greier på Rbkweb så jobben er gjort Laughing
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.01.2026 12:04    Post subject: Reply with quote

Kommer det ingen i løpet av mandag eller tirsdag så blir det Hoftun (evt en intern løsning) på onsdag. Da har vi fått flere nei og har ingen flere på lista.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.01.2026 14:15    Post subject: Reply with quote

Tar faktisk Basma over Hoftun og håper vi har bedre lykke med å finne en ny leder for akademiet.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.01.2026 16:06    Post subject: Reply with quote

Hoftun har hatt jobben før og feilet fullstendig, Basma har ikke prøvd før i det minste så kan hende han er et talent.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 04.01.2026 16:41    Post subject: Reply with quote

Hoftuns navn burde ikke vært på den lista, eller i nærheten av lista for den saks skyld. Total falitt om han ender opp som sportslig leder.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.01.2026 20:41    Post subject: Reply with quote

Mange tror at det er en heksekunst å være sportssjef for et ES-lag. Det er det ikke. Det dreier seg mye om spillerlogistikk for en slik stilling når den deles i to, som styret har bestemt. Man bør ha et godt blikk for hva man trenger av spillere, jobbe både kortsiktig og langsiktig, være strukturert og være i forkant i mest mulig grad. Har man ikke et godt nettverk og et godt utbygget apparat, må vedkommende jobbe hardt og godt for å få dette på plass.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.01.2026 21:29    Post subject: Reply with quote

Nå blir det vel mindre fokus på spillerlogistikk i den stillingen når den deles i to?

Det man trenger er å kunne jobbe langsiktig og kortsiktig som du sier, jobbe strategisk osv.

Hadde ikke Falkenkameratene noen gode artikler om hva som er viktige egenskaper i den stillingen fremover tidligere i høst?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.01.2026 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg definerte den jobben som er nærmest a-laget og de andre lagene som sportssjef. Den andre stillingen som er mer en klubbutviklingsstilling, passer vel å kalle sportsdirektør??
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.01.2026 21:50    Post subject: Reply with quote

Nå skjønner jeg ikke hva du mener?

Den stillingen til Dorsin skal deles i to. Vi jakter en sportslig leder og en rekrutteringsansvarlig. Førstnevnte skal helst landes først.

Sportssjef og sportsdirektør blir jo fort veldig forvirrende, kan bli mer forvirrende enn når vi hadde Dorsin som sportslig leder og Vikvang som leder sport. I tillegg har vi jo Dalum som teknisk leder.

Denne tråden brukes vel til å diskutere hvem som skal bli ny sportslig leder først og fremst? Spesielt siden det ikke har lekket noen navn på kandidater som rekrutteringsansvarlig. Blir litt forvirrende om du begynner med egne navn/definisjoner på de stillingene når man skal diskutere uten å klargjøre tror jeg.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 04.01.2026 22:00    Post subject: Reply with quote

Enig - jeg blir fullstendig forvirret og helt satt ut over alle navnene som verserer som kandidater til stillingene som sportslig leder og rekrutteringsansvarlig. Confused
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 00:01    Post subject: Reply with quote

Har vel i liten grad blitt diskutert navn til ny rekrutteringsansvarlig? Har vel kommet noen få forslag innimellom, men siden det ikke har vært konkrete rykter så føler jeg ikke det har vært et problem å skille mellom akkurat hvem som er kandidat til hva.

Det er mer at jeg ikke helt skjønner hvilke roller Josinho sikter til når han bruker "egne begrep" om de ulike stillingene, og da blir det også vanskelig å diskutere. Uten at det er noen kritikk av Josinho, jeg bare ønsker klarhet så jeg skjønner hva han mener.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 08:26    Post subject: Reply with quote

Allerede slett jobb av styret å ikke lande stillingen. Om det ikke annonseres i dag er det fullstendig krise. Laget trenger signeringer for å unngå et (worst case) nedrykk, Dorsin gjør ingenting i påvente erstatter.

Tipper Hoftun presenteres snarlig...
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 08:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper klubben ikke har hastverk og istedenfor å stresse ansettelse når ingen gode alternativer er tilgjengelige så tar klubben og Dorsin seg tid og Dorsin gjør jobben frem til vi har landet det. Verre er det ikke. Det er ikke så veldig dramatisk.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 09:17    Post subject: Reply with quote

Det er jo dramatisk all den tid Dorsin virkelig ikke bør ha noen kontroll over overganger lenger.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 09:37    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Jeg tipper klubben ikke har hastverk og istedenfor å stresse ansettelse når ingen gode alternativer er tilgjengelige så tar klubben og Dorsin seg tid og Dorsin gjør jobben frem til vi har landet det. Verre er det ikke. Det er ikke så veldig dramatisk.

Nei det er jo i overkant å forvente at dem har noe som helst klart ca et halvt år siden Dorsin sa opp.
josinho
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 15:11    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Har vel i liten grad blitt diskutert navn til ny rekrutteringsansvarlig? Har vel kommet noen få forslag innimellom, men siden det ikke har vært konkrete rykter så føler jeg ikke det har vært et problem å skille mellom akkurat hvem som er kandidat til hva.

Det er mer at jeg ikke helt skjønner hvilke roller Josinho sikter til når han bruker "egne begrep" om de ulike stillingene, og da blir det også vanskelig å diskutere. Uten at det er noen kritikk av Josinho, jeg bare ønsker klarhet så jeg skjønner hva han mener.

Refererer til det som bla er sagt i SAGA; en som jobber mest med spillerlogistikk opp i mot a-lag og de andre lagene på guttesiden. Den andre stillingen går mer på å lede utvikling av klubben, avdekke behov, kontrollere og evaluere arbeidet som utføres innen sport i klubben etc. Den siste stillingen har mye mer utviklings- og personalansvar og er en typisk direktørstilling. Den første stillingen har et mindre ansvarsområde, og får neppe noe annet enn en leder eller sjef i tittelen sin.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 15:18    Post subject: Reply with quote

Hva er overtidssatsen til Dorsin?

Fra spøk til alvor vitner denne runden nok en gang (som da vi siktet på Hjulmand og landet på Horneland) om en ledelse som ikke har anerkjent RBKs plass i dagens fotball-hierarki. Du skal være jævli sulten på å starte en snu-operasjon med begrensende midler for å ta denne jobben per dags dato.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 05.01.2026 18:48    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Refererer til det som bla er sagt i SAGA; en som jobber mest med spillerlogistikk opp i mot a-lag og de andre lagene på guttesiden. Den andre stillingen går mer på å lede utvikling av klubben, avdekke behov, kontrollere og evaluere arbeidet som utføres innen sport i klubben etc. Den siste stillingen har mye mer utviklings- og personalansvar og er en typisk direktørstilling. Den første stillingen har et mindre ansvarsområde, og får neppe noe annet enn en leder eller sjef i tittelen sin.

Det første er altså det som klubben selv har omtalt som rekrutteringsansvarlig og er vel det begrepet som har blitt brukt mest i media også.

Det siste er sportslig leder og skal ta over stillingen (tittelen) til Dorsin og er vel det som har blitt diskutert mest i media, og hvor det har blitt lekket kandidater og samtaler.

Derav så blir det jo slik at sportslig leder-stillingen i mye mindre grad vil dreie seg om spillerlogistikk når Dorsin sin erstatter og rekrutteringsansvarlig er på plass.

Så når du snakker om sportssjef så er det naturlig å tenke at du sikter til sportslig-leder stillingen siden det er "samme" tittel som sportslig leder.

Men da fikk jeg klarhet i hva du mente. Rekrutteringsansvarlig skal jobbe mye med spillerlogistikk ja, men det krever både godt nettverk og god kompetanse på å identifisere gode spillere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next
Page 23 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb