|  |  |  | 
| Debattforum 
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

| View previous topic :: View next topic |  
		| Author | Message |  
		| Messi Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 19:30    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Enig Tordenbukser. 
 Må heller se på kvaliteten i spillerstalllen før kvaliteten på treneren. Man kan lage gull av stein, men ikke av så dårlig kvalitet som RBK-stallen er.

Kvaliteten på spillerstallen gjenspeiler økonomien de siste årene, svak. Men når har økonomien i klubben bedret seg, så er det håp om at kvaliteten på eventuelle nye spiillere hever kvaliteten på laget, ikke bare stallen.

Men med god utvikling på juniorene som kommer opp, så er det lov å håpe på en gullalder med egen produsert på A-laget. Men det er i årene som kommer det vil vise seg om de har mer en fotballtalent i seg, om de har 24 timers utøvern i seg. Har de det, så er de den billigste måten å få tilvekst på.

Håper på 6-7 spillere ut, og 5-6 kvalitetshevende spillere inn, i tillegg til juniorene som er tatt opp,så har AJ noe å jobbe med fra nyttår.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| josinho Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 20:32    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Den dårlige kvaliteten har Dorsin og Alfred bidratt til, en drøss med bomkjøp i år og i fjor. Racic, Zeidan, Fossum ,Sletsjøe, Mortensen, Sahsah. Dorsin har også hentet mye ræl tidligere, listen er laaaang. |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Messi Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 21:06    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Ingen av disse var over million i kjøp/leie kostnad mener jeg. De var innkjøpt/innleid som backup spillere og utviklingsprosjekt. 
 Har man ikke penger, så får man ikke kjøp eller leid kvalitet. Ei heller tiltrukket seg gode spillere på bosman heller.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Svartogkvit Junior

| 

|  Posted: 30.10.2025 22:19    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det første jeg tenkte når jeg våknet i dag var: Skjedde kampen i går? Var jeg virkelig der? 
 Stemningen var underlig. Drømmeaktig. Frostrøyk, flomlys og tomme seter så langt øyet rakk. Ikke ble jeg veldig glad når Emil scoret. Ikke ble jeg veldig irritert når vi oppskriftsmessig slapp inn. Jeg var bare trist.

På vei hjem fra stadion prøvde jeg som vanlig å reflektere over inntrykkene. Hva hadde jeg vært vitne til? Hvorfor ble det sånn? Jeg rakk å overbevise meg selv om noen unnskyldninger før jeg snublet over dørstokken:

•	Vi har slitt med mange skader/karantener i høst.
 •	Vi stiller med nykomponert forsvarsfirer i HVER kamp.
 •	Jesper er Jesper (vi vet hva vi får), men i går var han ikke DET en gang. Uvant å være oppe så lenge kanskje?
 •	Høyt press er en god plan på papiret. Men med Dino på topp? Ærlig talt? Press for ham er synonymt med å «dra motspiller i skjorta»
 •	Vi har ingen kontinuitet i noen av lagdelene.
 •	Vi har en smal (og dårlig sammensatt) stall

Jeg tror dette kan forklare noe av forfallet denne høsten. Og til de av dere som hevder AJ kommuniserer dårlig: Selv ikke den beste pedagog klarer å lære ekorn å løse likninger.

For meg fremstår det som ganske åpenbart at stallen ikke er god nok. Ikke for noen trener, uansett spillestil eller fotballfilosofi. Jeg tror vi må begynne der. Så får vi eventuelt vurdere AJ på et senere tidspunkt.

Jeg er enig i at det er fristende å rope på ny trener. Gresset er grønnere og alt det der. Men frykter at det blir som å pisse i den berømte buksa. Og det har vi gjort før. Jeg foretrekker at vi prøver noe nytt, være tålmodige, gi det tid. Sannsynligvis går det til helvete uansett😉
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Svartogkvit Junior

| 

|  Posted: 30.10.2025 22:25    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Beklager "spam". Noe som hengte seg opp her når jeg la inn innlegget. Vet ikke hvordan jeg kan slette innlegg eller... |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Aristoteles Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 00:50    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Jeg er ikke sikker på hva som er galt, men med slike forestillinger som i går er det åpenbart noe. Det må klubben finne fort som f for slik kan det ikke fortsette. |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| h b Veteran

|  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 08:00    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det at det trenes så lite på hel bane kontra Glimt er et poeng. Vi som har trent ungdomsfotball har alle slitt med å bli avspist med en halv eller kvart  11 bane.
 Det er håpløst å trene 11vr fotball da
 Du må spille mye 11 mot 11 for å skape samhandling og sette en spillestil.

Vi ser press spillet nå til AJ hvor det er 50 meter mellom lag delen ville nok
 Ikke sett slik ut hvis de hadde øvd på full bane 11 mot 11.
 Da hadde det blitt justert etter første ball inn i mellomrommet tror jeg.

Så er det er mysterium at AJ sitter å ser på dette i kamp uten å få det justert.
 Foreldre trenere i barnefotballen justerer dette greit
		|  |  
		| Yv89 Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 08:38    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det trenes altså ingenting på full bane 11vs11? _________________
 Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Knowrud Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 08:48    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Vanskelig å få til 11 mot 11 når vi har eliteseriens tynneste stall og skader på flere av spillerne. |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Flaav Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 09:18    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Greier ikke tro på at stallen er så dårlig som det ser ut nå. Alle ser dårlig ut, Bolkan ser dårlig ut - Danmarks beste spiller sist sesong. Om ingen av de vi har er gode nok er vi på nytt ruinert før Johansson får til noe. |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| jfudh Junior

| 

|  Posted: 31.10.2025 10:10    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Oppmannen wrote: |  	  | Hovedårsaken til at RBK ikke er har samme attraktivitet/tiltrekningskraft som før er jo ikke at man skifter trenere ofte. Sparkinger og kortlivede trenere er et symptom på diagnosen som er at RBK har vært sportslig akterutseilte så mange år og at ressursene til å kjøre store satsninger er borte. 
 Det sparkes jo trenere over en lav sko i hundre europeiske klubber hele tida, men det står alltid nye klare inn hvis midlene finnes. Og hvis midlene er der vil topplasseringer og europeiske turneringer aldri være langt unna.

Men en trener som i dag har standingen til Hamren i 2008 eller Hjulmand i 2018 vil nok bla gårsdagens ellever og se gjennom hvilken hylle RBK signerer spillere på og tenke: Aldri.

Det at en prosess kunne lede fram til Rekdal for få år siden gjør jo at man tenker at ingenting er umulig. Og det gjør jo at man frykter prosessen. Ser det ikke som usannsynlig at de kan finne på å vikle seg inn i f.eks Høgmo igjen. Jeg har drømt så mange ganger om at RBK en dag klarer (og tør) å gå inn på noe med en tysk, nederlandsk, polsk trener. Litt sånn sær fundamentalist a la Bielsa, men med pondus, litt rutine, gjennomføringskraft og at han får armslaget til å gjøre ting på sitt vis. Lite som er så jævlig som å høre Alfred Johansson, Horneland, Rekdal etc. i tvangstrøya fremføre sine taler ut fra et manus av hva RBK-folk vil høre. Alle ordene som bør være med. Hurtig i lengderetningen, føre kamper, motsatte bevegelser og alt det der. Men så er det egentlig fotball de ikke har noe eierskap til eller intereresse av å drive med. Så blir resultatet et elendig kompromiss ingen tror noe på, og som hverken er fugl eller fisk. Det er sånn det føles å se laget nå. Og da vet alle at det er på lånt tid. Om det avsluttes i kveld eller om et halvår er vanskelig å gjette på, men det kommer jo ikke til å snu og bli noe majestetisk ut av dette.

Det som bremser/utsetter det er at både styre og stell og sågar noen supportere har lagt så mye prestisje i ønsketenkninga. Og når jeg leser kroppspråk på Lerkendal nærmer det seg reprise på Tørum og KT Eggen denne årstida i 2007. Du behøver ikke masse studiepoeng i psykologi, kommunikasjon eller hva som helst for å forstå at dette skipet er "bortom redning". De kampene som gjenstår av sesongen er kunstig åndedrett for pasienten, men jeg frykter for at prestisjen driver dette videre inn i 2026 og at vi gjennom det får vår åttende strake sesong uten noe som helst. Bare å glede seg. Hvis du lurer på hvordan det ser ut å ha nada å spille for, nada å tro på og ingen som helst glød og glede kan du se Sandefjord-kampen om igjen og spørre deg selv om du er gira på at høsten 2026 også skal bli likedan. Hvis ja - kjør videre med laptopsvennebanan, hvis nei - ta de nødvendige grepene så har man i alle fall tid til å stable noe konstruktivt gjennom en lang pre-season hvor det også behøves en grov jobb på spillerlogistikk med høy treffprosent.
 | 

Utrolig godt innlegg. Hovedtreneren må få armslag til å gjøre ting på sin måte. Neste trener bør komme inn og si to ting:
 1. Vi skal spille artig og angrepsvillig fotball
 2. Vi skal gjøre det på min måte uansett hva alle rundt sier, jeg bryr meg om suksessen og det fine spillet til Eggen og har all respekt for det, men jeg bryr meg ikke om alt det spesifikke han gjorde, for jeg er ingen Eggen-kopi. Jeg gjør ting på min måte, og dere får ikke meg som trener uten at jeg får rom til å gjøre ting akkurat som jeg vil (så lenge punkt 1 gjennomføres).

AJ er i en awkward mellomposisjon med ganske utydelig kommunikasjon som prøver å "please" alle. Det hadde vært ryddigere om han bare kjørte sitt eget løp fullt ut, og sa at det var det han gjorde. Bare vær ærlig og si "vi fokuserer på forsvarsspill nå, for jeg har vurdert det dithen at vi må bygge opp spillet vårt sånn." Og "vi satser på kreativiteten til spillerne nå, jeg er ikke Eggen/Knutsen som terper og terper på bevegelsesmønstre, så slutt å se etter det når dere er på kamp for sånn skal ikke vi spille."

Strategidokumentet vårt sier at vi skal ha artig og angrepsvillig fotball. La treneren finne ut selv hvordan man kommer seg dit. Så må vi også ha inn en trener som tar den fighten, som tør å få protester, som tør å røske opp i ting og ta et oppgjør med fortiden. Det virker som AJ prøver å gjøre det (ut med Henriksen, f.eks.), men samtidig er litt snill, og så blir det murring og lekking til media, og så blir det til slutt hverken fugl eller fisk.

Enten må vi ta en sesong til med AJ der vi virkelig går all in og bare lar ham holde på, eller så må vi sparke ham, finne en annen trener, og så la den nye treneren få fritt spillerom. Gjerne en ung en akkurat som AJ, men en som ikke bare er en flinkis, men som har litt egne tanker og ideer, slik du nevner Oppmannen.

Jeg tror AJ passer mye bedre i en klubb der ting allerede er litt på stell, og en klubb som ikke har noen Eggen/Ferguson-komplekser slik vi har. Han ville helt sikkert blitt en god hovedtrener for FC København for eksempel. Her i Rosenborg blir han muligens litt for utydelig og veik i møte med fortiden.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| siggen1 Proff

| 

|  Posted: 31.10.2025 11:35    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | jfudh wrote: |  	  |  	  | Oppmannen wrote: |  	  | Hovedårsaken til at RBK ikke er har samme attraktivitet/tiltrekningskraft som før er jo ikke at man skifter trenere ofte. Sparkinger og kortlivede trenere er et symptom på diagnosen som er at RBK har vært sportslig akterutseilte så mange år og at ressursene til å kjøre store satsninger er borte. 
 Det sparkes jo trenere over en lav sko i hundre europeiske klubber hele tida, men det står alltid nye klare inn hvis midlene finnes. Og hvis midlene er der vil topplasseringer og europeiske turneringer aldri være langt unna.

Men en trener som i dag har standingen til Hamren i 2008 eller Hjulmand i 2018 vil nok bla gårsdagens ellever og se gjennom hvilken hylle RBK signerer spillere på og tenke: Aldri.

Det at en prosess kunne lede fram til Rekdal for få år siden gjør jo at man tenker at ingenting er umulig. Og det gjør jo at man frykter prosessen. Ser det ikke som usannsynlig at de kan finne på å vikle seg inn i f.eks Høgmo igjen. Jeg har drømt så mange ganger om at RBK en dag klarer (og tør) å gå inn på noe med en tysk, nederlandsk, polsk trener. Litt sånn sær fundamentalist a la Bielsa, men med pondus, litt rutine, gjennomføringskraft og at han får armslaget til å gjøre ting på sitt vis. Lite som er så jævlig som å høre Alfred Johansson, Horneland, Rekdal etc. i tvangstrøya fremføre sine taler ut fra et manus av hva RBK-folk vil høre. Alle ordene som bør være med. Hurtig i lengderetningen, føre kamper, motsatte bevegelser og alt det der. Men så er det egentlig fotball de ikke har noe eierskap til eller intereresse av å drive med. Så blir resultatet et elendig kompromiss ingen tror noe på, og som hverken er fugl eller fisk. Det er sånn det føles å se laget nå. Og da vet alle at det er på lånt tid. Om det avsluttes i kveld eller om et halvår er vanskelig å gjette på, men det kommer jo ikke til å snu og bli noe majestetisk ut av dette.

Det som bremser/utsetter det er at både styre og stell og sågar noen supportere har lagt så mye prestisje i ønsketenkninga. Og når jeg leser kroppspråk på Lerkendal nærmer det seg reprise på Tørum og KT Eggen denne årstida i 2007. Du behøver ikke masse studiepoeng i psykologi, kommunikasjon eller hva som helst for å forstå at dette skipet er "bortom redning". De kampene som gjenstår av sesongen er kunstig åndedrett for pasienten, men jeg frykter for at prestisjen driver dette videre inn i 2026 og at vi gjennom det får vår åttende strake sesong uten noe som helst. Bare å glede seg. Hvis du lurer på hvordan det ser ut å ha nada å spille for, nada å tro på og ingen som helst glød og glede kan du se Sandefjord-kampen om igjen og spørre deg selv om du er gira på at høsten 2026 også skal bli likedan. Hvis ja - kjør videre med laptopsvennebanan, hvis nei - ta de nødvendige grepene så har man i alle fall tid til å stable noe konstruktivt gjennom en lang pre-season hvor det også behøves en grov jobb på spillerlogistikk med høy treffprosent.
 | 

Utrolig godt innlegg. Hovedtreneren må få armslag til å gjøre ting på sin måte. Neste trener bør komme inn og si to ting:
 1. Vi skal spille artig og angrepsvillig fotball
 2. Vi skal gjøre det på min måte uansett hva alle rundt sier, jeg bryr meg om suksessen og det fine spillet til Eggen og har all respekt for det, men jeg bryr meg ikke om alt det spesifikke han gjorde, for jeg er ingen Eggen-kopi. Jeg gjør ting på min måte, og dere får ikke meg som trener uten at jeg får rom til å gjøre ting akkurat som jeg vil (så lenge punkt 1 gjennomføres).

AJ er i en awkward mellomposisjon med ganske utydelig kommunikasjon som prøver å "please" alle. Det hadde vært ryddigere om han bare kjørte sitt eget løp fullt ut, og sa at det var det han gjorde. Bare vær ærlig og si "vi fokuserer på forsvarsspill nå, for jeg har vurdert det dithen at vi må bygge opp spillet vårt sånn." Og "vi satser på kreativiteten til spillerne nå, jeg er ikke Eggen/Knutsen som terper og terper på bevegelsesmønstre, så slutt å se etter det når dere er på kamp for sånn skal ikke vi spille."

Strategidokumentet vårt sier at vi skal ha artig og angrepsvillig fotball. La treneren finne ut selv hvordan man kommer seg dit. Så må vi også ha inn en trener som tar den fighten, som tør å få protester, som tør å røske opp i ting og ta et oppgjør med fortiden. Det virker som AJ prøver å gjøre det (ut med Henriksen, f.eks.), men samtidig er litt snill, og så blir det murring og lekking til media, og så blir det til slutt hverken fugl eller fisk.

Enten må vi ta en sesong til med AJ der vi virkelig går all in og bare lar ham holde på, eller så må vi sparke ham, finne en annen trener, og så la den nye treneren få fritt spillerom. Gjerne en ung en akkurat som AJ, men en som ikke bare er en flinkis, men som har litt egne tanker og ideer, slik du nevner Oppmannen.

Jeg tror AJ passer mye bedre i en klubb der ting allerede er litt på stell, og en klubb som ikke har noen Eggen/Ferguson-komplekser slik vi har. Han ville helt sikkert blitt en god hovedtrener for FC København for eksempel. Her i Rosenborg blir han muligens litt for utydelig og veik i møte med fortiden.
 | 

FÃ¥r leie han ut en sesong
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 12:04    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Enten må vi ta en sesong til med AJ der vi virkelig går all in og bare lar ham holde på 
 Det har vi gjort i 2 år og 4 vinduer og vi er dårligere enn noen sinne på banen pluss en splittet klubb med uro og frykt.

Dette må bare stoppe nå.
 Spillergruppen vil ikke dette tullet mere.,det så vi mot Sandefjord
		|  |  
		| Ratatosk Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 12:53    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Spillere som «ikke vil høre på trener» elle «streiker seg bort fra klubber» er det største sykdomstegnet i fotballen. Forhold deg til kontrakten din, og gjør den jobbe du skal så godt du greier. Spillerne har altfor mye makt.  Da Eggen «mistet» garderoben, nektet han å akseptere det. |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| enojado Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 13:28    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Neeskens wrote: |  	  | Det har vi gjort i 2 år og 4 vinduer og vi er dårligere enn noen sinne på banen pluss en splittet klubb med uro og frykt.

| 

Nei, det er vi ikke.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| angvik Rutinert

| 

|  Posted: 31.10.2025 13:41    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| enojado, hvor mye uro og frykt som finnes i klubben nå, er det sikkert vanskelig å si noe om. Men bare for å ha det sagt: Taper vi mot Molde, mens KFUM og Sarpsborg vinner, så er vi nede på en 10. plass med, i verste fall, tre poeng ned til kvalik. Det skal litt til, men marginen kan fint komme og bite oss i ræva. 
 Så jo, rent objektivt er det plasseringsmessig historisk dårlig siden Tippeligaen/Eliteserien ble etablert.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| siggen1 Proff

| 

|  Posted: 31.10.2025 13:47    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | angvik wrote: |  	  | enojado, hvor mye uro og frykt som finnes i klubben nå, er det sikkert vanskelig å si noe om. Men bare for å ha det sagt: Taper vi mot Molde, mens KFUM og Sarpsborg vinner, så er vi nede på en 10. plass med, i verste fall, tre poeng ned til kvalik. Det skal litt til, men marginen kan fint komme og bite oss i ræva. 
 Så jo, rent objektivt er det plasseringsmessig historisk dårlig siden Tippeligaen/Eliteserien ble etablert.
 | 

Kommer dette laget på kvalikk så er det garantert OBOS
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| josinho Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 14:29    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Lite smart å melde. Ref Tromsø, Sandefjord, Kåffa. Gode sportssjefer med ordentlige systemer ang scouting, gode trenere som utvikler lag og enkeltspillere kan trumfe pengerike klubber. 	  | Messi wrote: |  	  | Ingen av disse var over million i kjøp/leie kostnad mener jeg. De var innkjøpt/innleid som backup spillere og utviklingsprosjekt. 
 Har man ikke penger, så får man ikke kjøp eller leid kvalitet. Ei heller tiltrukket seg gode spillere på bosman heller.
 | 
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Søtvatten Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 14:38    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | angvik wrote: |  	  | enojado, hvor mye uro og frykt som finnes i klubben nå, er det sikkert vanskelig å si noe om. Men bare for å ha det sagt: Taper vi mot Molde, mens KFUM og Sarpsborg vinner, så er vi nede på en 10. plass med, i verste fall, tre poeng ned til kvalik. Det skal litt til, men marginen kan fint komme og bite oss i ræva. 
 | 

Tre poeng ned til kvalikk er da ikke mulig. Vi ligger 11 poeng foran Bryne, men du tenker sikkert på plassen over kvalikk. Det er helt umulig at vi havner på kvalikk, men ikke umulig at vi blir nummer 13 til slutt.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| angvik Rutinert

| 

|  Posted: 31.10.2025 14:45    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Du har selvsagt helt rett, skivebom fra meg. 
 Men det er historisk dårlig hvis vi havner på 13. plass uansett.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 14:47    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| det handler om å være god i møtelokalet med det trenerfaglige arbeidet med hvordan vi skal spille. !!!!!!!!!!!!! Dette forklarer vel det meste. Kan noen hive lap toppen til AJ i Nidelva og få ham på feltet PS Spillere har allerede klaget på alt for mange møter og teori

Last edited by Neeskens on 31.10.2025 15:02; edited 1 time in total
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		| Neeskens Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 14:59    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Hadde Eggen lest dette og levd hadde han eksplodert.. Best i møtelokalet.. Det hadde blitt haraball det.

Vikvam var vel en av hoved personene bak strategi og spillestil dokumenter.
 Det sier meg at enten så er styret blitt foreldet av Dorian i valget av AJ. Eller så er det ingen som bryr seg om å følge det
 Begge deler er like ille
		|  |  
		| Rallepus Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 15:45    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Sinnssykt å ta spillernes og ikke trenerens parti når man ser kvaliteten på stallen. Er det en ting årets sesong har vist er det at det er MANGE råtne epler som må ut. 
 Det ble haraball i Arsenal da Arteta og stjernen Aubameyang var uenig om veien videre – Aubameyang røk og Arteta har gjort Arsenal til et av verdens beste lag igjen. NÃ¥ er det klinsj mellom Xabi Alonso og VinÃcius Jr. i Real Madrid. Enten innretter Vini seg eller sÃ¥ er han neste ut.

Blir for dumt å lese at AJ må gå fordi middelmådigheter som tilhører RBK 2025 er misfornøyde. Det er faktisk ikke sånn det funker. Er man i tvil om at vi går i riktig retning, hold kjeft og finn en ny klubb. Vi kan ikke akseptere maktkamper internt i sportslig.
		|  |  
		| Bart1 Veteran

| 

|  Posted: 31.10.2025 15:59    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| AJ er utvilsomt en dyktig faglig trener med god forståelse for spillet, et tydelig system og evne til å få laget til å prestere på høyt nivå i perioder. Med en helt grei spillerstall har han vist at han kan skape gode resultater - men bare så lenge ting flyter. 
 Når motgangen kommer, rakner det. Da mangler laget samhold, struktur og tydelig ledelse. Der ligger forskjellen mellom en god trener og en god leder: den ene får laget til å fungere når alt klaffer, den andre får det til å fungere uansett.

Der svikter AJ. Vi vil fortsatt se sterke perioder, men også dype daler. Erfaring kan løfte ham noe, kanskje til et stabilt nivå blant de nest beste i Norge. Han er ingen Knutsen, Eggen eller Klopp -  men å bytte trener nå vil være en større risiko. Jeg mener derfor vi bør beholde ham, men samtidig justere forventningene. Med AJ kan vi trolig stabilisere oss i toppen og nå Europa jevnlig, men ikke kjempe om gullet.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		|  |  Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.

|  |  | 
|  |  | SITATET |  |  |  |  |  |  |