| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 29.10.2025 14:11 Post subject: |
|
|
Jeg vil anta det er AJ som har følt seg usikker og faglig utfordret og tydd til straff som igjen har ført til frykt for å komme med innspill og tanker.
De har blitt konstant avfeid.
Det er hva jeg tror når jeg legger sammen det jeg leser og har hørt.
Så er det for mange i støtte apparatet som har meninger om det meste og man endre opp i dårlige mellom løsninger.
Tror jeg _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.10.2025 14:24 Post subject: |
|
|
| Jeg vil også anta at media leter med lys og lykter for å finne noe grums de kan bruke mot RBK, og skape diskusjon. Tross alt den klart største klubben i Norge, og klubben flest folk er interessert i. Enten som tilhenger eller motstander. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 29.10.2025 14:29 Post subject: |
|
|
@andreas
Ja det kan være dårlig ledelse, men igjen blir det veldig diffust. Det har ikke kommet frem noe som helst konkret. Ikke en liten snev av konkrete episoder. Vil tro at hvis det var noe knagg å henge misnøyen på, ville det kommet frem i første artikkel eller oppfølgings artikler. Det virker som om det er snakk om 3-4 personer maks.
@Neeskens
Det vil hele tiden være mange forslag som kommer en leders vei. Det er en leders jobb å holde en rød tråd i henhold til strategien som er valgt. Nå skal man ikke avfeie innspill ukritisk, men kan skjønne at det skjer i tilfeller, hvor budskapet er det samme, bare med ny innpakning. Det jeg har erfart gjennom ca 30 år i arbeidslivet, er noen tror de har rett på å få gjennomført alle sine ideer og at det de sier er fasit. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.10.2025 15:29 Post subject: |
|
|
Men å konkludere at han har diskvalifisert seg selv med en tåpelig uttalelse faller på egen urimelighet. Hvor mange tåpelig uttalelser har ikke for eksempel Eggen hatt?
Hva med at Berdal sier i intervjuet med TV2 at han ønsker flere tilbakemeldinger, hvordan rimer det med at han er en dårlig leder for eksempel om vi skal forholde oss til uttalelser.
Her "alt" TV2 har som går konkret på misnøye:
"Skriverier om murring, lite humør og manglende utvikling maler deler av situasjonsbildet på Lerkendal.
Ifølge TV 2s opplysninger finnes det både spillere og ansatte i Rosenborg som ikke er fornøyde med tingenes tilstand – utover det som kan anses som normalen i en fotballklubb.
Kilder i og rundt RBK forteller TV 2 at enkelte i klubben, både spillere og ansatte, ikke tør å komme med tilbakemeldinger i frykt for egen rolle eller spilletid. "
Jeg mener dette er veldig vagt og veldig tynt. Og hva som menes med tingenes tilstand vet jeg ikke, det er en vag formulering også. Jeg tror ingen av de tre lederne heller er fornøyde med tingenes tilstand.
VG skrev vel også bare at det var litt murring og ikke noe mer.
Jeg utelukker ingenting, men basert på informasjonen som har kommet i media og hva jeg leser av utsagn fra spillere og hva jeg ser så synes jeg ikke det virker som at en majoritet av klubben er i mot lederne.
Og jeg skriver lederne da det er ikke er tydelig om det bare er en av de, to av de eller alle tre det gjelder. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 30.10.2025 07:34 Post subject: |
|
|
Det kan godt hende det er alle tre det er snakk om, men da er det uansett Berdals ansvar all den tid han er øverste leder. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Junior
|
Posted: 30.10.2025 08:57 Post subject: |
|
|
| Stang ut hele sesongen. Håper det blir bedre neste år. Er i ingenmannsland nå, og kan like godt spille inn ungdommer resten av sesongen. Kan ikke satse på høyt, aggressivt press når man har spillere som ikke evner(bortsett fra Sunde). Litt for seigt over hele linjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.11.2025 20:01 Post subject: |
|
|
| 1-3-6 på siste 10 seriekampene. 6 av 30 mulige poeng. Nesten ikke til å tro hvordan laget har falt sammen etter sommeren. Her må det skje mye og jobbes hardt gjennom vinteren for å komme tilbake på rett spor igjen. Utviklingen i år har vært så godt som stikk motsatt av det man så forrige sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 01.11.2025 22:39 Post subject: |
|
|
| Det er nesten ikke til å tro nei, og jeg er enig i at det er problemer som sitter dypere enn enkeltspillere men vi er nødt til å se på kvaliteten i laget. Jeg mener helt seriøst at vi i dag starter med 5-6 spillere som knapt holder eliteserienivå. I tillegg har vi Duris og Santeri som spiller ute av posisjon. Det er kun en naturlig målscorer i laget i Islamovic. Vi har kun en spiller i Ceide som er i stand til å skape ubalanse gjennom dribling. Ingen midtbanespillere med tempo og evne til å utfordre, skyte og forsere ledd. Laget spiller for spiller er rett og slett dårligere enn nesten alle motstandere vi møter. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 01.11.2025 22:44 Post subject: |
|
|
Tror du har helt rett Lasarus.
Den som skal skytes er Dorsin primært. Han har over tid hentet spillere som ikke holder mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.11.2025 22:45 Post subject: |
|
|
Ullsokken er spot on igjen i dag. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 01.11.2025 22:53 Post subject: |
|
|
| Det overrasker ingen at du synes det. |
|
| Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 02.11.2025 06:17 Post subject: |
|
|
| Overrasker ingenting om lekkasjene kommer fra noen som tilfeldigvis har Jim Solbakken som agent. Ingen tjener mer på kaos og ødeleggesle enn den mannen. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 02.11.2025 08:11 Post subject: |
|
|
Markus Henriksen er jo også en Jim-elev som garantert har åpne følere inne i garderoben. Han glemmer nok ikke avskjeden sin med det første _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.11.2025 08:44 Post subject: |
|
|
Ja jeg synes det. Jeg synes også Løfaldli skriver mye klokt i sin kommentar også.
Nå fremstår RBK som en lite positiv klubb og arbeidsplass.
Det er helt greit at ting skal holdes i garderoben. Men når ansatte er redde og føler frykt for egen arbeidsplass er jo det det underliggende problemet. Det at ting kommer ut er et symptom på at ting ikke er som de skal være.
De som leder klubben nå er mere opptatt av å ta folk enn å lytte litt ydmykt ,som Ullseth har rett i. Ledere som ikke kan eller vil lytte skaper ikke resultater.
Hvor hadde vi vært hvis ikke Nils hadde lyttet til Bjørn H? Man må kunne korrigere kurs og endre seg. Det gjorde Nils også.
Det skorter på erfaring og kompetanse i toppen hos RBK
Når du ser laget spille så gjør de feil du ikke en gang ser i barne og ungdoms fotball .
Lagets struktur og balanse er på et slikt nivå at du ikke tror det du ser
Det er så mye som ikke fungerer og gir grobunn for gode prestasjoner at man kan holde på i time hvis.
Jeg snakker en del med trenere på senior nivå i byen og de rister bare på hodet.
Vel det er som det er. Og det er sjokkerende og samtidig trist
Man blir bare lei seg over hva som har skjedd med Klubben totalt sett siden AJ og teamet tij over _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.11.2025 08:55 Post subject: |
|
|
Bare et lite tillegg til over.
Jeg har blitt fortalt av folk som jobber i klubben, flere enn 1, at de ikke tørr ta opp ting som ikke fungerer da giljotinen kommer frem ned en gang
Sånn kan det ikke være på en arbeidsplass. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Junior
|
Posted: 02.11.2025 09:01 Post subject: |
|
|
| Klubben har vært dårlig styrt mye lengre enn de to siste årene Johan Neeskens. La oss på se hva evalueringen etter sesongen bringer. Horneland/Per-Ove Ludvigsen fikk ryddet opp i ukultur i Brann. Mulig det skjer noe tilsvarende her. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 02.11.2025 09:21 Post subject: |
|
|
Det kan også være at det Berdal og Johnasson kjemper for, er å få en prestasjonskultur til å prestere langt høyere enn de har gjort før. Ved å øke standarden, stille høyere krav, terpe på små detaljer og gjøre masse endringer på ting som de ser kan bli bedre. Hos Glimt er det ekstremt høyt detaljfokus, det går som en lek så lenge klubben vinner, men for en klubb som Rosenborg som muligens trenger flere og større endringer, kan det oppleves som utrygt og krevende for mange spesielt når det går dårlig på banen.
Så må det også i rettferdighetens navn sies at vi etter sommeren har hatt store utfordringer med å få den samme 11'eren til å stille i to kamper på rad. Det er klart at slikt gjør ikke jobben lettere når forskjellen på seier og tap ofte er små marginer i avgjørende situasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 02.11.2025 09:57 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Bare et lite tillegg til over.
Jeg har blitt fortalt av folk som jobber i klubben, flere enn 1, at de ikke tørr ta opp ting som ikke fungerer da giljotinen kommer frem ned en gang
Sånn kan det ikke være på en arbeidsplass. |
Hvis dette er tilfelle så er det alvorlig og vil prege prestasjonene som det ville ha gjort i hvilken som helst bedrift.
Rotårsaken gitt at det er sant kan være at lederne som sitter der nå er uerfarne og nok føler seg usikre i lederrollen.
Man kan da velge å ta imot innspill med åpne armer, justere kursen og bygge erfaring på den måten eller å se alle innspill som en kritikk og ta fram øksa.
Vi må være klar over at Berdal og AJ har svært begrenset ledererfaring og RBK er landsdelens mest profilerte bedrift. De er under sterkt press og da kan reaksjonsmønstrene fort bli irrasjonelle,spesielt hos AJ som virker å ha litt kort lunte.
De vil gjøre lurt i å ta dette på alvor,ikke bli paranoide og jakte lekkasjer, men søke profesjonell hjelp som kan se på dette utenifra.
Tror de nå har havnet i «oss og dem» fella og begynner å se fiender overalt..
Det hjelper lite. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 02.11.2025 10:36 Post subject: |
|
|
Nå har ikke jeg noen kunnskap om hva som foregår internt i klubben, mulig det Neeskens sier stemmer og i så fall er ikke det bra.
Samtidig kan det være at disse som føler de ikke blir lyttet til eller at giljotinen kommer frem med en gang, kommer med forslag, innspill, tilbakemeldinger som ledelsen allerede er klar over og har hørt før og vurdert til at de valgene som er tatt faktisk er til det bedre om man bare gir det tålmodighet. Det kan være personer som er misfornøyde med endringene som er foreslått, som er gjennomført og som er planlagt og hvis de hele tiden er misfornøyd fordi ting ikke fungerer så kan jeg forstå at ledelsen etterhvert avfeier de ganske kjapt.
Jeg tror de fleste av oss har vært på arbeidsplasser hvor det kommer inn en ny ledelse som ønsker å gjøre endringer, som i utgangspunktet ikke blir tatt godt i mot fordi det strider mot det "man alltid har gjort" og som man føler fungerer. Og det kan også hende at man føler at ting ikke fungerer fordi man ikke evner å se det større bildet selv, slik som ledelsen har ansvaret for å gjøre men at man kun ser sin egen del og rolle og føler at ting er mer komplisert eller vanskeligere og ikke fungerer slik som det skal. I tillegg er det en gang slik at endringer tar tid og alt er ikke på plass med en gang.
Og det er enda mer krevende om man skal innføre en toppidrettskultur og prestasjonskultur som man mener mangler per dags dato. Da stilles det knallharde krav, da forventes det at man er lojal mot det som blir bestemt osv.
En god ledelse har derimot på forhånd klart å forankre dette godt nok blant resten, de er villig til å ta i mot tilbakemeldinger men i retur så forventer de også at resten har tillit til at de tar de valgene som er til det beste i det store bildet.
For å si det enkelt så er det alltid to sider av en sak og jeg kan fint tro at personer har opplevd det Neeskens sier, men det betyr ikke at det er slik det faktisk var.
Vi får vente å se hva som kommer frem, at misnøyen kommer frem offentlig og at ting lekker fra garderoben er på ingen måter bra uansett hva som stemmer.
Enten er det illojale personer som har sin agenda og setter seg selv foran klubben og ikke er med på å dra i samme retning eller så har vi en ledelse som i verste fall kan ødelegge klubben enda mer.
Jeg forventer uansett en knallhard evaluering etter sesongen hvor alle går i seg selv og hvor takhøyden er stor. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 02.11.2025 10:58 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | | Ullsokken er spot on igjen i dag. |
Du lurer ingen ved å bruke kallenavnet på deg selv, men du skal ha for forsøket. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 02.11.2025 12:00 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Bare et lite tillegg til over.
Sånn kan det ikke være på en arbeidsplass. |
Dersom dette stemmer er det hårreisende, ja.
Nå har det vært mange avhandlinger rundt om i europa om hvorfor ene storklubben lykkes fremfor den andre. Og i det store bildet er det kameratskap og inkludering i spillergruppen og trenerteamet, og som ofte bidrar til sosial trygghet, og som igjen gir stor takhøyde så frem til man respekterer hverandre og klarer å ta hverandre i hånda og bli ferdig med konfliktene så tidlig som mulig.
Når jeg har overveid treninger på feltet har vært en fryd å se AJ og de andre coache og holde på med spillerne, og selve treningshverdagen, tror jeg da, er mye bedre enn på mange år, men hjelper fint lite hvis det hersker fryktkultur. Dersom det stemmer dette med ukultur så tror jeg de første som må ta noen "HR-kurs" er trenerteamet for å løse opp i kulturen.
Kulturen sitter ikke i veggene, men er en del av folkene som møter opp på jobb hver dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.11.2025 15:38 Post subject: |
|
|
| Om man skal konsentrere seg om det som skjer på banen, så er det aller største savnet intensitet og frekvens i beina på midtbanen. Savnet av Tagseth, som dekket store rom, er overraskende stort. Samtidig mistet man hurtig forflytning og ballbehandling da Nypan og Broholm forsvant. Kampen i går er et meget godt eksempel på at laget er blotter for hurtighet. Ikke en rask spiller i troppen. Det må endres i januarvinduet. Hurtighet og kreativitet er noe som må prioriteres. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 02.11.2025 16:30 Post subject: |
|
|
Helt enig. Se på ene baklengs går. Selnæs mister ball, Iver tapper duell. De er for seine.
Santeri har frekvens, men for lite kreativ.
Zeidan er det helt motsatte. Null duellspill og defensive gener. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 02.11.2025 19:19 Post subject: |
|
|
| Rosenborg 2026 snart? Få inn Thomas Berntsen som sportslig leder og Karl Marius Aksum som trener asap så tipper jeg vi tar bronse allerede til neste år. Potensialet er der fremdeles og stallen er OK pluss nå. |
|
| Back to top |
|
 |
guda Junior
|
Posted: 02.11.2025 20:21 Post subject: |
|
|
| Sitter å ser Tromsø mot Sarpsborg nå. 3-0 etter 25 min. fremoverrettet spill, scorer mål. Tror ikke mer enn 2-3 spillere fra Rbk hadde fått plass på dette laget. Vi brukte 23 mill. mill på E Ceide som er den eneste som klarer å passere en motspiller. Lite sluttprodukt og veldig forutsigbart alikevel. I tillegg har vi en angrepsspillet i Dino, som er så treg å lite spillbar, at det meste stopper opp og blir heller kontringer i mot. Det trengs en totalrenovering på midtbanen, og i angrep. Må ha spillere som har sluttprodukt i seg. Lykke til med vinteren og totalrenoveringen. |
|
| Back to top |
|
 |
|