English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2026
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elg
Veteran

PostPosted: 27.10.2025 10:12    Post subject: Reply with quote

Da er han nok ikke på blokka. Samme med de to afrikanerne på Ranheim som gjør det skarpt nok til at Slavia Praha er interessert

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 30.10.2025 00:26    Post subject: Reply with quote

Tror det blir vanskelig å hente gode spillere i vinter. Hvem gidder å komme hit nå, når ståa er slik som den er. Dessuten er markedet uansett veldig tøft, ikke minst her hjemme. Andre klubber her har bedre råd og er mer attraktivt rent sportslig.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 30.10.2025 00:40    Post subject: Reply with quote

Artig å tenke på at pengene fra Nypan og Broholm går til å oppgradere stadion. Har vel aldri hatt mer behov for penger til nye spillere enn nå.

Fortsetter det slik kan vi selge Lerkendal og leie av Ranheim.
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.10.2025 16:04    Post subject: Reply with quote

HÅper ryddejobben ikke bare tas i stallen men også i apparatet rundt klubben. Få inn kompetanse!

Mener vi bør erstatte følgende spillere i troppen før neste sesong (flere internt, borgersen, slørdal etc)

Dino: Har gjort mål men gjør absolutt ingenting for laget utover det.
Aga: Med mindre vi er dødsavhengig av en press spiss har han ingen fremtid i klubben.
Sæter: For mye syk, for mye skadet, synd.
Reitan: for dårlig rett og slett
Fossum: Verste midtbanespilleren jeg har sett i nyere tid
Racic: Skadet og endimensjonal
Isak: Muligens det eneste habile alternativet i boka mi uten at det er i nærheten av bra nok

Så kan man stille spørsmål ved midstopperplassen og hva man gjør der med Røsten/Ceide/Volden. Mindst en må ut permanent og her bør vi forsterke.

Vi må få inn spillere som er gode nok i rollene til 4-3-3 bak de beste vi har.

Tangvik

Pereira - Nemcik - Volden - Witry

Bolkan - Il Barista- NY

Ceide - NY - Duris

Benk: Ulrik, Borgersen, Slørdal, Dahl, Sunde, Mortensen, Sandrød, Sandberg, Ceide/Røsten.

Ser utrolig tynn ut den troppen, jeg er veldig usikker og det høres ikke ut som et topplag på papiret, men vi kommer til å være ekstremt avhengig av en klar spillestil og hente spillere til rollen og ikke stallfyll på merit.

Uansett hvordanm jeg vrir å vender på det blir synsingen min ulik hver gang for sykdommen er så spredt, men for guds skyld, GI MEG BRAKKA TILBAKE!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
FormerlySlaves
Junior

PostPosted: 30.10.2025 17:20    Post subject: Reply with quote

Tror nok Tangvik forsvinner. Enten til vinteren, eller sommeren.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 30.10.2025 22:58    Post subject: Reply with quote

Tippe førstemann inn blir Midtsjø, og helt ærlig så lenge han ikke er 100% fotballinvalid vil det være en oppgradering på midtbanen.

Sørloth bikker 30 om en måned, børe komme hjem
å gjøre en innsats snart før han blir for gammel. Men antar han er typen som vil få mer lukrative tilbud frem til han legger skoa på hylla.
Men han er kvalitets spissen vi mangler. Ender nok opp i Bodø.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 30.10.2025 23:25    Post subject: Reply with quote

Altså, Sørloth innkasserer nærmere 100 mill. i året, og har nesten tre år igjen av kontrakten sin i Madrid.

Det er lov å drømme, men denne karen kommer nok ikke hjem før karrieren er melket og makset, pluss at han vil vel få med seg et mulig EM i 28 også, vil jeg tro.

Da kan han ikke stå på topp for en trøndersk bakgårdsklubb når landslagstroppene tas ut - Solbakken har ikke for vane å plukke ut Rosenborgere til landslaget (i hvert fall ikke før de har kommet seg videre).
Back to top
Ronster
Junior

PostPosted: 31.10.2025 08:50    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Altså, Sørloth innkasserer nærmere 100 mill. i året, og har nesten tre år igjen av kontrakten sin i Madrid.

Det er lov å drømme, men denne karen kommer nok ikke hjem før karrieren er melket og makset, pluss at han vil vel få med seg et mulig EM i 28 også, vil jeg tro.

Da kan han ikke stå på topp for en trøndersk bakgårdsklubb når landslagstroppene tas ut - Solbakken har ikke for vane å plukke ut Rosenborgere til landslaget (i hvert fall ikke før de har kommet seg videre).

Forståelig nok, det er ikke en Rosenborger som har vært i nærheten av noe landslag under Solbakkens periode. Og sannsynligvis vil det heller ikke bli noen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 09:49    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Tangvik

Pereira - Nemcik - Volden - Witry

Bolkan - Il Barista- NY

Ceide - NY - Duris

Benk: Ulrik, Borgersen, Slørdal, Dahl, Sunde, Mortensen, Sandrød, Sandberg, Ceide/Røsten.

Tror du blander høyre og venstre her - Witry og Pereira bør vel bytte plass (samme med Ceide og Duris). Med Il Barista regner jeg med at du mener Selnæs? I mine øyne bør ikke han være selvskreven på laget slik han fremstår for tiden.

Synes også Bolkan kan flyttes frem til venstrekant da det er i den posisjonen han presterte i Danmark. Dan kan isåfall Duris flyttes ned på midtbanen og Ceide over på høyrekant.
Messi
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 09:58    Post subject: Reply with quote

RBK har tilbud på Tangvik, Sæter og Santeri sånn som det er nå, det er har vært interessenter i Nemcik tidligere.

Regner med at 5-6 forsvinner i vinter, håper på noen tilsvarende på tur inn i tillegg til juniorene som er tatt opp.

Regner med at fleste av disse forsvinner : Sæter, Fossum, Santeri, Zeidan, Jenssen, Aga, Holte, Isak

På utgående kontrakt (31.12.25) er : Dahl Reitan,Sletsjø, Racic.
Back to top
FormerlySlaves
Junior

PostPosted: 31.10.2025 10:39    Post subject: Reply with quote

Aga hadde jeg helt glemt. Tynn suppe det han har levert i Superettan. Har mere tro på Ísak Snær Thorvaldsson da.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 11:22    Post subject: Reply with quote

Blir ikke noe bedre med den benken du foreslår der, det må flere førstevalg inn på laget neste år.

Nå er 3 akademi spillere tatt opp i a-laget, men ingen får spilletid selv om det er krise. Skjønner at de er for dårlige. Nå som millionene sitter løst for unge talenter, bør vi ikke satse på å hente spillere til akademiet også utenfor trøndelag, vi trenger de beste i landet.
Messi
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 11:28    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig må RBK bruke penger, men regner med at noen av juniorene som blir tatt opp går på et utlån, men RBK trenger å ha dobbeldekning på alle plasser, minst en stall på 22 spillere for å kjempe i toppen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 14:23    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
RBK har tilbud på Tangvik, Sæter og Santeri sånn som det er nå, det er har vært interessenter i Nemcik tidligere.

Regner med at 5-6 forsvinner i vinter, håper på noen tilsvarende på tur inn i tillegg til juniorene som er tatt opp.

Regner med at fleste av disse forsvinner : Sæter, Fossum, Santeri, Zeidan, Jenssen, Aga, Holte, Isak

På utgående kontrakt (31.12.25) er : Dahl Reitan,Sletsjø, Racic.

Dahl og Sletsjøe har flere år igjen av sine kontrakter, hhv drøyt tre og to år.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 15:47    Post subject: Reply with quote

KBK har riktignok opsjon på Sletsjøe.
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.10.2025 18:41    Post subject: Reply with quote

[quote="PauloSilas"

Tror du blander høyre og venstre her - Witry og Pereira bør vel bytte plass (samme med Ceide og Duris). Med Il Barista regner jeg med at du mener Selnæs? I mine øyne bør ikke han være selvskreven på laget slik han fremstår for tiden.[/quote]

Det var ramset opp fra venstre mot høyre men ser jeg skulle spesifisert det :p

Ole har ikke vært så dårlig, men han kommer vitterlig ikke til sin rett sånn laget fungere nå. Tenk om vi hadde hatt en Annan type i det laget her, sukk.

Tipper Ole kommer til å f åvist seg frem når vi evner å stå høyere med laget å få det kollektive presset til å gi gjennvinninger høyere i banen. Styrken hans offensivt i en sånn rolle er jo at noen vinner ballen, spilelr til Ole som har orientert seg og slå ballen i bakrom eller på fot til en i god posisjon i kontraen.

Jeg er mest oppgitt over meda lekasjene og har mine mistenkte så kommer til å grave litt på si her mens jeg håper vedkommende er ferdig i klubben fortere enn svint om jeg har rett.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb