English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 781, 782, 783

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
angvik
Rutinert

PostPosted: 03.11.2025 12:36    Post subject: Reply with quote

Mitchell van der Gaag måtte forlate Zurich for et par uker siden. Antakelig kostbar, men om vi skal se til utlandet synes jeg han har en profil og filosofi som kan passe Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 03.11.2025 13:16    Post subject: Reply with quote

Horneland 2.0 er kanskje noe av det beste man kan håpe på om ikke KK får ett innfall.
Om man skal komme drassende med Deila og Fagermo tar jeg heller Kåre 2.0 Han har tross alt klart å skape noe èn gang i klubben, den andre nålevende som har klart det er muligens for gammel og hadde trengt mere penger i kassa enn det vi har pdd, samt at jeg er litt forsynt med svensker.
Back to top
jfudh
Junior

PostPosted: 04.11.2025 20:34    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Ny sjanse til Horneland hvis han får sparken i St. Etienne? Smile

Ja takk, ting ligger mye bedre til rette denne gangen! Gi ham to år med tålmodighet slik vi har gjort med Johansson, så vil det svinge av Rosenborg igjen.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror vi hadde fått fornyet optimisme, og muligens fått bremset det store fallet i sesongkortsalget til neste sesong om Horneland erstattet Johansson i desember.

Så virker det ikke som Horneland er i ferd med å få sparken, da. De ligger tross alt på 3. plass i Ligue 2, med gode muligheter til å rykke opp fremdeles.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 10:12    Post subject: Reply with quote

Skal vi få Horneland til å fungere må vi hente inn Kåre først så han kan starte som assistent. Så må vi hente Forren og la han misbruke jenter på gressmatta. Så rykker vi ned og to år etterpå har vi et topplag!
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 05.11.2025 10:54    Post subject: Reply with quote

Om utviklingen det siste året fortsetter skal du se nedrykket er sikret før du tar sommerferie.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 05.11.2025 11:16    Post subject: Reply with quote

Synes det er rart RBK offentliggjør en liste på 10 og sksl finne ut hvem som. Passer. Hva med å gjøre det motsatt? Finne ut hva man ønsker av en trener og deretter kontakte de som har de evnene
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 05.11.2025 11:49    Post subject: Reply with quote

Klubben har da ikke offentliggjort noen liste? Det er Tv2 som drar rundt og snuser, og som antar at Rbk har disse personene på sin liste.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 11:51    Post subject: Reply with quote

Det var vel det vi gjorde med AJ vil jeg tro. Strategi dokument var vel ferdig da og la premissene for å rekruttere trenere og Sportslige ledere i henhold til det
Vi hadde rekruttert trenere med forskjellig filosofi osv som trengte sine egne spillere. Vi ville unngå det.
Vi må jo forvente at AJ var innefor ønsket og at fremtidige trenere er ganske lik AJ i filosofi og lederskap osv

Han har kontrakt ut 28 så det blir en god stund til neste gang såfremt ikke AJ blir tilbudt en bedre og mere interessant mulighet enn det han har her.
jfudh
Junior

PostPosted: 05.11.2025 12:19    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
Synes det er rart RBK offentliggjør en liste på 10 og sksl finne ut hvem som. Passer. Hva med å gjøre det motsatt? Finne ut hva man ønsker av en trener og deretter kontakte de som har de evnene

Dette gjelder vel sportslig leder, ikke trener. Bør vel flyttes til den tråden.

Artikkelen det snakkes om: TV 2 erfarer: Disse navnene står på RBKs liste
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 05.11.2025 17:25    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Skal vi få Horneland til å fungere må vi hente inn Kåre først så han kan starte som assistent. Så må vi hente Forren og la han misbruke jenter på gressmatta. Så rykker vi ned og to år etterpå har vi et topplag!

Velprøvd og godt dokumentert metode.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 17:49    Post subject: Reply with quote

Jeg merker et endret stemningsleie. Det er ganske mange uker siden jeg forstod at dette prosjektet er helt på stranda nå, for andre tar det noe mer tid å innse det, men hver gang post 2000 når vi har lett etter navn har det vært en jevn strøm av humorinnlegg som skal dra inn Normark, Ulseth, Kenny Cooper og så videre i diskusjonen. De er der ennå, men i mye lavere antall enn tidligere, og det tror jeg har å gjøre med at Rekdal også var et sånt navn. Men nå sitter det lengre inn å dra disse spøkene og le av de, for vi har smertelig fått erfare at det ikke er noe å le av mer.

Klubben er systematisk nedbygd og ødelagt over så mange år at dette med å kjempe midt på og endatil på nedre halvdel synes å være den nye normalen som urovekkende mange aksepterer. Dersom ledelsen, dvs. syklistene og skiløperne, ikke ser for seg noen bedre løsninger enn å la AJ-greiene skure og gå enda et vindu og enda en halvsesong, flankert av hvilke av våre tidligere forsvarsspillere som kan tenke seg å "jobbe med fotball" så synes jeg dette mer og mer ligner oppskrifta på et totalhavari i 2026 der det ikke står noen garantier for noe som helst. Ei heller plassen i Eliteserien. Per i dag ser jeg ingen tegn som lover meg noe bedre over vinteren. Ikke i organisasjon/struktur, ikke i trenerteam og ikke i spillerstall. Det jeg er mest spent på er hvor lang tid det tar for de mest innbitte og tungnemme å ta inn over seg at dette skipet går ned med mann og alt. Basert på historikk er jeg redd vi både har 16. Mai og kanskje juni-juli til og med. Og jeg tror ikke det blir en høst vakende midt på uten momentum, men et desperat kjør der hver helg er must-win for å ikke gå ned et nivå for først gang siden 1978. Det er de lange linjene. Worst case, selvfølgelig, men den framstår som mest plausibel akkurat nå. Og man kan si, og ha rett i, at stallen og klubben som sådan er ribbet for alt av vinnerkultur - men den har også null erfaring med å håndtere en virkelig kamp mot nedflytning. Det har vært sporadisk flørt i f.eks 2005 og 2023 men ikke akutt og prekært til slutt. Det vi ser av skriblerier og rykter og påfunn i og rundt Brakka nå er bare en smaksprøve på hvordan det vil se ut den dagen dette blir en reell fare.
josinho
Veteran

PostPosted: 06.11.2025 08:21    Post subject: Reply with quote

Helt enig!!! Et tøft og godt innlegg i Nidaros i dag. Tittelen er ; Noe er råttent i Rosenborg,
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 06.11.2025 10:11    Post subject: Reply with quote

Nå lurte josihno meg til å gå inn på nidaros.no som i utgangspunktet er svartelista.
Innlegget der er jo i samme gata som Otto S, alt er galt og ingenting er rett. Og heller ingen ide om hva som skulle vært gjort.

Man må snart innse av spillerstall er skrøpelig. Det er ganske sykt å lete etter andre feil når statistikk viser hvorfor det går ned.

Poeng før og etter Nypan/Broholm viser jo helt klart hvorfor. Gode spillere er ikke erstattet tidlig nok og mange etablerte som har sviktet.

Hjelper jo heller ikke at 2 av 3 innkjøpte spillere klarte å bli skadet i høst heller.

Bodø kunne jo bruke 70 mill i år for å sette spillerne på benk og tribune i høst. Denne luksusen har ikke vi hatt og måtte prøve å få de nye inn fra Dag 1.
Og når man da må bruke den innkjøpte høyrevingen som er eneste innkjøp som er frisk som venstre indreløper, da burde det gå opp ett lys av logistikk er problem 1.

Om dette er fordi Dorsin ikke henter gode nok eller om økonomi har vært verre enn hva man hadde inntrykk av er ikke godt og vite, men en kombinasjon av dette er det nok.

Tore B burde heller ikke gå ut så hardt i sommer og si at nå skal det handles og satses, uten at de var mer sikre på at dette var helt klart.

Det blir jo nok en vinter med enorme utskiftninger i stall, men det skaper iallefall litt spenning i hverdagen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
AndreasR
Veteran

PostPosted: 06.11.2025 11:41    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Helt enig!!! Et tøft og godt innlegg i Nidaros i dag. Tittelen er ; Noe er råttent i Rosenborg,

Leste innlegget og det slo meg som bare jåss da han avslutta med at vi må ha investorer Smile
robbie
Veteran

PostPosted: 06.11.2025 12:59    Post subject: Reply with quote

Dette er samme kis som i fjor argumenterte for å fjerne medlemskapsmodellen i Rosenborg og argumenterte med at det er kommunisme (merkelig demokratiforståelse):

https://www.adressa.no/de...eggen-tida
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.11.2025 14:14    Post subject: Reply with quote

Hold dere til saken og ikke trekk inn medlemsklubb eller ikke. Jeg er forøvrig for medlemskapsklubb. Enkelte her inne tror at fryktkultur kommer kun fra noen spillere, men fryktkultur og dårlig stemning er det mellom andre grupper i klubben. Noen i klubben sies å være bitre etter tidligere hendelser og omorganiseringer etc.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 06.11.2025 14:34    Post subject: Reply with quote

Er jo relevant å se på hva personen også har ytret tidligere, og det er vel bare det ene innlegget som ikke handler om hva som ble skrevet.

Litt snodig å gå såpass i forsvarsposisjon.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 781, 782, 783
Page 783 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb