| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.12.2025 09:44 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Hvorfor i all verden skal han ha så mye hast med å komme seg ut? Han er 16 år gammel. Det var en klok mann som sa noe som at man kan begynne med å bli ordentlig god og etablert i Norge over tid først, og så kan man begynne å tenke utenlandsk. Jeg syns det gjelder veldig godt her. Og dette legger jeg 100% på the Dorsins. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.12.2025 09:44 Post subject: |
|
|
| Fy faen, den er blytung. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 16.12.2025 09:48 Post subject: |
|
|
Satt og tenkte på det da Dorsin annonserte sin avgang, at det i stor grad handlet om avkommet sin framtidige karriere. Nordsjælland?! Vanskeligere å akseptere. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.12.2025 09:57 Post subject: |
|
|
| En skikkelig føkk you fra Dorsin i det han er på vei ut døra. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 16.12.2025 10:02 Post subject: |
|
|
| Her er nok hovedgrunnen til at Micke ikke fortsetter. En jævla parodi. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 16.12.2025 10:25 Post subject: |
|
|
Om han vil dra får vi vel ikke stoppet ham uansett (dog enig at Dorsin burde ha stoppet dette, SJELDENT at det er bra for en spiller å dra så tidlig...)
Håper vi i det minste har en saftig sell-on fee her. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.12.2025 10:44 Post subject: |
|
|
Forbanna irriterende å miste stortalenter som 16åringer, og særlig når det går til en annen skandinavisk klubb og ikke en europeisk storklubb.
Har selvsagt med fars avgang å gjøre.
Han skrev da akkurat under en 3 års kontrakt? Forventer gode penger og en skikkelig videresalgsavtale. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 16.12.2025 10:49 Post subject: |
|
|
Dette sier egentlig mest om hvor svak jobb Mikael Dorsin har gjort – ikke bare som sportssjef, men også som kollega. Når han over så lang tid ikke har klart å påvirke sin egen klubb til å legge bedre til rette for å beholde talenter som SIN EGEN SØNN, og slik at RBK fremstår som et like attraktivt valg, sier det alt om Mikael Dorsin.
Hvis Dorsin selv mener at RBK ikke er den beste klubben å utvikle seg i, er det vanskelig å forstå hvorfor han ikke har gjort mer for å endre nettopp det.
Hvilket signal sender dette – til spillerne, til klubben og til omverdenen? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.12.2025 10:58 Post subject: |
|
|
| Fusion wrote: | | Her er nok hovedgrunnen til at Micke ikke fortsetter. En jævla parodi. |
Jepp. |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 16.12.2025 11:00 Post subject: |
|
|
| Helt fint for RBK dette, får noen millioner for en akdemispiller som i beste fall kunne bidratt for A-laget i 2027. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.12.2025 11:02 Post subject: |
|
|
| Om dette er helt fint eller en goddamn katastrofe avhenger av summen vi får, videresalgsklausulen, og hans egen utvikling de neste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 16.12.2025 11:12 Post subject: |
|
|
Dette er hovedgrunnen til at Mikke drar, for å følge opp sine barn.
Men FC Nordsjælland har visst at de kan videreforedle og eksportere talenter til større klubber. Jeg forventet at det ble Ajax eller PSG, da han har vært der også å sett på forholdene.
Det er ikke Mikke som skal overbevise Leo om at RBK er rette plass å være, det er det Basma som burde ha gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.12.2025 11:16 Post subject: |
|
|
| Micke er vel sjefen til Basma. Uansett hvordan man vrir og vender på det er Micke øverste sportslige leder, så hvis hans egen sønn mener utviklingstilbudet i Rosenborg ikke er godt nok og han selv ikke har klart å endre den oppfatningen så betyr det at akademiet ikke har vært godt nok. Og til syvende og sist er det Dorsin sitt ansvar det også. |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 16.12.2025 11:23 Post subject: |
|
|
| Han har sikkert visst lenge at Micke skulle slutte og kanskje flytte. At han signerte i vår er helt gull for oss. Stor forskjell på et salg med videresalgsklausul og det å gå mot utdanningskomp. Kjempebra! |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 16.12.2025 11:33 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Micke er vel sjefen til Basma. Uansett hvordan man vrir og vender på det er Micke øverste sportslige leder, så hvis hans egen sønn mener utviklingstilbudet i Rosenborg ikke er godt nok og han selv ikke har klart å endre den oppfatningen så betyr det at akademiet ikke har vært godt nok. Og til syvende og sist er det Dorsin sitt ansvar det også. |
Basma svarer til Berdal.
Når har RBK fått litt betaling nå, pluss en videresags deal. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.12.2025 11:40 Post subject: |
|
|
Skjønner frustrasjonen, men jeg tror ikke dette handler om “hastverk ut” - det handler om hvilket utviklingsløp som faktisk er mest forutsigbart akkurat nå.
Han er 16, ja, men Nordsjælland er i praksis en talentfabrikk med klar plan, spilletid til unge og en tydelig vei videre, mens RBK dessverre fremstår mer ustabilt sportslig. Når du i tillegg ser hvor mørkt det ser ut for neste sesong - er det ikke rart at de velger et miljø med oppadgående kurve og mindre kaos.
Ville du, hvis du hadde vært "the Dorsins" - valgt RBK foran Nordsjælland, med tanke på hvordan neste sesong antakelig vil bli?
Om man vil legge det på the Dorsins eller ikke: valget er i hvert fall lett å forstå, selv om det svir. Dorsin har åpenbart ikke noe tro på dette prosjektet - og han sitter kanskje på enda mer informasjon enn det vi har.
Samtidig håper jeg dette gjør oss enda mer inbitt på å prøve å snu kjærringa... |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 16.12.2025 11:53 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig helt riktig av Dorsin fra familiens ståsted å prioritere sønnens karriere.
Det er heller mer illevarslende for RBK at de mener at en så god 16-åring ikke vil utvikle seg best hjemme. Og det forteller det vi allerede vet: RBK er ikke hva de var og er middels norsk klubb på mange områder. |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 16.12.2025 11:54 Post subject: |
|
|
"Fornøyd med den økonomiske avtalen også på lang sikt".
Har vi fått inn det jeg tolker som en god videresalgs prosent så kan dette være en veldig god økonomisk overgang om ikke annet. Nordsjælland har et meget godt akademi og selger talenter videre for store summer. Egeli er et eksempel på det, han gikk videre for flere hundre millioner. Dog kjedelig at vi ikke får se Dorsin på Lerkendal, jeg tror han hadde blitt en hit
Kanskje Dorsin har fått jobb i Danmark også?  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 16.12.2025 12:03 Post subject: |
|
|
| Ikke overraskende i det hele tatt, og det må klubben ene og alene ta på sin kappe. Så kan vi ikke grave oss ned av den grunn. Vi har fortsatt en rekke unge talenter som banker på døra, og vi er faktisk ikke i en posisjon hvor vi kan integrere alle i laget. Er det en ting historien viser, så er det at det kommer alltid trønderske talenter som blir gode fotballspillere. Med et akademi i utvikling, så er det heller ingen grunn til å tro at dette ikke forblir tilfellet. Håper at vi i alle fall får en god avtale på plass for han, så er det bare å brette opp ermene og gjøre seg klar for en ny sesong. Vi har spillere på selv hans alder, som ligger lengre fremme. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 16.12.2025 12:15 Post subject: |
|
|
Som forventet men surt når han går til en liten drittklubb.
Kunne fort blitt vårt neste storsalg om noen år. Satser på at han går på en smell og havner i glemmeboka som en som kunne blitt men aldri slo til. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.12.2025 12:28 Post subject: |
|
|
Hadde ikke forventet FCN men smart valg av Leo. Får helt sikkert spilletid på førstelaget neste sessong og det hadde han neppe fått her.
Får håpe vi ha en saftig klausul og at han går videre til en større klubb om et par år for en gigantsum! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.12.2025 12:28 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | waterfalls wrote: | | Micke er vel sjefen til Basma. Uansett hvordan man vrir og vender på det er Micke øverste sportslige leder, så hvis hans egen sønn mener utviklingstilbudet i Rosenborg ikke er godt nok og han selv ikke har klart å endre den oppfatningen så betyr det at akademiet ikke har vært godt nok. Og til syvende og sist er det Dorsin sitt ansvar det også. |
Basma svarer til Berdal.
Når har RBK fått litt betaling nå, pluss en videresags deal. |
Sikker på at Basma svarer til Berdal?
På denne oversikten står i alle fall ikke Basma oppført direkte under Berdal.
Han står ikke oppført, men den naturlige tolkningen er jo at akademiet ligger under sport.
https://2024.rbk.no/klubb...rg/ansatte
Og her tolker jeg Dorsin som at han er over Basma:
"- Og hva er den røde tråden i akademiet? Man må se til at det henger i hop. Jeg mener det er kjempeviktig, for det kan lett forsvinne i min rolle. Når du har budsjettansvar går det meste av tiden til hovedproduktet, som er A-lagstreneren og A-laget. Du har en akademileder også. Så noen må sørge for møteplassene og kontinuiteten – sånn at det blir mer kontinuerlig fra toppen og ned. Alle må kjenne på at de jobber riktig og at de blir fulgt opp på det som er bra, men også hva vi gjøre mer av. Det har vært den sportslige lederens ansvar, men nå har det gått til den tekniske lederen."
https://www.rbkweb.no/vis/17610 |
|
| Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 16.12.2025 12:36 Post subject: |
|
|
Jeg forstår Leo Dorsin og for den sags skyld også farmand, selvom jeg også forstår jeres vrede og afmagt.
FC Nordsjælland er blandt de 4-5 bedste talentmiljøer i Europa - helt på niveau med Ajax og Benfica m.fl. Det kan godt være, at den almene fodboldtilhænger ikke ved dette, men det er blevet målt og bedømt igen og igen.
Det kan godt være, at de kun er en subtopklub i Danmark, men deres A-lag i Superligaen er i realiteten deres bedste talent-lag. Fortæl mig hvor i Europa, at Leo Dorsin kan få fast spilletid i en topligaen uge efter uge, udvikle sig uden der samtidig er det pres som man finder steder som RBK, FCK, FCM, Ajax osv.? (Jeg nævner FCK og FCM fordi de eftersigende også var ude efter ham.)
Jeg forstår også, at han ikke vælger PSG eller andre af superlagene. Her får talenterne jo aldrig reelt chancen.
Derudover har FCN vist igen og igen, at de kan udvikle og sælge spillere til Top5-ligaerne. Det tæller voldsomt op.
Slutteligt er der økonomien - jeg ved godt det gør ondt at høre - men Rosenborg, og alle andre norske klubber på nær Glimt, kan slet ikke lege med, når de 4-5 største danske klubber kommer på banen. FCN bruger 130-140 mio. NKr i sportsligt budget - 5 højest i Danmark. Det er ikke unormalt at toptalenterne i Danmark tjener 2-3 mio. DKr før de har spillet i A-lagskamp.
Roony Bardghji fik eksempelvis 7 mio DKr i årsløn i FCK, og Andreas Schjelderup fik eftersigende 3,5 mio Dkr i FCN. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 16.12.2025 12:48 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Micke er vel sjefen til Basma. Uansett hvordan man vrir og vender på det er Micke øverste sportslige leder, så hvis hans egen sønn mener utviklingstilbudet i Rosenborg ikke er godt nok og han selv ikke har klart å endre den oppfatningen så betyr det at akademiet ikke har vært godt nok. Og til syvende og sist er det Dorsin sitt ansvar det også. |
Det er vel litt mer sammensatt. Hvem konkurrerer han mot f.eks, vi har jo tatt opp mange talenter nå, mulig han føler at veien blir for lang.
Man kan ikke kritisere en person for å ikke bare skaffe nordens beste akademi, om vi ikke har det. Fullt så enkelt er det ikke, er mange som jobber seriøst med akademier.
Men hadde vært rart å fortsette for Micke etter dette, så vi kan vel si at han ofret seg for barna. Går vel inn i en Alfie-rolle nå. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.12.2025 12:55 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sagt noe om nordens beste akademi, jeg har sagt beste utviklingstilbudet for Dorsin.
Hvis Micke selv mener FCN er bedre for hans egen sønn enn RBK så kan han selvsagt ikke være sportslig leder i Rosenborg.
Hvis han ikke har klart å overbevise egen sønn om at RBK er den beste utviklingsarenaen så kan han selvsagt ikke være sportslig leder i RBK.
Det har han vel innsett selv også at blir umulig, derfor har han allerede sagt opp.
Leo Dorsin har knapt nok spilt for RBK2, så jeg tror ikke konkurransen på a-laget bør være det som skremmer ham bort for øyeblikket. Første fokus for ham burde i så fall vært å etablere seg på RBK2 og gjøre seg fortjent til å trene fast med a-laget i 26 (om han hadde fortsatt i klubben). Så er det sammensatt at han har spilt lite for RBK2, noe har nok med fysikk å gjøre og noe har nok med skader å gjøre.
Det positive er at vi får noe økonomisk ut av denne avtalen. Det negative er at et stort talent forsvinner. Og det er vel det andre talentet i 09-generasjon som forsvinner, den første var vel Tørset Johnsen. Heldigvis hadde begge proffkontrakter så klubben kunne forhandle frem en avtale. |
|
| Back to top |
|
 |
|