English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonas Svensson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 101, 102, 103  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 02.01.2026 13:39    Post subject: Reply with quote

Fredag omtaler Besiktas på egen X-konto at klubben jobber med å terminere kontrakten til Jonas Svensson.
Den tyrkiske storklubben skriver at de er i forhandlinger om en kontraktsoppsigelse, og at trønderen ikke er en del av lagets kommende treningsleir.
Les mere på Nidaros.
2mas
Sjef

PostPosted: 02.01.2026 14:59    Post subject: Reply with quote

Om noen ønsker å se ordlyden:

Besiktas på Facebook wrote:
📋 Antalya kampı kadromuz.
ℹ️ Sözleşme fesih görüşmeleri yapılan Jonas Svensson ile David Jurasek, takımımızın kamp kadrosunda yer almayacaklardır.

Google-oversetteren wrote:
📋 Our Antalya training camp squad.
ℹ️ Jonas Svensson and David Jurasek, whose contracts are being terminated, will not be part of our team's training camp squad.

Kan nesten virke som om partene bortimot er enige? Noen som er bedre i tyrkisk enn meg?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 16:04    Post subject: Reply with quote

Takk, men nei takk.

Det er nå 11. sesonger siden Svensson forlot RBK. For å sette i RBK-perspektiv: er det ca. like lang tid fra da Roar Strand var med å slå Milan på San Siro til han løftet Tippeliga-pokalen da Sapara og Iversen dannet radarpar den høsten i 2006.
LordNicklas
Junior

PostPosted: 02.01.2026 16:43    Post subject: Reply with quote

I følge mine kilder er dette så godt som i boks. 2 års kontrakt. Mortensen ut på lån...
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 17:02    Post subject: Reply with quote

For ett år siden sto vi med Dahl Reitan og Mortensen på høyre back.
Om vi nå blir stående med Svensson og Witry i stedet, så sier jeg ja takk.
Klasseforskjell.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 18:18    Post subject: Reply with quote

Hmmmm... vi fortsetter å hente hjem gamle stjerner altså... har noen av dem vært en knallsuksess så langt??
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 02.01.2026 19:20    Post subject: Reply with quote

I og med at han har kjøpt seg hus i Trondheim må det tyde på en spiller som ikke kommer til å kreve veldig mye.
Jeg er tross all trøblet med hjemvendte spillere helt med på tanken å hente han som stallspiller.
Han har rutine og har alltid hatt gode holdninger og kan bekle back og indreløper så jeg kan faktisk forstå det.
Det betinger dog at han ikke har store lønnskostnadene.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 02.01.2026 19:51    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig vil han kreve en god lønn. De spiller ikke for veldedighet.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 02.01.2026 19:53    Post subject: Reply with quote

Da vil jeg overhodet ikke ha Svensson, dette skal være ett lavkost prosjekt for å heve laget på treningsfeltet
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 20:13    Post subject: Reply with quote

han er ikke 40 år da siggen1, får håpe han kan heve kvaliteten på kampdag også xD
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 02.01.2026 20:18    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
Selvfølgelig vil han kreve en god lønn. De spiller ikke for veldedighet.

Tja, er det en antakelse eller noe du vet?

Det er selvfølgelig ikke noe sikkerstikk å hente tilbake gamle stjerner, men jeg har troen på at de som sitter med førstehånds kunnskap til Jonas og det han kan tilføre oss nå vet hva de gjør. Og et stort pluss, Rbk sitter i hans ryggmarg.
Votten
Proff

PostPosted: 02.01.2026 21:50    Post subject: Reply with quote

Det er en antakelse basert på normalen i fotballverden. Jonas Svensson sin agent vil selvfølgelig forhandle frem en best mulig kontrakt for sin klient. Ingen spiller for veldedighet.

Hadde han spilt for "kjærligheten for klubben" så hadde han ikke spilt 9 sesonger i utlandet og ventet med å komme tilbake til karrieren var på hell. Dette er jobben deres, de vil tyne mest mulig penger før fotballkarrieren er over.

Å si at noen som helst i klubben vet hva de gjør faller på sin egen urimelighet.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 02.01.2026 21:54    Post subject: Reply with quote

Mange her tror visst han er 82 år. Noen av de som har kommet tilbake har skuffet, ingen automatikk i at Jonas gjør det fordi.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 02.01.2026 22:00    Post subject: Reply with quote

Ingen som tror han er 82 år. Slutt å fordumme debatten.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 02.01.2026 22:01    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:

Å si at noen som helst i klubben vet hva de gjør faller på sin egen urimelighet.

Tja, hvem mener du har den beste kompetansen på å vurdere det?
Votten
Proff

PostPosted: 02.01.2026 22:05    Post subject: Reply with quote

Å vurdere hva? Om Jonas Svensson er rett valg?

Med den logikken der kan man ikke kritisere et eneste valg klubben tar. Uansett hva de gjør vil du peke på at de har mer kompetanse enn oss her på forumet.

Samtidig kan jeg peke på den forferdelige spillerlogistikken som har blitt bedrevet de siste årene av de samme menneskene du betror din lit til.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 02.01.2026 22:25    Post subject: Reply with quote

Jeg ser poenget ditt, men mener selvsagt det er mere kompetanse i sportslig ledelse enn her på forumet.
Det bør vel si seg selv? Da har jeg store respekt for alle meninger her inne. De fleste har langt bedre kompetanse enn meg selv.

Det unike med fotball er at så mange faktorer kan ha innvirkning på bare en spillers påvirkning i laget. Trenger jeg nevne noen som har blitt avskrevet som "crap" her i forumet men som har gjort suksess andre steder?
Votten
Proff

PostPosted: 02.01.2026 23:09    Post subject: Reply with quote

Klart de har mer kompetanse enn oss her på forumet. Men det betyr ikke at de alltid har rett.

Vi har store mangler i laget og begrenset med økonomiske midler til å hente inn spillere. Kun et halvt år siden vi brukte mye penger på å forsterke høyrebacken med Aslak Fonn Witry. Skal vi bruke store lønnskostnader på å hente enda en høyreback vi ikke egentlig trenger? Bruker vi penger på Svensson så er det mindre penger å bruke på de posisjonene vi faktisk trenger å forsterke.
Back to top
Ronster
Junior

PostPosted: 02.01.2026 23:17    Post subject: Reply with quote

Du sier det egentlig godt her. RBK er en relativt «fattig» fotballklubb nå til og med i norsk målestokk uten midler til å hente så veldig mye. Likevel måles klubben her inne opp mot klubber med helt annen økonomi og det forventes kamp om edle medaljer hvert år. RBK er Eliteseriens Man Utd. En klubb med større navn enn noe annet, og ikke noe mer enn et øvre halvdel lag.
Jonas Svensson er sannsynligvis det beste vi kan hente i vinter sammen med Midtsjø, og kommer de sprenges ikke lønnsbudsjettet. RBK har ikke penger til det.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 02.01.2026 23:24    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig kan vi hente bedre enn Svensson og Midtsjø. Men det krever en sportslig ledelse som faktisk har oversikt. Noe vi dessverre ikke har.

Når vi først er inne på høyrebackposisjonen så illustrerer den ganske fint hvor dårlig det har blitt jobbet. Siden inngangen av 2024 har vi hatt følgende høyrebacker: Leo Cornic, Adam Andersson, Jonas Mortensen, Erlend Dahl Reitan, Aslak Fonn Witry.

Nå går vi inn i 2026 og skal hente enda en, til tross for at vi hentet hele to(!) i fjor. Begge med 3 år igjen av kontraktene sine.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 03.01.2026 04:47    Post subject: Reply with quote

Er vel en grunn til at kontrakten brytes med besiktas, neppe god nok for eliteserien lenger.
Er ikke alle sammen som er Ronaldo for å si det sånn, 33 år i fotball sammenheng er vel omtrent 80.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 03.01.2026 05:24    Post subject: Reply with quote

😂😂😂
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.01.2026 07:06    Post subject: Reply with quote

Denne signeringen signaliserer at det ikke finnes noe ledelse i sportslig avdeling som har et langsiktig perspektiv på hvordan bygge klubb og forvalte de to viktigste verktøyen vi har for dette som er spilletid og spillerne våre sitt potensial til å utvikle seg til å bli bedre samt økonomiske midler til å hente inn spillere med størst mulig potensial.

Ved å ta inn Svensson så ofrer vi muligheten til å kunne gi denne spilletiden til noen som kan bli bedre over tid og med det øke verdien de gir oss sportslig eller som overgangsobjekter som kan bringe nødvendig cash inn i klubben.

Det er kortsiktig og da må gevinsten komme på banen fra dag 1 og den må vær signifikant for at det blir fornuftig for oss som klubb å hente han. Litt slik som Zlatko Trippic har vært for Viking andre gangen de signerte han. Tror vi det er sannsynlig at Jonas Svensson blir en slik en for oss?
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 03.01.2026 07:56    Post subject: Reply with quote

Har vi ikke lært?

Når var sist RBK signerte en god norsk spiller som gikk rett inn på laget
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.01.2026 11:04    Post subject: Reply with quote

Jeg blir bare matt av all negativiteten Neutral

Klart det hadde vært bedre med en skikkelig wonderkid på lav lønn, men vi har altså en hel HAUG spillere som er under 20 år og flere som gjerne trenger litt tid på å ta nivået. Jeg forstår at det beste på lang sikt vil være å la de få utvikle seg igjennom spilletid, men vil folk at vi skal ned i OBOS for å utvikle yngre spillere? skal vi legge bort alt av ambisjoner?

Denne signeringa handler vell like mye om å ha god not bredde som å forsterke laget.

Jonas har kanskje spilt back store deler av karrieren etter at han forlot oss, men det betyr ikke at han vil være et dårligere alternativ til f.eks Jonvik Holmen på midtbanen om vi får skadeproblematikk i midtbaneleddet.

Jeg hadde blitt bekymra om det viser seg at han blir topplønnet i RBK, men det er jeg ganske sikker på at han ikke blir og SÅ dårlig som enkelte fremstiller ham har han ikke vært. Han har vært bladnt Besiktas beste og mest stabile spillere siden han kom til klubben og nå skal de for ørtende gang renovere troppen og da er det naturlig at de ser mot de litt eldre utlendingene først. Det er ikke synonymt med at han er ferdig som toppspiller.
Hvis dette var i fjor hadde da folk ment at en som spiler fast for Besiktas ikke er god nok for ES?

Jeg ønsker meg også masse sexy signeringer, men synes det er mye smartere å signere litt safe til vi finner de 2-3 spillerne vi virkelig vil ha som koster litt penger.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 101, 102, 103  Next
Page 98 of 103

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb