| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 24.11.2025 21:37 Post subject: |
|
|
Laget ser ut som det er helt bortom redning og har verken sportssjef eller skikkelig trener. Helt utrolig å holde på å gnu seg med hvilken høyre indreløper osv. som mangler.
Det mangler sikkert ordentlige spillere i både fem og sju roller/posisjoner men så lenge dette "prosjektet" pågår er det jo bortkasta å signere de. Få avslutta dette først. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 24.11.2025 22:43 Post subject: |
|
|
Du er god til å komme opp med surmaga oppgulp, Oppmannen.
Kjetil Knutsen hadde helt sikker vunnet gull med denne stallen her...  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 25.11.2025 06:27 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Laget ser ut som det er helt bortom redning og har verken sportssjef eller skikkelig trener. Helt utrolig å holde på å gnu seg med hvilken høyre indreløper osv. som mangler.
Det mangler sikkert ordentlige spillere i både fem og sju roller/posisjoner men så lenge dette "prosjektet" pågår er det jo bortkasta å signere de. Få avslutta dette først. | Helt enig. Spent på hvilke signeringer som tikker inn de to nærmeste månedene. Serien er ferdig om få dager, da bør det ikke være lenge til de første spillerne meldes klare. Men: Hvilke spillere sitrer i kroppen for å komme til RBK med dagens trenerteam…..? |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 243 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 26.11.2025 08:47 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Kan bli vanskelig å lokke gode spillere til RBK etter årets elendige sesong. Så pent på hva Dorsin henter av spillere før jul…. |
Dorsin er straks ferdig i RBK, så han trenger ikke hente en eneste spiller til RBK mere.. Det har vært nok av middelmådige spillere som har blitt henta til klubben med Dorsins godkjennelse. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Larra Junior
|
Posted: 26.11.2025 15:07 Post subject: |
|
|
Måtte innom toppscorerlisten i Superettan, ref Oscar Aga tråden.
Hva med Noah Christoffersson. 18 mål, ingen straffer. 26år 1,90m.
Ser ut som han går på masse løp utfra skrytevideoene.
Scorte 2 mål i første kamp i opprykkskvalik i helgen.
https://youtu.be/s2wGlgKX...2eim2kGdP- |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2823 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 27.11.2025 10:34 Post subject: |
|
|
Du må være forsiktig med å nevne superettan, er mange her inne som får tics og utslett når den ligaen nevnes. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 27.11.2025 14:45 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg griner av at Zeidan og Reitan er ferdige i klubben, men den jobben som vår nye SD MÅ gjøre fram mot sesongen 2026 er bare sinnsyk. Vi trenger så mange spillere at det er skremmende. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 27.11.2025 15:06 Post subject: |
|
|
"Heldigvis" blir den arbeidsbyrden lettere mtp. tykkelsen på lommeboka vår .. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 27.11.2025 21:49 Post subject: |
|
|
😅😅😅
Snakk om utakknemlig jobb. Han skal sette sammen omtrent en ny stall, der det kreves 4-6 forsterkninger i tillegg til bredde, uten penger å handle for, med et kravstort publikum som krever at vi skal slåss om medaljer.
Finner han ikke gull gratis blir han stemplet som udugelig 🙈 |
|
| Back to top |
|
 |
Alltid fremover Junior
|
Posted: 28.11.2025 20:49 Post subject: |
|
|
Laget 2026:
Tangvik
Witry - Volden - Nemcik - Dahl/Pereira
Ny/Borgersen - Selnæs - Bolkan Nordli
Duris - Ny spiss - Ceide/Sahsah
Vi trenger en ny spiss som har tempo og duellstyrke. Vi MÅ ha tempo til å kontre. Volden tror jeg blir enorm neste år. Skeptisk til stabiliteten til Pereira, men Dahl tror jeg kan ta opp kampen. På indreløper kan vi avskilte Fossum, han får være stallfyll. Vi bør enten hente en spiller med kreativitet, eller satse på Borgersen.
Vi bør bruke 30 mill på et spisstalent. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 28.11.2025 21:16 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | Ikke at jeg griner av at Zeidan og Reitan er ferdige i klubben, men den jobben som vår nye SD MÅ gjøre fram mot sesongen 2026 er bare sinnsyk. Vi trenger så mange spillere at det er skremmende. |
Om man ser på mengden juniorer med A-lags kontrakt stinker det veldig 10 mill til kvinne-kjøp, 10mill til 1-2 herrekjøp og resten gjeld og Lerkendal utbedringer. Håper for gudsskyld jeg tar feil. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 28.11.2025 23:13 Post subject: |
|
|
Ikke faen om vi kommer til å bruke like mye penger på overganger for damelaget som herrelaget. Største salget for en toppserieklubb er altså på 5 millioner, jeg ser ikke for meg at vi har planer om å slå den rekorden. Og jeg ser heller ikke for meg at vi kommer til å hente et halvt førstelag i vinter.
Og jeg tror uansett at vi har mer å gå på enn 10 millioner kroner på spillerkjøp i vinter. Vi brukte vel fort 30 millioner bare i sommer, kanskje 40 også? Det er absolutt ingenting som tyder på at vi kun skal bruke 10 millioner kroner, får så vidt en helt grei spiller for den summen med mindre vi finner noe ukjent gull. Det er lov å være skeptisk og kritisk, men man kan forsøke å holde seg noenlunde realistisk allikevel og ikke finne på ting som er usannsynlig.
At ungguttene får a-lagskontrakt er vel fordi de da skal trene fast med a-laget og være aktuell for tropper og fylle bredde når det er behov ved skader og suspensjoner. Jeg tror ikke klubben planlegger med at disse skal få masse spilletid av den grunn, men at det er god nok til å trene fast med a-laget og dermed fortjener en a-lagskontrakt. Jeg synes det bare er positivt at vi forsøker å ta vare på og tilrettelegge for egne talenter, men i høst så er det vel bare Borgersen og Dahl som har fått spilletid?
Så vi trenger ikke male fanden på veggen og se spøkelser på høylys dag når det er veldig lite som tyder på at det kommer til å bli slik. Gjerne dra frem dette innlegget og latterliggjør meg om jeg bommer helt i vinter altså, men jeg klarer virkelig ikke se at du skisserer er et veldig sannsynlig eller realistisk scenario. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 29.11.2025 01:33 Post subject: |
|
|
Overdriver litt, men etter Berdal sa i intervju at "vi må investere langt mer enn før i spillerkjøp for damene" (noe i den duren) skal det tydeligvis graves djupere enn noen gang fra herrenes selv-tjente penger.
Satse på det er stille på inn-fronten fordi vi vil ha inn leder sport først/rekrutteringsansvarlig, og ikke fordi vi prøver på det samme som i forrige vindu (å handle 1 mnd etter alle andre) |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 29.11.2025 02:12 Post subject: |
|
|
Altså i fare for å banne i kirka... vi kommer ALDRI til å investere de samme summene i et damelag.
Hvorfor?
Det er ikke samme inntjening!
Altså fuck d andre greiene, hold oss til det som betyr noe _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.11.2025 14:55 Post subject: |
|
|
Er så lei av at vi skal demonisere kvinnesatsingen i alle tråder. Det blir selvsagt ikke brukt 10 millioner der, da havner de fleste av signeringen inn på topp 20-30 lista over dyreste kvinneoverganger i verden. Det faller på sin egen urimelighet.
Men kanskje bygger de er klasselag som til sammen koster oss 2 - 4 mill. Det er vekslepenger. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 29.11.2025 15:41 Post subject: |
|
|
Damelaget har spilt veldig bra i høst, neste sesong kan det bli adskillig jevnere i toppen. Brann mister sin desidert viktigste spiller i Signe Gaupset, Rbk-laget er i fin utvikling.
Det som mangler er er par gode signeringer foran neste sesong, giftigheten foran mål må bli bedre.
Selvsagt skal det satses på damelaget.  _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
|