English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 143, 144, 145

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 03.11.2025 20:16    Post subject: Reply with quote

Hm, tja. Kanskje vi skal dra inn litt mer fakta da?

Det som er litt interessant å se på statistikken til Selnæs fra Sofascore er at han faktisk også i år kommer ganske brukbart ut, både på pasningssikkerhet og dueller vunnet. Han er derimot vesentlig mindre borti ballen enn forrige sesong og har også vesentlig færre pasninger på motstander sin banehalvdel.

Har Selnæs sjøl noe av skylda for dette? Helt sikkert, men jeg mener savnet av spillertyper som Tagseth og Broholm er enormt. Vi klarer ikke å holde ballen i laget for å bearbeide motstander som vi ønsker og bevegelsen foran ballfører er jevnt over dårlig.
2mas
Sjef

PostPosted: 03.11.2025 22:10    Post subject: Reply with quote

Selnæs sa etter Molde-kampen at sannheten alltid kommer på bordet, og bak linjene var det tydelig at det skulle jaktes hvem som kunne ha lekket til mediene.

Uttalelsene fra en av lagets mest rutinerte menn får flere til å reagere.

– Jeg ville ikke valgt å gå ut på den måten. Man peker egentlig ut i et felt der du vil røyke ut hvem som er forræderen. Nesten som i TV-programmet. Det mener jeg skal tas internt og har ingenting i et intervju å gjøre i mine øyne. Det skaper bare mer usikkerhet synes jeg, sier tidligere Rosenborg-kaptein Bent Skammelsrud til Nettavisen.

Han forklarer at han forstår at grunnlaget for uttalelsen er at de sliter og det er slitasje i troppen, og at det i seg selv er helt naturlig og ikke noe enestående. Han husker selv at det blåste under hans tid i klubben også og at de til tider «levde av konflikter» under Nils Arne Eggens ledelse.

Likevel mener han kapteinen må stå med laget sitt.

– Som kaptein skal du verne om lagkompisene dine. Her peker du egentlig litt utad.

Les mer: Reagerer på Rosenborg-uttalelser: – Virker som han ikke har skjønt hva dette handler om
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
siggen1
Proff

PostPosted: 03.11.2025 23:19    Post subject: Reply with quote

At Selnæs forteller at det er råtne frukter i kurven er faktisk noe jeg setter pris på at han gir uttrykk for
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 00:52    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
moomoo wrote:
Bart1 wrote:

Nypan har verken spilt mye eller særlig godt for oss denne sesongen....

DET er en sannhet med modifikasjoner.....

Jo, det er faktisk flere Middlesbrough-fans som har skrevet at de vil eller vurderer å sende Nypan tilbake til City – og mange andre som er svært kritiske til det han har levert. Dette går tydelig igjen i flere tråder på OneBoro-forumet....

Fra «The bits and pieces gossip before January window»

LinoJo3:
“I’d be tempted to send Nypan back to City (if possible) if there is a more Championship-ready/Prem quality #10 available on loan.”

----------------------------

Nå tror jeg dette endrer seg, men det hadde kansskje vært bra for både han og oss at han hadde blitt lånt ut til oss istedenfor Middlesborough?

Har ikke fulgt med på Forumet men sett litt klipp og hørt litt hva komentatorene har sagt pluss de som holder med "the boro" som jeg kjenner.
Har sagt han sliter med fysikken men vist noe kvaliteter men at det er tidlig enda me tanke på tilvenning til Engelsk fotball.

Skjønner godt at de ønsker noen som kan løfte laget skikkelig men tror heller det blir litt mindre spilletud på Nypan til han har etablert seg noe mere. Koster neppe noe særlig for dem å ha i stallen, spørsmålet er hvor mye spilletid City forventer han skal få.

Kan godt sende ham hit ja Very Happy

Fantastisk svar med referanser forresten, det skal du ha kudos for Wink Tommel'n opp!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 14:17    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Hm, tja. Kanskje vi skal dra inn litt mer fakta da?

Det som er litt interessant å se på statistikken til Selnæs fra Sofascore er at han faktisk også i år kommer ganske brukbart ut, både på pasningssikkerhet og dueller vunnet. Han er derimot vesentlig mindre borti ballen enn forrige sesong og har også vesentlig færre pasninger på motstander sin banehalvdel.

Har Selnæs sjøl noe av skylda for dette? Helt sikkert, men jeg mener savnet av spillertyper som Tagseth og Broholm er enormt. Vi klarer ikke å holde ballen i laget for å bearbeide motstander som vi ønsker og bevegelsen foran ballfører er jevnt over dårlig.
Sånne typer statistikker må ikke leses for bokstavelig. Mange fallgruber. Viktigst er å se kamper, og fryse situasjoner og forsøke å se situasjonene fra et spillerperspektiv. Mange spillere scorer stort på pasningssikkerhet men trenger ikke å spille bra, og motsatt, man tar risiko for å skape noe, og bommer. Noen av bommene var helt ok, andre skulle aldri har vært der pga feilvalg. XG er også et eksempel på noe som ikke må tas helt bokstavelig, man må se kampen, og analysere/tolke. En annen feilkilde på XG og om laget spillersjanseskapende eller ikke, kan være dommeravgjørelser som fjerner sjanser, rett som feil.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 22:10    Post subject: Reply with quote

Det var ikke poenget mitt heller, men siden man brukte statistikk presentert for å vise hvor dårlige Selnæs sine prestasjoner har vært og kaller det fakta, påpeker jeg at det finnes statistikk som viser at han er dårligere enn i fjor men fortsatt blant de beste pasningsspillerne i ligaen.

Alle ser at dette laget ikke henger sammen på noen som helst måte, men det er ikke bare Selnæs sin skyld. Dårlige taktiske disposisjoner, uklare roller og en grusom spillerlogistikk over mange år gjør at vi ikke har en spillerstall som passer til den fotballen vi prøver å spille.
josinho
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 22:54    Post subject: Reply with quote

God til å finne medspillere ja, men han og laget spiller helt feil fotball. De mottar fremoverpasninger for ofte feilvendt. Da blir det mye støttepasninger bakover, eller brudd hvis de forsøker på noe annet. Å ha et sirup-kollektiv med en altfor dominant midtbanesentral er gammeldags og dømt til å mislykkes. Trenerne våre må dra opp til KK for å lære. De må øke sin kompetanse.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 143, 144, 145
Page 145 of 145

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb