English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidig sportsdirektør?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det er så enkelt at man kan bare skylde på flaks. Jeg mener å huske at jeg var inne på nettsidene deres i 2019 og så flere utenlandske navn som jobbet med scouting. Det er tydelig at de hadde profesjonalisert rekrutteringssystemet allerede da.

Jeg er som sagt ekstremt nysgjerrig på hva slags prioriteringer og valg som ble tatt i denne perioden. Jeg tviler sterkt på at det er så enkelt som at de snublet over et ukjent geni i Kjetil Knutsen og resten er historie.

@messi:
Jeg vet at Bjørkan fikk ny rolle da Fredrik begynte å spille fast. Men det må likevel ha vært noen som pekte på nøyaktig den breddetreneren i Bergen og tenkt at han har egenskapene som trengs for å komplementere Bjørkan. Hvor kjente de han fra? Hva var kjennskapene på det tidspunktet?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 14:15    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen i Glimt ER ren og skjær flaks. Les historien.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 31.10.2025 16:24    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/sj...113-782109

Forhørt seg med svensk-libaneseren Khaled el-Ahmad (sportsdirektør) i Minnesota United, men fått nei.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 31.10.2025 17:27    Post subject: Reply with quote

Jeg liker det. Da har vi i det minste prøvd på nytt og spennende. Uten at jeg har peiling på kompetansen til denne personen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 17:46    Post subject: Reply with quote

@Robbie

Knutsen var en 4-3-3 trener i Ã…sane, som var et middels OBOS-lag, som ble overtatt av KÃ¥re Ingebrigtsen.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 31.10.2025 17:49    Post subject: Reply with quote

@robbie: Bjørkan kjente KK godt fordi de hadde vært på en rekke kurs og samlinger sammen. De sier at de klikka godt sammen fordi de har de samme tankene om hvordan en skal spille fotball. Samtidig kom det opp en generasjon lokale spillere som klubben klarte å holde på. I tillegg lyktes klubben svært godt på overganger til tross for lite penger. Det er rart å kalle det flaks synes jeg. Det litt heldige var vel at Conference League starta idet Glimt ble gode, sånn at det umiddelbart kom inn gode penger som gjorde at klubben kunne satse hardt videre.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 19:14    Post subject: Reply with quote

Fra Nidaros sin sak:

"Khaled El-Ahmad er sportsdirektør i MLS-klubben Minnesota United. Han skal angivelig være en av OneNexus sine kandidater, det danske konsulentselskapet RBK benytter seg av i jakten på den nye sportssjefen. Det er de som skal ha forhørt seg med El-Ahmad, slik Nidaros forstår det.

Det er ikke kjent om Rosenborg har vært i direkte kontakt med Minnesota-direktøren.

(...)

Mye tyder likevel på at Rosenborg må lete andre steder. El-Ahmad skal angivelig gitt beskjed om at han ikke ønsker RBK-jobben.

Nettavisen-journalist Stian Andre De Whal snakker om dette i podkasten Fotball. TV. fredag ettermiddag. Nidaros kjenner også til opplysningene.

Hovedårsaken til at El-Ahmad angivelig skal ha takket nei allerede nå er først og fremst de økonomiske rammene rundt det Rosenborg kan tilby. Avstanden opp til det han allerede sitter med i Minnesota United skal være for stor."

https://www.nidaros.no/sj...113-782109
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 20:11    Post subject: Reply with quote

Var å så Minnesota United for 6 år siden på deres hjemmebane. En stadion som tar i underkant av 20000 tilskuere. Men som kostet ca 200 millioner dollar å bygge.

En stadion bygd for supportere. I deres "tribune øst" så var det 2 puber inne i selve tribunen vendt ut mot banen. På motsatt side var det bak selve tribunen "brew hall" der man fikk kjøpt mat og drikke (øl, vin, brennevin) mens man hadde ene øyet på kampen. En stadion bygd for publikum. Og der man handlet glatt langt over det man betalte for selve billetten. En helt annen økonomi enn det Rosenborg kan tilby. Klart at det blir ikke mye penger å hente inn når det en kan tilby publikum er slappe pølser og pepsi i papp... Du verden som Rosenborg har å lære av verden med det å få inn penger på kampdag....

Læresetning: koster billetten kr 500 så skal man hente inn minst kr 500,- i salg av mat og drikke. Pr publikummer.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 21:53    Post subject: Reply with quote

Pengene fra stadion er null og nada for Minesota... Det er andre inntekter som gjør at de kan betale sjuke lønninger der borte...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.10.2025 23:16    Post subject: Reply with quote

Berdal:

- Vi har en liste med navn. Og vi har begynt å prate med folk, sier RBK-lederen torsdag.

- Hvor lang er lista?

-Det er mange navn på den, svarer han - uten å ville komme med noe anslag.

Les mer: Bekrefter samtaler
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Thulian
Veteran

PostPosted: 01.11.2025 00:51    Post subject: Reply with quote

@Stano_11 er vel forholdsvis velholdte eiere bak de fleste profflag i USA uansett idrett Rolling Eyes
De bryr seg ofte katta om idretten, men vil melke kua for det de kan
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Messi
Veteran

PostPosted: 01.11.2025 13:51    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Jeg liker det. Da har vi i det minste prøvd på nytt og spennende. Uten at jeg har peiling på kompetansen til denne personen.

Det første de gjør er å spørre alle sportsdirektører de har har vært bort i tidligere.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 01.11.2025 16:48    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
trøndergutten wrote:

Det første de gjør er å spørre alle sportsdirektører de har har vært bort i tidligere.

Vet du at de gjør det denne gang? Virker jo ikke slik.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb